/fotboll/osk/forum/7138.aspx/fotboll/osk/forum/7138.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas
2008-04-17 14:18
Vilken jävla match Nordin,Näfver,Hagge stod för men Kihlberg var oxå riktigt bra !!!. Varför är det ingen buss till Gefle ??? Jag och ett flertal kompisar vill jättegärna dra upp men har ingen bil ! Någon som vet varför ?
Örebro Sekt. E
2008-04-17 13:42
Vad skönt att man nästan är lite missnöjd med en pinne mot dif. Laget stod upp bra, och en eloge vill jag gärna ge till Västra stå. Tror att vi har något fint på gång.
Örebro Chipset
2008-04-17 13:39
Nordin i expressen:

"Min bästa match i ÖSK-tröjan, men jag var helt slut när jag bytte. Jag höll på att kräkas."

Den gamle divan Nordin som kamperade ihop med Mirza på mittfältet i ÖSK:s b-lag och som vägrade löpa utan boll är ett minne blott. Nordin varken sprang eller gick av planen igår. Han stapplade ut.
Örebro jappel
2008-04-17 13:37
Ämne: Ämne: Stämmer....
exakt. (dif är inte bättre än så.)
Örebro Chipset
2008-04-17 13:32
Lysande analys av en positiv Blohm
Örebro Sersant
2008-04-17 13:15
Ämne: Stämmer, Aki och Sjö....
Okej då vet jag

Aki - har inte spelat nåt i AS iår
Sjölund - har inte spelat nåt i AS iår
Jonson - har så vitt jag förståt det inte varit speciellt bra när han har spelat
Tauer - Näfver hade lekt med honom oxså igår

Kuivasto var kanske den som kunde ha förändrat nåt igår (räknar inte in Aki o Sjölund). Tourays ersättare gjorde inte bort sig.

Så tycker inte vi mötte nåt B-Lag ni har ju inte kunnat ställa upp ett så mycket bättre lag i dem tidigare matcherna och ni leder ju AS just nu.
Örebro Kronblom
2008-04-17 13:13
Ämne: Stämmer, Aki och Sjö....
Precis,Djurgården tog väl de som var tillgängliga för spel.Gör det gårdagens DIF-upplaga till ett B-lag?Tillhör spelare som Johannesson,Davids,Komac och Enrico DIF:s b-lag,måste de tydligen göra eftersom man skickade sitt B-lag till Örebro...

Dessutom så har väl Djurgården ambitioner att slåss om guldet och kommer troligtvis tillhöra toppen,skador drabbar väl dessutom alla lag.ÖSK har ju haft Bassombeng och Frempong borta ett tag!
Örebro nedo801
2008-04-17 12:59
Explicit.

Det finns en stor stor skillnad. Djurgården har klara tydliga ambitioner om att kriga om SM guld och har även nämnts av många "experter" att tillhöra toppen medans samma experter sätter ÖSK väldigt långt ner. Ska DIF leva upp till det måste dom kunna hantera att 5-6 man är borta, det händer alla lag under säsongen.

Att börja säga att "ni spela mot vårt b-lag" tycker jag bara du kan göra om ni har alla friska och ändå skickar ett lag som inte är det absolut bästa (typ cupmatcher mot låg div lag), som det är nu har DIF inte en bättre uppställning alltså är det ert A-lag. Sen förstår jag oxå att det går lite emot egot att inte hämta hem 3 enkla mot ett tilltänkt bottenlag.
Djurgården ExpliCidConTenT
2008-04-17 12:58
Stämmer, Aki och Sjölund var våra två kanske viktigaste spelare förra året. På mitten var det dessa som höll ihop det. Aki är ju en otrolig karaktärsspelare.

Sen sakna vi så klart Dembo. Vidare var det Tauer som var avstängd och Jonson som var skadad. Sen innan match fick Toni lämna in.

För mig är det ok, jag har inga som helst problem med att ÖSK stundtals spelar ut vårt B-lag.

Om ni sen vill dra stora växlar av det så helt ok för mig. Det kan ju bli lite besvikelse när det sen inte går riktigt lika bra i nästa match.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-04-17 12:47
Ämne: Hur långt kontrakt h....
Vi släpper ingen av dom,blir det snack om det så får vi ta ett kvartsamtal med ledningen.
Örebro Storm_90
2008-04-17 12:43
Hur långt kontrakt har Hagge och Nordin? Orolig att de kommer gå som bosman?:S
Örebro Mittåt
2008-04-17 12:42
Daniel Sjölund borde vara en annan.
Örebro Jonte R
2008-04-17 12:37
Största plusfaktorn igår tycker jag Nordin var, han vågade utmana på ett helt annat sätt än tidigare och han börjar hitta rätt i det allsvenska tempot.

Kihlberg är annars den spelare jag imponeras mest av. Det är inte mycket som blir fel när han är i närheten av bollen.
Örebro Sersant
2008-04-17 12:35
Ämne: Kronblom:

Men du ....
Vilka e de som e skadade som du räknar in som ordinarie i eran startelva? Är inte hundra insatt i erat skadeläge :). vet att Aki, Jonsson, Tauer och Touray var borta men vilka var dem andra 2?
Örebro MangeSvartAndVit
2008-04-17 12:26
Såg ni Tobbe från en annan del av köping på matchen igår!!?Han såg ut att trivas med sina kaffe där på nya sitt:)
Å sen ska kubanerna ha en stor eloge...minst lika bra tryck som skansen boys
Örebro Jonte R
2008-04-17 12:24
Ämne: Kronblom:

Men du ....
Förstår att det är bittert att erkänna att Örebro stundtals spelade ut er. Antar att du framförde samma sak till Halmstadfans efter matchen mot dem, att ni inte var ett topplag i den matchen heller.
2008-04-17 12:17
Kronblom:

Men du tar ju bara DIF som lag rakt av. Visst normalt är vi ett topplag som slåss om guldet men det betyder nite att vi var det igår.

Tar du bort 6 spelare ur startelvan så är det klart att det är ett helt annat lag.

Med andra ord blir det bara löjligt att bedömma det DIF ni mötte igår på vad man teoretiskt ska prestera.

Och självklart tror du att ni kryssat ändå. Jag säger så här, ta bort 6man från startelvan eller låt oss få tillbaka dom 6 så tror jag det där krysset hade flygit all världens väg för er.

Men det visar sig på Stadion. Ja om nu vårt skadeelände inte fortsätter.

Ang U21 matchen. Om DIF inte har lag vad tycker ni att dom ska göra? Spela med skadade spelare, ställa upp med 8man bara för att ni ska få en match?
Örebro Chipset
2008-04-17 12:16
Ämne: Chipset// ÖSK fick i....
Mittåt// Ja, så borde man inte få göra egentligen. Det är ju trots allt en form av seriespel det handlar om. Kan de inte skicka något kombinerat juniorlag istället. Vi har ju många spelare som behöver röra på sig.
Örebro BabyKladde
2008-04-17 12:13
gissar att djurgården börjar bli lite panikslagna med skadekrisen, annars hade dom ju inte ställt in matchen eftersom 3-4 st till blev skadade igår.. dom vill väl vara säkra på att ha spelare till riktiga allsvenskan ;D
Örebro Mittåt
2008-04-17 12:10
Chipset// ÖSK fick inte ens en dags varsel. Det var sammadagsvarsel. De hörde av sig först i morse.
Örebro Chipset
2008-04-17 12:05
Men... de kan ju inte ställa in matchen med en dags varsel?! Nu när man fixat med jobb och skola och allt för att kunna se matchen. Jävligt dåligt! Synd också för det flertalet spelare som verkligen behöver matchträning.
Örebro Kronblom
2008-04-17 11:52
Ämne: Aftonbladets jennife....Sen har ju Wegerup tidigare nämnt att hon har kusiner som är ÖSK:are så just därför brukar hon inte skriva negativt om ÖSK...
Explicid//tvärtom så tycker jag det säger en hel del om att ÖSK:s form är på uppåtgående,man har ju snuvat både Elfsborg och Djurgården på segrar inom loppet av tre dagar;två lag som siktar på att vara däruppe i toppen.Håller med herr jappel,det hade blivit ÖSK-poäng även med kvartetten Jonsson,Touray,Tauer och Koivasto på plan!
Örebro jappel
2008-04-17 11:45
Ämne: ExpliCidConTenT//
&....
dom saknar ju trots allt troliga (eller säkra) startelvaspelare som Jonson, Touray och Tauer.
Sedan vet inte jag om dom är så speciellt mycket bättre än sina ersättare.
Jag är dock övertygad om att det inte blivit annat resultat med dessa herrar på plan.
AIK Saywee
2008-04-17 11:16
Kul att det blev femsiffrigt åskådarantal :-)

Är Rajalaxå från Tiveden eller kommer han från en köping?
Örebro snobben
2008-04-17 11:01
Appropå försvaret, skulle det här vara ett alternativ (om jag var tränare, förstås).

Holger - Berra - Hagge - Antonnen

Men Riddez hade förstås varit underbar att ha kvar! Innermittfältet gillar jag däremot, helt suveränt med lite hårda grabbar där. Jag menar, hur kul kommer Ola Toivonen ha det när han möter Henriksson, Kihlberg och Nordback? Tror att dom här kan plocka bort det mesta Allsvenskan har att bjuda på.
Örebro jappel
2008-04-17 10:55
ja vi är inte svenska mästare redan nu, vi har en hel del att jobba på. framför allt effektiviteten nära mål. vi måste få till avslut.
Det var mängder med halvchanser kring straffområdeslinjen som det aldrig blev något med. en liten petning för mycket, tvekan att skjuta med fel fot fast läget fanns (för att sedan bli av med bollen i nästa läge när det är "rätt" fot.
Rakt mot mål ÖSK, så ska väl mängden mål börja komma snart också.
Örebro Mittåt
2008-04-17 10:48
Tråkigt att det inte blev någon match i kväll. Djurgården har nog haft en del problem med sitt U21-lag (stryk med 7-1 av BP senast). Eftersom det var så många förstalagsspelare borta igår, så har de väl inte uppbackning nog för att få ihop till ett slagkraftigt lag för kvällens match.

Tur i oturen är det ock på sätt och vis. På lördag spelar ÖSK Ungdom tidig seriefinal mot Köping FF då trean drar igång. Jag var lite orolig för att en del av nyckelspelarna inför den matchen skulle vara slitna efter att ha matchats mot Djurgården. Men så blir det alltså inte. ÖSK kommer alltså att kunna komma till spel med ett utvilat, fräscht och spelsuget lag.
2008-04-17 10:48
Är väl bara vänta och se men kanske ska ni vara lite försiktiga i er optimism.

Säga vad man vill men ni kan inte vara för nöjda med att spela 1-1 mot vårt B-lag. Jag menar ta bort 6ordinarie från vilket lag som helst i allsvenskan och det är inte ett speciellt starkt lag.

Om 3 av dessa 6 normalt spelar i försvaret eller som målvakt så säger det ju ännu mer om varför det såg så darrigt ut.

Ni spelar bra fotboll men igår var nog inte en alltför bra värdemätare på hur er form är.
Djurgården westinhoo
2008-04-17 10:40
Först vill jag säga stort tack till eran FANTV-snubbe som tog sig tid och intervjuvade en av våra snubbar.

Sen grattis till nya ösk för poängen, ni spelade riktigt bra och var nog värda ett 2 - 0 mål där, men vi spelade upp oss efter kanske 30-35 minuter. Lycka till resterande omgångar (utom den där ni möter oss på Stockholm Stadion).
Örebro mustard
2008-04-17 10:37
kvällens match inställd!? Kanske gamla nyheter
förresten.. men så är det. surt!

Annons: