/fotboll/osk/forum/7213.aspx/fotboll/osk/forum/7213.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kämpa ÖSK!
2008-03-29 21:32
Coolt att hans far Marcelo Gonçalves f.d landslagsspelare för brasilien som rådgivare ;)
Örebro Matta
2008-03-29 21:03
Rapport och rapport, förresten.
Örebro Matta
2008-03-29 20:36
Rapport från Vitors första träning.
Örebro Mittåt
2008-03-29 20:23
Grönbo skriver på sin hemsid:

WO vinst i Cupen!

Stene Lyckades inte få ihop lag till dagens Folksamcupmatch, vilket hade varit på känn ett tag.

Därför är Grönbo nu vidare ytterligare ett steg i cupen och i nästa omgång möter vi ÖSK. Kul match!

Nästa omgång skall vara klar redan om två veckor, så det lutar väl mot att det blir talangerna som får resa upp till Lindesberg för att ta sig an Grönbo på en grusplan. För något spelbart gräs lär det väl inte finnas.
Örebro _Adde_
2008-03-29 19:10
Ämne: Nån som vet hur man ....
Häng med upp!! Går ett tåg från centralen 12.02 som e framme 14.48. Just nu kostar biljetten 203 SEK. Kan löna sig att ha lite is i magen dock...
Örebro Mittåt
2008-03-29 19:06
Mittåt! Nu tränar man inte längre 17:00 till 18:00 i morgon, så glöm det. Men när man tränar istället vet jag inte riktigt. Jag har bud på 13.00 resp. 14:30 och det blir man inte så värst mycket klokare av.
Örebro Mittåt
2008-03-29 17:46
Jag bytte några ord med Eric Bassombeng också. Om han förstod min fråga rätt och jag hans svar korrekt så känner han sig bättre i låret nu och kan snart börja träna med boll igen.
Örebro Mittåt
2008-03-29 17:30
Grixx// Helt rätt. Det var 2-2 som Adam gjorde och inget annat efter att ha fått en fin passning från Philip Öhlund. Hammarbys backlinje var inte med på noterna när Adam hittade en bra löpning och en fri yta mellan backlinje och målvakt. Plus även till Philip som stod för frispelningen.
Örebro Mittåt
2008-03-29 17:28
De som kom litet tidigare till eftermiddagsmatchen kunde dels se Ekers IF besegra Bosna i Folksam Cup efter straffsparksläggning. Dessutom, vilket kanske var intressantare, bekantade Håkan Juhlin ÖSKs senaste nyförvärv Vitor Castro med hur man tränar i Sverige. Den där stegen som man slänger ut på marken har han nog aldrig sett tidigare. Tekniken verkar väl ok, skottet var inte bra medan löpningarna såg både snabba och kraftfulla ut. Men det är kanske litet väl tidigt att komma med några alltför långtgående omdömen än. NA var på plats med Henrik Brändh och en fotograf så det blir nog något från dem så småningom.

I morgon används Behrn Arena under större delen av dagen av ÖSK Ungdom (ungdomsklubben alltså), som möter AIK-lag av olika årgångar. Av allt att döma tränar sedan ÖSK mellan 17:00 och 18:00 och timmen därefter har Trelleborg bokat.
Örebro Besserwissern
2008-03-29 17:26
Kan inte folk ge nya brassen en chans innan ni sågar honom?Nu har ÖSK levererat en anfallare,då är inte det heller bra...
Örebro Grixx
2008-03-29 17:25
Mittåt//Botte gjorde möjligen 2-2?
Örebro Mittåt
2008-03-29 17:20
Talangerna visade stockholmarna från Hammarby var skåpet skall stå och skickade idag på eftermiddagen hem ytterligare ett div 2-lag från Behrn Arena med oförrättat ärende.

Men om sanningen skall fram var nog Hammarby TFF det bättre laget sett över matchen i sin helhet. Gästerna dominerade klart i första halvlek medan den andra var rätt jämn.

ÖSK tog ledningen tidigt i matchen på straff efter det att Tobias Johansson blivit fälld. Hammarby utjämnade och tog ledningen under slutminuterna av den första halvleken.

Adam Botvidsson gjorde 2-2 innan den andra halvleken knappt hade kommit igång. Tobias Johansson fastställde slutresultatet 3-2 på målvaktsretur efter hörna efter det att Hammarbys målvakt inte förmått hålla Simon Ramströms skott.

Hammarby kom enligt uppgift med ett rätt meriterat lag. 8 av spelarna i laget har tränat med A-truppen under vintern och 5 av spelarna var med på A-lagets USA-läger.
Örebro Toro
2008-03-29 15:20
Grohl // Faan tittade inte så noga, va säker på att de skulle streama första matchen =/

Hmm, om du hittar nån Stream så vore jag sjukt glad om du kunde skicka ett meddelande här, gör detsamma om jag hittar nån.
Örebro BabyKladde
2008-03-29 14:20
Ämne: Har det varit något ....
nej det har ine vart någon officiell visning..

och vad är det för fel på matchstället?
Jag tycker det är väldigt enkelt och på så sätt väldigt snyggt i och med att dom skippar reklam på ärmarna osv. saknas bara nån typ av "100-årslogga" på tröjan, men är helnöjd med stället.
Örebro Kronblom
2008-03-29 14:14
ja,eftersom Bassombeng är skadad så ligger väl Anttonen närmast till hands eftersom Näfver är bättre till vänster och där spelar ju Roni så jag kan köpa din startelva!
Örebro Grohl
2008-03-29 14:13
Ämne: Ämne: Nån som....
tack för tipset Toro, tyvärr verkar inte C+ livestreama den. Verkar först vara ÖSK - Kalmar som man kan köpa på webben. Har även ringt runt lite till divere sportbarer men dom har väl typ bara skrattat åt mig =)

För sätta mina förhoppningar på att någon streamar matchen på myp2p eller liknande sida.
Ztroom
2008-03-29 13:21
Richardsson
Haginge, Holgersson, Berra, Wowoah
Kihlberg, Nordback
Sebbe
Antonnen, Rode, Porokara

Hoppas på den elvan med dessa på bänken:
Westman, Wikström, Walker, Nordin, Näfver
Örebro Ösk-Power
2008-03-29 13:04
110% taggning nu som gäller!!!
Hoppas grabbarna visar vilka som skall bestämma på måndag :)Nyförvärven , med Porokara i spetsen är nog extra taggad, och vill visa upp sig inför sin hemmapublik.

Laget:
------------------Westman-----------------------
Haginge-----Wikström---Holgersson--------Wowoah
-------------Kihlberg----Nordback------------
------------------Henriksson------------------
Anttonen-----------Rodevåg-------------Porokara
Örebro isac
2008-03-29 13:02
Har det varit något officiellt släpp av årets matchdress ännu? ovan finns hur som helst bilder på spelarna.
Det lilla man ser verkar vara rätt taffligt. 90-talskragar som är på tok för stora. wurth-loggan känns rätt felplacerad även om jag är övertygad om att de själva anser den sitta perfekt där.

Det blir nog gott till slut. jag sätter mitt hopp till fotbollen.
Örebro Toro
2008-03-29 12:56
Ämne: Nån som vet hur man ....Bästa sättet att se matchen: www.canalplus.se , sen klickar du bara på WebTV i översta menyn så ploppar det upp en ny meny där fotbollen ligger med =)

Kostar 89 slantar för att få den live streamad till din dator.
Örebro Mittåt
2008-03-29 12:53
Greve// Den stackars Bassombeng har inte kommit längre i sin rehabilitering än lätta joggningspass runt Behrn Arena.

Frågan är nog vid det här laget om vi kommer att få se honom på plan i A-laget på den här sidan EM-uppehållet.
Örebro Sekt. E
2008-03-29 12:51
Grohl / Vet inte exakt hur många olika matcher, men Plain Kitchen i Linnéstan brukar visa mycket fotboll. Kanske kan du kollla med dem.
Greve
2008-03-29 12:48
Börjar närma sig nu och jag lägger ut min startelva.

P.Westman
P.Anttonen-P.Haginge-M.Wikström-G.Holgersson
F.Nordback-R.Walker-S.Henriksson
S.Wowoah-S.Rodevåg-R.Porokara

Bänk: R.R,K.Näver,Nedim,Basombeng,Bertin

Inte så trolig 11a:) men så skulle jag starta om vi nu ska köra 4-3-3
Örebro Ðukanoviæ
2008-03-29 12:01
När duttas det boll imorgon? Måste ju se vad nyförvärvet går för..
Örebro Mittåt
2008-03-29 11:24
Ett problem som man observerade vid träningsmatcherna och som man kanske skall vara observant på är följande.

En del åskådare matade inte in sin biljett "på rätt sätt". Streckkoden kunde inte läsas av och vändkorset öppnades inte. De tryckte ändå på mot vändkorset och killen bakom trodde att det var hans tur och matade in sin biljett på rätt sätt.

Då öppnades vändkorset och den första personen kom in. Men den andra personen (som ju hade öppnat grinden) hade då redan förbrukat sin biljett och kunde inte komma in utan att få hjälp av en publikvärd.

Sens moral: Försök inte att gå in innan den gröna lampan lyser och visar att vändkorset öppnats.
Örebro Pintorp
2008-03-29 11:24
Mittåt/ Du förstod frågan. :) Tack så mycket för svaren! Jag ville inte riskera att nåt skulle hända så att man missar nåt på måndag.
Örebro Chipset
2008-03-29 11:22
Mittåt// Skönt att de "rekonstruerade" publiksiffrorna försvinner. Jag stör mig fortfarande på siffran mot Djurgården. Helt omöjligt att det fanns 3000-4000 platser lediga då.
Örebro Iteron
2008-03-29 11:22
När tränar ÖSK på söndag?
Vill se våre nye brasse.
Örebro Mittåt
2008-03-29 11:20
Pintorp// Inte säker på att jag helt förstod frågan, men ändå. Om du köpt och skrivit ut en webbiljett går du på den västra sidan in genom samma vändkors som förra året. Den enda skillnaden är att den person som förra året kollade biljetterna och sedan stampade in besökarna ersatts av en streckkodsläsare (se bild i länken).

Skjut in biljetten så att koden kan läsas av, vänta tills den gröna lampan lyser och gå sedan in genom spärren.

På insidan kommer det för övrigt att finnas publikvärdar som kan hjälpa de som eventuellt får problem.
Örebro Mittåt
2008-03-29 11:14
zxcv// Ja, det stämmer. Fast biljetthanteringen kommer förhoppningsvis att gå snabbare när all personal är upplärd och inkörd. Första gången bör man kanske vara beredd på att problem kan uppstå eller i alla fall att det inte går så fort.

Nytt för i år är att biljettexpeditionen i Mötesplats ÖSK kommer att öppnas redan två och en halv timme före match. Detta uppenbarligen för att anpassas till restaurangens öppettider. Men det innebär ju även att vanliga någorlunda centralt boende örebroare kan köpa biljett på matchdagen och sedan hinna hem för att äta kvällsmaten före match.
Annons: