/fotboll/osk/forum/7230.aspx/fotboll/osk/forum/7230.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro skoBe
2008-03-24 03:58
Vad det gäller tempot så tycker jag att Nordin är bland dom bästa just nu...med tempo och kondis.
Örebro skoBe
2008-03-24 03:56
Iteron//

Vad jag såg var det att Halilovic och Nordin skapade 3 100%-ga chanser i första halvek...Jag vet inte hur folk tittar på fotboll...visst är Halilovic dålig på avslut men från Nordin sida var det kanon match...han missade bästa chansen:) men varje gången han har bollen är det farligt.
Örebro skoBe
2008-03-24 03:56
Iteron//

Vad jag såg var det att Halilovic och Nordin skapade 3 100%-ga chanser i första halvek...Jag vet inte hur folk tittar på fotboll...visst är Halilovic dålig på avslut men från Nordin sida var det kanon match...han missade bästa chansen:) men varje gången han har bollen är det farligt.
Örebro Grixx
2008-03-23 20:30
Lilla V// ÖSK har ju de senare åren haft riktigt många av de "unga" på banan. När det har varit lite för mycket av det goda så har spelet falierat å det gruvligaste. När det gäller målvakterna så skulle knappast 3 målvakter var aktuella hur gärn man än ville.
Örebro Lilla V
2008-03-23 19:29
(Nästan frisk hona) Varför låter vi aldrig dom unga hungriga få spela. Har ett lag två eller tre målvakter så matcha alla så att dom får "slåss" om platserna som man oftare gör på andra positioner än vad som gäller målvaktandet.
AIK Saywee
2008-03-23 19:24
Edit hälsar att det blev dubbelt
AIK Saywee
2008-03-23 19:24
Iteron/
Exakt!

ÖSK Lions/
Dubbelrichard!
ÖSK Lions
2008-03-23 17:57
Vem ska stå i år? Tycker Richardsson sett snäppet vassare ut än Westman, men Westman har ju mer rutin. Svårt dilemma!
Örebro Iteron
2008-03-23 17:26
Håller med, Henriksson måste spela. Men han behövs på mittfältet ochn hoppas att han petar Nordin faktiskt. Tycker inte han har tempo för att spela i allsvenskan. Och det blev mycket bättre i andra halvlek senast när Nordback och Anttonen kom in och Gerzic och Näfver gick ut.
Örebro skoBe
2008-03-23 16:59
Angående Antonnen så tycker jag att han är bästa alltrenativet på högermitfl....Näfver är jävligt dålig och Bassombeng såg bra ut i början...men jag har hört att han är jävligt trög i spel uppfatningen och att hans bolltillslag är skämt så att Näfver och Basso är långt ifrån Antonnens kunskap. Henriksson måste spela, för att han har vissat att han är viktigaste spelare i ösk just nu... men jag hoppas att han spelar på topp eller att han petar Nordback.
Örebro Ösk-Power
2008-03-23 14:20
Snart dags för premiär. Ska bli sjukt roligt, men nervöst att titta på premiären... Det gäller att "våga spela" och inte låta Trelleborg föra spelet. På vår hemmaplan skall vi alltid satsa på att ta 3 pinnar.. Kan bli en tuff säsong, därför är det viktigt att vi plockar 3 poäng utan ett potentiellt bottenlag direkt.

Min elva till premiären om inget drastiskt händer.

-----------------Westman---------------------
Haginge----Wikström---Holgersson-------Wowoah
--------------Nordback--Kihlberg-----------
----------------Henriksson-----------------
Anttonen----------Rodevåg------------Porokara

Och detta är min drömelva då kamerunerna har hunnit acklimatiserat sig till svensk fotboll och är skadefria, och förhoppningsvis kan svenska eller engelska bättre..

-----------------Westman----------------------
Anttonen----Bertin---Haginge-------Holgersson
-----------Nordback--Kihlberg----------------
----------------Nyförvärv--------------------
Bassombeng-----"Rood"/Ny target------Porokara
Osk@r
2008-03-23 13:58
Det är bara några veckor kvar till Kubanernas första supporterresa för året och det är inte särskilt många anmälda. Alla ni som vet att ni ska åka på matchen mot Göteborg se till att köpa biljett så tidigt som möjligt. Det är inte så bra om alla köper dagarna innan då det kan vara svårt att få tag på fler bussar.

Det är bara att gå in på Ticnet.se och skriva Kubanerna i sökrutan så kommer alla aktuella resor upp. Sen är det bara att boka biljett och ta sig till närmaste Atg-ombud och betala.

Ösk behöver allt stöd som dom kan få så se till att fixa biljett snarast.
Örebro mustard
2008-03-23 13:45
många klubbar som fortsatt testar spelare från världens alla hörn... Har ÖSK gett upp kampen om en anfallare helt? Hoppas inte!!
Örebro ÖSK!
2008-03-23 13:40
Saywee// du har nog rätt i att vi måste se upp mot Trelleborg, men jag tror ändå att ÖSK vinner. ÖSK har inte släpp in så väldigt många mål på senaste tiden, två raka nollor (mot Enköpig och ÅFF i för sig) fast det blir nog ganska svårt för båda lagen, men ÖSK vinner med 2-0:P
Örebro Marta (hane)
2008-03-23 13:26
Ämne: Marta//
Jag pratade....
Tack Johannes... you made my week...
AIK Saywee
2008-03-23 13:19
Vad det beträffar premiären mot TFF så får vi nog se upp, de har en mycket bra tränare och skaplig trupp, deras defensiv blir inte lätt att "gå" igenom och det kan tyvärr räcka med en kontring för TFF för att premiären skall bli ...?

Det är tyvärr oxå en MÅSTE-match, för efter premiären väntar 6-7 skitsvåra matcher om jag skall vara realist för en stund.

GAIS tror jag är underskattade, det är de förresten alltid, de är ingen livlina för ÖSK.

Men optimisten Saywee tror, hoppas och önskar en bra start med 2 plusmål, tre poäng och stärkt självförtroende och självklart blir det femsiffrig publiksiffra på BA!

ALLA TILL BA!
Örebro Johannes A.
2008-03-23 13:17
Marta//
Jag pratade med Porokara efter matchen och han sa att det kändes bättre redan då och att det inte var någon större fara, mer en försiktighetsåtgärd att han valde att kliva av.

Frempong hade ju redan börjat intensifierat sin uppvärmning innan Porokara fick smällen så Axén och Sixten tyckte nog att det var dumt att kasta in honom igen.
Örebro Marta (hane)
2008-03-23 13:13
För övrigt så är jag sådär förtjust i den där vad-var-det-jag-sa-ni-borde-lyssna-på-mig-nästa-gång-och-ge-mig-bekräftelse-mentaliteten som ibland infinner sig på forumet.
Örebro Marta (hane)
2008-03-23 13:08
Jag är inte helt överförtjust i idén att flytta upp Ze. Tror inte hans långpassningsspel kommer till sin rätt där på samma sätt, p.g.a. att man inte har samma tidsutrymme där. Visst är han hård i närkamperna, men det har vi redan 2 som fixar på de positionerna. Vad gäller att dra på sig straffar och onödiga frisparkar, utvisningar så tror jag inte man gör mindre skada något snäpp högre upp i plan.

Nej han ska spela mittback, men självklart på ett mer vårdat sätt. Hade varit kul att se om han utvecklat den sidan något senast mot ÅFF, efter ett och annat välvalt ord från tränarduon. Att han enbart fick hoppa in som topp sista minuterna tycker jag visar på en tydlig markering om att han inte kommer få förtroende från start mot TFF, utan att det nya tankesättet för Ze måste få möjlighet att smälta in. Självklart måste en del svenska försvarsglosor intas av honom också. Kan inte vara så svårt att lära ut några enstaka ord för att den grundläggande kommuniceringen ska fungera tillfredställande.

Jag tror precis som någon skrev tidigare att startelvan mot TFF kommer att likna den som öppnade mot ÅFF, med skillnaden att Anttonen spelar ytterforward. Dock måste Han få spela in sig på en position. Om man nu väljer att spela honom som ytter så tycker jag chansen att använda honom som back i framtiden är förbrukad. En van back kan man kanske göra så med, men Anttonen har inte den kontinuiteten och tryggheten i sig som back än, enligt mig. Att man nu börjat laborera med honom högre upp i banan, hoppas jag, innebär att man övergett tanken på att ha honom som backalternativ. Dock borde han ju då ha blivit informerad om detta, vilket inte verkar vara fallet.

För övrigt skulle det vara skönt att få ett lugnande besked kring Porokaras fots mående.

För övrigt tror jag Ösk kommer topp 10 i år.
Örebro Kronblom
2008-03-23 12:15
Ämne: Se länktipset.
Euro....
instämmer helt,har själv placerat ÖSK runt platserna 12-13 och det är troligtvis där man kommer ligga ihöst när Allsvenskan summeras.Att Gais och Ljungskile trillar ur är nog många eniga om,tror att det blir Trelleborg som hamnar precis ovanför nedflyttningsstrecket!
Örebro rirobban
2008-03-23 11:34
Se länktipset.
Eurosport ser ut att tippa en fullt realistisk tabell enligt mig. Ganska lik min egen såhär långt faktiskt:) Med LSK sist och GAIS på kvalplats.

Nästa lag att presenteras blir på placering 12, vilket kommer imorgon. Jag är inte fårvånad om det är ÖSK:s tur då. Har ju själv tippat dem där...
AIK Saywee
2008-03-23 10:47
Aspen, kan bara instämma med skoBe, du verkar vara fotbollskunnig framförallt i ditt näst senaste inlägg. Det enda som "börjar" kännas tveksamt är Weggen kontra målNichard ;-)

Å kanske ? för hur pass "jämn" Wowoah är, men alla kan ha en dålig dag, han blev bättre efterhand igår ...

Forza Sebastian Henriksson!

Edit hälsar att Aspen han klämma in ytterligare ett inlägg, så att jag måste komplettera med ett "näst"
Örebro Aspen
2008-03-23 10:46
- Jag hoppas att vi ska bli ett mer spelande lag. Vi är inne i den processen när vi bygger upp och ska etablerar oss som ett allsvenskt lag. Jag vill att vi ska börja prestera en annorlunda fotboll. Det är vad publiken vill se, säger Boström till FotbollDirekt.com.
Vi får se om Sixten gör som han säger. Då blir det de här tre som kompletterar de 8 givna i startelvan:
Berra, Anttonen och Nordin. Om nu inte Eric tillfrisknar. Under har ju skett under påsken tidigare.
AIK Saywee
2008-03-23 10:41
Farsen, spännande tanke om Zé ...
... och Henriksson är en fantastisk kämpe!

Om elva eleganter har samma ork och inställning som Henriksson i årets Allsvenska - ja, då blir det guld till ÖSK!

Dessutom, Anttonen var riktigt lovande igår och dubbelRichard närmar sig en match utan "träsmak".
Westmans räddning var lite mera turlig (men bra) än Richards två suveräna och resoluta räddningar!

Forza svartvitt!
Örebro Aspen
2008-03-23 10:41
Givna i startelvan torde vara:
Porokara, Wowoah, Kihlberg (spelat 3-3-4 på hög nivå)
Seb (bäst hittils)
Hagge (flera alt platser)
Glenn (flera alt platser)
Nordback
Weggen (rutin, aktoritet)

Kvar att fördela: 3 platser
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-23 10:27
Intressant att några forumtyckare har lagt in Zé högre upp i elvan än mittback. Undrar hur han skulle vara som tex mittfältare? Bra tillslag och riktigt tuff. Kanske vore nåt? Att Henriksson kommer spela är gjutet och han är/kommer vara en av de viktigaste spelarna i truppen med sin kämpaglöd och målnäsa.
Örebro Chivas
2008-03-23 10:25
Forza Svartvitt!!
AIK Saywee
2008-03-23 07:40
1643 åskådare mellan IFK Göteborg och Kalmar FF i landets näst största stad i något som heter Supercupen?!?!?

I England ligger väl publiksiffrorna kring 50.000-80.000 vid en cupfinal, eller?

Något måste väl vara fel (förutom vädret, vid valt matchdatum), men det får väl duga som träningsmatch?

För övrigt var ÖSK mycket bättre i andra halvlek mot ÅFF, jämfört med första - och det kan väl inte bara bero på vinden ;-)

Forza Sixtens svartvita eleganter!
Örebro skoBe
2008-03-23 01:41
ÖSK KRILLE och Aspens start 11 håller jag 100% med... för tillfället är det absolut bästa för ösk!!! Ni är fotbolls kunniga i mina ögon...
men problemet är att Henriksson inte vill spela på topp:) det har jag hört av en spelare:)
Henriksson har visat att han kan göra mål och för tillfället behöver ösk någon som ska göra mål...så vad är problemet?
Örebro Iteron
2008-03-22 22:44
1-1 för Trelleborg i sitt genrep mot ett Superettalag. Undrar om deras lokaltidning är lika snabba med kris-rubrikerna.
Annons: