/fotboll/osk/forum/7145.aspx/fotboll/osk/forum/7145.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-04-14 15:30
ÖSK- Karl// Helt rätt. Även som fotbollspelare var Hysén en riktig nolla. Visserligen plockade han hem två guldbollar, representerade Sverige vid 68 tillfällen och fick med sig en engelsk mästartitel hem från Liverpool, som han representerade 72 gånger under tre år.

Ok, men absolut inte mer.
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-14 15:16
Nikki Sixx//

Det var med tanke på hur Hysén kommenterar jag menade. Som fotbollspelare var han väl ok, dock inte så bra som han själv tror.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-04-14 15:06
Undrar just hur många Sthlm:are det kommer en onsdag med matchstart 20:00?1000?
Örebro Bastard on Parade
2008-04-14 14:59
-ödlan-//

Nej. Ni får inte ta er in utan biljetter, som vissa tydligen gjorde i Norrköping. Däremot ska det vara möjligt att betala för sig vid entrén för bortasupportrar.
Örebro Mittåt
2008-04-14 14:52
-ödlan-// Det beror på vad du menar med direktinsläpp.
Djurgården -ödlan-
2008-04-14 14:39
Någon som kan svara på om det är direktinsläpp på onsdag?
Örebro One¨touch
2008-04-14 13:39
Ähhhh
Öhhh
Ehhhh
En tacka?
Örebro Djäflun
2008-04-14 13:36
Är Porokara avstängd mot Djurgården?.....Fick för mig att han blivit varnad ett par gånger?
Örebro Nikki Sixx
2008-04-14 13:34
//ÖSK-Karl och Saywee
Att Glenn Hysén inte är någon vidare kommentator kan jag köpa men att kalla honom en dålig fotbollspelare? Tjena.... Avd. noll koll.

Örebro ÖSK-Karl
2008-04-14 12:57
Saywee//

Mycket bra idé att byta målvakt efter motstånd, antagligen har nog ingen tänkt tanken bara.

Håller också med dig om Hysén, möjligen kan man se honom som komiker, om ens det.

Förövrigt måste Elfsborgs lag innehålla mest fjollor av alla AS-lag genom tiderna, antagligen jobbar de extra för Ellos och blir stylade där.
Örebro Chipset
2008-04-14 12:55
Såg i NA idag att även Bengt Thörner är inne och rotar i den där Bergmarkdebatten. Jag måste säga att hans debattinlägg var helt onödigt. Står det att Orvar Bergmark "var med i värdslaget 1958" så tror jag de flesta fattar att han INTE spelade fotboll i ett världslag. Varenda VM tar ju journalister ut all star lag utan att de spelar en match. Hade texten varit att Orvar Bergmark "spelade" eller "deltog" i värdslaget
hade jag förstått kritiken.

Eija Feodoroff är väldigt positiv till ÖSK i dagens Webb-tv. Tycker det är bra att hon betonar ÖSK:s nya sätt att spela sig fram och vårda boll. Synd bara att hon kritiserar Wowoah i det avseendet. Sammy försöker ju hela tiden att göra något konstruktivt, även om det inte lyckas jämt. Ska någon ha kritik är det väl Nobbe och Wikström som fortfarande tjongar även om det är mindre än förra säsongen.

Örebro Kronblom
2008-04-14 12:01
Ämne: Tycker att ÖSK gjord....
Det visade sig matchen i genom att ÖSK vann nästan inga nickdueller på offensiv planhalva igår,just därför som Elfsborg hade så lätt att avväpna ÖSK och sätta i gång spelet snabbt.ÖSK tappar boll alldeles för lätt och har svårt att vinna tebaks den,måste ändå säga att Nordin var bra på att hålla i boll de ggr han fick den;det är övriga spelare som måste komma snabbare till understöd.Som det var igår blev Nordin alldeles för isolerad längst fram!
Örebro Robben 82
2008-04-14 11:25
En liten fråga till er som inte ville ha Guterstam i Ösk innan serien startade och som trodde Porokara skulle fixa allt (säger inte att han är dålig men han kan ju inte göra allt själv) hur ställer ni er till honom nu? jag menar det är faktisk ingen lögn att Ösk har ett av allsvenskans sämsta anfall just nu....
AIK Saywee
2008-04-14 10:06
Förresten, undrar om man kanske skulle kinesa i Peking ...
AIK Saywee
2008-04-14 10:04
Har inte bestämt mig än för Pekingbortamatchen, kanske snéåker den vägen till jobbet ...?
Örebro -=joth=-
2008-04-14 10:00
Sayweee//Det är ju inte så konstigt eftersom Lagrell har fått in en ny regel gällande valet: "Alla får rösta men bara på Lagrell". :-P

*Jag har biljett till peking borta... har du?*
Örebro Romano
2008-04-14 09:56
Tror att Porokara och Walker blir målskyttar mot dom blårandiga på onsdag!
Örebro Romano
2008-04-14 09:54
Har sett samtliga matcher som ÖSK spelat i årets Allsvenska.
Jag tycker spelet ser bättre och bättre ut. (Göteborg undantaget)
Det jag tycker är roligast att se är att ÖSK försöker spela sig ur trånga situationer och inte bara tjonga iväg bollen.

Nu är det bara sista tredjedelen i det offensiva spelet som måste förbättras. För att utan mål framåt blir det inga vinster.

Full fart framåt!
Håll tätt bakåt!!
AIK Saywee
2008-04-14 09:53
Apropå Lagrell, så är han väl nyligen vald till sitt 18:e år som ...?

Jag törs inte skriva det, för man får inte skriva sådant har han bestämt!
Örebro -=joth=-
2008-04-14 09:48
Gooner86//Det har att göra med att ingen känner till Elfsborg. Domare har av misstag trott att Elfsborg kommer från en storstad typ Stockholm eller Göteborg där det är helt okej att ventilera känslor mot och om domaren.

Sen är det även så att Lagrell har ett undantag till regeln som säger att landslagsmeriterade spelare är viktiga för svenskfotboll och bör därför ges fördelar så som frikort gällande varningar, tilldöms tveksamma straffar och har 1 meter tillgodo när det gäller offsideregeln.
Hade därmed Robert Walker haft landslagsmeriter hade han aldrig fått ett gult kort, liksom att Nordin Gerzic offside avblåsning aldrig hade existerat.

Vi ska dock inte glömma att Lagrell även har en regel gällande ÖSKare och landslaget som kräver att person ifråga bör byta klubb för att bli aktuell för landslaget. Dock bör nämnas att om man på något sätt har blivit fotbollsfostrad under en längre tid i Örebro SK är automatiskt diskvalificerad som landslagsman i A-laget.

Örebro Gooner86
2008-04-14 09:11
Har ni märkt att Anders Svensson och Izihaki får gnälla och skrikap å domaren hur mycket dom vill utan att dom får tillsägelse eller kort?
Örebro -=joth=-
2008-04-14 07:49
En sak till... finns det någon större ÖSK hatar än Glenn Hysen? Är han fortfarande bitter sedan 1970-10-25? :-)

Örebro -=joth=-
2008-04-14 07:45
Tycker att ÖSK gjorde en hyfsad match, men det finns fortfarande en hel del brister. Anledningen till att Westman fick reflexrädda några bollar berodde bland annat på att vi är sååå svaga i lufrummet. Varje boll som lyfts in i straffområdet gör mig nervös. Westman står fortfarande klistrad på linjen vid dessa situationer och Wikström trodde jag skulle kunna dominera mer i luften. Kanske dax för Ze?

När det gälller Elfsborg ska de nog inte kasta så mycket sten i glashus... hur gick det i början när deras nuvarande tränare kom till klubben och ville inför lite nytt tänk? Har för mig att det gick si så där innan spelet hade satt sig. Stormade det inte rejält i vattenglaset i Borås? Orkar dock inte koll upp någon fakta om Elfsborg då det känns väldigt ointressant... :-P

För övrigt vill jag nog ha in Roni i mitten på plan. Han behöver mer boll, killen är ju riktigt vass när han kommer rättvänd och ett bra skott har han också.

--------PeWe-------
PaHa-BeZe-GlHo-SaWo
-----FrNo-MaKi-----
PaAn---RoPo----KrNä
-------SeHe--------

Ps. Vi syns på MAH på onsdag! Skål! ;-)

Örebro Grixx
2008-04-14 06:44
Så mycket uppförstorat det hela tiden blir med folks brister osv. De bollar som hamnar inom epitetet luftbollar och borde ta så möjligen 1:an där det var ojustheter som gav målet.

...men sedan var det backlinjen som falierade grovt och hela tiden mer eller mindre.
AIK Saywee
2008-04-14 00:36
Apropå Glenn Hysén, så har han väl aldrig spelat speciellt bra fotboll, kan inte mycket om fotboll överhuvudtaget, men han är en underbar komiker!
AIK Saywee
2008-04-14 00:31
Föresten, att prata till sig en varning är bland det dummaste jag kan tänka mig, oavsett vilken spelare det är!!!
AIK Saywee
2008-04-14 00:28
Ämne:
Henrik Brändh bruk....
E.Shams//
Trots att jag skrev " ... PETER WESTMAN!!!!!!"

... så håller jag med dig, fjollorna från Sjuhärad hade inte "läst in sig på vårt kära ÖSK"

Westman fick den match i matchen som passade honom bäst.

Kanske vi (nu är jag efterklok) borde ha matchat målvakt efter motstånd tidigare ...?

Vet att jag fick "skit" för denna idé för någon tid sedan, men varför kan man inte göra så?

Alltså, välja målvakt efter motstånd .....?
AIK Saywee
2008-04-14 00:15
oms//
Vilken match tittade du på idag?

"Nordin du var bäst i ÖSK i dag ..."
fånigt svågerinlägg

Jag skriver bara PETER WESTMAN !!!!!!!!

Edit editerar att jag skrev ett d i stället för s
Örebro E.Shams
2008-04-14 00:09

Henrik Brändh brukar göra ett bra jobb på NA. Jag är dock kritisk till hans senaste krönika med rubriken ”ÖSK kan stå upp mot de stora elefanterna”.

Brändh drar långtgående slutsatser från matchen mot Elfsborg då han verkar finna bevis för att ”ÖSK fortfarande kan stå upp mot de stora elefanterna på bortaplan”. På samma sätt resonerar han om Westman då Brändh skriver ”Mot Elfsborg visade Westman att han fortfarande håller hög klass.”

Det var ett tag sen jag läste så ogrundade påståenden. Det är allmänt känt att Westmans absoluta svaghet är i luftrummet och hans styrka är i närspelet. Alla vi som följer ÖSK vet detta. Utmärkande för Göteborg är deras direkta spel samt deras höga bollar på deras huvudstarka anfallare. Elfsborg spelar på ett motsatt sätt med ett indirekt spel med bollen längst gräset.

Avsluten från Elfsborg var i form av närspel. Göteborg spelar däremot på ett annat sätt där Westmans svagheter uppenbarar sig. Ser man till resultaten från förra året så visar ÖSK hur ”enkelt” de har det mot Elfsborg och ”svårt” de har det mot Göteborg.

Således menar jag att Westman och ÖSK inte alls bevisade sin ”klass” som Brändh påstår. Bevisades något igår så var det att Elfsborgs sätt att spela passar ÖSK mycket bättre än vad Göteborgs spelsätt gör.
Örebro E.W.
2008-04-13 23:09
Dagens resa kändes på nått sätt bättre än den förra söndagen!!

Krossa skansen
Annons: