/fotboll/osk/forum/7235.aspx/fotboll/osk/forum/7235.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Aspen
2008-03-20 18:30
Någon som forskar i mogrondagens startelva??
Örebro apskallen
2008-03-20 18:20
Jag är fortfarande väldigt skeptisk till 4-3-3, men nu är det ju Sixten som bestämmer (tack och lov) och inte vi på forumet. Det glödjer mig dock att han, enligt mig, äntligen hittat rätt kombination på mittfältet och i backlinjen. En given skadefri startuppställning ser enligt mig ut:

---------PeWe---------
PaHa--BeNd--MaWi--GlHo
---FrNo--SeHe--MaKi---
--ErBa---NeHa---RoPo--

Det är bara att hoppas att de klarar det trots formeringen...
Örebro jappel
2008-03-20 17:55
Ämne: Ett väldigt ogenomtä....
inte om vi plockar hem Alven till omstarten efter em!!!
Örebro Erki
2008-03-20 17:49
Ett väldigt ogenomtänkt tips.
Hammarby har för en gångs skull allsvenskans bästa målvakt och kommer därför vinna.

1. Hammarby
2. Kalmar
3. Göteborg
4. AIK
5. Helsingborg
6. Malmö
7. Djurgården
8. Elfsborg
9. ÖSK!!!!!!!!!!
10. Halmstad
11. Norrköping
12. Gefle
13. Sundsvall
----------------
14. GAIS
----------------
15. Ljungskile
16. Trelleborg
Örebro rirobban
2008-03-20 17:34
Jag tror att Norrköping blir ett mittenlag, ungefär någinstans där ÖSK hamnar. Ordningen är återställd igen med andra ord. Men självklart ska vi ha Peking bakom oss (även om jag själv ser det som ett tufft mål). Prahl är visserligen en duktig tränare, men att rädda kvar Trellborg i Allsvenskan den här säsongen blir för tufft tror jag. Inte långt kvar till premiären nu:):):)
Örebro Kronblom
2008-03-20 16:23
Ämne: vad är det som pekar....
tror peking tagit sig vatten över huvudet genom att sätta ribban så högt som de gjort,de ska vara med i toppen redan i år.Det har kommit in väldigt mycket folk i laget,alldeles för många är min åsikt.När det kommer in så pass många så är det viktigt att samtliga spelare drar åt samma håll,blir inte förvånad om man blir ett bottenlag!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-20 14:40
Allsvenskans nya logga!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-20 14:28
Var uppe på stan idag också för att köpa årskort! Men biljettsystemet funka INTE idag heller! På biljettbutiken sa de att de har ringt ösk men inget har hänt. Det var fler än jag som ville ha årskort. Hoppas det funkar snart! För jag börjar bli lite irriterad på det här nu!
Örebro jappel
2008-03-20 13:51
över halvan tycker jag är en realisktisk och bra målsättning. d.v.s. plats 1-8 mest troligt är väl platserna 7-8, men det är dumt att ställa in sig mentalt på att man är nöjd med det!! Sikta mot stjärnorna så når vi kanske till månen i alla fall.
(i den liknelsen är stjärnorna Championsleague och månen europacupspel ok??!! :-)
Örebro jappel
2008-03-20 13:41
vad är det som pekar på att ÖSK skulle få svårt att ha peking, gifsv och gävle bakom sig?
Jag ser inget som pekar på det.
ÖSK är ett stabilare Allsvenskt lag än samtliga dessa, och på försäsongen har vi spelat jämt om inte något bättre än dom. I längden kommer ÖSK mala ner lagen i fråga.
Även halmstad och dif ska kunna läggas till i denna skara, liksom hammarby om dom får en halvdan eller dålig start. Mycket press på dom efter den extremt fina försäsongen. Men träningsmatcherna säger i stort sett ingenting. se bara på ÖSK:s första år i SE, vi vann väl alla träningsmatcher, men lyckades riktigt dåligt i serien... så kan det gå.
Örebro skoBe
2008-03-20 13:23
Ösk hamnar nog mitt i tabellen, det är ingen fara med det...bara man använder sig av dom bästa spelarna...Nordback och Näfver ska inte spela enligt mig. Men dom kommer att spela och förstöra för oss.
Örebro Kronblom
2008-03-20 13:10
Ämne: Vi har möjligen sett....
kalmar får ändå min röst,fotbollssverige trodde laget stod och föll med Ari daSilva men man visade ändå klassen när man fightades om guldet såpass länge;brödratrion Elm tar ytterligare en steg i år.Helsingborg målade jag upp som storfavorit förra året och det gör jag inte om,försvarsspelet var överlag för dåligt och det som räddade året från fiasko var Uefacupen.Man är inte bättre i år och Omotayossi har redan haft ögonen på sig,coachfrågan också ett minus.Laget kan möjligtvis komma topp5 men då lär det få vara en backlinje som inte ändrar skepnad match efter match,håller dock med dig om ÖSK:s placering;plats 12-13 bör man kunna fixa.Ser Gais och Ljungskile som SE-lag 2009 framförallt om Gais tappar da Cruz!
Örebro Chipset
2008-03-20 12:35
Jag har länge haft en mental bild av ÖSK på plats 14. Något säger mig dock att ÖSK idag är såpass resursstarka att truppen skulle kunna förstärkas med ett par kvalitetspelare till sommaren om det skulle krisa sig. TFF och LSK upplevs ha färre livlinor. Möjligtvis även Gefle och Gais. Kort och gott sköt jag upp ÖSK på säker mark.
Örebro Chipset
2008-03-20 12:30
Vi har möjligen sett svaga ut på försäsongen. Men enligt mitt tycke verkar Gefle vara det lag som ser allra svagast ut. Deras signum, försvarspelet, verkar vara som bortblåst och offensivt är det än värre. Hur mycket får den uppmarkerade Oremo och föredettingen Bergren ut?

Jag tror HIF grejar det i år. Får de bara med sig spelet från Uefa-cupen borde inget lag kunna hota dom. Den jämförelsevis låga omsättning på spelare som HIF haft i år kommer göra dem gott. Kalmar får tuffare i år. Det passar dem dåligt att bära favoritstämpeln.

Min tabell:
1. Helsingborg
2. AIK
3. IFK Göteborg
4. Kalmar
5. Malmö
6. Djurgården
7. Halmstad
8. Elfsborg
9. Hammarby
10. Norrköping
11. Gif Sundsvall
12. Gefle
13. Örebro SK
14. Gais
15. Trelleborg
16. Ljungskile
Örebro skoBe
2008-03-20 12:07
F fortsätter//

Visst är Nordin kort men många säger att Skoog skulle vara perfekt:) han är inte längre:)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-20 11:57
Ämne: Det börjar dra ihop ....
Utan tvekan,ska se till att kompa ut eftermiddagen för att hänga på dörren kl 14:00.
Örebro jappel
2008-03-20 11:43
Får svårt att hinna dit...slutar inte förrän vid fyratiden ...och har sedan 42mil att åka.
Annars är väl detta något man absolut inte får missa väl!!??
I och med att tisdagen är arbetsdag också så blir det ingen resa för mig till premiären. (ser det ut som i alla fall...bäst att låta det var osagt tills avsparken sker :-)
Örebro Bastard on Parade
2008-03-20 11:32
Det börjar dra ihop sig nu! Uppladdning på Mitt andra hem med insläpp 14.00!

Ses vi där?
Örebro jappel
2008-03-20 10:31
påminner han om kim vet ÖSK hur han ska hanteras.
Sällan har jag sett en spelare misslyckas så totalt med allt han företog sig som Kim i matchen ÖSK-DIF efter att kim slagit bollen på (oyoga??) så att denna blev utvisad. Efter det var kim totalt oduglig. Klarade inte alls av de välförtjänta psykningarna från publiken.
Örebro Rojas
2008-03-20 00:35
Norrköpings nya stjärna får gjärna vara kass eller sjukt bra spelar ingen jävla roll alls..för när vi möter dom så ska dom förlora !
Örebro Lukas_ÖSK
2008-03-19 23:38
//ÖSK KRILLE.
Ja.Han finns kvar. Killen jobbar på Busslink fortfarande. Jag tror att han sammarbetar med Klubb Boca Juniors(Argentina) och sammarbeta med några FIFA Agent från Sverige.
Länktips: www.jvnsport.com
Örebro Mittåt
2008-03-19 22:26
Jaime jobbar nog på som vanligt. Fast han kanske bestämt sig för att hålla en något lägre profil. Den där internetsiten kunde nog missförstås.

Men som sagt, i slutet av januari månad siktades han i alla fall i Boden (se länk).

För ett tag sedan fanns han även med som spelaransvarig på Örebro Syrianskas hemsida, men där finns han inte med längre. Det blev kanske för svårt att sitta på dubbla stolar.

Dessutom är han ordförande i den nystartade örebroklubben Latinos FC, som i år skall spela i div 7 Södra.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-19 22:03
vmsport sida värkar inte finnas kvar! Man kommer till någon annan sida! Lite skummt! Har de lagt ner sin agent värksamhet? Om jag inte minns fel så hade de kontoret i örebro och inriktade på sydamerikanska spelare!
Örebro Hertig_Karl
2008-03-19 21:45
Det där med att sätta punkt är kanske nått man inte får lära sig i skolan i Degerfors?

Lite löjligt av mig.... Men ganska roligt=)
Örebro Mittåt
2008-03-19 20:18
Hlynur// Det var rätt länge sedan.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-19 20:06
Här är Norrköpings nya stjärna!
Örebro Hlynur
2008-03-19 19:48
Mittåt// Kuba!
Örebro Yeah
2008-03-19 18:12
Tycker glenn skött sig bra som vänsterback, följer inte med offensivt lika mycket, men har en bra vänsterfot för inlägg/långskott. Tror dessutom att man kan utnyttja högerkanten och mitten mer med honom på vänstern, då han lätt kan ställa om till mittback. Hagge och berra tycker båda om att ta ytor och gå upp i mitten. Berra har ruggigt bra passningar och inte minst crossbollar, hagge ser ut att dagligen träna på detsamma, och det tar sig.
Min slutsat är alltså: att med glenn kan vi i anfallssituationer kan ställa om med en mittback och/eller en snabb högerytter (green/antonnen) som går in i boxen, alt. öppnar upp för genomskärare/inlägg (beroende på om vi vill lämna 2 eller 3 försvarande backar).

Nackdelen är dock att vänsterkanten kanske utnytjas mindre, men t.ex näver som vänsterytter söker sig ofta ner på egen planhalva från gamla 4-4-2-tiden. Eller alternativt henriksson/wowoa fyller på, på kanten med en vänsterfot till.

Svammel, svammel, hoppas nån förstår, knappt så jag gör de själv när ja läser det igen =)
Örebro Mittåt
2008-03-19 17:44
Ämne: Ämne: Bra vär....
Det är något halvskumt med den värvningen - någonting som inte riktigt stämmer. Alla bra polacker (nästan) går nämligen till tyska klubbar.
Örebro jappel
2008-03-19 16:37
Ämne: Läktaren på G....
härligt gånger2!!
Dels skönt att få färdigt fotbollsstadion!
Dels riktigt viktigt för ÖSK bandy med en innerink om dom ska kunna kriga sig upp i toppen.
Strålande!
Annons: