/fotboll/osk/forum/7194.aspx/fotboll/osk/forum/7194.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-02 16:35
MangeSvartAndVit//
Men om Castro håller måttet? får vi väl se idag? hoppas jag!
AIK Saywee
2008-04-02 16:29
Ämne: Saywee//Så polismynd....-=joth=-
Så kan det vara, Polisen kommer kanske att få in lite mer pengar och poliserna kan kanske få se på betald fotboll som personalvårdande insats, eller?

Varför står det polis på en polisbil, när det inte står brandman på en brandbil?

Edit hälsar att vissa tecken blir olika "när man skriver" och lite annorlunda "när man har skickat"
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-02 16:23
MangeSvartAndVit//
Jag kommer inte ihåg exakt om det var båda klubbarna som har ringt och gratta men det var nån av dom i allafall! Men både Halmstad och Malmö var intresserade av Castro i allafall! Jag kan säga att han jag har pratat med är både kompis med en i spelarinvest och en i ösk:s styrelse! Han är till 100% säker källa!
Örebro Ropesin
2008-04-02 16:19
Tänkte på FAN-TV-inslaget med Nordin, ser väldigt mycket ut som en snusdosa han håller i när han petar sig i ansiktet där i slutet, är det okej? Ja, kanske när han fixar tre poäng :D
Örebro MangeSvartAndVit
2008-04-02 16:16
Ösk-krille//Stämmer dina uppgifter å kommer från en säker källa så blir man ju ritigt förväntansfull härhemma;)
Men du har inte hört det från nån vanlig brons medlem eller nått va?:)
Tycker det låter konstigt att både malmö Och Halmstad ska ha ringt till oss å berättat att dom försökt få han och sen gratulerat oss...Fast vem vet...klubbarna här i allsvenskan kanske är så hyggliga mot varann:)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-02 16:07
mustard//
Det vill jag tyvärr inte avslöja men jag har pratat med någon som har kontakter i ösks styrelse!
Örebro Iteron
2008-04-02 15:56
"2008-04-06 15:00 IFK Göteborg - Örebro Daniel Stålhammar"

:D
Örebro Grohl
2008-04-02 15:52
Angående matchpuls så kan jag hålla med om att det var lite väl lite om just Örebro. Men samtidigt så är det ju objektivt sett en sjukt ointressant match att prata om. Vem av oss ÖSKare hade inte spolat förbi ex.vis. Trelleborg - Sundsvall?

Vi får helt enkelt acceptera att sålänge vi inte under en längre tid visar att vi har ett lag som kan spela rolig fotboll så kommer ingen utomstående någonsin vilja se en match med oss, om dom inte håller på motståndarna/får betalt för det/vi möter ett topplag.

Däremot undrar jag varför i helvete dom la ner så sjukt mycket tid på att analysera dyngmatchen Halmstad - Gefle. Känns ju minst lika tråkigt det

Trist, men sant.
Örebro mustard
2008-04-02 15:37
ÖSK Krille//

Vart har du fått tag på så delikata uppgifter??
Örebro micro_42
2008-04-02 15:17
Ämne: Det blir nog mer sna....Det brukar väl vara så att när resultatet går Örebros väg, så har STORLAGET FÖRLORAT
ÖSK har inte vunnit.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-02 15:09
Med angående av jubileumsmatch!
Har inte manchester city varit på tal? Tomas Nordahl skulle väl kunna ta hit något italienskt lag? Nordahl har väl rätt feta kontakter i Italien?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-02 15:00
Jag har hört att både Malmö och Halmstad ska ha försökt värva Vitor Castro! Malmö för typ 1 år sedan och Halmstad för typ ett halvår sedan! Då var han tydligen inte till salu! Men både Malmö och Halmstad har ringt och gratulera till en bra värvning! :)
Örebro -=joth=-
2008-04-02 14:43
Saywee//Så polismyndigheterna i Örebro jobbar på att få skicka en fet retroaktiv faktura till ÖSK... ;-)
AIK Saywee
2008-04-02 14:42
Gäddhäng och Liberate//
Bättre sent än aldrig - GRATTIS!

Jag förväntar mig namnbyte inom kort ...
... Gäddhäng tu-teme ex inferis
AIK Saywee
2008-04-02 14:40
Jag har inget minne av att några "ÖSK-supportrar" strulade i Halmstad - i vart fall inte vid Örjans Vall.

Däremot strulade matchvärden. Har aldrig under hela mitt "fotbollsliv" varit med om något liknande.

Vi, de flesta semesterfirande Örebroare, familjer, äldre, kubaner och några barn, fick vänta en kvart innan vi fick gå från vårt inhängnade område - urlöjligt och totalt omotiverat!

... å förresten, bort med poliserna från kubanklacken. Det måste väl finnas något vettigare för dem att göra? Dessutom är det väl på förslag att de klubbar som är aktiebolag (ÖSK t.ex) skall få stå för poliskostnaden kring matcherna?
Örebro -=joth=-
2008-04-02 14:28
Fluminese... hmmm... jag hade nog i så fall föredragit Degerfors som Jubileumsmatch...

På tal om media och ÖSK. Stefan Lundin gav ju media en rejäl pik efter matchen AIK-ÖSK 2004:
"På presskonferansen efter AIK matchen berättar Lundin om lagets insatts, att laget visat stor moral och framhäver spelare som Peter Westman som i stort sätt gjort en felfri insatts. Efter två minuter och förmodligen gäspande reportrar citerar jag Lundin nedan:
""Nog om Örebro, ni har säkert mycket att fråga om AIK. Så jag överlämnar med varm hand till... det är väl det som ska analyseras nu antar jag för nu har vi ju varit här. För vi ska ju inte prata om Örebro eller hur, En sådan här dag, säger jag lite ironiskt. Men det brukar vara så, när man förlorar borta mot örebro så är det konstgräset som ananlyseras i 45 minuter. Annars så brukar man analysera andra lag.""
Ledaren för presskonferansen tackar Stefan med följande:
-Tack Stefan jag tror piken gick fram till alla närvarande."

Det bästa Lundin gjorde i ÖSK. ;-)
Örebro Romano
2008-04-02 14:23
Joth: Jaha, det är så dom kallar sig...

Liberate tu-teme ex inferis: Det kanske var i Borås, men jag vet att några killar ställde till dumheter i Halmstad också.

Örebro Mittåt
2008-04-02 14:17
Yeah// Man jobbar på Fluminese, men alla pusselbitarna har inte fallit ner på rätt plats än.
Örebro bobby moore
2008-04-02 13:59
pemo: tror inte ett dugg på att det är såna lägen som håller nordin utanför starelvan, snarare att han fortfarande inte har grundkonditionen för att spela 90 minuter. men det ser mycket mycket lovande ut. är en stor nordin-fan, men ser nog fortfarande honom hellre som en pigg inhoppare i mitten av andra halvlek när det förhoppningsvis finns större ytor för honom. min grunduppställning på mittfältet är kilen (som i mina ögon är vår viktigaste spelare, tänk om han får vara skadefri en hel säsong!) nobbe och seb.

trevligt med match ikväll. forza svartvitt!
Örebro Iteron
2008-04-02 13:58
Det blir nog mer snack om ÖSK, eller i alla fall ÖSK:s motståndare nästa vecka. Vi möter ju ett storlag då. Vår "förlust" måste ju noggrannt analyseras. Skulle vi råka vinna nämns det nog bara i förbifarten och man ägnar 10 minuter vardera åt att diskutera Halmstad, Gefle och AIK igen.
Örebro Rojas
2008-04-02 13:49
Ah riktigt jävla dåligt var det, det måste finnas nån slags balans i det hela, att snacka 10 gånger mer om lag som gais och gefle och ett jävla tjat om storstadslagen men sen när dom ska analysera en örebro vinst så gör man det så snabbt som möjligt utan att ens veta vad fan dom snackar om
Örebro bleke
2008-04-02 13:45
helvete vad trött jag blir på dessa s.k. experter på matchpuls, sitter och väntar hela sändningen på någon form av matchanalys från ösk-tff och vad får man... en 40 sek. lång sekvens I SLUTET på programmet där de beskriver målet Nordin stötte in (förmodligen det enda dessa herrar hade sett från matchen) men aik-kalmar avhandlades under säkert 10 min, detta var sista gången jag slösade bort min tid med matchpuls
Örebro psoari
2008-04-02 13:41
// joth & Bastard

Håller med om att proportionerna inte känns riktigt rätt, och jag tror inte heller att poliserna gör någon nytta uppe i klacken. Jag kan inte förstå vad som har hänt som gör att man har valt att ställa upp poliser på läktaren.
Väl mött. Ses på nån match framöver.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-04-02 13:30
Ämne: På tal om supportrar....
Du menar i Borås.
Örebro Yeah
2008-04-02 13:21
Nån som hört något nytt ang. jubileumsmatchen i sommar?

Örebro -=joth=-
2008-04-02 13:09
Romano//"Idioter"? :-P
Örebro Romano
2008-04-02 12:51
På tal om supportrar.
Halmstad borta förra året så ver det tydligen ett gäng pojkar som ser sig som ÖSK:are som åkte tåget ner för att göra upp med, hur var det nu, Örgryte fans???
Är det någon gruppering som kallar sig för något?
Örebro Romano
2008-04-02 12:47
Någon som vet hur många som ska med på den organiserade resan ner till Götet på söndag?
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-04-02 12:18
Ämne: Jag är lite tveksam ....
All heder åt Nordin men jag föredrar honom som inhoppare,han är perfekt att slänga in i andra halvlek med sin speed lagom när motståndarna börjar bli slitna.
Örebro skoBe
2008-04-02 12:06
Jag är lite tveksam vad det gäller Rodevåg...
det är bättre att starta med Nordin för att han håller i bollen och ser till att vi får med oss en massa fasta:) det är enda chansen mot ifk:) man ska se till att vi har bollen på deras plan halva och Nordin är en otrolig bollhållare:) det blir en massa frisparkar för oss om han spelar som target. Sedan vill jag att Norback eller Khilberg hjälper till i offensiven, dom ska inte bara stå där nere och titta på:)
Annons: