/fotboll/osk/forum/7258.aspx/fotboll/osk/forum/7258.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro alltid svartvit
2008-03-09 08:31
Tre matcher kvar till AS, ska man vara orolig att ÖSK inte kommer att spela mer än kanske 1 match med laget somm ska starta mo TFF? det är trots allt ett nykomponerat lag med nytt spelsystem.
Är oroligare inför denna säsong än jag varit på länge, känns som vi kan hamna vart som helst i tabellen.
Örebro Grohl
2008-03-09 08:25
// Bastard

För min del hade jag nästan hellre sett en väl planerad rundspark i mellangärdet på en giffare än den fruktansvärt otimade och rent ut sagt dåliga tacklingen som Bertin gjorde. Tror det är svårare att fixa till en kass spelförståelse än ett hett humör.

Kan även tillägga att jag i övrigt inte har något emot giffare, trevliga pöjkar & hejaramsor som "spela fotboll bonnjävlar" är ju sjukt kul.
Örebro Bastard on Parade
2008-03-09 00:28
Visst är det en ful tackling av Berra, han kommer in helt fel i situationen men jag förväntade mig få se något helt annat när jag hörde att han fått rött kort direkt.

Jag trodde väl något i stil med att han kollat på höjdhopp och inspirerats av Stefan Holm och försökt hoppa jämfota över en stackars Giffare och misslyckats kapitalt, eller att han gjort en "rak" cykelspark i ansiktet på en motståndare... eller att han blivit förbannad och jagat ikapp Giffaren vrålandes på franska innan han kapar honom bakifrån med dobbarna före. Men det kanske bara är jag?

Berra är en tuffing, dessvärre en opolerad sådan. Han viker inte undan i närkamperna och det kommer kosta honom en massa gula kort i närkamper med 30 cm kortare motståndare som väger runt 60 kg.
Örebro Sersant
2008-03-08 23:12
Efter att ha tittat en gång till på bilderna så tycker jag att det är ett solklart rött kort Berra är riktigt sen in i den tacklingen o missar rejält, inga sånna missar i serien tack!
Örebro Mittåt
2008-03-08 23:09
Mackan// Man dömer inte efter avsikt i sådana här lägen utan efter resultatet. Jag tror inte att han avsiktligt var ute efter att kapa killen utan att han helt enkelt missade en glidtackling. Men det spelar mindre roll. Sundsvall hade ett bra läge och Sundsvallsspelaren var på väg att springa sig fri.

Efter utvisningen satt han och såg riktigt bedrövad ut under resten av matchen.
Örebro Mittåt
2008-03-08 22:53
Beträffande Haginges spel från start var det egentligen inte någon chansning. Han hade tränat på förmiddagen och lämnat klartecken. Men efter en kvarts spel ungeför började han få krampkänningar och signalerade att han ville byta, vilket han fick göra några minuter senare. Inga framtida problem, tror Patrik. Om en eller två dagar är han i farten igen, gissar han.
Örebro Mittåt
2008-03-08 22:40
Mackan// Jag tyckte själv att det gick något trögt för Kihlen. Men alla tre tränarna (Sixten, Alec och Arvi) uttryckte sig oprovocerat positivt om hans insats. Så det var väl något jag missade. De tyckte att han gav bättre stabilitet till mittfältet genom sin rutin och matchklokhet.

Berras röda kort var helt odiskutabelt. Han kapade en spelare som kom i full fart genom en glidtackling från sidan. Killen, jag tror att det var Skurlasson, var helt chanslös och alla skall vara glada att han inte blev skadad.

Stämningen i Sundsvallslägret var i uppror efter kapningen. Sundfors kom ut på halva plan och vrålade: "Tag ut den djäveln då, för helvete" eller något åt det hållet. Inte för att det påverkade hemmadomarna, mer än möjligen genom upphetsningen och ljudnivån.

Domaren, som för övrigt fick ett gott vitsord av ÖSK-lägret efter matchen, visade varken gult eller rött kort för Berra. Han signalerade för spelarbyte. Om det berodde på att han glömt det röda kortet hemma eller för att han missförstått hur svenska lag hanterar denna typ av situation vill jag låta vara osagt. Sixten berättade att i Finland tillåter man aldrig inbyten i den här typen av situationer i vänskapsmatcher.
Örebro Erki
2008-03-08 22:00
Tackar för rapporten Mittåt!
Känns lite bättre nu när man fått åsikter från en som verkligen såg matchen. Man borde vara försiktigare att uttala sig om en match man inte har sett :) Ett tveksamt bortdömt mål och offside på ett motståndarmål är ju lite trist, dessutom tycker jag som ÖSK-Karl att utvisningen är lite hård. Zé kom lite snett bara och det var ju ingen målchansutvisning.

Det vore onekligen bra om Wowoah kunde vara ett alternativ på vänsterbacken, för på mittfältet har han ju inte gjort några strålande insatser direkt vad jag har sett.
Örebro Bastard on Parade
2008-03-08 21:51
Får tacka för rapporten Mittåt, känner mig betydligt lugnare nu! ;)

Kul att Wowoah verkar ha gjort bra ifrån sig som vänsterback, då kanske vi har en del alternativ ändå.
Örebro ÖSK-Karl
2008-03-08 21:48
Hade Berra redan en varning före kapningen? Annars kan jag inte se att det skall vara rött kort. Solklart gult, men absolut inte rött.
Örebro Grixx
2008-03-08 21:25
Resultatet till trots så känns det efter alla inkommande rapporter som att vi har fått en del positiva svar. Bra

Kan vara så att vi får ett riktigt sammansvetsat lag med en massa förluster innan AS startar. Kanske är det bra. Det skulle i så fall vara något som det var riktigt länge sedan vi prövade.
Det skulle nog ändå kännas skönt med en vinst och ett positivt svar angående anfallet innan starten.

Örebro Mittåt
2008-03-08 21:23
Ja, efter en del slit ligger den där. Det blev tyvärr inga foton (av mig) från matchen. Jag hade nog med att hålla reda på anteckningsmaterialet stående i den rätt kraftiga blåsten. Eventuellt dyker det ändå upp en del bilder i morgon. Jag har några krokar ute.

Sammanfattningsvis var detta en bra match av ÖSK. Jag bytte just några ord med Arvi Taaler och han var till exempel mycket nöjd med hur spelet på mittfältet såg ut. Bäst hittills i år var hans omdöme. Och Arvi vet vad han talar om.
Örebro Aspen
2008-03-08 21:06
Mittåts rapport nu på officiella
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-08 21:02
Värdelöst!!Ndille kommer att få syna det röda kortet flera ggr i år,garanterat.
Örebro ÖSKare i exil
2008-03-08 20:46
Ja, nu slita an mellan hopp oh frötvilan.
Örebro Aspen
2008-03-08 19:45
Matchrapport på fotbollsverige.se
Örebro Malabar Man
2008-03-08 19:40
Med tre veckor kvar till den allsvenska premiären så ser det verkligen oroväckande ut. Kan bli ett låååååångt och plågsamt hundraårsjubileum.
Örebro Erki
2008-03-08 19:10
NA har nu web-tv från matchen. Snyggt mål av Nordback. Utvisningen på Bertin Zé var nästan lite hård, hade räckt med varning :)
Synd att inte NA fick med det bortdömda målet, vet du Mittåt om det var korrekt bortdömt?

Sen tycker jag faktiskt att Westman borde ha hållit bollen vid 1-1 målet.
Örebro 0REBR0
2008-03-08 19:08
nu är matchsammandraget upp på NA.se
Örebro Erki
2008-03-08 18:49
Aspen// Och då blir ju insatsen klart godkänd med tanke på allt trassel med sjukdomar, skador och utvisningen ;)
Örebro E.Shams
2008-03-08 18:03

Angående mitt fotande.

Tack för komplimangen ”Västbanken”. Precis som du påpekar så fotar man inte för att blir rik på det utan snarare för att det ger en viss tillfredsställelse samt att man kan bidra på sitt sätt.

Jag har läst många kurser (på universitetsnivå) men jag har ingen fotoutbildning. Anders Östling som fotar för svartvitt och gör det bra har en dyrare kamera än vad jag har men visst tar man fler bilder än man publicerar. Det har fotografer alltid gjort.

Det är svårt att bedöma sig själv men jag tror att ”Aspen” och ”brorzan” har varsin poäng. Talang kombinerat med att kunna läsa spelet fotboll vilket jag ser som viktigt. Att vara ett steg före i tanken hela tiden. Det skulle dock vara kul att ha ”NA utrustning” för att veta vad man kan prestera då.
Örebro Aspen
2008-03-08 17:52
Matchrapport på fotbolldirekt.com.

Erki//Då Sundsvalls första mål föregick av offside så vann vi med 2-1. Resultatet är inte det viktiga !!!
Örebro Grixx
2008-03-08 17:50
Jaha så känns allt ganska hyggligt igen, Tack Mittåt. Inväntar texten på officiella.
Örebro Mittåt
2008-03-08 17:42
Det kommer en matchrapport senare idag från mig på officiella, men en sak känns rätt bra efter dagens match. Det finns ingen anledning att oroa sig för vänsterbacksplatsen. Samuel var riktigt bra på den positionen. En annan plusvariant var Nordin som kom in och jobbade riktigt bra. ÖSK spelade för övrigt större delen av matchen utan någon av sina ordinarie mittbackar på plan. Trots förlusten gav matchen mersmak, tycker i alla fall jag. Sundsvalls första mål föregicks för övrigt av en solklar offside. Vid det andra blev Nordback överspelad - han är ju inte direkt en van mittback. Hans mål var en riktig pärla. En rökare på en andra boll som satt klockrent i ribban ute i krysstrakten. Studs ner på rätt sida av lijnen.
Örebro Erki
2008-03-08 17:41
Antagligen var det bortdömda målet egentligen regelrätt, så vi kan säga att det slutade 2-2. Och det är väl ett ok resultat :)
Kämpa ÖSK!
2008-03-08 17:13
Det är bara en träningsmatch, mer kan vi! alltid så tråkigt med förlust. Hoppas det ordnar sig i allsvenskan snart som möjligt!
Örebro Aspen
2008-03-08 16:42
ÖSK lider nu av höstens segdragna tränarjakt. Hade tränarna varit på plats 2 månader tidigare så hade också nyförvärven varit på plats mycket tidigare, o.s.v.
Tror ändå att rätt tränare hittades till slut.

Troligen hade den anfallare som man nu saknar varit på plats om tränarfrågan skötts effektivare. Dessutom hade truppen varit mer förberedd.
Men slutet gott, allting gott (i november)
Örebro DaSa
2008-03-08 16:37
Jag tror att backlinjen är lugn till premiären, men tycker det var dumt att chansa med Hagge idag. Vi vet vad han går för, låt honom bli frisk bara. Berra kommer få många kort, det första han borde börja sluta med är att vifta med armarna i ansiktshöjd. Bara onödigt, gå in hårt i närkamper är bra för att sätta sig i respekt. Det skall göra ont att möta Nobbe-Kihlen-Berra-Hagge!

Men vi måste värva en target, vi kan inte snåla in på den positionen. Förstår inte att de fick för sig att satsa på Nedim som target, han saknar alla targetplayer egenskaper.

Kan det vara så att Porokara måste spela på vänster för att komma till sin rätt? Vore inget bra då Näfver börjar se het ut och Frempong kommer behöva speltid för att inte vilja lämna klubben.

Kan vi inte låna hem Tahiriovic under våren, eller iallafall lämna en intresseanmälan till Zürich. Tror han skulle göra succé som target.
Örebro Bastard on Parade
2008-03-08 16:22
Kronblom//

Du har rätt, mycket kan hända under 30 matcher. Jag har lärt mig min läxa så jag är överdrivet negativ istället. Inför förra säsongen hade jag höga förväntningar på mitt kära lag, det tar på psyket när man ser laget underprestera och kriga i botten. Därför försöker jag intala mig själv att det är där man kommer ligga även i år, det är betydligt roligare att bli positivt överraskad.

Jag tror att vårsäsongen kommer bli tuff, laget behöver mer tid för att spela in sig ordentligt. Men om man får en bra start kan det gå hur bra som helst!

Höstsäsongen tror jag blir betydligt bättre sett med svartvita ögon. Jag har otroligt svårt att placera ÖSK i en Allsvensk tabell, jag har sett saker som tyder på en topplacering och sådant som tyder på en absolut bottenplacering. Tur att det bara är försäsong...
Örebro Kronblom
2008-03-08 16:11
visst det känns tungt just nu och kanske blir det motigt även i början av Allsvenskan men snälla...det är 30 allsvenska omgångar vi talar om och redan börjar folk snacka om SE.Är övertygad om att när Allsvenskan summeras i höstmörkret så kommer ÖSK INTE vara nedkickade till SE !
Annons: