/fotboll/osk/forum/724.aspx/fotboll/osk/forum/724.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2016-04-06 22:44
@Alltid Örebro:

Nej, ishockeyn behöver absolut inte färre matcher, varför skulle de behöva det? Snackade med en kille jag känner som håller på Leksand. De hade tjänat fem miljoner drygt på de tre sista matcherna som krävdes för att gå upp I SHL. Bara genom att gå upp omsätter de nära 42 miljoner i TV-pengar. AS i fotboll ger ju bara en struntsumma för samma sak.

Jag vill ha igång en debatt om hur svenska fotbollens klubbar skall få in mer pengar?
Örebro Åter till ståplats. (Sekt. E)
2016-04-06 22:35
Karl// Tänk om man tänkte på sporten i första hand. Istället för på produkten. Idrott, idrottsklubbar, glädjen, staden, förhoppningar, drömmar istället för loger o plasthänder. Tycker ärligt du o dina gubbar kan stanna på jippoarenan o glädjas över eminenta företagserbjudanden o hittepå lapp på luckan mot Lakers o red hawks. enjoy. Det jag upplevde i söndags på Harrys o vallen kändes mer riiktigt för mig.
Örebro Bäst när det gäller
2016-04-06 22:09
@TWM:

Eftersom jag var upphovsman till påståendet kanske det är bäst att jag även dementerar att hans chef inte heller spottat stackars Emil i ansiktet. Trodde att min ironi var tydlig. Faktum är att Emil och hans familj inte ens överväger att flytta till Kola-halvön. Däremot kan man kanske tycka att han borde ha en kärvare tillvaro på ett jobb han ev har efter att ha visat upp sig från ska vi säga en inte alltför tilltalande sida.
Örebro flesklepp
2016-04-06 21:35
Ett bra val!
AIK Nissesson
2016-04-06 21:24
ÖSK's premiärtifo blir svårslaget, det var mycket "stilrent" och "berörde".

Mycket bra jobbat av tifogänget !!!
Örebro ÖSK-Karl
2016-04-06 21:19
@Alltid Örebro:

Och vad är då anledningen till att fotbollen spelar så extremt få matcher ? Resultatet blir mindre omsättning, jämfört med Ishockeyn löjligt låg. Dessutom per match är spelarna extremt överbetalda. Det måste till fler seriematcher, antigen genom att minska lagen till 12 och köra med fyra matcher mot varje lag, men hellre utöka serien till 18 lag. AS-spelarna är extremt bortskämda, 26 matcher till överbetalda löner. Visst, det går att köra med 14-16 lag och köra tre matcher mot varje, men det blir oavsett lottning inte helt rättvist. Men för att konkurrera med andra ligor måste antalet tävlingsmatcher öka. Då kanske vi slipper släppa "okända" spelare till bl.a Norge och Danmark. Vad gäller bättre ligor har vi ändå ingen chans.
Örebro jpsvartvitt
2016-04-06 21:10
Nu återstår det ju 8 lag som har hemmapremiär i veckan. Men vi fick bäst av de som hade hemmapremiär i första omgången :)
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro jpsvartvitt
2016-04-06 21:09
Vet inte om någon nämnt det här tidigare.. Men Kubanerna/ÖrebroTifo får 5+ av sportbladet för tifo arrangemanget i Söndags! Alla andra får 4 eller mindre!!
AIK Nissesson
2016-04-06 20:45
Droos,

det är inget som helst problem.

Jag undrade bara lite, eftersom jag fann dina frågor som lite märkliga.
Örebro Droos
2016-04-06 20:41
@Nissesson:

Jag skriver som du gör: om du tycker mina inlägg är dåliga eller märkliga så är det väl bara att scrolla förbi. Vad är problemet?
Örebro T8
2016-04-06 20:18
Den värdelösa spelaren vi skulle få på köpet vid Crespoaffär har alltså gjort 3 mål på 2 matcher. Hoppas Crespo visar att ÖSK gjorde rätt som inte sålde. :)
Örebro Alltid Örebro
2016-04-06 20:07
@ÖSK-Karl:
Det totala antalet besökare per år är ju helt missvisande då hockeyn spelar 24 matcher mer bara i grundserien...
Örebro Alltid Örebro
2016-04-06 20:00
@ÖSK-Karl:
18 lag låter bra, behövs fler matcher i fotbollen. Hockeyn behöver färre matcher, tror mitt i mellan blir bra.
Mäster Estragon
2016-04-06 19:52
Smylie avstängd mot oss på måndag. Tackar vi för.
Örebro Fy bubblan
2016-04-06 19:44
@ÖSK-Karl:

Helt enig, 18 lag vore bra.
Örebro ÖSK-Karl
2016-04-06 19:41
@Fy bubblan:

Antingen fattar du inte eller vill inte fatta. Vad jag menar är att det skulle vara mer riktigt att räkna det totala antalet åskådare per år, inte snittet.

Man kan även undra vad snittet för fotbollen varit om man spelade 26 matcher hemma i en grundserie och sedan slutspel alt. kval. Personligen tycker jag fotbollen har för få matcher. Öka till 18 lag per serie, det tror jag skulle göra intresset ännu större för fotbollen.
Örebro Nicka i ribban
2016-04-06 19:19
Knallskott (a.k.a. bangers) vet jag supoorterklubbarna i Stockholm jobbar med för att få bort. Skulle tro det är samma sak här.
Örebro Hitta avslut!!
2016-04-06 19:01
Knallskott känns helt meningslöst! Jag gillar pyro och röktifon (men inte avbrotten det för med sig), men knallskott är bara sjukt!

Hur är det med maskeringsförbud på och utanför arenan? Stäng av alla som maskerar sig om det går!

Imorgon lossnar det! 0-2

Örebro Lord Bertin Zé
2016-04-06 18:44
På väg till matchen så smällde man av ett knallskott två meter ifrån mig och min kompis. Det slog lock på bådas vänster öra och började pipa. Det tog ungefär två minuter innan vi kunde göra igen. ingen stor grej men förstår inte vad grejen ät med knallskott om jag ska vara ärlig
Örebro Alltid Örebro
2016-04-06 18:44
@Sparkabolleninimål:
Exakt så! Varit på hockeymatcher med i princip tom bortasektion och mycket toma stolar när det bassuneras ut "fullsatt" trots att det inte kanvara mer än 4000 där. Hockeyn (inte bara ÖHK utan hela SHL) saltar publiksifrorna genom att räkna såldabiljetter så att det ska se bättre ut för sponsorerna. Skulle fotbollen tillämpa samma princip så skulle ÖSK alltid ha runt 9000 på matcherna.
AIK Nissesson
2016-04-06 18:43
Grisarna som döljer sina ansikten är de fegaste, vågar inte stå för sina handlingar, svin helt enkelt,

De måste utpekas, och bort från arenorna !!!

Deras så kallade kompisar har här ett stort ansvar, även om det kan kännas svårt.

Men fotboll och supporterkultur borde vara festligare och ofarligare ...
Örebro ÖnSKar
2016-04-06 17:16
Jag satt på jobbet förra veckan och erbjöd arbetskamraterna att jag skulle köpa ut biljetter till dem. Inga problem att ta med barnen, sa jag.

Besöker först Harrys och går sedan till matchen. Står och tittar på ÖSK:s supportertåg vid huvudingången till Behrnarena, självklart är ÖSK-halsduken på. Då kommer det i tåget flera "Ösk-supportar" med rånarluva på och helt plötsligt smäller ett knallskott på oss. Vet inte vem som slänger den. Kompisen viker ner sig på huk en lång stund med fingrarna i öronen, själv blir jag chockad och hör bara ett pipande i öronen. Hela vårt gäng är chockade och känner oss inte bekväma med våra vanliga platser nära klacken, utan ställer oss långt ut i ena kant. Kan inte sova på natten.

Kommer tillbaka till jobbet och berättar om min upplevelse och säger att jag aldrig skulle ta med mig barn på matcher mot storstadslagen.
Det känns så jäkla tråkigt, har marknadsfört säsongskortet på Västra stå hela vintern.
Vi måste få bort de som bär maskering i våra supportertåg, jag vet inte hur men tillsammans måste vi lösa det.
Örebro Chris P. Bacon
2016-04-06 17:10
@Sparkabolleninimål:
Det kan väl ordnas :)
Örebro Sparkabolleninimål
2016-04-06 17:08
[QUOTE=Chris P. Bacon]Har roat mig med att sammanställa samtliga ÖSK-matcher som lockat över 10 000 åskådare. Sammanlagt är det 62 matcher varav 61 i Allsvenskan och en i andradivisionen. Årets premiär med 11 247 åskådare placerar sig på 26:e plats genom historien, detta var 6:e gången Djurgården lockat över 10k. Flest matcher över 10k har vi föga överraskande mot Degerfors, 10 stycken. De årtionden vi haft flest 10k-matcher har varit 60-talet och (20)00-talet med 15 matcher vardera. Hittills under 10-talet har vi haft 8 10k-matcher. Kommer spelet igång och vi kan hänga på hyfsat högt upp i tabellen tror jag nog vi kan få 2-3 matcher till med över 10 000. [/QUOTE] Ingen statistik på hur vi presterar när det är mycket folk? :)
Örebro Chris P. Bacon
2016-04-06 17:01
Har roat mig med att sammanställa samtliga ÖSK-matcher som lockat över 10 000 åskådare. Sammanlagt är det 62 matcher varav 61 i Allsvenskan och en i andradivisionen. Årets premiär med 11 247 åskådare placerar sig på 26:e plats genom historien, detta var 6:e gången Djurgården lockat över 10k.

Flest matcher över 10k har vi föga överraskande mot Degerfors, 10 stycken. De årtionden vi haft flest 10k-matcher har varit 60-talet och (20)00-talet med 15 matcher vardera. Hittills under 10-talet har vi haft 8 10k-matcher.

Kommer spelet igång och vi kan hänga på hyfsat högt upp i tabellen tror jag nog vi kan få 2-3 matcher till med över 10 000.
Örebro Droos
2016-04-06 16:48
Tvivlar på att Losk-Emil kommer klara sig utan de där fem ölen före match. Ska han verkligen sitta på baren med sina drägg-kompisar och dricka hallonsaft?

Ser på bilden = Losk-Emil
Läser vad Losk-Emil säger till journalisten = Floskel-Emil
AIK Nissesson
2016-04-06 16:23
Ja, det är några som roar sig med många och långa inlägg, med ständiga upprepningar, titt som tätt, men det är enkelt att scrolla förbi.
Örebro flesklepp
2016-04-06 16:15
@Vinnartradition:

Haha, ja tänk att han behövde så många ord för att framföra att han inte bryr sig! :-D
AIK Nissesson
2016-04-06 16:12
@Droos:

Kan du tydligt förklara ditt intresse, för att få svar på dina frågor?

Ser att du har några "gelikar" som tummar upp ditt märkliga inlägg.

Hur är det tänkt, Droos, varför är det intressant?
Örebro Cpt. Raw-P
2016-04-06 14:38
Först nu har jag kommit över premiären. Det slog mig även idag att vi bara är 3p bakom serieledarna, med 29 omgångar kvar att lira.

Imorgon börjar jakten på toppen!

Framåt Sport!
Annons: