/fotboll/osk/forum/7260.aspx/fotboll/osk/forum/7260.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-08 13:02
Sundsvallsförvärv påkörd av smitare
Örebro BabyKladde
2008-03-08 13:02
där sa du en bra sak #brorzan..
..på så sätt vet han när och hur han ska fotografera, i en situation kanske han tar 10-15 bilder i rad.. men bara en enda är perfekt. allt handlar om uppfattningsförmågan
Örebro # brorzan
2008-03-08 12:29
Jag tror att ni glömmer bort en viktig sak när ni spekulerar kring Ehsans förmåga att ta riktigt bra fotbollsbilder.

Utöver att han är en riktigt duktig fotograf rent "allmänt" så kan Ehsan fotboll. Han vet hur spelet utvecklas, vart spelarna kommer att springa samt när och var situationer uppstår.
Örebro BabyKladde
2008-03-08 12:22
- en bra systemkamera (bättre kvalité än vanlig kamera)
- ett stort intresse

där har du svaret på varför man är en bra fotograf, är vän med en dessvärre AIKare som har samma intresse.. och en bra systemkamera, som¨många tidningsfotografer använder går på minst 20.000 :- oftast..

men självklart ska man ju ha talang för att kunna hitta rätt objekt och fånga det :)
Örebro Aspen
2008-03-08 11:58
Jag tror Ehsan Shams har talang
Örebro Sersant
2008-03-08 11:54
Ämne: Hur gör Ehsan Shams ....
Gissar att han har en riktigt bra kamera och knäpper en jäkla massa bilder och av hundra bilder så blir 10 bra. Sen har han nog lite utbildning skulle jag gissa antingen läst böcker hemma el gått nån kurs, då han följer vissa fotografiska regler ( för det mesta iallfall ;) ).
Örebro Chipset
2008-03-08 11:16
Ämne: en glädjande nyhet......
Äntligen matchdag. Idag hoppas vi att ÖSK presterar 90 minuter istället för 20.

BabyKladde// Det har väl mer eller mindre varit klart sedan länge. Det var väl de två sista hemmamatcherna som skulle drabbas om jag minns rätt.
Örebro Västbanken
2008-03-08 11:00
Hur gör Ehsan Shams för att ta så bra kort? Hoppas han (du) kan få rimliga ekonomiska intäkter av sitt kunnande i framtiden (gissar att det inte är superlukrativt idag).
Örebro Aspen
2008-03-08 10:46
Noterbart är att Kilhberg inte får starta och att Wowoah spelar centralt. Det blir en intressant em.
Örebro BabyKladde
2008-03-08 10:42
en glädjande nyhet..
till hösten kommer Östra läktaren börja byggas!
Vill inte namnge min källa, men han jobbar på Behrn Arena med bland annat det nya biljettsystemet, och han sa till mig igår att läktaren är under projektering just nu, så till hösten är det byggstart enligt planerna.

edit:
Vet dock inte hur den kommer se ut i detalj..
Örebro Mittåt
2008-03-08 10:27
Haginge från start i eftermiddag. I övrigt inga direkta överraskningar.
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2008-03-08 09:37
joth//
Det tycker jag inte att den är. Tvärt om har laget överraskat och faktiskt spelat som 4-3-3 större delen av tiden och inte 4-5-1 som jag nog hade trott.
Dock har ytteranfallarna fått för lite boll och får söka sig hemmåt i planen för att komma med mer vilket antagligen sabbar en del av idén när vi väl är i anfall.

Minns en träning där det låg en linje koner vid helplansspelet som indikerade hur långt hem en anfallare fick vandra och den linjens placering luktade inte 4-5-1.
Sen kan det nog hända att det kommer, varesig vi vill eller inte, variera med motståndet. Men jag tror nog att planen faktiskt är riktig 4-3-3, till skillnad från en del andra svenska lag som kallade sitt system så men spelade med 5 på mitten.
Örebro Grixx
2008-03-08 09:11
jappel// Det tränarna såg från början var hur ebarmeliga spelarna var på passningar så bollarna är nog i princip alltid med.Tror nog inte heller att uttalandet om råspringande förväntades bli spec djupt analyserat;-)

För övrigt har alla nu egna individuella träningsupplägg. Tex de som behöver smidighet tränar inte alls lika mycket styrka som förut osv.
Örebro joth
2008-03-08 06:32
Verkar som att Sundsvall har fötterna på jorden och ställer upp med en 4-5-1 uppställning.

Börjar fundera på om inte vår 4-3-3 är en förklädd 4-5-1 uppställning...
Örebro BabyKladde
2008-03-07 22:01
grattis ÖSK Bandy!
synd att Innebandyn missade chansen i februari.
Men ÖSK Alliansen är på väg att bli starka :)
Örebro jappel
2008-03-07 21:48
Bra rapporter från lägret.
Jag blir lite förvånad av att läsa att det varit Mycket rent råspringande under vinterhalvåret.
Jag tycker att man ska sträva mot att ha bollen med i alla övningar. (även långdistanspassen, får väl bära bollen i en ryggsäck då!)
Vill att alla i ÖSK ska vara vän med och vilja ha bollen mycket i år.
Örebro Aspen
2008-03-07 21:36
Tack Mittåt. Mycket uppskattat !!!!
Örebro jappel
2008-03-07 21:34
Härligt att ytterligare ett av ÖSK familjens många lag tar sig upp i högsta ligan!
Grattis ÖSK.
Vilken bra start på 100årsjubileumet.
Örebro Mittåt
2008-03-07 21:16
Ett nytt dagboksblad från Cypern - med bilder. Inte Ehsan-klass direkt, men ändå. Patrik H kände sig bättre i kväll.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-07 21:00
Grattis Ösk bandy!!!! Nu få man börja gå på bandy i höst:)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-07 20:37
- Svampen håller igång och sjunger "Vi är tillbaka" och nyss tog en man i publiken upp och tände en fet segercigarr, meddelar Malin Engström.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-07 20:11
joth//
Vem är kihlström?
Örebro wurpa
2008-03-07 20:09
Ämne: Ämne: Är det ....
Även gammla elefanter ska dö,in med nytt blod.
Örebro 0REBR0
2008-03-07 20:06
Ämne: Är det inte dax att ....
om jag inte har fattat helt fel så är väl grundaren till svenskafans AIkare så det lär nog inte hända...
Örebro wurpa
2008-03-07 19:54
Är det inte dax att kicka ut gnagarna från detta forum(svenska fans.com) som det är nu så kan jag gå in på alla andras lag och ha en åsikt eller en fråga.Men inte på gnagarforum,där blir man svartlistad direkt om man har en annan åsikt eller
håller på ett annat lag.Dumpa skiten!
Örebro joth
2008-03-07 19:48
Chipset//Vi behöver värva en i varje lagdel innan premiären. Inklusive målvaktsdelen...

EDIT: Vad tror ni om Kihlström som mittback? ;-)
Örebro jappel
2008-03-07 19:15
Ämne: ÖSK..........Hallå ....
mot SM-Guld 2008! såklart.
Örebro Chipset
2008-03-07 19:13
Intressant att Karl Schriever-Abeln liverapporterar båda kvalmatcherna (Bandyn och hockeyn) från sportredaktionen samtidigt. Det känns som att han kan få det svettigt. Ni som live-rapporterar här på svartvitt vet vad jag talar om. Att det dessutom är två väldigt händelserika sporter gör ju inte saken lättare. Heja ÖSK bandy.... och Örebro hockey!
Örebro jappel
2008-03-07 19:04
Ämne: ÄR man lite för kons....
Ja du är alldeles för konservativ då....
Förstår inte hur du resonerar alls faktiskt.

På vilket sätt skulle 4-4-2 passa dagens trupp bättre??
Det var ju inte direkt så att vi dominerade med vårt spel förra året. (möjligen med undantag för premiären mot Ellos och en eller annan halvlek lite nu och då.)

4-3-3 kan absolut fungera bra med den trupp vi har. Gäller bara att få in spelidén och känna trygghet i spelet. och med tanke på hur många nya vi har i laget finns det inget som säger att det skulle vara speciellt mycket enklare att börja spela ihop truppen mot ett annat system med start nu..
Greve
2008-03-07 18:19
ÄR man lite för konservativ om jag tycker vi ska gå tillbaks till 4-4-2 innan vi ens hunnit testat 4-3-3 i seriespel? tycker vi har bättre material för det. Dessutom tycker jag voven ska spela på topp
Annons: