/fotboll/osk/forum/7241.aspx/fotboll/osk/forum/7241.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-03-19 22:26
Jaime jobbar nog på som vanligt. Fast han kanske bestämt sig för att hålla en något lägre profil. Den där internetsiten kunde nog missförstås.

Men som sagt, i slutet av januari månad siktades han i alla fall i Boden (se länk).

För ett tag sedan fanns han även med som spelaransvarig på Örebro Syrianskas hemsida, men där finns han inte med längre. Det blev kanske för svårt att sitta på dubbla stolar.

Dessutom är han ordförande i den nystartade örebroklubben Latinos FC, som i år skall spela i div 7 Södra.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-19 22:03
vmsport sida värkar inte finnas kvar! Man kommer till någon annan sida! Lite skummt! Har de lagt ner sin agent värksamhet? Om jag inte minns fel så hade de kontoret i örebro och inriktade på sydamerikanska spelare!
Örebro Hertig_Karl
2008-03-19 21:45
Det där med att sätta punkt är kanske nått man inte får lära sig i skolan i Degerfors?

Lite löjligt av mig.... Men ganska roligt=)
Örebro Mittåt
2008-03-19 20:18
Hlynur// Det var rätt länge sedan.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-19 20:06
Här är Norrköpings nya stjärna!
Örebro Hlynur
2008-03-19 19:48
Mittåt// Kuba!
Örebro Yeah
2008-03-19 18:12
Tycker glenn skött sig bra som vänsterback, följer inte med offensivt lika mycket, men har en bra vänsterfot för inlägg/långskott. Tror dessutom att man kan utnyttja högerkanten och mitten mer med honom på vänstern, då han lätt kan ställa om till mittback. Hagge och berra tycker båda om att ta ytor och gå upp i mitten. Berra har ruggigt bra passningar och inte minst crossbollar, hagge ser ut att dagligen träna på detsamma, och det tar sig.
Min slutsat är alltså: att med glenn kan vi i anfallssituationer kan ställa om med en mittback och/eller en snabb högerytter (green/antonnen) som går in i boxen, alt. öppnar upp för genomskärare/inlägg (beroende på om vi vill lämna 2 eller 3 försvarande backar).

Nackdelen är dock att vänsterkanten kanske utnytjas mindre, men t.ex näver som vänsterytter söker sig ofta ner på egen planhalva från gamla 4-4-2-tiden. Eller alternativt henriksson/wowoa fyller på, på kanten med en vänsterfot till.

Svammel, svammel, hoppas nån förstår, knappt så jag gör de själv när ja läser det igen =)
Örebro Mittåt
2008-03-19 17:44
Ämne: Ämne: Bra vär....
Det är något halvskumt med den värvningen - någonting som inte riktigt stämmer. Alla bra polacker (nästan) går nämligen till tyska klubbar.
Örebro jappel
2008-03-19 16:37
Ämne: Läktaren på G....
härligt gånger2!!
Dels skönt att få färdigt fotbollsstadion!
Dels riktigt viktigt för ÖSK bandy med en innerink om dom ska kunna kriga sig upp i toppen.
Strålande!
Örebro jappel
2008-03-19 16:35
Ämne: Bra värvning av Nkpg....
kanske kanske inte...finns helt säkert en anledning till varför han inte fick vara kvar i sitt förra lag. han har inte spelat i landslaget de senaste åren heller.
Men visst låter det nästan lika bra som vår värvning av porokara.
Örebro Ericson
2008-03-19 16:30
Läktaren på G
Örebro Grohl
2008-03-19 16:29
Bra värvning av Nkpg i polacken. Hoppas att vi kan hålla dom bakom oss i år, men jag måste säga att dom ser starkare ut på pappret (och planen enligt träningsmatchen iaf =p)
Kämpa ÖSK!
2008-03-19 16:23
jag tror att vi kommer bli bland topp 10 iår i allsvenskan.. iaf min chansning. Vi kan hamna var som helst i tabllen men en sån tränare som Sixten vet man aldrig, I hope he can do the team better!
Örebro jappel
2008-03-19 15:54
Ämne: James och Kristoffer....
härligt.
Ska bli riktigt spännande att se om James får ordentligt med speltid i år (och därmed sitt stora genombrott!) hoppas hoppas. Dock är det gott om duktiga spelare han ska konkurera med.
Örebro Mittåt
2008-03-19 15:51
James och Kristoffer på nya landslagsäventyr.
Örebro abdel seidou
2008-03-19 15:35
Ämne: Gjorde ett försök at....
snygg sluttabell.

mina små justeringar skulle vara att flytta ner helsingborg och norrköping 4-5 snäpp och uppåt lite med malmö samt ganska mkt med djurgården. tror dom kanske t.o.m. kan vinna hela skiten om nån av qurren, dahlberg och doctor jones producerar riktigt mkt mål.

hm, iofs en sak till. byta plats på sundsvall, trelleborg och gais. tror makrillarna floppar o kvalar eller åker ur samt att prahl klarar kvar trelleborg utan kval, typ på målskillnad eller nått.

men vi är i stort sett överens. =)
Örebro abdel seidou
2008-03-19 15:27
Ämne: Intressant tanke sko....
men stora frågetecken dock för hans instinkter som målskytt i sraffområdet eller va tycker du?

det vet vi ju iaf att nånstans där under utan så finns det i nedim. =)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-19 15:24
Gjorde ett försök att skriva ner en uppställning till premiären men det var fan omöjligt. Laget kan ju nästan se ut hur som helst och hur jag än försökte kändes det som att jag glömde en spelare hela tiden. Tycker truppen ser bredare ut än vad många säger. Dock vet jag inte om det är en fördel då det inte finns nån direkt allsvensk skyttekungspotential offensivt. Men de flesta håller god och jämn kvalité.

1.Kalmar
2.Helsingborg
3.AIK
4.Hammarby
5.Göteborg
6.Elfsborg
7.Norrköping
8.Malmö
9.ÖSK
10.Djurgården
11.Gefle
12.Halmstad
13.GAIS
14.Sundsvall
15.Trelleborg
16.Ljungskile
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-19 15:07
Intressant tanke skoBe har om Nordin som target. Tyvärr är han ju lite kort så några höjdbollar vinner han absolut inte! Men om laget lyckas hålla bollen efter marken till honom skulle han vara riktigt bra däruppe. Där behöver han ju inte jobba hem lika mycket heller ;-)
Örebro Bastard on Parade
2008-03-19 15:01
Erki//

Halilovic gjorde en OK match nu senast, för tillfället har han väl ingen konkurrens på den positionen. Rodevåg är helt under isen.

Jag börjar se mer och mer utav den gamla Halilovic, han som sköt upp oss till Allsvenskan. På träningarna är han överlägset bästa avslutare, han hänger inte med huvudet lika mycket längre och han fixar straffar som förr i tiden! ;-)
Örebro abdel seidou
2008-03-19 14:46
Bassombeng är väl inte i speldugligt skick till åtvid så att så här skulle min önskeelva se ut utan honom då. (Till åtvidmatchen alltså, inte premiären.)

------------Richarsson------------
Antonnen---Berra---Holger---Hunden
----------Kihlen---Nobbe----------
----------------Seb---------------
Näfver-----Nedim----------Roni

Förklaring då:

Målvakt: Förneka det hur mkt ni vill men min åsikt är iaf att tillsammans med Björklund i BP var Westman allsvenskans överlägset minst duktiga förstemålvakt förra året.(Vill inte kalla honom dålig för det är han ju inte på något sätt men ni fattar poängen.)

Backlinjen: Haginge, mest given här enligt mej så han kan lika gott få vila. Finns nog ingen annan mittback i allsvenskan som så effektivt kan vinglippa motståndarnas snabba djupledslöpande forward genom att själv vara ännu snabbare. När det blir dags för premiär kan han ta platsen för vem som elst av dom fyra jag vill starta med här. Wikström ligger lite efter enligt mej med tanke på hur mkt han varit borta.
Antonnen ligger väl också efter egentligen men fan va lätt han kliver runt på kanten om han bara vill.

Mittfält: Vad gäller Kihlen o Nobbe är det ju rätt solklart eftersom jag har satt hunden som vänsterback. Dom blir hjärtat i laget i år både karaktärsmässigt och rent spelmässigt. (Hänger ju iofs ihop väldigt mkt.)

Så länge man spelar 4-3-3 är Seb i en "spring av bara fan tills du inte orkar längre"-roll lagets mest givne spelare enligt min ringa åsikt. Finns ingen i truppen som ens nästan kan komma i närheten av hans djupledsspel från mittfältet (något han visade fint prov på vid 1-0 igår t.ex.). Att en av de tre mittfältarna hinner med upp o fylla på i boxen bakom den centrala anfallaren blir jätteviktigt för oss, för oavsett 4-4-2, 4-3-3,2-9-1 eller vilket som så är och förblir framgångsreceptet för ett allsvenskt lag alltid en tight defensiv med snabba offensiva omställningar i djupled. Jag ser inte att nån annan än Seb ska kunna bidra med nått sånt från mittfältet.

Anfall: Näfver har iinget djupledsspel i sig för 5 öre och det blir han som får kicken när Bassombeng ska in i elvan sen på sikt men lite småglimtar i hans spel på högerkanten i andra halvleken igår gör att han får vara med och leka så länge. Han blir dock först att bytas ut om han inte övertygar nått förfärligt.

Nedim är med för samma sak som Seb, centralt djupledsspel. Kan barca spela 4-3-3 utan en Walter Gigena i mitten kan väl vi oxå försöka?;)

Porokara, hm ja... populist som jag är så hänvisar jag till gårdagens insats =P och lämnar er med kommentaren "kommentarer överflödiga".

Till slut i denna hemskt överdimensionerad forumpost så tänkte jag bara påpeka att jag inte nödvändigtvis förespråkar brittiskt skitspel a la stefan lundin (brittiskt sett till dom raka passningarna, men svenskt sett till bristen på brittiskt tempo.) bara för att jag hänger upp mig på snabba omställningar och mycket djupledsspel. Jag menar bara att jag vill ha ett mer tydligt och direkt djuplesspel in o boxen istället för först en massa kladdande och sen en djupledsboll på hörflaggan.
Jag tycker vi ska hålla bollen hyfsat vårdat på marken men även lag som Barcelona och Arsenal (jättelöjlig jämförelse, jag vet) gör en hel del mål genom snabba omställningar. Sen att dom håller bollen 25 passningar hit och dit för att sen slå den i öppet mål från 2 meter är en annan sak o inte nånting som är nån idé att försöka med som alla som sett ÖSK vet.´

Så visst, vårdat passningspel efter marken, men inte kort kort kort som storlagen det förstår alla att ett allsvenskt lag inte behärskar. Lugnt och vårdat men ändå med ordentliga spelavstånd så man skapar sig tid och med en direkthet som ger motståndarförsvaret brist på densamma.

Puh, klar... förlåt för allt detta kladd men kunde inte låta bli med tanke på vissa människors önskan om brasselir. Den som orkar får mer än gärna svara med sina synpunkter!=)
AIK Saywee
2008-03-19 14:29
Ämne: Jag var på uppe på s....
ÖSK-KRILLE/
Det är lite typiskt, elektronik är bra när det fungerar, men det är också sårbart.

"Mekanik" är ofta mindre sårbart ...
... men du fick lite motion.
Örebro Erki
2008-03-19 14:24
Det verkar som om de flesta vill ha Nedim i startelvan? Så lät det inte för ett litet tag sen, jag antar att det betyder att han skötte sig bra mot Enköping?
Örebro Iteron
2008-03-19 14:22
Ämne: Hoppas att vi sttäll....
..., du menar på fredag. Går du till Behrn på lördag blir du nog ensam.

Jag hoppas på detta lag:
Westman
Haginge, Wikström, Holgersson, Wowoah
Kihlberg, Henriksson
Gerzic
Anttonen-Halilovic-Porokara
Örebro Rojas
2008-03-19 14:12
Det blir en skön Örebro vinst med 2-0 varav ett mål på straff
Örebro skoBe
2008-03-19 13:49
Hoppas att vi sttäller upp så här på lördag...för att jag är nyfiken på hur det skulle se ut.

Westman
Haginge,Wikström,Berra/Holge,Wowoah
Nordback,Khilen
Henriksson
Antonnen, Nordin, Roni.
Jag har kännsla att det kan vara den bästa:)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-19 13:39
Jag var på uppe på stan och skulle köpa årskort (ståplats)! Men det gick inte då ösk:s nya biljettsystem låg nere! :(
Örebro jappel
2008-03-19 13:18
Ämne: Både ÖSK och Degen s....
bara att ringa och ordna.
Aldrig fel med lite extra matchande.
Örebro jappel
2008-03-19 13:13
Ämne: Vet att någon varit ....
håller med helt.
Nobbe måste bättra sig, annars måste vi ha någon bättre lämpad straffskytt. t.ex. roden eller nedim som har en ruskig känsla i dojorna.
Örebro Mittåt
2008-03-19 13:06
Både ÖSK och Degen skulle säkert må bra av en träningsmatch i mitten av nästa vecka. Inget av lagen har nämligen någonting inplanerat under efter-påsk veckan.
Annons: