/fotboll/osk/forum/7222.aspx/fotboll/osk/forum/7222.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2008-03-27 21:32
Premiären närmar sig med stormsteg, hoppas många söker sig till Mitt andra hem innan match!

För övrigt: Någon önskemusik till uppladdningen?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-27 21:31
Ingen så kallade experter har någon koll på ösk:s nya kameruaner och Porokara! Dom kommer bli mycket sevärda i allsvenskan!
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-03-27 21:18
Ämne: Jag kan inte förstå ....Mambo Mumba,dom verkar bygga sitt spel genom honom,samt Lustig som verkar utvecklas till en klippa i försvaret sen har dom den nya islänningen som tydligen ska vara något extra.
Örebro ÖSK-Karl
2008-03-27 20:46
Jag kan inte förstå att så många tippar Sundsvall före ÖSK. Vad skulle de ha som inte vi har?
Örebro ÖSK-Karl
2008-03-27 20:23
DaSa//

Tror inte du behöver vara orolig för målskyttet. Rodevåg sätter minst 12 i år.

På sponsorfrukosten så trodde Axén att Holgersson kommer att bli årets bästa spelare, med glimten i ögat (tror jag) sa han att det var bra att Riddez försvann. Vi får se.
Örebro Chipset
2008-03-27 19:49
I en NA-debatt från 2006 om namn i folkmun (i Örebro) hittade jag följande:

"Jari (06-08-26 15:53)
Behrn Arena, Eyravallen kallar jag för "Berras vall" numera..."

Den killen var före sin tid. ;-)

Edit: Stavning
Örebro Ericson
2008-03-27 19:48
Undrar varför lägenheten bara ska hyras i 2-3 månader...

Säkert någon som väntar på att få flytta in i annat boende.

Men man kan ju spekulera lite, alltid roligt. ;-)
Örebro DaSa
2008-03-27 19:23
wahliz//
Jag tycker din analys av ÖSK är helt okey för att vara från en annan supporter.

Jappel//
Vad är det som du inte håller med om?
Örebro jappel
2008-03-27 19:00
Ämne: Allsvenskt tips på l....jahadu lille vän. du vet tydligen inte mycket om dom här lagen. troligtvis inte om några andra lag heller.
Den som lever får se och för resten spelar det ingen roll. Lika meningslöst tips som de felsta andra som inte sett lagen dom försöker rangordna. rena gissningar utifrån träningsmatchsresultat mot extremt olika motstånd.
Djurgården wahliz
2008-03-27 18:50
Allsvenskt tips på länken!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-03-27 18:42
rirobban//
Jag håller med till viss del i det du skriver men Fröjdfeldt är inte bra men bäst i sverige! Ingen domare i sverige håller någon hög klass! Domarnas insatser förra året var bedrövlig (om man ska vara snäll!). Jag tycker det är dax att man inför proffsdomare i sverige! En bättre utbildning för domare!
Örebro DaSa
2008-03-27 18:39
Sen så blir jag mer och mer övertygad om att den optimala positionen för Berra är som defensiv mittfältare. Han är ju en kopia av Viera?!

Tycker också att vi redan nu skall sätta Arvi på ett flyg till Brasilien för att hämta hit en target. Om vi inte värvar en target nu så kommer alla inkl. spelarna kunna skylla ett eventuellt fiasko på att vi saknade den spelartypen. På vägen till Arlanda så kan ju Arvi släppa av Nedim i Södertälje också.
Örebro DaSa
2008-03-27 18:29
Nu när det är nästan exakt 4 dagar till premiären så får man slå till och tippa en startelva:

Målvakt: Weggen Tycker att han känns tryggast, RiRi känns lite ojämn än han gör idiot räddningar ibland så räcker inte det.
Högerback: Hagge: I sista t-matchen så tog han den platsen men jag hoppas att Green också får chansen i ngn match.
Mittback1: Glenn: Verkar vara en favorit hos tränarna och känns stabil. Men jag ser ingen storbackspotential i honom så jag hoppas att Johansson börjar spelas in på positionen redan i år.
Mittback2: Wiken: Här är det nästan jämnt skägg mellan Wiken och Berra. Tyvärr så väljer jag bort Berra p.g.a. hans språkproblem och viftande med armarna uppe i huvudhöjd på motspelarena. Men efter sommaren kommer Berra vara given som en mittbackarna eller på ngn annan position i startelvan.
Vänsterback: Wowoah: Känns som Wovven är vår nya Barsom, en spelare med lite attityd. Nyttig att ha på planen än han kanske inte världens bästa vänsterback.
Defensiv mitt1: Kihlen: Kihlen är den mest givna spelaren i startelvan, tror han kommer bli en ledartyp.
Defensiv mitt 2: Nobbe: Är inte så förtjust i Nobbe men i brist på annat så får han ta denna position.
Offensiv mitt: Henriksson: Sebbe har blivit lite av en favorit spelare hos mig. Rätt inställning och smart, tror han kommer vara bästa målskytt i ÖSK till sommaren.
Vänsterytter: Porokara: Men jag skulle nog hellre sett att han fick spela in sig på högerkanten, kan ju inte vara så svårt att lära om. Vill att Frempan och Näfver skall få så mycket speltid som möjligt.
Target: Nedim: Men hoppas att Rode kommer i form och tar "tillbaka" platsen. Tycker inte att vi spelar spelare med kontrakt som går ut efter säsongen.
Högerytter: Anttonen: Tills Bosse är skadefri.

Tyvärr så vet jag inte vem som skall göra ål av anfallarna, Porokara gjorde inte många mål i Finland, Näfver gjorde inga mål förra säsongen, Anttonen är ingen känd målskytt och Nedim springer bara offside.
Örebro E.Shams
2008-03-27 17:37

”Experterna” har generellt mycket dålig koll på ÖSK, de flesta här vet mer om ÖSK. Noterat att en hel del av de inte tippar Ljungskile sist. Det enda som är säkert i mina ögon är att Allsvenskan kommer bestå av två block, sen hur det ser ut i dessa block är mycket gissningar och spekulationer.

Det finns nog mer plus än minus för ÖSK om det tippas att åka ut, så låt ”experterna” hållas ;).

Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-03-27 17:28
Jag tycker det är underbart att experterna tippar oss sist osv. vad förlorar vi på det? INGENTING! har bara allt att vinna och ju högre upp vi kommer desto mer retar det de..
Örebro MR_FALKEN
2008-03-27 17:18
så trött på alla experterso snackar om att ösk ska åka ur eller få kvala...

VEM trodde på kalmar för 4 år sen? vem trode att dif skulle komma 2:a och året efter det 1:a när dom va tillbaka i allsvenskan? nej!!! nej nej nej!!! felet är att vi örebroare,spelare och ledning inte ens verkar vilja tro på SM-guld, europa spel osv...

