/fotboll/osk/forum/7171.aspx/fotboll/osk/forum/7171.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro loudspeaker (1908)
2008-04-09 21:00
Chipset/ Det är på gång med ngn form av anmälningsbarometer alldeles snart...
Örebro Aspen
2008-04-09 20:57
Inför matchen ???
Örebro Rommel
2008-04-09 20:13
NA skriver om facebook gruppen "Alvbåge till ÖSK".
Kerenskij
2008-04-09 19:54
DaSa//

Det är pga att canalplus visar matchen.
Örebro DaSa
2008-04-09 19:49
Varför är matchen kl 20 imorgon? Brukar de inte spelas kl 19 på vardagar?
Örebro Chipset
2008-04-09 19:43
Vi är fyra sneåkare förövrigt. Klart i detta nu.
Örebro Chipset
2008-04-09 19:42
Invasion Peking borde ha någon slags anmälanbarometer. Sånt borde locka. Dessutom borde det finnas en slags alternativ barometer för antalet sneåkare.
Örebro Mittåt
2008-04-09 19:41
ÖrebroSK.// Nej.
Örebro ÖrebroSK.
2008-04-09 19:23
Är den nya brassen aktuell för spel imorn ?
Örebro Grixx
2008-04-09 19:10
Förutom att flaggorna ska köpas till norra
läktaren så ska....

1....hela jäkla laget träna NICKAR, det är ju för mjäkigt att titta på våra nickar...usch usch usch.

2 Hörnläggarna TRÄNA hörnläggning....för sjutton varför slutade man slå stenhårda strama, skruvade hörnor. Abbe visade hur hörnorna skulle slås...livsfarligt jämnt. Man fortsatte första träningsmatchen...men sen tog det slut....och man började slå höga bollar på Berra, eller mediokra hörnvarianter, eller för långa höga hörnor(kanske oxå en missad variant?)
Örebro Aspen
2008-04-09 19:01
Tror man inte ska ändra på för många platser:
högst målvakt, en i backlinjen och en forwad. Det kan vara:
RiRi gissa var, Berra in i stället för MaWi, Rodevåg in i stället för Nordin och ev Anttonen i stället för Nävfer. Hopps det blev en för mycket.
AIK Saywee
2008-04-09 18:57
Grixx//
Ditt målvaktsfilosoferande känns faktiskt rimligt.

Detta är inga lätta grejer, men vi måste nog ha minst en poäng i morgon, för på söndag väntar Elfsborg borta, puuuuh.
Örebro Grixx
2008-04-09 18:47
Orolig för att Westman känner att han måste prestera och gör någon chansning och sitter risigt till igen.

Hoppar RiRi in så kan det bli bra och han fortsätter....eller ytterligare en förlust och Weggen är säker på sin plats igen.

...samtidigt har då en väg öppnat sig för Kung Alve och både Weggen och dubbelRickard sitter lösa.

ps Kan inte tänka mig en match utan Samuel någonstans i laget, han är härligt konstruktiv...varför inte testa honom som target/topp.
AIK Saywee
2008-04-09 18:45
Förresten, är inte KFF bra på fasta situationer?

Då kan det ju vara lämpligt med en målvakt som behärskar vad som händer i luften!
Örebro Evigt ÖSK
2008-04-09 18:35
Imorgon när ÖSK totalt förnedrar tråk-Kalmar FF så gör ÖSK det med den bästa startelva Allsvenskan har till förfogande:

Westman
Antonnen-Haginge-Ze-Holgersson
Nordback-Kihlen
Henriksson
Näfver-Halilovic-Porokara

Antonnen ska ta mycket offensiva löpningar men inte för den delen missköta sitt defensiva uppdrag. Antonnens inlägg är av högsta allsvenska klass och det måste vi ta vara på. Holgersson får också gärna ta offensiva löpningar med sin sylvassa vänster slå inlägg även han. Bertin, måste hålla sig OERHÖRT lugn imorgon (om han skulle spela), i och för sig också ett anfallsvapen med sina fina och snabba uppspel. Mittlåset med Kihlen och Nordback med fokus på att hålla tätt i slutet på egen planhalva och att se till att inga slumpbollar ramlar igenom så att deras snabbe Santin eller någon av de 24 Elmbröderna snappar upp den och kontrar dit en boll (alla måste hjälpa Westman att hålla tätt). Henriksson är oerhört viktig imorgon, han måste få mycket boll. Han ska även leverera till Halilovic och Porokara som båda kommer att göra mål bakom en tam Petter Wastå (han kommer att få Westman att framstå som en Gud i målet). Imorgon vill jag se MYCKET folk i straffområdet och mycket gneta framför mål. Jag vill se ett offensivt spelälskande ÖSK.
Kämpa som en ål, gör ett mål! Gärna fler :)

För övrigt anser jag att John Alvbåge ska stå i ÖSK:s mål.
AIK Saywee
2008-04-09 18:35
Det är bara det att nu är jag oftast minst dubbelt så nervös, men det är väl ett problem den svartvita själen får leva med ...

... en målvakt måste väl alltid vara laddad till max?
Örebro DaSa
2008-04-09 18:24
Var man inte rätt så nervös när Anders Karlsson fick en tillbaka pass som han skulle rensa upp?! Känns som man alltid kommer vara nervös när det börjar hetta till framför eget mål.

Så jag förespråkar nog Weggen i mål, han kommer nog vara laddad till max.
AIK Saywee
2008-04-09 18:21
Eftersom jag har velat lite hit och dit med min diplomati så måste jag nog bestämma mig.

Jag skall drista mig till ytterligare ett inlägg om vem som skall vakta målet imorgon, glöm att jag lovat låta bli det, för jag kan inte ...

De som tyckt till här på svartvitt visar ett tydligt förespråkande för Richardsson, "5-3" med råge.

Jag vet att det handlar mycket om förtroende, tränarnas förtroende för Westman, backlinjens förtroende för Westman, Westmans självförtroende, men vem har brytt sig om Richardssons självförtroende, vill han bli den eviga tvåan och harva bakom en B-tonad backlinje, vad som än händer eller inte händer?

Ärligt skrivet, får inte Richard chansen nu snart, är jag tveksam till om han får det överhuvudtaget ...?

Hela förra året var jag lite smånervös över Westmans agerande, då och då, och det verkar fortsätta även i år ...?

Jag önskar en stark trygghet bakåt och målvakten är väl halva backlinjen, eller?

Allra helst vill jag förstås ha hit Alven fort som attan, han är önskvärd!

Dessutom är jag fortfarand imponerad av Richardssons kvittering mot MFF, då var det lätt att få gåshud ...

... FORZA RICHARD!!!
Örebro Grixx
2008-04-09 18:07
Tror nog att Samuels spel imponerade och man låter Berra få en mjukare start genom att smyga in honom....och han kommer nog att kunna starta när som helst, och kanske på en annan plats.

Örebro BabyKladde
2008-04-09 18:02
Zé kanske inte startar imorgon, men känns som att han kommer få chansen och hoppa in i kanske 70 min, beror lite på matchsituationen kanske, men ju längre säsongen löper kommer han få chansen då han blir mer van vid svensk fotboll osv.
Örebro Rommel
2008-04-09 14:45
Tror vi behöver hans storlek vid fasta situationer. Sen är det ingen nackdel med hans underbara crosspassningar när vi förmodligen kommer få inrikta oss på kontringsspel mot Kalmar.
Örebro Rommel
2008-04-09 14:38
Ämne: Är det nån som vet v....
Tror att han har lite för "yvig" spelstil som drar till sig domarens uppmärksamhet. Ger gula/röda kort och straffar/frisparkar. Personligen tycker jag det är dags att ge honom chansen från start mot Kalmar.
Örebro kalle#10
2008-04-09 14:32
Är det nån som vet varför inte Zé spelat?
Han lirade väl varenda match på försäsongen?
Jag måste erkänna att jag hade högre förväntningar på honom än att han inte klarar av att peta Wikström.
Örebro rirobban
2008-04-09 14:15
Ämne: Min startelva inför ....
Kanske för att det är tuffare motstånd?
Örebro Yeah
2008-04-09 14:09
Min startelva inför KFF:
PeWe
Hagge-Wikström-Glenn-Wow
Khilen-Seb-Nobbe
Roni-Nedim-Näver

Alltså precis samma som när vi tog 3p senast hemma. Det såg bra ut då, så varför skulle det inte kunna göra det igen?
AIK Saywee
2008-04-09 14:07
Som jag tidigare skrivit trodde jag att jag bara kunde se de svartvita eleganterna på Olympia innan EM-uppehållet.

Om jag såsar riktigt och kommer iväg sent måndagen den 28 april och tar omvägen över Norrköping (och senare Jönköping) till Västkusten, så kan det faktiskt bli en match till.
Örebro Sekt. E
2008-04-09 13:54
Romano/ Att vi blir över 1000 ösk-are på plats är ingen osannolikhet. Många många kommer åka bil också.
Örebro Rommel
2008-04-09 13:51
Startelva till Kalmarmatchen?
Kanske för mycket att hoppas på....

------------RiRi-----------
Green---Hagge---Zè---Wovven
---Nordback---Kilen---Seb---
Antonnen----Rode----Porokara
Örebro Romano
2008-04-09 13:31
För mig får laget gärna se ut så här imorgon:

------------RiRi-----------
Green---Hagge---Zè---Glen
---Kilen---Seb---Wovven---
Walker----Rode----Porokara
Örebro Rommel
2008-04-09 13:19
Ämne: Upprop på Facebook f....
Mustard/ Uppropet för att få hem Alvbåge till ÖSK ska ses som ett långsiktigt projekt. Inget som kommit upp efter en plattmatch av Westman. Tror vi är många som vill se Kung Alvbåge i ÖSK-tröjan igen. Om du tror att det aldrig kommer inträffa så underskattar du Alvbåges klubbkänsla. Han har gång på gång sagt att han vill spela i Ösk igen. Dessutom börjar Westman bli till åren och vi behöver verkligen en ny/nygammal förstemålvakt.
Annons: