/fotboll/osk/forum/7263.aspx/fotboll/osk/forum/7263.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-02-28 23:40
Om en knapp halvtimme (cirka 3ttio minuter) börjar den allsvenska premiärmånaden mars och först ut är ÖSK, klockan nitton den 3ttioförsta mot 3lleborg. Då hoppas vi att 3nden har vänt.

Undrar hur 3mannaanfallet kommer att se ut?

Det vore 3vligt om det kunde bli femsiffrigt på läktarna?

ALLA TILL BA!
Örebro Mittåt
2008-02-28 23:36
Jag har svårt att förstå varför någon överhuvudtaget bryr sig om vad ett gäng fyllos från Västerås står och skriker. Att börja tjafsa och slåss med dem är att ge dem mycket större uppmärksamhet än vad de förtjänar.
AIK Saywee
2008-02-28 23:27
Jaa du Chipset, ljushuvuden, det är vad de inte är.

För några år sedan har jag också för mig att de irrade omkring i Bergslagen och inte riktigt visste var de var.

Förstår inte varför just denna klick av "Västeråsanhängare" verkar vara så totalt befriade från vett och reson här i Mellansverige?

De har väl möjligtvis varit skapliga i bandy, men det är väl ingen huligansport, eller? Fotboll och Hockey, där är de väl inte mycket att hurra för, och framförallt inte i fotboll.

Dessutom verkar de ofta förvirrade!
Assyriska Långskott
2008-02-28 23:25
Matchens två bästa spelare var dessutom planens två yngsta....

1)Vsks Daniel Gustavsson. Man kan undra vad han gör i Div 1 Norra. Han var helt outstanding på sin kant.

2)Joackim Gren. I mina ögon Ösks bäste spelare ikväll. Ett spelgeni. Blivande storspelare!
Även Näfver var pigg på sin kant.

Dock roligare match på läktarn :)
Örebro Evigt ÖSK
2008-02-28 23:25
kommer det någon webb-tv?
Örebro micro_42
2008-02-28 23:19
Ämne: Chipset,Kerenskij mf....
Handlar väl om fotboll?
Inte störst skägg i brevlådan?
Mullis
2008-02-28 23:15
Chipset,Kerenskij mfl.. tänk om och stå upp för laget vi älskar, dvs inte sitta o se på och låta oss smutskastas
Örebro Chipset
2008-02-28 23:11
Saywee// I sommras plankade samma supportar ut från Trängens IP. Sedan kom de inte in igen och blev förbannade. De är inga ljushuvuden direkt. Klacken/kubanernas (vem det nu var) sång "Ni har sämre klack än Forward" väckte nog minnet från den match de skådade genom busken och stängslet.
Örebro micro_42
2008-02-28 23:11
När idioter åker massa mil för att bråka är nåt fel.
Men alla som håller på ÖSK borde vara bättre än så.
Visa lite lugn och harmoni, dom andra kan vara frusterade, vulgära och osympatiska. Men dom kommer från andra städer och är inte tillräckligt utbildade än.
AIK Saywee
2008-02-28 22:57
Jag var inte där, men plankar 50 idioter in och förstör och beter sig allmänt vårdslöst så är det polisens jobb!

Det borde stå över vår värdighet att inte förvärra situationen!

Himla tjöt om detta .........
Örebro micro_42
2008-02-28 22:55
Är det inte ett problem, att när någon av våra ytterspelare får boll så är det nästan alltid tre motståndare närmast vår spelare?
Porokara och Näfver fick nästan alltid slå långt när dom fick passningar som kunde blivit något med rätt hjälp.
Nordin var en frisk fläkt när han kom in tyckte jag. Varför inte testa PO+NG i anfall eller mittfält tillsammans?
Kan det säga klick för Kungen+Silvia kan det väl säga PONG för dom.
Örebro Chipset
2008-02-28 22:50
Nordins pass till Roni kom med på Webb-tv.
Örebro Arnor da legend
2008-02-28 22:47
Ämne: Arnor da legend//
t....
Detta får bli mitt sista inlägg i ämnet då jag finner det meningslöst att upprepa samma saker. Så om du vill ha ordningsvakter så skulle du väl överlåta till dessa att hålla ordning på BA, det du säger är att det sagts saker som inte passar dig och att du då har rätt att ta lagen i egna händer, detta kallas anarki.. jag har således inte förväxlat några begrepp.

Låt Örebro-fotbollen vara fri från dessa problem, jag vill inte ha nått nytt Italien där folk bojkottar arenorna i rädsla för dessa idioter som slåss var o varannan vecka.
Örebro erik204
Alltså vafan. Konstigt att folk reagerar när 50 äckliga västeråsare tar sig in utan att betala, härjar som svin och allmänt hädar vår stad första halvlek igenom?

Det MÅSTE finnas folk som reagerar. Alla kan inte sitta tillsammans med sin bänkgranne och muttra om "dagens ungdom" med en varmkorv i handen.
Örebro Aspen
Jag tycker polisen gjorde ett YNKLIGT intryck på BA. Stog bara och tittade på när grukhuvudena försökte ha sönder stolarna.
Fastare tag, tydligare gränser och lite jävla anamma från poliserna är ett krav från mej.
Örebro Chipset
Första 20 minuterna var ÖSK mycket bra. Det får Axen och CO jobba vidare på.
Örebro Grixx
2008-02-28 22:45
MejjA// Hoppas verkligen inte att du själv ser dig som konstruktiv.

DJP.....ja vad den förkortningen betyder får du tolka ut själv.
AIK Saywee
2008-02-28 22:43
Om man måste välja, är det väl bättre att älska sitt lag än att hata motståndarlaget, eller?

Ge järnet på att stötta, supporta och heja fram ÖSK!

Nonchalera, ingorera, strunta i att lägga kraft på töntramsor om motståndarlaget.
Örebro Aspen
2008-02-28 22:43
Två matchresultat från i går:
AIK/Väsby - Enköpings SK 0-1
IK Sirius - Djurgårdens IF 2-1

kan det vara så att en del lag (inkl ÖSK) är väldigt nedtränade nu. Hoppas på det.
Örebro MejjA
2008-02-28 22:41
Kerenskij//
Vart skrev jag att jag var bättre ?
Jag förklarade helt enkelt min ståndpunkt till det hela.
Örebro Staanley
2008-02-28 22:41
Verkar som att kidzen har kollat för mycket på green street hooligans och Football factory. Visst är det coolt o springa runt och skricka hata, men när det verkligen hetter till så springer nog ni hem till mamma
Örebro ÖSK-Karl
2008-02-28 22:39
Nytt spelsystem, i stora delar nytt lag. Om tre-fyra matcher ser vi var vi egentligen står.
Örebro Chipset
2008-02-28 22:37
Dessutom kan man ju försvara "det man älskar" på andra sätt än att skrika hata eller bråka.
Kerenskij
2008-02-28 22:37
MejjA//

okej snälla förklara på vilket sätt är du bättre än idioterna från västerås?
Örebro Gamla Trä
2008-02-28 22:36
Mittfältet måste göras om. Nordback håller inte allsvensk klass, och inte Wowoah heller. Det radarparet måste ha blivit av med bollen tjugo gånger var den här matchen, utan att direkt kompensera med en bra defensiv på något sätt. Hoppet tändes lite när Gerzic var på väg in; "Äntligen någon som åtminstonde kan slå en offensiv passning", tänkte jag, men istället hamnade han som target och fick roa sig med att förlora nickdueller. Det MÅSTE finnas MINST EN i tremanna mittfältet som kan passa bollen, hålla upp bolltempot. Om priset för detta är att det blir en sämre närkampsspelare, en som tar mindre defensivlöp; må så vara då, för annars har vi inget spel alls. Inte nog med att det behövs kreativitet på mittfältet, som Norback sett ut på försäsongen så ska han inte vara på planen, knappt på bänken. Hoppas på Kihlberg!
Örebro Chipset
2008-02-28 22:34
MejjaA/ Du har självklart rätt till din åsikt. Men min åsikt är att hets föder hets, hat föder hat. Vi behöver inte bli som dom.
Örebro MejjA
2008-02-28 22:30
Kerenskij//
Tack för den konstruktiva kommentaren.
Jag är glad för att det finns folk som agerar istället för o sitta tyst o ta emot skit
AIK Saywee
2008-02-28 22:30
Ähh, hat och våld är inga positiva grejer, det får vi väl nog av via "dagsmedia" och ibland får dessutom alltför många uppleva sådant i verkligheten.

Det hör inte alls ihop med ÖSK.

Love, peace and respect!
Kerenskij
2008-02-28 22:28
MejjA//

du och dina små vänner är fanne mig lika slut i huvudet som gurkjävlarna. trodde aldrig att "boys" skulle sjunka så lågt
Örebro E-A
2008-02-28 22:28
Arnor da legend//
tror du blandar ihop begreppen en hel del..

"motsätter sig grundläggande demokratiska värdegrunder, att ordningsmakten skall ha monopol på våld således förespråkar ni anarki.."

om ja nu skulle förespråka anarki skulle ja väl inte vilja se nån form av ordningsmakt inärheten av BA..? har ej skrivit nått om att jag anser att ordningsmakten ska ha monopol på våld, däremot tycker jag knappast vsk-supportrarna med gott samvete, och utan reprissalier, ska kunna utöva våld på BA och ej heller nån annanstans för den delen! sen om det ska till nån ordningsmakt för att straffa dom det låter jag va osagt (skrivet).. det är vår arena, inte deras!
Annons: