/fotboll/osk/forum/719.aspx/fotboll/osk/forum/719.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2016-04-09 16:34
Alltid Örebro Vi är helt överens, en måstevinst är det som gäller !!!
Örebro Alltid Örebro
2016-04-09 16:32
@Nissesson:
J Södra ska givetvis inte underskattas men allt annat än 3 poäng hemma mot dem måste ses som dåligt. De är (trots resultaten i de två första) fortfarande nedflyttningskandidater som jag blir besviken om vi inte tar 6 poäng mot i år. Första laget de vann över (Kalmar) tillhör också nedflyttningskandidaterna och Real Malmö brukar prestera skit när de ska vinna enkelt.
AIK Nissesson
2016-04-09 16:30
@Marta (hane):

De unga hungriga, saknar flera begränsningar, som tur är, och deras respektlöshet för gamla rutinerade spelare saknas lite ibland.

Jag hoppas att de unga svartvita visar var framtiden finns!

AIK Nissesson
2016-04-09 16:20
@Bastard on Parade:
Det där fixar nog Sköldmark på ett bra sätt, mitt förtroende för honom ökar hela tiden. Fast ett av problemen är ju att tänka långsiktigt, när verkligheten och pengarna är så snabba ... Men hoppet om ett svartvitt guld, har jag nog alltid haft :)
Örebro Bastard on Parade
2016-04-09 15:55
8 spelare i senaste startelvan sitter på utgående kontrakt. Det måste vara något slags rekord?
Örebro Marta (hane)
2016-04-09 15:23
Minatankar/ ja, att det är mycket fotboll och spelförståelse i honom verkar rätt tydligt. Även jag imponerad av första-touchen. Men just att ha psyket med sig redan i den åldern kan va skillnaden som gör att man kan lyckas stort isället för att bli mellanmjölk och etablera sig först när man närmar sig 25-30 alternativt inte alls..
Örebro frrreddo
2016-04-09 11:10
Axen coachar Kalle i skäggvård :) Någon som vet status på DG?
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Minatankar
2016-04-09 10:35
@Marta (hane):

Jag håller med dig! Man märker verkligen att han är stark både i psyke och kropp.

Gillar att han i samband med mottagning av bollen samtidigt lägger den tillrätta för att snabbt gå till offensiven, i stället för att först ta emot den och sedan fundera på vad man ska göra, som en del på elitnivå, till stor förvåning, sysslar med. Ibland lägger han bollen då lite för långt fram, men det är ok, eftersom han 4 av 5 gånger timar det bra.

Jag tror mycket på Ring, Brendan och flera av de unga spelare som kommer från våra u-lag. Brendan tror jag kan bli en mycket duktig mittback eller mittfältspelare i RÅPs roll. Gillar hans ryck och tillslag på bollen som få i laget har.
AIK Nissesson
2016-04-09 10:35
Hoppas man förstår att man möter ett topplag på måndag, som ligger trea och är obesegrade efter möten mot Kalmar och Malmö.

Cibicki och Smylie verkar vara på målhumör, tur att den sistnämnde får vila på måndag, efter ett rött kort.

Vi vinner med 2-0 inför stor publik i det fina fotbollsvädret :)
Örebro Marta (hane)
2016-04-09 10:07
Måste säga att jag är djupt imponerad av Rings psyke. Att så fort, så ung hämta sig från första matchen. Tyder på att han kan gå långt. Starkt även av Axen att våga fortsätta med honom.
Örebro Bastard on Parade
2016-04-08 23:34
@Ansiktet:

2 mål av Jonis, 2 mål av Jaiteh, 1 mål av Yanez Hernandez, 1 mål av Simon Danielsson och 1 självmål. Det ser ut som att Yanez Hernandez "fick" självmålet i den officiella statistiken. Han slog ett inlägg som en försvarare skulle rensa bort, men han lyckades bara toucha bollen och ställde istället sin egna målvakt.
Örebro Ansiktet
2016-04-08 22:40
Vilka målade i U19?
Örebro Bastard on Parade
2016-04-08 21:36
ÖSK U19 besegrade Åtvidaberg med 7-1. De inledde matchen ganska svagt med slarvigt spel och många misstag, men de ville väl inte vara sämre än A-laget så de vände 0-1 till 7-1.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Daniel i Örebro)
2016-04-08 19:25
Var hittar man videoklippet från gårdagens presskonferens?
Örebro MrCrowly
2016-04-08 18:37
En fråga, om nån vet, tänkte köpa en matchtröja och undrar hur storlekarna är? Små eller stora, om ni fattar...
Örebro Hitta avslut!!
2016-04-08 13:06
Mm nä det vet inte jag heller. Hoppas nästan inte det, så han blir kvar.

Jag menar att man kan vara en utmärkt tränare utan att vunnit medaljer, men nog om detta. Vi är ändå överens!

Skulle smaka mumma med tre poäng mot J Södra för att sedan köra över Giffarna på bortaplan!

AIK Nissesson
2016-04-08 12:55
@Hitta avslut!!:
Jo iofs, men jag vet inte om han är så stor som många tror, han är bra och gemytlig, och lite egen i media, jag gillar honom mycket, fast han inte fixat några svenska medaljer, ännu. Men jag hoppas att 2016 blir ett medaljåret med Axén's eleganter och giganter:) Det vet ni!
Örebro Bastard on Parade
2016-04-08 12:44
Sportklubben special med Simon Åström där de pratar om incidenterna från premiären. Bra att ÖSK tar diskussionen.
Örebro flesklepp
2016-04-08 12:37
Ja, nu kan vi förlora sex raka och ändå vara bättre i år än förra året efter åtta omgångar... :-)
Örebro Hitta avslut!!
2016-04-08 12:36
Nissesson,

Klart en tränare ska krediteras om han utvecklar spelare så att man lyckas sälja dessa för enorma pengar?

Och en femteplats med Gais är väl minst lika meriterande som ett guld med MFF/Blåvitt?

Fridens
Örebro Sparkabolleninimål
2016-04-08 11:52
[QUOTE=Robben 82]Kollade förra årets resultat! Alltså helt sjukt vad dåliga vi var i början av serien!! Känns riktigt bra med en trea igår... [/QUOTE] inte bara i början... fram till omg. 20 ;) Att man fortsatte gå på hemmamatcherna är ett under med alla dåliga resultat hemma. Hoppas det blir bättre iår :)
AIK Nissesson
2016-04-08 11:51
Minatankar,

"Och jag som trodde det var en femteplats och försäljning av spelare för ca 50 mkr..."

Aha, är Alexander även försäljningsansvarig?

Då har han ju som silverDala flera jobb och kanske borde få högre lön?
Örebro Robben 82
2016-04-08 11:43
Kollade förra årets resultat! Alltså helt sjukt vad dåliga vi var i början av serien!! Känns riktigt bra med en trea igår...
Örebro Sparkabolleninimål
2016-04-08 11:13
Följde matchen via radio igår. Var en fröjd att höra kubanerna! Hördes de nå i TV?
Örebro Bäst när det gäller
2016-04-08 10:23
Tänk att Johan Cruyffs ande vilar inte bara över Barcelona utan även över Örebro. Halva laget med kramp tyder på att totalfotbollen (så som ett lag som ÖSK måste utöva den) slagit rot i Alics lag. Man jobbar för varandra där ute i press och understöd med emellanåt snabba omställningar och ytterbackar som fyller på. Hörde jag någon säga att jag glömde tiki-taka?! Exakt så, vi har ett snabbare passningsspel och mer positionsbyten på små ytor i andra halvlek än på länge. Dessutom har vi med möjligen tre undantag (Hagge, Janson och RÅP) idel bollskickliga spelare som klarar att spela sig ur trängda situationer. Min slutsats är att ÖSK kommer leverera i år om vi kan hålla uppe löp- och passningstempo under större delen av matcherna. Vi kan inte tillåta oss att bli stillastående när vi inte har boll för då kommer spelare som Astrit och Nordin se så där bolltrampande och långsamma som de dessvärre tenderar att vara då. Har de passningsalternativ så har de två ett kunnande som ens är löjligt att ifrågasätta i min bok. Då kommer de båda kunna frispela och följa med i båda riktningar på plan.
AIK Nissesson
2016-04-08 10:15
Idag är jag glad (inte Glad) och optimistisk, som vanligt, ni får stå ut med några inlägg till, men "någon" har beräknat att det räcker med sex per dygn, fast det gäller inte "någon".

Tänker lite på detta med två olika halvlekar, på forumet alltså, inläggen under första halvlek och under andra halvlek blir ju självklart väldigt olika i förhållande till optimism och pessimism.

Även i forumet hade vi två halvlekar, själv brukar jag undvika att skriva, men gillar verkligen spontanitet och läser under paus och direkt efter matchen, det är intressant att se hur olika forumskribenter reagerar direkt.

Skriv det ni tycker :)
AIK Nissesson
2016-04-08 09:31
Meriten var kanske lite ur min synvinkel, men annars är det väl inte så guldkantat precis och internationellt vetefan?

Men det är en jädra go gubbe, det vet jag!
Örebro Minatankar
2016-04-08 09:06
@Nissesson:

Och jag som trodde det var en femteplats och försäljning av spelare för ca 50 mkr...
AIK Nissesson
2016-04-08 08:42
MdS,

Vi tänker ganska lika ...

Alexander's bästa merit hittills, var väl att han plockade bort skräniga GAIS från finrummet ?

Jaja, måsar skränar och torsk luktar ;)
Örebro Marquis de Sade
2016-04-08 08:00
@Matta:

Fokusera på det positiva istället. Plockade tre sköna poängigår och har nått stort pågång.
Party-Janne må ha koll på svensk fotboll men har aldrig verkat utomlands. Är han professionell(vilket det finns indikationer på), så prioriterar han internationel erfarenhet före att sitta och ha ball på jobbet med en polare.

Men som sagt fokusera negativt - skörda negativt.
Annons: