/fotboll/osk/forum/726.aspx/fotboll/osk/forum/726.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2016-04-06 00:08
"Namn: Glade olle Sänt: 2016-04-05 22:41 Hittade en nyhet som jag tycker var intressant. Enligt publikbarometern har ÖSK cirka 7074 åskådare i snitt. Öhk snittar 5446. Det är bara 1628 fler på en arena som tar 6800 fler. (ÖSK 12300, öhk 5500). ÖSK fyller alltså arenan i snitt till ca 50-60% öhk fyller till 99% i snitt. Är det inte dags att bygga ut hockey arenan ordentligt? (och för ÖSK att spela bra någon gång så man faktiskt vill gå dit?)" Detta inlägg hittade jag på ÖHK:s forum, kan någon säga emot. Det är märkligt när de mäter publikbarometrar att de inte tar in in slutsumman av hur mycket publik en klubb tar in efter en säsong utan bara mäter per spelad match och vad skall ÖHK göra i en för liten arena, men mysig när ÖSK fått en större där det aldrig varit lapp på luckan? Själva trodde vi det var utsålt i söndags och gick (som tur var) aldrig dit. Var ju en massa snack om utsålt, hur många tar BA-arena in? Antagligen får vi aldrig veta eftersom det aldrig är utsålt ;( Så ja, nu kan ni kasta er över mig igen ;) Ps. Glöm inte att jag inte bryr mig !!
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-05 23:49
@Bäst när det gäller:

Jag menar bara att man omöjligen kan bevisa att de som skrattar och applåderar har gjort någonting fel om man inte har hört vad de sagt. Troligen är det dålig stil på dem, men man är faktiskt oskyldig tills motsatsen bevisats.

Du kallar dem för "puckon" och "förståndshandikappade", trots att du inte (?) vet mer än vad bilden visar. Gå och ta några bilder på Västra stå under match och du hittar säkert någonting som ser ut som ett tveksamt beteende. Det i sig behöver inte betyda att personen/-erna gjort något fel, även om man kan anta det.

I Nordin-gate så fanns det bildbevis på att 2 personer spottade mot honom. I det här fallet finns det bildbevis på ca 4 personer som applåderar och skrattar åt något samtidigt som en skadad Broberg går nedanför läktaren. Inte tillräckligt med bevis för att idiotförklara personerna enligt mig. Spotta mot någon gör man aldrig. Skratta/Applådera samtidigt som man kollar på en spelare i närheten gör man ofta.
Örebro Bäst när det gäller
2016-04-05 22:53
@Nicknamn i ribban:

Exakt, troligen sa ena mentalskötaren till snubben närmast sig att titta på Brobergs lår, så där surrar vi ju dig i tvångströja vanligtvis och alla patienter garvade stort och applåderade hans pigga 18 minuter på deras kant! Så kan det så klart gått till.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-05 22:33
Någon med Aftonbladet Plus som har möjlighet att skicka PM om vad man skrivit om tifot?

Örebro Tifo ska tydligen ha fått 5 plus.
Örebro Vinnartradition
2016-04-05 22:21
@Bäst när det gäller:
Helt rätt att spottloskor på andra människor beivras. Jag förmodar även att Örebro-gårdarna stängs av från samtliga allsvenska matcher ett bra tag framöver.
Örebro Svartvita i Stockholm
2016-04-05 22:18
Närkingar i Stockholm!

Matchen mot Helsingborg kommer visas på RETRO SVEAVÄGEN nu på torsdag. Alltså inte på Retro södermalm som annars. Stället var tydligen fullbokat av bajenfans, tyvärr. Men kom gärna förbi - Retro Sveavägen, T-bana: Rådmansgatan. Vi har bord från 18.45.

ujujuj!
Örebro Örebro slott
2016-04-05 22:14
Stöd Örebro Tifo!

Vi är glada att tifot i söndags blev uppskattat och vi har så klart fler tifon inplanerade under 2016. Vi jobbar gratis men materialet kostar pengar och vi är helt och hållet beroende av de bidrag ni medsupportrar ger oss under våra insamlingar. Så skänk jättegärna en valfri slant till oss redan nu direkt, inget bidrag är för litet och naturligtvis inte heller för stort.

Swish: 1234594156
Bg: 674-2456
Både swish och bg är registrerat på Örebro Tifo

Tack på förhand!
2016-04-05 21:42
Tänkte lansera en insamling för stackars Emil, ni vet han killen som bor i Örebro och håller på Djurgårn. Fick precis veta att hans chef välkomnade honom till jobbet idag med en spottloska i fejjan och en omedelbar uppsägning:) Fan vad jag lider med grabben, var lite dragen och fick storhetsvansinne i sin ynklighet. Vet att vi alla ställer upp för Emil och hans stackars familj som just nu söker asyl på Kola-halvön i hopp om en nystart.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-05 21:40
@Bäst när det gäller

Man vet ju dock inte vad anledningen till att de skrattar är. De kan ju lika gärna säga att man drog ett random skämt samtidigt som man gav Broberg en applåd. Stor skillnad gentemot när man ser någon spotta mot en annan människa.
Örebro RÅP for president!
2016-04-05 21:19
Bastard on Parade// Du är inne på helt rätt spår. 10 % ska tomtarna ha, inte en biljett till. Att ÖSK behöver pengarna så mycket så man ger bort 3000 biljetter. Nä, riktigt illa. Som någon skrev tidigare. Hellre 8000 och känslan av hemmamatch.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Marquis de Sade
2016-04-05 20:37
Årets roligaste(Nordin-gate):
Den lokale byfånen som ville spela allan inför idolerna från storstan, men tyvärr(ho ho) hamnade på bild, avslöjad(Hej Bönder) och föraktad av sina idoler som bonnläpp.

Åh jag får ont i magen.
2016-04-05 20:18
Kika på den här bilden, zooma gärna in de fyra puckona som applåderar och flinar Brobergs uttåg. Nu vet jag att många människor är skadeglada och gärna ser att ex-djurgårdaren Broberg misslyckas. Samtidigt tycker jag beteendet är så verklighetsfrånvarande att jag måste undra, är de fyra nöjda djurgårdarna förståndshandikappade och på fotboll med sin skötare eller vad förklarar annars deras beteende?!

Ungefär som när jag på läktarplats mot Bajen fick höra en gubbe bakom mig på läktarplats önska att "den jäveln (gubben syftade på Nordin) kan väl bli långtidsskadad så man slipper se han i år". För mig är det som att sitta på fikat på jobbet och hoppas att kollegan ska få en hjärntumör "så man slipper se han/hon". Är vi så kallade fotbollssupportrar så här korkade eller är det idioterna som bekräftar undantagen?
Örebro Din Pappa Lars
2016-04-05 18:55
Min läpp har hängt klart för den här gången. I omgång 2 kommer segern som uteblev här hemma.
Länktips: wp.me/p7orpm-z
Örebro Marta (hane)
2016-04-05 18:06
Jag tyckte Nordin tillhörde de bästa i ett dålig ÖSK. Även DG jäkligt pigg... men han har som många skriver problem med defensiven, vilket satte Ring i ett riktigt tuff premiärsits.

Jag tyckte tvärt emot många andra att Rinne sätter igång spelet alldeles för fort och stressat ibland. Ibland behöverr laget få samla sig och få känna lugn efter hård press. Tycker Rinne ibland har svårt att känna av det.
2016-04-05 17:42
På riktigt, kan inte alla Nordins belackare lugnt och sansat tala om konkret vad som gör honom till ÖSK:s överlägset sämste spelare?

Misstänker att det kommer heta att han bara drar ner tempot, stannar upp, vänder hem eller i sidled och har för mycket bolltapp. Men vill gärna veta ändå. Ett medskick, innan ni skriver utgå ifrån den roll han tilldelats av tränaren.
Örebro Fy bubblan
2016-04-05 17:15
10% till 08-fansen framöver.
Inte en enda biljett mer.

Ja, jag drar alla deras fans över en kam nu men efter att ha sett vad som skett på stan främst innan matchen så vill jag inte ha hit det där packet.

ÖSK ta ansvar och låt dem inte få en enda biljett mer än vad regelverket föreskriver.
Örebro Hagge till landslaget
2016-04-05 17:10
Håller med cellblock, kan inte alla på forumet här ta sig i kragen och börja skrika och sjunga mer på matcherna? Det är det som sabbar "fotbollsfesten" och inte att någon försöker dra en loska på fyllan.
AIK Nissesson
2016-04-05 17:05
cellblock, om det vore så enkelt Den uppblåsta ballongen sprack, spelarna orkade inte och den förträfflige coachen coachade fel enligt många forumtränare. Publiken var stor, men svek, Kubanerna gjorde så gott de kunde och grisarna svinade ner i vår fina stad. Men på något sätt bör vi glömma denna eländiga premiär och se framtidens segrar, vi börjar på torsdag mot Helsingborgs IF:)
Örebro cellblock
2016-04-05 16:50
Gör er själva och klubben en tjänst, var inte så lättkränkta och sjung, lev ut, på matcherna istället. Det var pinsamt när "Hela vallen" ramsan försökte gå igång och typ 50 pers på Södra läktaren svarar. Det är väl mer intressant att diskutera än nån luffare som spottar eller svinar.
Örebro Bastard on Parade
2016-04-05 16:22
Det borde vara en fotbollsfest när det är över 11 000 på läktarna, men det är inte vad man tar med sig från matchen. Man brukar prata om att det är en liten klick som missköter sig, men när det kommer till Stockholmsfansen så är det inte så få när det rör sig om hundratals kräk. Procentuellt sett en liten andel, visst, men det är fan inte en liten klick.

Samtidigt är det viktigt att vi inte glömmer bort problemen i de egna leden. En ÖSK:are verkar ha blivit polisanmäld. Jag har inte sett något om varför i NA, men läste någon kommentar om att det rör sig om misshandel inne på arenan. För jävligt om så är fallet och man undrar ju hur det har varit möjligt att ske inne på arenan?

Jag reagerar också på Skuthällas kommentarer i NA. Han anser att stämningen på arenan var på topp och säger att det inte var bråkigt. Hur kan han som säkerhetsansvarig mena att en smäll på käften inte är ett bråk? Hur lämpligt är det att den som är säkerhetsansvarig i ÖSK även driver vaktbolaget som anlitas? Har han, som säkerhetsansvarig, varit med och bedömt hur många bortasupportrar som ÖSK kan ta emot? Ju fler bortasupportrar, desto fler ordningsvakter behövs (som anlitas från Skuthällas bolag).

Det var förvisso lugnare på arenan än vad jag trodde att det skulle vara, men vi kan inte ignorera allt som händer på stan före och efter matchen. Jag gick förbi våghustorget runt 17-tiden och fick bangers kastade några meter från mig. Det fanns inte en polis eller ordningsvakt i sikte där. Samtliga ÖSK:are jag såg tog en omväg via änggatan för att slippa gå nära Djurgårdsfansen som kastade bangers.
AIK Nissesson
2016-04-05 16:21
Marta,

Tycker att jag känner igen några bespottares nunor, i NA's pappersvariant, tydliga bilder är det,

Känner säkert att jag sett årminstone en på i ÖSK-uniform på bortastå i bortamatcher.

Vad är det för fel på sådana människor?

Brist på tid, kärlek och regler under den tid de kan fostras, eller är det något annat som är svårbotat?

I Singapore är det straffbart att spotta på trottoaren, i Sverige kan man bete sig nästan hur dom helst, ingen vågar eller verkar bry sig:(
Örebro Minatankar
2016-04-05 16:00
@Aleq:
Enda problemet skulle i så fall vara att det är ganska många supportrar och fotbollsbedömare som upplever att de bästa spelarna under försäsongens alla matcher varit Kalle, DG och Nordin och att du väljer att ställa den sistnämnda utanför startelvan och i stället väljer en spelare du kanske inte ens sett spela mer än några minuter.
Örebro Snö
2016-04-05 14:21
Zidanes vänstervolley, du får inte min puls att öka direkt:), du vill inte förstå och kan nog inte heller, men de e bra att du hejar på ÖSK.
Ha en fin Tisdag em och lyckönska alla du har omkringdig, så ska du se att livet ljusnar
Zidanes vänstervolley
2016-04-05 14:10
Snö,
Jag undrade varför du blir så upprörd på mig? Inte på att folk spottar på Gerzic, herregud det hade en apa förstått.

Ok, jag har förståelse om folk inte vill säga till andra som inte beter sig bra.

Jag tycker det är helt orimligt att behöva spela inför tomma läktare pga t ex spottloskor mot en spelare. Vad mer? Knallskott på stan, pyroteknik innan avspark, fula ord...?
Hål i huvudet.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-05 13:49
@Marta (hane):

Glöm heller inte "Hej Bönder"-bannern man hade med sig. Örebro är ju större än samtliga Stockholmsförorter, så alla på läktaren måste ju ha bott i Stockholms centrum eftersom de inte är "bönder". Alltså omöjligt att det kan ha funnits örebroare på läktaren. Där faller din teori platt ;)

Obs: inlägget kan innehålla spår av ironi.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2016-04-05 13:39
@Aleq:
Det är kanske lösningen. Nordin kan få vara allsvenskans bästa avbytare! :-)
Örebro Nicka i ribban
2016-04-05 13:37
@Snö Det är jättebra om man säger till. På samma sätt är det jättebra om man inte dricker sig berusad, eller om man inte kör för fort på våra vägar, eller om man skattar sina intjänade pengar etc. Bara för att en (ja, det finns flera) gör så kommer inte alla följa efter. Vi kommer ändå ha fulla människor, vi kommer ändå ha fortkörare och vi kommer ändå ha skatteflyktingar. På samma sätt kommer vi ha människor som inte vågar säga till en full 25-åring.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Marta (hane)
2016-04-05 13:35
Kan tänka mig att de ångrar sig nu... Lite Karma över det hela..
Örebro Marta (hane)
2016-04-05 13:34
Som kurriosa kan jag säga att snorungen som spottar på bilden är Örebroare. Även resten av skitungarna på bilden. Inte av mig identifierade, men av närstående.
Häftigt att få stå med Stockholmare o känna sig stora.
Örebro Snö
2016-04-05 13:27
Zidanes vänstervolley, varför så upprörd:) spottande fans finns tillochmed bild på i NA idag http://na.se/nyheter/orebro/1.3729074-har-spottar-dif-are-pa-osk-stjarnan , ska ingen säga ngt om det tycker du???? Men men du växer väl upp du med o inser att tillsammans kan man förändra (jag menar hela samhället där fotbollsmatcher också ingår)
Annons: