/fotboll/osk/forum/7228.aspx/fotboll/osk/forum/7228.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kronblom
2008-03-27 13:35
Allsvenskan 2008:
1.kalmar
2.Malmö
3.IFK Göteborg
4.Elfsborg
5.AIK
6.Halmstad
7.Djurgården
8.Hammarby
9.Helsingborg
10.Gais
11.Gefle
12.ÖSK
13.Norrköping
---------------
14.Trelleborg
---------------
15.sundsvall
16.Ljungskile
Örebro mustard
2008-03-27 13:34
Din gissning stämmer nog ganska bra. Enligt artikeln i NA kommer den nya "lagen" gälla först från årskiftet...
Örebro Blå Bergen Blues
2008-03-27 13:31

Från DN idag:

"Regeringen presenterar i dag tillsammans med miljöpartiet (De gröna) en lagrådsremiss med förslag till nya regler för arbetskraftsinvandring"

"...Om en svensk arbetsgivare, efter att en ledig tjänst utannonserats även inom EU/EES och Schweiz, ger ett konkret erbjudande om anställning till någon utanför EU ska denne kunna få ett uppehålls- och arbetstillstånd.....
..Arbetsgivarens bedömning av sitt eget behov ska således vara avgörande.

Tidsgränserna för uppehålls- och arbetstillstånd förlängs. Inledningsvis beviljas ett tidsbegränsat tillstånd för som längst två år. Om personen därefter fortfarande arbetar ska tillståndet kunna förlängas med ytterligare två år. Efter fyra år ska ett permanent uppehållstillstånd kunna beviljas. Ingen arbetskraftsinvandrare ska längre tvingas att åka hem trots att hon eller han har ett arbete."

Jag tolkar detta som att en sådan lagändring skulle ge Yunus rätt att stanna i 2+2 år förutsatt att ett anställningsförhållande råder ("nu" och om två år) och att därefter permanent uppehållstillstånd ges.

Frågan är väl bara hur lång framkörningssträcka det handlar om med 1. Lagrådsremiss, 2. Proposition, 3. Riksdagsbeslut, 4. Laga kraft...

2009??
Örebro Mittåt
2008-03-27 13:27
Halmstad använder en väldigt snäv definition av vilka som skall anses vara "egna spelare". Antagligen för att det passar deras syften bäst.

Inom UEFA har man en betydligt generösare definition av homegrown-player. Enligt deras definitioner ser det ut så här:

A club-trained player is defined as a player who has been registered for a minimum of three seasons with the club between the age of 15 and 21, whereas an association-trained player is a player who has been registered for at least three seasons by the club or by other clubs affiliated to the same association of the said club between the age of 15 and 21.

Jag har för mig att Lennart S vid något tillfälle nämnde att ÖSK, då man tillämpar UEFAs krtierier kan karaktärisera ungefär hälften av årets trupp som home-grown - club-trained.
Örebro Aspen
2008-03-27 13:04
Någon som har sett de senaste träningarna och har något att rapportera? Startelvan borde vara unten inspelning
Örebro Aspen
2008-03-27 13:04
Någon som har sett de senaste träningarna och har något att rapportera? Startelvan borde vara unten inspelning
Örebro mustard
2008-03-27 12:43
"ÖSK söker möblerad lägenhet till spelare"

Läste rubriken på officiella och började hoppas på nytillskott..Men när man klickade sig vidare kunde man läsa att det gäller en befintlig spelare i A-truppen. Ja ja..

En möblerad 2:a Någon?

Örebro Chipset
2008-03-27 12:30
Om man definierar eget produkt efter förstagångslicensiering så är HBK tydligen bäst. Men om man skulle definiera egen produkt som spelare från den egna regionen/länet så skulle nog ÖSK ligga oerhört bra till.
Örebro Chipset
2008-03-27 12:26
Kul med bilagan idag. Mycket roliga reportage kring väntad finsk vinkling. Tycker också Blohm är mycket klok i webbtv. Om vi skulle få en dålig start (vilket är troligt eftersom vi har många svåra matcher i början)så får vi inte dra i nödbromsen och börja spela 5-5-0. Då är det upp till klubben att bidra till eller förstärka materialet så att vi kan bygga vidare på det offensiva spelet. Annars hamnar vi i samma onda cirkel och förblir laget som slutar 7-8. Vilket iofs är en placering jag är nöjd med i år.

Dessutom kul att Blohm fortsätter tro på Frempong. Jag hoppas verkligen inte att Roni/Näfver hindrar hans utveckling.
Örebro Kronblom
2008-03-27 12:07
Ämne: Kul att klubben har ....
bra att ÖSK tror på sig själva men den målsättningen blir nog svår att infria,en åttondeplats tror jag inte man mäktar med.Na tippar ÖSK 13:e lag,själv tror jag på en tolfteplats!
Örebro EbooT
2008-03-27 12:02
Angående Nordin-debatten... som aldrig tycks ta slut..
Man måste skillja på att "ha talang" och "vara talang"
Nordin har talang, ingen tvekan om det. (Det har även Lars Larsen) Han har dock med råge passerat gränsen för att vara en talang.
Örebro Romano
2008-03-27 10:02
Ämne: Ämne: Ska åka....
Matchen är Söndagen den 30/3 14:30.
Troligen blir det en otroligt rolig Allsvensk premiär.
Peking tillbaka i finrummet med många förväntansfulla supportrar och DIF som kommer med 30 bussar fyllda med högljuda supportrar.
Ska bli kul att som helt neutral bara få insupa den härliga stämmning, som det troligen kommer bjudas på.
Förhoppningsvis också en trevlig fotboll, men kan man verkligen förvänta sig det av dessa två lag ;-)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-27 09:03
Ämne: Ska åka ner till Pek....
Är inte den matchen på Lördag??
Örebro Romano
2008-03-27 07:27
Ska åka ner till Peking och kolla på IFK-DIF på söndag.
Ska bli intressant att sedan jämföra den matchen med våran mot TFF på måndag.
Örebro rirobban
2008-03-27 05:35
Kul att klubben har ett så pass högt mål som att komma sämst 8:a i år. Det visar att de tror på sig själva och tänker göra allt för att verkligen motbevisa "experterna" som tippar att ÖSK ska åka ur...
Örebro mustard
2008-03-27 00:13
var inne en sväng på TFF:s forum och kunde där läsa följande:
"Ser illa ut inför premiären grabbar.
Igår saknades 15 (!) spelare på träningen! Av dom var bara typ 2 sjuka.
Värst är väl att Drugge skadat knäet och förmodligen borta flera veckor......!:-("

Inte kul för skåningarna, men det borde väl underlätta för oss!??
Örebro rirobban
2008-03-26 23:31
Ämne: Hoppas vi får Fröjdf....
Jag hoppas att du skojar!?
Mr Fröjdfedt är knappast en bra domare inom Sveriges gränser, liksom Anders Frisk inte heller var.

Alltså så många matchavgörande misstag som han gjorde i matchen mellan Brommapojkarna och ÖSK på Grimsta... fy fan vad kass han var då. Mot Åtvidaberg i fredags så gjorde han la inga matchavgörande felbeslut, men kanske lite enklare match att döma:)
Örebro snobben
2008-03-26 22:56
Känns som det kan gå precis hur helst när det drar ihop sig till tävlingsmatch. 1-0? 4-4? 0-3? 3-1? Helt omöjligt att säga.

Måste vara äckligt jobbigt att jobba på betting-firma just nu. :-)
AIK Saywee
2008-03-26 21:30
Ämne: För mig har Nordin v....
skoBe/
Vilken Hans tänker du på?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-26 21:10
oms//
Vad menar du med det?
Örebro oms
2008-03-26 20:51
Ämne: Hoppas vi får Fröjdf....
Tänk, vilken tur att vi har ÖSK KRILLE annars skulle vi varken veta eller förstå något, eller hur :(
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-26 19:59
Hoppas vi får Fröjdfedt! Han håller ju hyfsad nivå!
Örebro ÖSK-Karl
2008-03-26 19:58
ÖSK KRILLE//

Framförallt hur man långsiktigt jobbar in sponsorer från hela distriktet, att man börjat jobba hårt med varumärket. Samarbete med Lindeskolan Handboll. Fått kommuner som Hallsberg och andra att inse värdet av att sponsra ÖSK, letar talanger i Dalarna, Värmland, Västmanland o.s.v. Har en klar målsättning hur vägen till Guld 2015 och spel i Europa innan dess skall gå till.

Förövrigt var Nedim den enda av spelarna som såg trött och grinig ut, han borde nog ha sålts till Assyriska.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-26 19:44
ÖSK-Karl//
Vad var det för framtidssattsningar?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-26 19:43
Edit:FEL
Länktips: ÖSK-Karl
Örebro ÖSK-Karl
2008-03-26 19:32
Jag var på sponsorfrukosten på Stora Hotellet i morse. Helt fullsatt i stora salen. Sponsorintäkterna har redan slagit rekord och passerat 20 miljoner hittills i år.

Truppen och ledarna har en åttondeplats som mål. Även framtidssattsningarna och tänket gjorde mig imponerad. Att vi även har 48 % av spelartruppen med distriktsanknytning är stort. Undrar om något mer lag i AS kan visa upp det?
Örebro Bastard on Parade
2008-03-26 18:45
skoBe//

Vi har nog alla förstått att du gillar Nordin, men att indirekt jämföra honom med supertalanger blir ju lite pinsamt. Dessutom är Barcelonas talanger i fysisk toppform, det krävs disciplin för att komma så långt. Har Nordin den disciplin som krävs?

Jag hoppas onekligen det då han är en riktigt bra spelare i sina bästa stunder. Problemet är att vi inte har råd att spela 4-2-4...
Örebro skoBe
2008-03-26 18:38
För mig har Nordin varit bland dom bästa 3 under försäsongen. Hans ska alltid spela enligt mig... sedan är det så att han är 24 år fyller 25 i år...det är ju bästa åldern men i ösk sägs det att han är inte mogen:) haha
i Barca spelar man när man är 16:)
Örebro skoBe
2008-03-26 18:38
För mig har Nordin varit bland dom bästa 3 under försäsongen. Hans ska alltid spela enligt mig... sedan är det så att han är 24 år fyller 25 i år...det är ju bästa åldern men i ösk sägs det att han är inte mogen:) haha
i Barca spelar man när man är 16:)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-26 18:34
SuperDuper//
NÖJD?
Annons: