/fotboll/osk/forum/7159.aspx/fotboll/osk/forum/7159.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-10 22:54
Förövrigt är Rydström en riktig retsticka, konstigt att han inte får mer stryk.
Snaken77
2008-04-10 22:54
Lite om matchen i Kalmars lokala blaska. *länk*
Örebro Gummianka
2008-04-10 22:53
En grej till - Santins (?) stenhårda ribba-stolpe skott var häftigt. Mot ett annat lag än ÖSK förtjänade det att gå in. (INGET skott är så bra att det förtjänar att besöka ÖSKs kasse)

Men anfallsfacit ger bl.a. Kalmar två skott i ribba/stolpe... Porokaras nick mm väger inte lika tungt.
Örebro jappel
2008-04-10 22:53
Ämne: Vad sägs om Gutersta....
är inte säker på att gute är rätt man för ÖSK heller, vi måste ha en etablerad målskytt på hög nivå, skulle faktiskt kunna tänka mig Zlatan i den rollen i ÖSK :-)
Örebro jappel
2008-04-10 22:51
Ämne: Ja, vi ska inte glöm....
sansad analys...
Örebro Hlynur
2008-04-10 22:51
Till nästa match vill jag se denna uppställning:

---------------RiRi----------------
--Haginge--Glenn--Wikström---Wowoah
-----Kihlberg--------Henriksson----
--------------Antonen--------------
-----Näfver---Gerzic---Porokara---
Örebro nibor
2008-04-10 22:50
Vad sägs om Guterstam en sånhär match? Ja tack!!
Örebro jappel
2008-04-10 22:49
vi har kanske vår striker i Castro?? att han inte gjort dundersucce i u21 hittills behöver inte betyda att han inte har klass nog att axla centerrollen i allsvenska truppen. ska bli intressant att se om han är med i truppen i nästa fight. (dom andra anfallarna har inte direkt tagit vara på sina chanser...möjligen med undantag för Nordin som visade prov på styrka och teknik flera gånger i dagens drabbning.
Örebro ÖSK-Karl
Fang//

Jag håller med om att inte domarna avgjorde matchen. Men det är otroligt dålig klass på pajasarna.
Örebro Grohl
Ja, vi ska inte glömma att Kalmar trots allt var "mest" värda en seger. Även om jag själv tycker oavgjort hade varit rättvisare. Så domaren avgjorde inte matchen, man han var fan helt klapprutten rakt igenom, åt BÅDA hållen.

Kan inte tänka mig att Kalmars supportrar är speciellt nöjda med han heller. (Skulle vara att han gick på Santins löjliga filmningar då)
Örebro Gummianka
2008-04-10 22:48
Domarna avgör inte matchen. Att kalmar gör mål avgör matchen. Jag fattar inte alls varför målet skulle ha dömts bort.

Helt annat - någon som såg ÖSK-skämtet i "morgonsoffan" igår?
Öreskå
2008-04-10 22:47
Det var utan tvekan en av de mest enögda domare jag sett under någon match, någonsin. En direkt utsänd av tomteförbundet.
Annars så måste Haginge och Wikström ha ett väldigt gott betyg. Haginge gör kanonmatch, Santin kom ingenstans med honom. Och Wikstöm, rent utav härligt ful i duellerna. Nobbe måste därimot lära sig åt vilket håll som är framåt. Bara bakåt passningar tror jag att han slog ikväll. Och så måste vi få tag i någon som kan göra mål, ineffektiviteten är makalös.
För övrigt anser jag värva kung Alve.
Kalmar Linkan4ever
2008-04-10 22:46
Haha, min vän, vi kan spela BETYDLIGT tråkigare än vad vi gjorde ikväll, vänta du bara ;) Om vi förtjänade segern, kanske, men utan att ha läst statistiken efter matchen så tror jag nog att vi hade flest skott/avslut(?). Då brukar man vinna matcher. Ni gjorde en bra match, det sticker jag inte under stolen. Vad det gäller domaren, han gjorde missta åt bägge håll, Santins filmning innan frisparken var dock grövst! Lycka till mot Elfsborg!
Örebro jappel
2008-04-10 22:46
Ämne: Nog för att domararn....
aningens kanske...dom var nästan lika dåliga och okänsliga åt båda hållen. (fast kff fick inte två farliga frilägen bortblåsta av felaktiga offsider som ÖSK fick (enligt tvbilderna.)
fick även en hel del billiga frisparkar. Men som ni säger en domare ska inte kunna avgöra en match, vi ska kunna klara av det också. nästa gång så..
Örebro Fang
2008-04-10 22:43
Nog för att domararna inte var något vidare men att påstå att de avgör matchen är väl att ta i lite? :P

Örebro Gummianka
2008-04-10 22:43
Fan också! Mitt längsta inlägg hittills klantade jag bort! Äh - bra match ÖSK!! Och jag tror på Kihlen, Porokara, Wowoah (jobbig kväll), Nordin, Näfver och tack Haginge för en jäkla insats.

Bra bänk jämfört med 07. Anttonen, Rodevåg, Walker.

R*V med förlust efter en sån bra insats mot favoriterna Kalmar.
Örebro jappel
2008-04-10 22:42
Ämne: Ämne: Ämne....
grattis till segern..i och med att ni fick den på mållinjen måste ni se till att slå alla andra lag nu :-) och förlora mot ÖSK på fredrikskans..
Örebro Evigt ÖSK
2008-04-10 22:41
Gooner86/

ÖSK är så dåliga framför mål!
Örebro Chipset
2008-04-10 22:39
Kalmar och Helsinborg gör upp om det. De har båda överlägsna kvalitéer fast på två olika sätt.
Örebro MR_FALKEN
räcker tydligen inte med och få möta elva man utan man måste tydlig ha 3 dommare emot sig oxå.. tung afton för ösk denna kväll =(
Örebro MangeSvartAndVit
Ojojoj..Grattis kalmar till sveriges tråkigaste spel genom tiderna...Men det ger ju poäng å det är ju det ända viktiga för er!! För något publiksnitt finns ju inte att tala om hos er..inte konstigt!!
Örebro Chipset
2008-04-10 22:38
Jag gillar Sammy. Han försöker verkligen spela 4-3-3. Han slår aldrig bort en boll medvetet. Även om han tappar bollen ibland så försöker han åtminstone att hålla den i laget. Dessutom är han en spelare som vill ha boll till skillnad från vissa andra.
Örebro 100år
Vi behöver Guterstam mer än någonsin nu. Men honom är vi ett stabilt mittenlag med spelet vi visade upp idag. Jag är faktskt lite imponerad över att vi spelade så bra stuntals.
Kalmar Linkan4ever
Ämne: Ämne: Ämne....
Tycker nog båda lagen spelade rätt tråkigt första halvlek. Ingen match man minns om 10 år om man säger så. Ni var bättre än förra säsongen och kan nog fixa en bättre placering i år. Näfver (Näver?) var riktigt bra!
Örebro oms
2008-04-10 22:37
Vilken domare! Det sämsta jag sett, måste komma från Kalmar. Kalmar fick frispark hur lätt som helst. Linjemannen var lika dålig stundtals, varför fick inte ÖSK hörna när Porokara fixade en solklar sådan? Bra bcklinje idag!
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-10 22:37
Deemus//

Mig får du inte stryk av. Westman är och förblir en riskfaktor. Han var snett ute flera gånger och han plockar inte ner bollar som man tar för givet att en AS-målvakt skall göra.
Örebro Chipset
2008-04-10 22:36
Ämne: Chipset // Känner li....
Toro// Jag tyckte mitt inlägg var ganska positivt. Jag är relativt nöjd med insatsen. Dock besviken på att det inte gav poäng. Hemmamatcherna måste vi ta poäng i oavsett motstånd. Alla vet ju hur svårt vi har borta.

Min elva mot Elfsborg:

PaHa--GlHo--MaWi--SaWo
---MaKi---SaHe---
------NoGe-----------
--RoPo--NeHa---KrNä
Örebro jappel
Grohl //
exakt. Vi spelade bra mycket roligare än kff..och med facit i hand tror jag att det är rätt sätt att möta alla de så kallade topplagen. får vi in ett tidigt mål mot dom då kommer dom börja fungera och förhoppningsvis prestera sämre än vad dom skulle gjort annars.
ÖSK mot SM-guld 2008!
Örebro Gooner86
ÖSK gör en bra match och Kalmar får in ett slumpmål, känns förjävligt just nu. Är det ren otur eller är vi så dåliga framför mål?

Något ÖSK borde träna på är UNDERSTÖD!
Örebro Deemus
2008-04-10 22:33
Nu får man väl stryk här inne men jag tycker inte Westman gör en bra match. Inte direkt dålig heller men för mig har han långt kvar till att visa att han är nr 1. På målet står han ju kvar helt fastvuxen på linjen, något han för övrigt gör ganska ofta vid skott, hörnor, frisparkar o dylikt.
Riktigt j*a surt att förlora den här, såg så stabilt ut ett tag.
Hagge gör däremot en snuksigt bra match!
Annons: