/fotboll/osk/forum/7250.aspx/fotboll/osk/forum/7250.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rallyfinnen
2008-03-13 15:13
Fy fan för migrationsverket!
Örebro josud
2008-03-13 14:24
Nån som hört nåt om säsongskorten till BA? Avspark närmar sig och (som vanligt) är det sparsamt med info. Förra året fick jag mitt säsongskort löst i ett C5-kuvert som hade börjat gå sönder i hörnen (det blir ju gärna så när man lägger ett i plastkort som får "skvalpa runt" som det vill), och det känns ju inte helt bra om det är samma förfarande i år. Är ju bara tur att det inte försvunnit kort, och när det inte finns några magnetremsor eller liknande som gör att korten går att spärra heller... ÖSK skulle ju trots allt ha in pengarna för tre månader sen, så lite framförhållning tycker man ju att dom kunde ha.
/josud
Örebro skoBe
2008-03-13 13:03
Låt Nordin vara bästa spelaren i allsvenskan...
dvs låt honom spela så ska ni se hur länge han blir kvar i ösk:)
Örebro skoBe
2008-03-13 13:03
Låt Nordin vara bästa spelaren i allsvenskan...
dvs låt honom spela så ska ni se hur länge han blir kvar i ösk:)
Örebro Zachary Taylor
2008-03-13 12:01
Berra som target? Tja, ÖSK verkar ju vara laget där alla får prova på nya positioner, så varför inte? :)
AIK Saywee
2008-03-13 11:44
BoP/
"nu ska man ju inte jämföra ett av världens bästa fotbollslag med ett som är snäppet bättre"

Detta gillar jag, frågan är bara vilket av de två lagen som är snäppet bättre?
Örebro hunter
2008-03-13 11:41
Ämne: Costa gjorde på tok ....Jag håller fullständigt med dig angående Bertin Zé.Att flytta upp honom som target player med hans precision på bollarna och tekniken skulle han vara mäst lämpad att vara där framme.Där han kan hålla bort 1-2 försvare och hitta en fin passning.Sen att han hoppar så högt är ett stort plus eftersom han kommer 1-2dm högre än målvakten.
Sen slipper vi tokkapningarna eftersom han inte behöver göra dom.
Vi har den perfekta targeten så varför inte? Och köpa en (till mittback) som även kan spela höger/vänster-back
Örebro Bastard on Parade
2008-03-13 10:59
Costa gjorde på tok för lite mål! Jag skulle kunna tänka mig honom i den offensiva mittfältsrollen men han jobbar över för små ytor, precis som Nordin gjort tidigare.

Nordin och Costa är för övrigt liknande spelartyper.

Hur många klubbar ute i Europa har en centerforward i 4-3-3 som är 3 meter lång och väger 200 kilo? Det verkar vara den typen av forward som ÖSK är ute efter. Kanske är det bara jag som tycker det verkar fel med tanke på att det sättet ÖSK ska spela?

Kolla t ex Barcelona, nu ska man ju inte jämföra ett av världens bästa fotbollslag med ett som är snäppet bättre, men jag gör det ändå. De brukar använda sig av 4-3-3 formation och Etoo får ofta spela centralt.

Jag vill ha en centerforward som möter bollen, släpper den på ett eller två tillslag och genast söker sig framåt i banan. Jag vill ha en hänsynslös forward som vräker sig fram i offensivt straffområdet och är riktigt bra på huvudet.

Men ÖSK ser på det med andra ögon. De vill ha en jätte, varför inte flytta fram Berra? Grabben har en teknik som är mer än funktionell, ni skulle sett överstegsfinterna och Ronaldinhodragningen för några veckor sedan på träning!
Örebro Ösk-Power
2008-03-13 10:43
Targetplayer är ett måste..

Följer Henriks linje. Tror Ricardo Costa skulle passa bra i årets ÖSK som targetplayer. Han hade en grym bollbehandling , bra styrka och kunde hålla i bollen som ingen annan i detta lag.

Dags för Sjögren att agera..
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-03-13 09:46
Angående Costa: visserligen må han ha haft ett någorlunda långsamt löpsteg men i mina ögon hade han varit perfekt i rollen som target i årets upplaga. Costa's styrka var just att möta bollen i uppspelen och snabbt fördela den vidare. Matchrapporter verkar göra gällande att det saknas. Och angående kommentatorn så var det Jonas Wirmola som yttrade de orden om jag inte missminner mig varav Stefan Lundin kontrade med att "det ska komma från superettans i särklass sämsta spelare". Lundin har min respekt i åtminstone vissa avseenden!
Örebro lollo_homeboy
2008-03-13 06:21
kristoffer jonsson klar för BK forward..
synd att han försvann hade helrre sett honom som 3 alternativ en målvakt som kan utvecklas bra till en back up i allsvenskan längre fram..
Örebro Iteron
2008-03-13 00:25
Jag tycker Nordin är för långsam för allsvenskan. Hellre Wowoah som mittfältsspets.
Örebro skoBe
2008-03-12 23:31
Hahahahha vad konstigt det blev:)

Westman
Antonnen,Hage,Berra,Holge
Norback,Khilberg
Nordin
Roni,Henriksson,Näfver
det var så jag menade
Örebro Aspen
2008-03-12 23:24
Sen rapport från Cypern
Örebro isac
2008-03-12 22:42
Ämne: Ämne: Ämne....
Haha Ricardo Costa jag säger då det.. Kommer ni ihåg bortamachten då tv-kommentatorn utbrast "det är är den sämsta allsvenska anfallaren jag nånsin sett.". Hehe nej tack det går nog bättre utan honom. Sämre löpsteg får man leta efter.
Örebro Mittåt
2008-03-12 21:31
Ord & Bild från Cypern för sista gången den här vändan.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-12 21:23
Förstår att många inte följer med pga rädsla för sammandrabbningar med andra fans men åker man med Kubanernas bussar så sker det under kontrollerade former så risken för handgemäng är nästan obefintlig.
2008-03-12 21:20
Aldrig att jag missar Gbg-resan,förra årets bortaresor jag åkte på var tamigfan det roligaste jag varit med om på länge,sånt ös det var i bussarna och under match är det bästa som finns för en supporter,hoppas folk tar tag i saken och hakar på.
Örebro Mattias69
2008-03-12 20:58
Liberate tu-teme ex inferis// Svar nej, inte i dagsläget. Resan kommer att bli av, det är säkert, men ÖSK behöver stöd och enda sättet det kan ske är att var och en tar sitt ansvar och anmäler sig. Att hålla på och vänta in alla andra innan man själv anmäler sig håller inte.
Kämpa ÖSK!
2008-03-12 20:53
får vi med mycket publik som förra säsongens bortamatch mot gefle om vi kunde ha så mycket publik på alla bortamatcher tror jag att vi skulle vara ett starkt bortmotstånd. Kom igen nu alla örbroare visa er stöd! Det är alltid fansen som kan hjälpa laget till poäng, dels om tränarna ger också bra resultat!
2008-03-12 20:25
Ämne: Kom igen nu gott fol....
Hur många är det som anmält sig?fyller vi en buss i dagsläget?
Örebro Mattias69
2008-03-12 19:34
Kom igen nu gott folk, det är ungefär 3 veckor kvar till ÖSK:s första bortamatch mot IFK Göteborg. Antalet anmälda till Kubanernas supporterresa kunde vara mycket större än vad det är i dagsläget.

Därför vill jag komma med en uppmaning till dej som idag vet att du ska med till Göteborg att göra biljettinköp snarast. Det blir ett elände om alla ska anmäla sig ett par dagar innan, då riskerar vi att inte få buss till alla.

Du som inte vet hur man anmäler sig. Surfa in på www.ticnet.se Väl där skriver du "Kubanerna" i sökrutan och så kommer det upp dom resor som det för tillfället går att köpa biljett till. Boka biljetten och så går du till närmaste ATG-ombud och betalar så får du biljetten. Enklare kan det inte bli.

ÖSK behöver allt stöd dom kan få på bortaplan, gör vad du kan för att vara med och stötta ÖKS i jakten på nya poäng!
Örebro Grixx
2008-03-12 19:32
DaSa// Funkar allt bra med dansken och för den rätt ansenliga summan man gett så bör Alven tagit ett steg närmare ÖSK....men det finns så mycket annat som kan dyka upp innan.
Örebro Grixx
2008-03-12 19:24
Hertig_Karl// För min del dvs ÖSK del så skulle jag må bättre om starten vore i mitten av April som tidigast....det känns stressigt just nu där uppe i anfallet.
Örebro Grixx
2008-03-12 19:21
För övrigt måste man veta att Alec är som vilken galen fotbollssupporter som helst, inte en kolugn normaltränare.

När AIK och Southamton var på fallrepet var han inte att leka med;-)
Örebro DaSa
2008-03-12 19:19
ÖSKs chanser att få tillbaka Alven borde ha ökat nu när IFK verkar ha gjort klart med en ny dansk målvakt.
Örebro Grixx
2008-03-12 19:18
Chipset// Håller med om reportern. Tycker att båda höll en lite udda men inte desto mindre underhållande nivå. Alec kommer nog att få sina fiskar varma om läget är tufft och han kör samma nivå med riksmedia, radio,tv eller NA....men jag tycker ändå att det funkar på ett "nydanade" sätt.

Som politiker skulle han hamna i blåsväder med buller och bång.
Örebro kenya
2008-03-12 18:47
Ämne: Ämne: Var det....
Skulle vara otroligt intressant att se honom i ett 4-3-3 system. Kan inte varit lätt för honom när PFO försvann och spela ihop med Kuhi.
Inget ont om Kuhi men han var klasser sämre än PFO.

Skulle däremot vara intressant att se Costa tillsammans med spelare som Porokara, Bassonbeng och Näfver. Då skulle han åtminstone ha spelare som löper och vill ha bollen.
Örebro Chipset
2008-03-12 18:31
Ämne: Var det någon som ro....Han hade faktiskt varit en klockren target. Hans teknik i framförallt bollmottagningen är nog den bästa vi sett någonsin i ÖSK. Tyvärr är han en ganska svag målskytt och förmodligen inte värst sugen på att komma tillbaka. Hans agent ville ju dessutom ha en mille enligt en skribent här som hade etablerat mailkontakt.

Edit: Chipstangentbord
Örebro kenya
2008-03-12 18:19
Var det någon som ropade efter en targetplayer?
Annons: