/fotboll/osk/forum/7147.aspx/fotboll/osk/forum/7147.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Elfsborg frERIC Berglund
2008-04-13 18:49
Fang, här försöker man vara diplomatisk och lämna diskutionen trevligt. Självklart är man besviken efter en förlust som det här faktiskt var med den trupp vi har. Min åsikt är att Örebro alltid har spelat en tråkig fotboll och gjorde det även idag. Väldigt många uppspel var tjongbollar utan mottagare. Dock var det fel av mig att gå in här och gnälla, när det egentligen är Elfsborgs spelare jag ska gnälla på, så många chanser som de missar att ta vara på. Lycka till i fortsättningen.
Örebro jappel
2008-04-13 18:48
jag ser fram mot och hoppas på en match där samtliga ÖSK:are lyckas prestera på topp samtidigt. Det räcker inte med att två tre spelare gör det per match. Hela laget måste vara på tå och på topp. Då kan det bli riktigt trevligt.
Örebro Mittåt
2008-04-13 18:48
Tauer är livsfarlig. Inte spelmässigt, men för motspelarna. Skönt att han inte är med.
Örebro Grixx
2008-04-13 18:46
Hur som helst var vi värda poängen efter kalmarmatchen. Nog var vi stundtals illa ute och fick inte igång spelet.

Första 5-6 minuterna ser det lovande ut, även när de fick mer ytor så hade vi en hel del spel men det avtog alltefter att de fick chnser.

Näfver kom inte igång som senast hemma. Tycker att han visade sist att han kan vara riktigt snabb i dribblingarna. Han borde testa att ösa på lite och kanske är det på gång.

Roni ser ut som Näfver stundtals rädd om benen och försiktig på något vis.Lite mer sisu tack.

Vid bytet hade jag hoppats att Nobbe skulle gå ut och Nedim in...och Nordin ner för jag tror inte Nedim klarar annat än topp. Nobbe kämpar men så många gånger slår han blindpass och en straff plus några gula kunde han ha fått.

När så många tidgare talat om hur rutten Westman är och att hans tid är förbi osv så kunde det vara på sin plats att även kunna hylla honom. Två matcher nu där han räddat oss...liksom Trellematchen....men är man gamnacke så är man och har svårt att ge positiv kritik.

Usch vad oroligt det blev ner Bella kom in, väldigt stora ytor för djupledslöpningar bakom Wowen.

Tycker att Nordin tar emot bollarna riktigt bra och får nästan alltid till bra pass. Tyvärr är inte medspelarna på tårna och förvaltar passen på ett bra sätt. Nu behöver ingen komma in och skriva mig på näsan och nämna några missar som Nordin gjorde...för jag såg dom också. Men som många sett så tappar vi väldigt mycket spel när Nordin går ut och ingen annan kan hålla i bollen däruppe och passa kreativt.

men men....härligt att plocka poäng igen...fast skönspelet som funnits stundtals några matcher såg i vart fall inte jag och jag tycker även att det tjongades och studsades boll i en aldrig sinande ström. Där var Ellos klart bättre. Vi har sagt att vi ska ta tillvara på plastens fördelar men icke.....Var det en taktik eller stressades vi till det, det senare tror jag.
Örebro ÖSKare i exil
2008-04-13 18:43
Tycker att det är mest positiva saker att ta med ifrån matchen idag. Westman var bra, hade ett par lägen när han tvekade och såg lite osäker ut men ju längre matchen led ju säkrare såg han ut. Att hålla nollan är nog riktigt bra för inte bara Peter utan hela försvaret. Tycker att Näfver blir lite bättre för varje match också. Både han och Roni tog sig ibland inåt banan mer än förut och kom till avslut även om dessa hade lite mer att önska var det positivt. Nordin tycker jag fortsätter funka i sin position och har sprang väldigt mycket. I andra halvlek började han slå bort en hel del pass och jag undrar om han inte tog slut. Dagens bästa ÖSKare tycker jag är PAtrik Haginge. Så stark man mot man, så snabb och så ofta på rätt plats. Underbart att se.

Om Kalmar matchen var ett fall frammåt var detta ett stapplande steg i samma riktning. Offensivt finns mer att önska men med ökad trygghet i defensiven och fortsatta förbättringar kommer det bli riktigt bra.
Örebro Fang
2008-04-13 18:42
Det är så skönt när pinsamma människor lämnar diskussionen i tron om att de är vinnare. :)

Härligt att slippa Tauer. Men frågan är ju om det är någon större förlust för DIF. Han känns ganska ojämn och hade mycket väl kunnat gå in och göra en riktig skitmatch mot ÖSK om man haft tur.
Örebro jappel
2008-04-13 18:41
enligt kommentatorerna var elfsborgs chanser oftast helt ofarliga också. Enkla (men snygga) räggningar av Westman, långskott från halva plan eller andra enkelt plockade anfallsförsök.
Ellos var enligt de aningens gulfärgade kommentatorerna uddlösa frammåt trots visst spelövertag. Och spelövertag förväntas man ha som hemmalag!
Elfsborg frERIC Berglund
2008-04-13 18:40
Haha, jag ska sluta mata trollen nu. Väl spelat, grattis till en poäng.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-04-13 18:40
Ämne: I spanska håller jag....
Du har ju inte ens tippat matchen?"glömde du tippa seger åt Ellosborg?"
Örebro Mittåt
2008-04-13 18:39
Tauer avstängd i DIF efter att ha lyckats skaffa sig ett rött kort efter det att matchen var avslutad. Skällde ut domaren.

Skönt att han inte är med på onsdag.
Örebro Fang
2008-04-13 18:35
"Så fort era spelare fick tag på bollen så var det ju ett träben som skickade bollen ut från planen."
Va? Såg du verkligen matchen Elfsborg - Örebro? Jag misstänker att du sett något helt annat. Nog för att Örebro inte hade mycket till anfallsspel men de försökte i alla fall spela bollen längst backen och hade stundtals ett väldigt fint passningsspel. Något de också fick mycket beröm för från kommentatorerna.

Så du kanske ska prova att se matcherna innan du försöker dig på att kommentera dem. Det blir så mycket lättare att ta dig på allvar då.

Sen så kanske inte de som skämt ut svensk fotboll inför hela Europa genom att inte ens försöka spela fotboll mot Laligas sämsta lag uttala sig om vad som är rätt sätt att spela fotboll.
Örebro Gäddhäng
2008-04-13 18:30
Ujujuj...
Vi har iaf Sveriges bästa målvakt!!!
Elfsborg frERIC Berglund
2008-04-13 18:26
I spanska håller jag på Barcelona, ja. I Italienska är det däremot Parma som värmer hjärtat. Gul-svart har mitt hjärta alltid varit, även när vi inte låg i allsvenskan, så visst har jag erfarat motgångar innan. Däremot har Elfsborg aldrig backat hem så jävla mycket som er, (undantaget Valencia). Så fort era spelare fick tag på bollen så var det ju ett träben som skickade bollen ut från planen.
Örebro Mittåt
2008-04-13 18:25
Ämne: Jag skrev inte här f....
Vi tycker ännu mer synd om dig, som håller på ett lag, som inte ens klarar av att göra mål på ÖSK på sin egen nyvattnade hemmaplan. Inte ens på två försök.
Örebro E-A
2008-04-13 18:23
tycker passningsspelet börjar se väldigt bra ut, utav de få matcher ja sett denna säsong. hoppas trenden håller i sig. vi har ju mött en del av de tippade topplagen redan och stått upp väldigt bra.. nöjd.. en riktigt vass forward, som kan avgöra matcher på egen hand, skulle inte skada men ändå.. :)
Örebro Fang
2008-04-13 18:20
Ämne: Jag skrev inte här f....
Erkänn nu, du håller på Manchester United, Barcelona och Inter också? Visst är det härligt att ens lag alltid vinner? Lycka året om!
Elfsborg frERIC Berglund
2008-04-13 18:19
Jag skrev inte här för att vara taskig. Jag tycker synd om er, på allvar. Ni ska ha en elogé för att ni står ut med erat så kallade fotbollslag. Hoppas på top-12 i år eller?
Örebro Fang
2008-04-13 18:18
Ämne: Djupt beklagligt att....
Ja, Elfsborg har ju alltid varit ett gladspelande topplag. Visst är det tråkigt att det finns lag som tvingas kämpa i botten också? Usch. :)
Örebro E-A
2008-04-13 18:15
ellos "ultras".... :) humor..
2008-04-13 18:13
Ämne: Djupt beklagligt att....
Sjöhagen ultras?ni låter farliga,är det ett gäng Sjöhagewannabies eller är ni bara kära i honom?tippar på att ni drömmer om honom och att det är han ni tänker på när ni drar på eran pojkvän/brorsa/kusin/får/elloskatalog.
Örebro Toro
2008-04-13 18:10
Sjöhagen // Visst är livet orättvist?
Örebro jappel
2008-04-13 18:08
ÖSK mot SM-guld 2008
Elfsborg Sjöhagen ultras
2008-04-13 18:06
Djupt beklagligt att erat gäng fotbollsmördare/snedsparkare skall få spela i högsta serien. Ni är tom sämre än ica. Djupt beklagligt!
2008-04-13 18:05
Det mest positiva idag är försvaret med Westman i spetsen,Kihlberg är guld,Wowoah gör det bra men det är den kanten jag är mest orolig för,rörde Nedim bollen?jag väntar fortfarande på att Roni ska bli den profilen som vi så väl behöver,över lag så gjorde vi ändå en helt ok match,vi förlorade inte och det var ju det huvudsakliga uppdraget.
Örebro jappel
2008-04-13 18:02
Ämne: Man kan ju undra vil....då har du ju resultatet..
bra på att spela oss ur press men dåligt på att slå öppnande passningar i mitten :-)
Örebro Mittåt
2008-04-13 17:59
Man kan ju undra vilket resultat all den här passningsträningen har haft? Ibland spelade man sig mycket snyggt ur trängda situationer lånt ner på plan. Men ibland slog man också bort enkla passningar på mittfältet - rakt i gapet på gulingarna.
Örebro Toro
2008-04-13 17:58
Från Aftonbladet:

"Örebro är mardrömsmotståndaren nummer ett för Elfsborg. En poäng av sex möjliga i fjol (0–2 hemma och 1–1 borta) och på söndagen mållöst på Borås Arena. En vunnen pinne för örebroarna är lika med två förlorade för boråsarna. Elfsborg hade bollen, hörnorna, chanserna. Men också oförmågan, oflytet och de långa felpassen på djupet. Örebro hade ett superkompakt försvarsspel, en supermålvakt i Peter Westman och en rejält svettig kämpainställning. Överraskande? Nej. Underhållande? Jadå. Rättvist? Självklart. (TT)"
2008-04-13 17:58
Ämne: Fy fan för att hålla....
Du har skrivit tre inlägg på Svenskafans men inget på Elfsborgs forum,pinsamt är bara förnamnet,bondjävel.
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2008-04-13 17:55

Tragiskt att se sitt kära ÖSK. Vi presterar absolut inget anfallsmässigt. Nordin måste bytas ut och Ronis inledning har bleknat bort.

Westman gjorde en bra match idag.
2008-04-13 17:50
Det finns inga som håller på Borås utanför Borås,inavel heter det.
Annons: