/fotboll/osk/forum/7232.aspx/fotboll/osk/forum/7232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas
2008-03-25 20:23
Pemo , var kan man läsa om årets nyförvärv enligt simon bank ?
Örebro Grohl
2008-03-25 19:44
Ja jävlar Thordarsson hade jag helt glömt. Han är grym. Mina förhoppningar är iaf. att Roni knäcker Bamberghypen samt att vi på något magiskt sätt lyckas göra många mål ändå. Kanske genom seb?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-25 19:44
En annan viktig faktor är starten på serien! Säg att vi vinner med 3-1 mot TFF för att sedan kryssa mot IFK borta. Kanske 3 pinnar efter det. DÅ har vi ordentligt med luft under vingarna och kan spela det offensiva och roliga spel som Sixten vill. Med otur kanske vi kryssar mot TFF och sen har vi 3-4 ordentligt svåra matcher. Då kan det tyvärr bli handbromsen i och 4-5-1 med långbollar.
Örebro Chipset
2008-03-25 19:34
Däremot har Peking mer att leva upp till än oss. Och vi ÖSKare vet ju att sportklubben presterar bäst i underläge. Vi förlorar gärna mot lag som Quiding för att sedan bryta långvariga förbannelser i Borås. I år är vi total uträknade och det tjänar vi en eller två placeringar på.
Örebro Chipset
2008-03-25 19:32
Ämne: Ämne: Anledni....
Peking har ju verkligen den powerforward vi saknar i Thordasson. Däremot är tjatet om Larsen beklagligt. Han var mer en brist än en tillgång förra året och jag tror firma Kilen-Nobbe-Henriksson-Nordin tjänar på att dela ansvar. Däremot saknar vi Barsom och Riddez även om Wowoah och Glenn någorlunda kan kompensera den sistnämnde och Bassombeng-Roninho den förstnämnde. Jag är övertygad om att detta lag är bättre än förra årets men jag tycker också att Norrköping ser ett (inte två) snäpp vassare ut.
barabbas
2008-03-25 19:25
Grohl

Jag menade hans tid i Landskrona, då han var riktigt bra (och som gjorde att han värvades till DIF öht).

För vår del är jag mest orolig över vad som händer om det går trögt.. Inte kul att ha så mkt utlänningar i truppen då. Man flyttar inte från CSKA Sofia till IFK för att slita livet ur sig på HA Bygg Arena i ösregn.. Lite Öster-varning på laget faktiskt :)
Örebro Grohl
2008-03-25 19:19
Ämne: Anledningen till att....
Barabbas//

Tycker absolut inte att ditt inlägg var drygt utan snarare ytterst vettigt. Tror att vi är rätt överens om att ÖSK och IFK känns rätt jämbördiga, du skriver att vi saknar en målskytt. Är det något som båda våra lag saknar så är det en stabil tung forward som klarar av att ta emot bollar och hålla i dom, å nej jag är inte 100 på att Gunnlaugsson klarar det. Målskyttar finns det nog...

Sen ditt påstående att Magro var en av allsvenskans bästa på sin position under dif-tiden känns väl ungefär lika troligt som att Kihlberg var det under ifk gbg-tiden =)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-25 19:12
Jag tror också Norrköping kommer före oss och jag tror till och med att de kan överraska i AS. De har Amuneke,Bamberg(?), Magro, Thordarsson och flera andra bra spelare. Dessutom har de Jingblad som jag anser vara en av allsvenskans bästa tränare, och vid hans sida finns numer Cratz som vi vet har gjort under förut.
barabbas
2008-03-25 18:49
Anledningen till att vi tippas komma före er i sportbladet är nog att de inte har så bra koll och i stället går på känsla.

Men jag tycker nog att vi har värvat ganska starkt och är försiktigt optimistisk. Magro och Amuneke har tillhört allsvenskans bästa på sina positioner under korta perioder med just Jingblad som tränare. Och Burkhardt är Riktigt Bra. Sen har vi bara tappat en spelare från laget som lekte hem SE i fjol.

I ert fall tycker jag laget ser sämre ut än det som nästan åkte ur i fjol. Det saknas bra kreativa spelare på mitten samt en målskytt. Att Larsen och Barsom försvunnit är inte alls bra, då ni såg lite stabbiga ut framåt förra året. Kameruanerna och Porokara kan förstås bli succeer, men ingen av dem har spelat på den här nivån i ett klubblag tidigare. Dessutom tycker jag Sixten känns som ett osäkert kort - vad har han egentligen lyckats med innan? Och hinner han nöta in ett nytt spelsystem innan det är för sent?

Menar inte att dryga, utan vill mest förklara varför jag tror folk tippar som de gör.. Hoppas vi och ni hänger kvar så det blir derbyn 2009!
Örebro Yeah
2008-03-25 18:20
Saxat från strömgodsets hemsida:
"Et skår i gleden var at Joel Riddez måtte ut allerede etter 14 minutters spill. Han fikk skulderen ut av ledd, og skal til legeundersøkelse før vi vet hvor lang tid han er satt ut av spill."
Örebro Yeah
2008-03-25 18:09
ingen Roni i landslaget imorgon?
Örebro Aspen
2008-03-25 17:38
Om agenters påverkan (P Olsson, Gefle):
Han agent försökte påverka honom att byta klubb hela säsongen och det påverkade honom. Han gjorde visserligen en bra säsong men om en spelare hela tiden vill spela någon annanstans så tappar han fokus på det som är viktigt, att prestera där man är.
Örebro Aspen
2008-03-25 17:33
Grohl//Tycker att våra nyförvärv Kihlberg, Wowoah och Ronni visat hos sina tidigare klubbar att dom håller klar allsvensk klass.

För Berra och Eric får vi hoppas på Taalers blick för spelares förmåga.
Örebro Grohl
2008-03-25 17:01
Ämne: Ämne: Tycker ....
Alltså att alla framhäver Peking som ett lag som är tydligt starkare än oss ser jag med enorma frågetecken på. Tycker att både vi och Nkpg bör se på den kommande säsongen med förväntningarna satta lågt.

Deras nyförvärv är på intet sätt starkare än våra, dock kan ju Amuneke ses som ett sk "säkert kort" då man redan vet att han klarar av Allsvensk nivå.

Personigen tycker jag att det ser helt öppet ut av vilka som kommer högst upp mellan ÖSK och IFK N.
Örebro E.Shams
2008-03-25 16:59

Jag skulle iallafall bli mycket förvånad om ÖSK inte kommer placering 10-14.

Örebro jappel
2008-03-25 16:51
Ämne: Tycker tipsen i både....
Det jag inte förstår i det resonemanget är hur dom motiverar att t.ex. peking skulle klara sig så speciellt mycket bättre?? inga etablerade AS spelare inga spektakulära nyförvärv. I alla fall inga spelare som visat att dom klarar sig i AS.

Jag tror en bättre gissning skulle vara att ÖSK har det där som så många förståsigpåare tror att ifkn har. d.v.s ÖSK har en trupp med kvaliteer och rutin nog för att utmana alla lag i AS iår.
Örebro Grixx
2008-03-25 16:47
Intressant att några av våra spelare tippar oss på 6:e plats.

...vet de något som andra inte vet?
Örebro Keblix
2008-03-25 16:36
märkligt att nästan alla tippar kära ÖSK som jumbo! Hur tror ni det går för svartvitt i år?
Jag själv tror jag det blir en 8-10e plats.

Kebbe
Örebro Grohl
2008-03-25 16:31
Tycker tipsen i både AB och Expressens bilagor knappast kan anses som orättvisa. Den samlade åsikten tycks vara att Örebro är svårtippade då man har en ny (okänd) tränare och har tappat dom två spelare som fått högst betyg förra året.

En placering på undre halvan får ses som om än tråkig, så iallafall rimlig.

Istället vill jag framhäva det som Bank skriver om Roninho som en möjlig kandidat till årets värvning, man skriver även att Berra kan vara årets Sigurdsson. Rätt schyssta omdömen ändå =)
Örebro 0REBR0
2008-03-25 16:30
flera intressanta kommentarer fråm aftonblaskans bilaga idag...
om Jon Lundblad:
"Har haft stora problem med knäskador, men gjorde bra ifrån sig när han kom tillbaka till ÖSK."
Hur många minuter fick han i höstas??

om Anttonen:
"Duktig med bollen, men har haft problem med motivationen."
På vilket sätt då? Har han sagt att han har det, eller?
Örebro jappel
2008-03-25 16:27
Ämne: Jag tror att ni komm....
Skulle vi underbara överlägsna individer som kallar oss ÖSK:are vara arroganta? Förstår inte vad du menar, men tack undersåte! :-)
Ni kommer nog lyckas bättre än nykomlingarna i alla fall.
Er försäsong ser väl helt ok ut.
Fast det är nu det börjar.
Lycka till.

ÖSK mot SM-guld 2008!
Trelleborg calahanzoer
2008-03-25 16:19
Jag tror att ni kommer överraska positivt i år. Lycka till (fast att ni öskare överlag verkar arroganta:)
Örebro ÖSKare i exil
2008-03-25 14:32
Nordin eller ej. För mig ter det sig som att Kilen och Seb är våra bästa mittfältare. Nordback har defensiva kvaliteter, Nordin offensiva och Wowoah svävar i ingemans land som svag ersättare och konkurrenskraft på alla delar i laget utom målvakt och mittback.

Frågan är vad ÖSK behöver för dagen? En defensiv sisu eller en spelare som kan hålla boll centralt. Klart för mig är ändå att Nordin har utvecklats en hel del och om han fortsätter så kommer han att erövra en prenumeration på en plats i startelvan.
Örebro pemo
2008-03-25 13:58
Fast Simon Bank har med Roni Porokara som årets värvning. Så det finns i alla fall lite hopp för "storstadsjournalisterna"
Örebro Blå Bergen Blues
2008-03-25 13:50
Ämne: Ämne: Ämne....
Precis! Av gammal vana måste man hitta något att slå ned på när det gäller Örebro. Men, det är bara att konstatera en gång för alla att "så är det"...
Inom ämnet "gammal vana" så drabbas även Trelleborg och Tjongavallen som vanligt med epitetet: "blåsig och tråkig".. Som att det alltid blåser där..
Örebro jappel
2008-03-25 13:41
Ämne: Ämne: Just in....
fast enligt uefa är väl BA:s gräs bättre än det på ba(borås)
Som vanligt är reportrar populistiska och fega.

Men ved spelar det för roll?? ÖSK slår hårt underifrån. upper cuts som svider på våra motståndare. Förhoppningsvis vinner ÖSK ofta på Knock Out iår, kanske till och med TekniskKO :-)!!!
Örebro Sersant
2008-03-25 13:20
Ämne: Ämne: Just in....
Men vi här inne tippar dem ju inte på övre halvan heller så varför skulle då "experterna" tippa dem högre?

Tror själv att vi kommer vara med i bottenstriden (hoppas så klart jag har fel). Tror det tar ett tag att sätta det nya spelsystemet men om 1-2 år så komemr vi komma på övre halvan!
Örebro Sersant
2008-03-25 13:18
Ämne: Just inköpt Sportbla....
Tror att dem inte drar ned de på Borås arena kan vara att vårat plstgräs är annorlunda mot deras. Vårat är snabbare, visserligen så gör Elfsborg så att gräset blir så snabbt som möjligt då det passar deras spel. Så kan helt enkelt vara så att dem anser att deras plastgräs är bättre.

Bara en möjlig förklaring.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-25 13:14
Ämne: Just inköpt Sportbla....Ösk har varit,är och kommer alltid att vara på undre halvan när dom vuxna tippar Allsvenskan,dom enda lagen dom har koll på är dom som vunnit eller legat topp tre de senaste 10 åren,de flesta kan knappt stava till några av spelarna i Ösk,dåligt av s.k experter,så jävla enögda.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-03-25 13:05
Just inköpt Sportbladets Allsvenska-bilaga. Alltid en av årets höjdpunkter. Intressant att notera är att fyra av nio "experter" har ÖSK på nedflyttningsplats, en tippar oss på kvalplats. Övriga: 10, 12, 12, 13. Bara bra att slå ur underläge!

En annan "intressant" artikel är den om arenorna där det om BA står: "..Betyget dras ner av konstgräset.." medan det om Borås Arena står: "....först och bäst. Nu börjar de andra lagen att komma ikapp.." Ingenting om att "konstgräset drar ner betyget"... Underligt att det gör det på ena stället men inte på det andra...
Annons: