/fotboll/osk/forum/7172.aspx/fotboll/osk/forum/7172.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rommel
2008-04-09 14:38
Ämne: Är det nån som vet v....
Tror att han har lite för "yvig" spelstil som drar till sig domarens uppmärksamhet. Ger gula/röda kort och straffar/frisparkar. Personligen tycker jag det är dags att ge honom chansen från start mot Kalmar.
Örebro kalle#10
2008-04-09 14:32
Är det nån som vet varför inte Zé spelat?
Han lirade väl varenda match på försäsongen?
Jag måste erkänna att jag hade högre förväntningar på honom än att han inte klarar av att peta Wikström.
Örebro rirobban
2008-04-09 14:15
Ämne: Min startelva inför ....
Kanske för att det är tuffare motstånd?
Örebro Yeah
2008-04-09 14:09
Min startelva inför KFF:
PeWe
Hagge-Wikström-Glenn-Wow
Khilen-Seb-Nobbe
Roni-Nedim-Näver

Alltså precis samma som när vi tog 3p senast hemma. Det såg bra ut då, så varför skulle det inte kunna göra det igen?
AIK Saywee
2008-04-09 14:07
Som jag tidigare skrivit trodde jag att jag bara kunde se de svartvita eleganterna på Olympia innan EM-uppehållet.

Om jag såsar riktigt och kommer iväg sent måndagen den 28 april och tar omvägen över Norrköping (och senare Jönköping) till Västkusten, så kan det faktiskt bli en match till.
Örebro Sekt. E
2008-04-09 13:54
Romano/ Att vi blir över 1000 ösk-are på plats är ingen osannolikhet. Många många kommer åka bil också.
Örebro Rommel
2008-04-09 13:51
Startelva till Kalmarmatchen?
Kanske för mycket att hoppas på....

------------RiRi-----------
Green---Hagge---Zè---Wovven
---Nordback---Kilen---Seb---
Antonnen----Rode----Porokara
Örebro Romano
2008-04-09 13:31
För mig får laget gärna se ut så här imorgon:

------------RiRi-----------
Green---Hagge---Zè---Glen
---Kilen---Seb---Wovven---
Walker----Rode----Porokara
Örebro Rommel
2008-04-09 13:19
Ämne: Upprop på Facebook f....
Mustard/ Uppropet för att få hem Alvbåge till ÖSK ska ses som ett långsiktigt projekt. Inget som kommit upp efter en plattmatch av Westman. Tror vi är många som vill se Kung Alvbåge i ÖSK-tröjan igen. Om du tror att det aldrig kommer inträffa så underskattar du Alvbåges klubbkänsla. Han har gång på gång sagt att han vill spela i Ösk igen. Dessutom börjar Westman bli till åren och vi behöver verkligen en ny/nygammal förstemålvakt.
Örebro Kronblom
2008-04-09 13:15
Ämne: Richardsson
Green-Z....
är väl det som kännetecknar kalmar med deras styrka på fasta och deras snabba kontringsfotboll,var ju så de sänkte ÖSK på Behrnabeu i höstas!
Ztroom
2008-04-09 12:48
Richardsson
Green-Zé-Haginge-Holgersson
Kihlberg-Seb-Nordback
Antonnen-Rodevåg-Porokara

Så hoppas jag att vi ställer upp i morron mot ett tungt Kalmar. Som någon skrev så är Kalmar minst lika vassa som IFK på fasta och då behövs Zé i mitten och jag tycker inte Wowoah ska vara vänsterback, känns tryggare med Holgersson där.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-04-09 12:38
Jäkligt snygg sida,mycket bra gjort.anmäl er nu till Nkpg!!
Örebro MadDogSweed
2008-04-09 12:29
Gör som Alvbåge! gå med i gruppen på Fbook "Alvbåge till ÖSK!"
Örebro Gooner86
2008-04-09 12:28
Vad kul att höra att 2 bussar snart är fyllda. Jag har skrivit ut lappar som jag kommer att sätta upp lite varstans.

I dag köper jag och några kompisar biljetter :)

ALLA TILL PEKING!
Örebro Rommel
2008-04-09 12:27
Kung Alvbåge skriver om nystartade Facebook gruppen "Alvbåge till ÖSK" i sin blogg.
Örebro rirobban
2008-04-09 11:49
Synd att matchen är på en måndag.
Gör nog att vi tappar lite folk som skulle ha följt med annars (hoppas inte det).
Självklart ska jag med:) Bokar biljett inom några minuter nu...

Hoppas man kommer ifrån jobbet tidigare än 16.00 bara.
Örebro Romano
2008-04-09 11:31
Ämne:
SNART TVÅ BUSSAR F....
Fyller vi 20 bussar så blir vi över 1000 ÖSK:are. Det vore grymt...
Örebro loudspeaker (1908)
2008-04-09 11:06

SNART TVÅ BUSSAR FYLLDA!

Örebroarna visar, som väntat, att de är gjorda av det rätta virket och anmäler sig i mängd. Efter bara ett dygn är vi på god väg att fylla buss nummer två och självklart räknar vi med att foket strömmar till i oförminskat tempo även framgent. Det skulle i sådana fall innebära att vi kan mobilisera den största bussflottan någonsin.

Anmäl dig NU via Ticnet genom att: www.ticnet.se (sök på "Kubanerna") så att vi hela tiden hinner beställa fler bussar.

KROSSA PEKING!
Örebro MejjA
2008-04-09 10:25
Bjud med arbetskamraterna, flickvännen, svärföräldrarna, alla dina vänner. Dra med så mycket folk ni bara kan. Folk drar folk, tillsammans så kan vi göra den dagen till historisk i ÖSK minne
Örebro Toro
2008-04-09 09:29
Jag vill också med =(

Kommer försöka åka till Malmö och Helsingborg iaf, med lite tur till Borås också.

Förbannat illa å bo 40mil söder om världens mittpunkt!
2008-04-09 09:26
Hoppas verkligen att vi Örebroare tar oss i kragen och anmäler oss till resan till Nkpg för en invasion utan dess like,Gävleinvasionen ska blekna i jämförelse.
2008-04-09 09:05
Ämne: 43m2.

Efter en de....
Tack Mittåt(jag kunde lika gärna googlat själv men tack)såg ut som om Anfield är dubbelt så stor men det var väl vinkligen av kameran som gjorde att det var så synvilla.
Örebro Rommel
2008-04-09 08:58
Upprop på Facebook för att få hem Kung Alvbåge till ÖSK.
Örebro Mittåt
2008-04-09 08:55
43m2.

Efter en del googlande hit och dit verkar det som om det inte är någons större skillnad på de två arenorna. (Om man bortser från de lag som brukar spela där).

Enligt Wikipedia mäter Anfield 101*68 medan måtten för Behrn Arena är 105*65 (källa: tomteförbundet)
2008-04-09 08:29
Hur mycket större är Anfields gräsmatta än Behrn,såg matchen igår och det verkade vara en jätteplan om jag jämför med våran.
Örebro Toro
2008-04-08 23:46
Ne, mycket hellre in med Berra, han har iaf visat att han är kung i luftrummet.
Örebro Aspen
2008-04-08 23:15
Tycker Wikströms missade nick är minst lika stor tavla som Weggens sumpade frispark.
Det är nu som vi ska visa att vi har en bred trupp. Blir det inte ändringar i startelvan så kommer intensiteten på träningarna att sjunka.
Örebro Toro
2008-04-08 23:04
Saywee //

Att han gör en pissdålig match är det inget snack om. Frågan är nu vad som är bäst för fortsättningen. Petar vi Weggen nu kommer hans form försvinna åt hesikke. Hade vi haft en 2a målvakt som hade kunnat axla att ta över hade det varit en sak, men jag personligen tror inte RiRi har det i sig just nu att göra en sådan insats som de flesta här kräver. Misslyckas han också i nästa match(Kalmar som inte kommer va en dans på rosor) så står vi med 2målvakter helt utan självförtroende.

Nej, låt Weggen få fortsatt förtroende, men låt han gärna svettas lite och låt honom inte känna sig säker. Weggen kommer känna förtroende, växa med uppgiften och göra en sjuhelvetes insats för att motbevisa sina fadäser i GBG.

/Ord från en målvakt som varit i exakt samma läge själv
Örebro rirobban
2008-04-08 23:02
Ämne: Skojar ni? Fröjdfeld....
Kan hålla med om att han var bra i hela matchen, utom vid straffen.

Inte för att han lägger sig väldigt enkelt, utan för att tacklingen/tröjdragningen börjar utanför straffområdeslinjen (vilket jag fått bekräftat från en Liverpoolsupporter).

Även om Fröjden gör en bra match så avgör den missen allting!
Kerenskij
2008-04-08 23:02
Straffen var lika solklar som den softies skulle haft första matchen. Fröjdfeldt gjorde en riktigt bra match. Han är precis som Frisk var, Usel i Allsvenskan men grym ute i europa.
Annons: