/fotboll/osk/forum/7238.aspx/fotboll/osk/forum/7238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro bobby moore
2008-03-19 12:34
oj, det är många som hyllar wowoah som vänsterback och samtidigt tar fram mini-sågen när det gäller hagges insats på högerkanten. själv tycker jag precis tvärtom efter gårdagensmatch. hade hoppats mycket på wowah på vänstern, men han känns stundtals väldigt drällig med bollen, missar väldigt enkla pass och kommer inte med speciellt mycket offensivt. hagge däremot gjorde en oerhört stabilt insats och imponerade även offensivt. annars tycker jag att glenn är den som gör störst intryck i backlinjen. om wowwen kan få ordning på fötterna ser jag hemskt gärna han och hagge som yttrar och glenn och berra i mitten.
för övrigt är det bara att hålla med - roninho var ösk's klart bästa spelare igår. hoppas att det funkar även mot starkare lag än enköping. matchen igår var i alla fall ett oerhört skönt fall framåt! bäva månde tff om vi fortsätter att utvecklas! forza svartvitt!
Örebro Mittåt
2008-03-19 12:24
BoP// Så kan det gå då man kopierar någon annans lag och glömmer att ändra överallt. Givetvis är det Holgensson och ingen annan som spelar bredvid Wikström i mitt förslag.
Örebro Chipset
2008-03-19 12:01
När börjar alla "experter" slänga ut sina tippade serier? 12 dagar kvar. Tempen börjar sakta stiga.
Örebro Chipset
2008-03-19 11:59
Ämne: Ämne: Jag sku....
Japp, fast som jag förstått det är inte skadan särskilt allvarlig. Snart tillbaka..
Örebro Bastard on Parade
2008-03-19 11:57
Mittåt//

Jag håller med, men jag skulle nog sätta GlHo i mitten bredvid MaWi! ;-)

Defensiven börjar se allt mer stabil ut och det är bara positivt. Haginge är ju egentligen en mittback men han vill ju ofta starta kontringar, nu är det lämpligare att han drar iväg på offensiva raider när han är ytterback.

Mittfältet känns väl inte överdrivet konstruktivt men det fixar Roninho på egen hand. Roninho, som för övrigt, SKA spela . Där är han som bäst!

Anttonen är bästa alternativet som högerforward i dagsläget. Näfver skulle kunna utmana där också men han är alldeles för enbent. Dessutom var ju Anttonen kung under höstsäsongen!
Örebro Chipset
2008-03-19 11:56
Ämne: Jag skulle nog som s....
Mittåt// Vågar du verkligen spela med ett så långsamt innerbackspar?

Mot TFF:

-------PeWe-------
JoGr-Mawi-PaHa-SaWo
-------MaKi-------
----NoGe--SeHe----
-PaAn--NeHa--RoPo-

Mot Gbg:

-------PeWe-------
JoGr-Mawi-PaHa-SaWo
-----MaKi-FrNo----
-------SeHe-------
-PaAn--NeHa--RoPo-
Örebro Edoo
2008-03-19 11:52
Ämne: Jag skulle nog som s....
jag undrar vad har hänt med Eric Bassombeng? är han skadad eller??
Örebro Mittåt
2008-03-19 11:24
Jag skulle nog som situationen ser ut idag vilja se följande startelva mot Trelleborg.

PeWe
PaHa-MaWi-BeZe-SaWo
FrNo-SeHe-MaKi
PaAn-NeHa-RoPo

Fördelen med detta är att Roni får spela till vänster, en position han verkar trivas bättre på. Som mittbackar satsar jag på rutin snarare än ungdomlig entusiasm och därför får Berra stå över den första matchen.
Örebro Mittåt
2008-03-19 11:18
Bra start för det nya biljettsystemet.

Igår vid Enköpingsmatchen kördes det första realtidstestet för ÖSKs nya biljett- och inpasseringssystem. Fredrik Ornstein, ÖSKs biljettansvarige, var mycket nöjd med utfallet.
Örebro ÖSKare i exil
2008-03-19 11:15
I klacken stöttar man sitt lag inte i support forumet. Det här är inte dit spelarna skall söka sig för att bli stöttade. Här vädrar vi får åsikter, fantasier, förhoppningar, våndor och alla de känslor vi har med oss. Ibland är det uppåt och ibland neråt.

Även utan att ha sett matchpuls är jag benägen att hålla med om att vi kommer få det svårt. Jag tycker vi saknat en klar första målvakt, har en skakig backlinje, ett osäkert mittfält och saker en spets. Det är långt ifrån kört. Defensiven var kass förra året och den måste höja sig men den har ännu inte gjort det. Jag väntar med spänning och förhoppning om det. Vårt centrala mittfält måste klara av att skapa mer framåt. Jag tycker både Nobbe och Nordin måste höja från förra säsongen och tendenserna tycker jag finns. Vårt ess i rockärmen är kantspelet. Vi har mycket kvalitet och får vi det att funka har vi ett vasst vapen. Det är på tok för mycket om. Jag tycker ÖSK är en av de klara kandidaterna att följa LSK ut men också möjligheten att bli årets genombrottslag med en imponerande 10e plats.

Om nån spelare nu skulle läsa det här vilket jag betvivlar. Motbevisa mig, motbevisa tyckarna och ge mig anledning att sjunga i glädje och inte förtvivlan på läktarna.
Örebro Sersant
2008-03-19 10:46
Vill tillägga att nordin petas av henriksson av den enkla anledningen att det känns farligare framåt o säkrare bakåt med honom på planen.
Örebro Sersant
2008-03-19 10:45
Skulle vara kul att se folks premiär elvor.

PeWe
JoGr-PaHa-BeZe-SaWo
FrNo-SeHe-MaKi
RoPo-NeHa-KrNä

otroligt svårt att ta ut vem som ska spela bredvid haginge iår tycker jag både Glenn och Magnus kan ta den platsen. Väljer Zé för hans offensiva kvaliter mot trelleborg.
Örebro Marta (hane)
2008-03-19 09:38
Hur fan ska mittlåset se ut framöver? Vore ju bra om vi kan få 2 som är i alla fall relativt förstavalsmässiga. Vi har Hagge, Ze, Magnus, Holger, Oskar... Och på ytterbacksplats har vi ju även där en del intressanta alternativ, även om vissa spelare är inblandade på båda positionerna.

Sammantaget kan man glädjas åt många positiva överaskningar sedan, många av oss, tidigare i vintras titt som tätt propagerade för att just bacllinjen var vår svagaste lagdel samtidigt som vi ihärdigt försökte få ledning och tränare att inse detsamma.

Rätt skönt att ha fel ibland...
Örebro jappel
2008-03-19 09:35
Årets trupp är helt klart starkare än fjolårets.
Framför allt i och med att någon nu måste ersätta larsen i varje match. Larsen var inget vidare förra säsongen men fick spela av gammal vana! den vi skulle kunna sakna är riddez. men defensivt klara Holger vänstersidan minst lika bra. (plus att vi får han frisparkar!) med det nya spelsystemet är det inte säkert att riddez hade kunna fortsätta på samma sätt i alla fall.

Årets trupp är mycket spännande.
Vi har trots allt fått in fyra värvningar på gränsen till landslagsklass i våra nyvärvningar !!!!!!!!!!! sug på den matchpuls så kallade experter!! varav två
Två av dessa på gränsen till landslaget i ett land som är rankat bättre än sverige!! en finländare och en liberian :-)
Örebro Marta (hane)
2008-03-19 09:14
Grixx/ Nu tog du mig på sängen. Har faktiskt kokat ihop denna tanke likt ett hemspikat fantasifoster... Har enbart sett några träningar, där iofs en del matchspel ingick, samt tolkat matchrapporterna. Så min åsikt kanske ska tas med en nypa salt och peppar. Ev även en liten kvist dill.

Skönt att höra hur Kilen växt... Om man strikt ska se till den trupp vi hade förra året och de nyförvärv som tillkommit, så kan jag inte, hur jag än räknar, få det till att förra årets trupp var starkare än årets. Så varför andas vi sådan pessimism många ggr? Visst nytt spelsystem, många nya viljor som ska stråla samman i en stark stråle o.s.v. Men jag tror på årets ÖSK. Vad det innebär i tabellpositionering låter jag, i någon vecka till, vara osagt.
Örebro _Adde_
2008-03-19 09:08
Är Malin Engström på NA dyslektiker? Hennes rubriker är iaf. inget vidare...

Jaja, snart kanske nån korrigerare eller nåt har druckit upp sitt kaffe och rättar till dem!
Örebro Grixx
2008-03-19 07:19
Så snyggt av Kilen att hitta öppningar, branta diagonalen var ofta helt ren medan övriga spelare passade sidled eller möjligen rakt upp.
Snyggt snyggt!!!!!!

Till sist:
En liten undran över hur värmesystemet fungerar.
Var det "bara" det relativt ymmningga snöfallet som gav den snöiga planen eller kombinationen snöfall och att värmen sattes på/ökades för sent???

Om det sista, så hoppas jag att långfredagens match inte havereras genom att värmen inte är påslagen då det nu talas om ymnigt snöfall under natten och morgonen. Jag menar - Hoppas någon av "värmeansvariga" kollar upp väderrapporten på SMHI dagen innan match så att man är beredd.

Örebro Grixx
2008-03-19 07:08
Marta// Du tycker inte att Anttonen imponerat på dig som högerback i år. Hmm...skulle vilja veta vilka matcher du har sett Anttonen på högerbacken i år;-)

Men visst det ser ut som att vi har att välja och vraka på backsidan i år.

I valet mellan Seb och Nordin vet jag varken ut eller in. Spelet är annorlunda med dom. Känns stundtals mer stabilt med Seb medan Nordin har så mycket finesser som öppnar fullständigt. Det lutar fortfarande mot Nordin. Bara det ger resultat och motspelarna kan ta tillvara på smörpassen. 3-4 sådana pass och det är mål i princip varje gång med rätt forward. Vilket är helt matchavgörande.

Man kan som tränarna säger vilja göra byta spelare efter vilket motstånd man möter. Samtidigt är en stabil trupp som spelar tillsammans så mycket som möjligt oftast att föredra där alla känner sin omgivning. Möjligen kan det ligga en psykologisk känsla i botten där spelarna är ovana med täta förändringar och en stabil tillvaro ger ett mentalt lugn. Så måhända kan känslan tränas bort genom täta förändringar.

Spelarframgångar som den mellan Riddez och Näfver ruineras däremot,å andra sidan blir vi inte lika lättlästa.

Det ska fan till att vara tränare....älta älta.
Örebro skoBe
2008-03-19 04:26
Sedan tycker jag att man borde prova Nordin som target på lördag mot åtvidarberg...för att det såg jävligt bra mot v-sk...som jag skrev förut, så har han mkt Skoog i sig...spelstilarna påminer mkt om varandra...
Örebro skoBe
2008-03-19 04:13
Jag tycker att Wowoah är bra vänsterback men det känns lite farligt när han driver bollen innåt i planen:) det är mkt säkrare när försvarare drar utåt med bollen...det känndes lite darrigt...annars tycker jag att Henriksson spelar mkt bra som offensiv mittfältare, men jag ser honom hellre som defensiv...Roni blixtrade till och gör det han ska göra...Nedim spelar utan fel idag..en klassisk forward men det behövs inte i den här systemet....Rodevåg såg ut som en div 6 spelare idag:)...Nordback bromsar spelet och jag tycker att han inte borde starta matcherna...visst är han krigare men han är mkt dålig på spel...Khilberg en riktig klass spelare...Wikström känndes mkt stabil idag och jag hoppas att han blir i första 11-an.
Näfver ser ut som en flicka på plan...och jag tycker att han absolut inte ska spela i första 11-an... Haginge spleade mkt bra som höger back...och för min del kan han stanna kvar där...så kan man spela med Antonnen på höger mittfäl... min 11 mot Trelleborg

Westman
Haginge,Wikström,Berra,Wowoah
KHilberg,Henriksson
Nordin
Antonnen,Nedim,Roni
Tyvär så får kaptenen kliva av för min del:)
Örebro Rojas
2008-03-18 23:41
Tror att Örebro kan överraska i år , såg att det blev nedflyttningstippade av så kallade "experter" som inte följer några andra lag än storklubbarna. Om spelarna känner förtroende och tillit till systemet och om spelare som till ex hagge,james och näfver kan utvecklas ytterligare så kan vi mycket väl sluta på den övre halvan
Örebro Iteron
2008-03-18 23:06
1. Kalmar
2. Djurgården
3. Göteborg
4. AIK
5. Hammarby
6. Malmö
7. Helsingborg
8. Elfsborg
9. Halmstad
10. Trelleborg
11. Gefle
12. Sundsvall
13. ÖSK
-------------
14. Norrköping
-------------
15. Gais
16. Ljungskile
Örebro Marta (hane)
2008-03-18 23:05
Ämne: Marta//
Haginge har....
Matta/
Än har inte Anttonen imponerat på mig som ytterback... i år ska tilläggas. Jag tycker han gör sig bättre som offensiv ytter, än så länge ska tilläggas. Men jag hoppas han kan nå en jämnhet som ligger i standard med det han visade upp i början av säsongen 2007. Då visade han upp ett lugn och en säkerhet i sitt defensiva agerande som jag gärna återupplever...

Oms/ Om du alls vände dig mot mig, så vet jag inte riktigt varför. Vad i mina inlägg kunde tolkas som nedskrivning av någon spelare?
Örebro Mittåt
2008-03-18 23:02
Jag är ganska nöjd med hur vi genomför första halvleken, avslutar en inte alltför nedstämd Bosse Petersson.

De skulle kanske satsa på få översnöad plast under fötterna i Enköping då.
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-03-18 22:52
Roninho: "Det är alltid roligt att vinna"
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-03-18 22:51
Kihlen: "Bollen blev bara större och större"
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-03-18 22:50
Boström: "Mange är erfaren, lugn och stabil"
Örebro Hertig_Karl
2008-03-18 22:42
Mitt tips:

1. AIK
2. Göteborg
3. Malmö
4. Kalmar
5. Helsingborg
6. Hammarby
7. Djurgården
8. Elfsborg
9. Örebro
10. Halmstad
11. Gefle
12. GAIS
13. Trelleborg
14. Norrköping
15. Sundsvall
16. Ljungskile

Om vi får igång spelet och har lite flyt=)
Örebro E.Shams
2008-03-18 21:59

Jag tror att Allsvenskan 2008 slutar på följande sätt:

1. Kalmar
2. AIK
3. Göteborg
4. Djurgården
5. Malmö
6. Elfsborg
7. Hammarby
8. Helsingborg
9. Halmstad