Kalmar åker ur i år med ljungskile...
för ösk i eruopa!!!!
Örebro jappel
2008-03-27 16:45
skador vill jag inte se i något lag. vill att ÖSK ska vinna mot motståndarnas bästa möjliga lag. (mycket skönare så.)
fast det är väldigt många skador på spelare från lag som spelar på naturgräs hela tiden. kanske dags för dom att sluta träna på leråkrar och istället satsa på jämt fint plastgräs!
Örebro jappel
2008-03-27 16:45
skador vill jag inte se i något lag. vill att ÖSK ska vinna mot motståndarnas bästa möjliga lag. (mycket skönare så.)
fast det är väldigt många skador på spelare från lag som spelar på naturgräs hela tiden. kanske dags för dom att sluta träna på leråkrar och istället satsa på jämt fint plastgräs!
Örebro jappel
2008-03-27 16:41
Ämne: Såg just att Canalpl....
underbart! som jag letat efter den informationen.
(och jag brukar normalt faktiskt hitta det jag söker, men denna gång gick jag bet tills du kom med denna underbara info!!
Örebro Toro
2008-03-27 16:29
Såg just att Canalplus kommer visa nästan alla ÖSKs matcher via Web-TV! Heeelt underbart för oss som bor 40mil från finstan! =)
Örebro Yeah
2008-03-27 16:01
Och förresten så kan jag inte undvika att le lite innombords när jag ser övriga lagens skadeproblem. Men men.. snart sitter kanske vi där också. Men just nu är skadeglädjen på topp! :)
Örebro Yeah
2008-03-27 15:58
Ang. Yunus.
Är inte vilket beslut som helst i "Yunus-ärendet" ett bra beslut? Om han blir utvisad står det väl klart vilket land han tillhör och kan därmed söka arbetstillstånd? Om han får stanna är det väl bara att signa det färdiga kontraktet? Eller har jag fel?
Det är väl bara detta, status quo- eller moment 22 läge som är illa?
Örebro EbooT
2008-03-27 15:48
Kom igen nu pojkar å flockor, eftersom vi inte har några ordentliga nyckelspelare kan de inte heller bli skadade. Mördande logik. Så nog för att vi saknar ett par riktigt tunga pjäser i laget så står och faller vi inte heller med nån. Det går ju att vända och vrida lite på, man kan argumentera för/emot om det är bra kontra dåligt hur mkt som helst.

Med det sagt, som egentligen är en parantes, vill jag bara vädra mitt missnöje med media-sverige och Matchpuls-panelen med för den delen. Hur kan det komma sig att de kan tro stenhårt på TFF med Prahl?
Ok, han är väl en hygglig tränare. Men på nått sätt känns det som att de Allsvenska lag som hela tiden byter tränare med varandra tippas högre i tabllen.

Vad säger att Sixten skulle vara sämre på att få en trupp att arbeta som ett kollektiv än nån svensk jeppe? Jag tycker svenska journalister sätter "oss", svenska tränare iaf =), på en väldigt hög pedistal.

Jag tror inte att ÖSK kommer ligga i topp av tabellen men att vi skulle åka ur ser jag som rent jävla omöjligt. Samma sak gäller Peking. Ni som var där såg troligtvis samma sak som jag gjorde. Vi spelade praktiskt taget ut de i första och i andra la vi helt ner och gjorde dem bra mycket bättre än vad de egentligen är.

Nej, kom igen nu SPORT! Vi har bakom oss Ljungskile, Peking, GAIS, Gefle, och TFF. Så.. 10-12 plats tippar jag oss på.
Örebro Chipset
2008-03-27 15:41
...möjligtvis även Anttonen.
Örebro Chipset
2008-03-27 15:40
Mina nyckelspelare är Haginge och Henriksson. Roni och Kilen anspirerar på att bli.
2008-03-27 15:15
Närkingen här med:
Borde inte vi spelat i hop en förstaelva vid det här laget,bara vi som inte gjort det känns det som.
2008-03-27 15:12
Ämne: Närkingen talar:

....Vilka är egentligen nyckelspelarna?vi har roterat på nästan alla platser med alla spelare,ingen är väl riktigt säker eller?utom Roni.
Örebro Chipset
2008-03-27 15:01
Närkingen talar:

4 dagar kvar. När kommer skadorna på nyckelspelarna?
2008-03-27 14:44
Fick mina medlemskort i Kubanerna med posten idag iallafall.
Örebro zxcv
2008-03-27 14:17
Jahopp, inte långt kvar till första matchen.

1. IFK Gbg
2. Djurgården
3. Kalmar
4. AIK
5. Malmö
6. Halmstad
7. Elfsborg
8. Helsingborg
9. Hammarby
10. Gefle
11. Sundsvall
12. Norrköping
13. Örebro
----------
14. GAIS
----------
15. Ljungskile
16. Trelleborg

Det kommer antingen bli Succé(7-10 plats)
eller misslyckande(13-16 plats)
Misslyckade känns närmast till hands. Vi snackar ju trots allt om Örebro, den visan kan vi alla utantill.

Annons: