/fotboll/osk/forum/7134.aspx/fotboll/osk/forum/7134.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro snobben
2008-04-17 11:01
Appropå försvaret, skulle det här vara ett alternativ (om jag var tränare, förstås).

Holger - Berra - Hagge - Antonnen

Men Riddez hade förstås varit underbar att ha kvar! Innermittfältet gillar jag däremot, helt suveränt med lite hårda grabbar där. Jag menar, hur kul kommer Ola Toivonen ha det när han möter Henriksson, Kihlberg och Nordback? Tror att dom här kan plocka bort det mesta Allsvenskan har att bjuda på.
Örebro jappel
2008-04-17 10:55
ja vi är inte svenska mästare redan nu, vi har en hel del att jobba på. framför allt effektiviteten nära mål. vi måste få till avslut.
Det var mängder med halvchanser kring straffområdeslinjen som det aldrig blev något med. en liten petning för mycket, tvekan att skjuta med fel fot fast läget fanns (för att sedan bli av med bollen i nästa läge när det är "rätt" fot.
Rakt mot mål ÖSK, så ska väl mängden mål börja komma snart också.
Örebro Mittåt
2008-04-17 10:48
Tråkigt att det inte blev någon match i kväll. Djurgården har nog haft en del problem med sitt U21-lag (stryk med 7-1 av BP senast). Eftersom det var så många förstalagsspelare borta igår, så har de väl inte uppbackning nog för att få ihop till ett slagkraftigt lag för kvällens match.

Tur i oturen är det ock på sätt och vis. På lördag spelar ÖSK Ungdom tidig seriefinal mot Köping FF då trean drar igång. Jag var lite orolig för att en del av nyckelspelarna inför den matchen skulle vara slitna efter att ha matchats mot Djurgården. Men så blir det alltså inte. ÖSK kommer alltså att kunna komma till spel med ett utvilat, fräscht och spelsuget lag.
Djurgården ExpliCidConTenT
2008-04-17 10:48
Är väl bara vänta och se men kanske ska ni vara lite försiktiga i er optimism.

Säga vad man vill men ni kan inte vara för nöjda med att spela 1-1 mot vårt B-lag. Jag menar ta bort 6ordinarie från vilket lag som helst i allsvenskan och det är inte ett speciellt starkt lag.

Om 3 av dessa 6 normalt spelar i försvaret eller som målvakt så säger det ju ännu mer om varför det såg så darrigt ut.

Ni spelar bra fotboll men igår var nog inte en alltför bra värdemätare på hur er form är.
Djurgården westinhoo
2008-04-17 10:40
Först vill jag säga stort tack till eran FANTV-snubbe som tog sig tid och intervjuvade en av våra snubbar.

Sen grattis till nya ösk för poängen, ni spelade riktigt bra och var nog värda ett 2 - 0 mål där, men vi spelade upp oss efter kanske 30-35 minuter. Lycka till resterande omgångar (utom den där ni möter oss på Stockholm Stadion).
Örebro mustard
2008-04-17 10:37
kvällens match inställd!? Kanske gamla nyheter
förresten.. men så är det. surt!

Örebro mustard
2008-04-17 10:34
Det har infunnit sig någon typ av tillförsikt hos
mig i och med gårdagens match. Är det att dra för stora växlar, eller är vi på rätt väg!??

jag tror så!
Halmstads BK Henke_Gbg
2008-04-17 10:31
Grattis till poängen igår, men det borde varit 3. Dif's mål var en lam felträff av halvfinnen... Kihlberg är riktigt nyttig.
Örebro jappel
2008-04-17 10:30
mustard //
Jag skrev väl att det ska vara mot lag som har långa fyrtorn till anfallare. Dom brukar ju inte heller vara speedkulor. Vi måste kunna dominera luftrummet i vårt eget straffområde, oavsett om det är en hörna eller om det är frisparke, eller ett vanligt inlägg från kanten.
Örebro mustard
2008-04-17 10:21
jappel//

Jag bävar inför den match där Wiken och Berra börjar på mitten. I alla fall som Berra har spelat det senaste. Inte mycket speed på någon av de två. Men det kanske de kan kompensera med längd? Annars intressant nu framöver hur laget kommer matchas. Man ser ju redan att detta tighta spelschema tär på krafterna. Min fråga är hur man skall kunna kompensera Khilen om han behöver vila.. Den i mitt tycke svåraste spelaren att ersätta i nuläget. Han får helt enkelt hålla sig hel och frisk och orka!
Örebro BabyKladde
2008-04-17 10:13
Aftonbladets jennifer Wegerup är faktiskt positiv till ÖSKs spel igår.. även om Rajalakso nämns som vanligt så snackar hon inget negativt om ÖSK, första gången nån på sportbladet nämner ÖSK positivt? ;)
Örebro jappel
2008-04-17 09:54
Ämne: Jahaja, frågan är om....
Ska jag vara ärligt fattar jag inte varför tränarna inte satsar på att ha Glenn ute på vänster där han är mycket bra defensivt och helt ok offensivt vad jag kan minnas. (inte som Riddez offensivt, men väls så bra i defensiven)
Sedan ska självklart Ze skolas in i mitten. Med stränga order om att spela vårdat och tryggt. (inga offensiva utflykter innan han är 100procentig i defensiven i ett antal matcher.
Wowwen sköter sig OK på vänsterbacken, men jag tycker att hans kvalitéer gör sig bättre på mitten.
Mot storväxta lag som t.ex. KFF är det nästan tjänstefel att inte sätta in fyrtornet Ze bredvid Wikis därbak.
Örebro jappel
2008-04-17 09:40
Intressant att se hur bra betyg difarna ger sina egna spelare efter matchen mot Örebro. Med tanke på att ÖSK dominerade första och sedan kontrollerade andra (förutom rajrajs snygga slumpmål) så är dom förvånansvärt nöjda med egna lagets insats.. kul att guldkandidater (precis som ÖSK) kommer till BA och är nöjda om dom får med sig en poäng hem! nu ökar vi lite till ÖSK.
ÖSK mot SM-guld 2008.
Örebro Grohl
2008-04-17 09:39
Jahaja, frågan är om inte både Haginge och Rajalakso fick "rätt" igår då, då Raja blev tvungen att byta kant för att få något uträttat överhuvud taget. Haginge var grym, men tyvärr säger det även en hel del om Wowoahs defensiva kunskaper
Örebro Einar B
2008-04-17 09:33
Bra fight igår! Med lite flyt kunde det ha blivit tre poäng.
Jag sätter mig i bilen från Södertälje nu med en sax i jackfickan.
Tvångsklippning av Nordin på BA om en timme???
Han var förövrigt ganska bra igår!
IFK Göteborg fimpen
2008-04-17 09:19
Gercic var bra igår!
Svår att ta bollen ifrån honom. Kihlberg var också bra.
Synd bara att rajalakso fick på det där turskottet.
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-04-17 09:10
Vi fick gå en jävla omväg för att ta oss till Behrn,var det för att skydda Djurgårdarna från oss tro?;)
Örebro Liberate tu-teme ex inferis
2008-04-17 09:07
Vi som stod på Västra igår ska ge oss själva en stor eloge,vi sjöng som aldrig förr,så jäkla underbart.
Örebro Mittåt
2008-04-17 09:00
Västbanken// Alla kroppsdelar med undantag för armarna (som man ju inte får använda i fotboll) räknas vid offside.
Örebro nedo801
2008-04-17 08:56
Ämne: Hatar att eran annar....
Om Enrico inte varit 3 sekunder sen in i varenda närkamp med Näfver hade han kanske kunnat stå upp mer. Han har gult och kommer sent in 2-3 gånger efter ...jag skulle va nöjd att han inte åker om jag va Djurgårdare.
Örebro Gucke
2008-04-17 08:34
Men de på tv4sport verkade helförvånade att ösk försökte spela efter marken. Vilka idioter, alltid ska ösk ha den där tråkstämpeln på sig och enbart tros slå långbollar. Fy fan för Patrick Ekwall, han är en jävla lök.
Örebro Västbanken
2008-04-17 08:33
Ämne: har kollat målet på ....
Lusen// ang offsiden

Det är väl fortfarande bröstkorgen (brösten?) som avgör om en spelare är i offsideläge?

Om 5 år kommer jag sitta och undra hur det gick till på den tiden när Magnus Wikström petade Bertin Zé. När Berra röjer i Premier League, medan Wikström kränger hus i Örebro. Wikström slår ju upp bollen på läktaren eller i blindo HELA TIDEN - vad gör han på planen??? Han är beroende av en snabb mittbackskompis, vilket han har nu (nåja), men varför spela honom istället för en oslipad men genialisk diamant?
Örebro Tilly_79
2008-04-17 07:20

Vilket spel Ösk hade i första, underbart att se! Såg matchen på tv, måste berömma kubanerna för att ni hördes riktigt bra.. sen fick de svartvita en massa beröm av tv4, nästan så man blev chockad.. :)
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-04-17 01:56
Bolltrollaren Gerzic: - Jag börjar komma i form nu
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-04-17 01:36
Magnus Kihlberg: - Vi blir bättre för varje match
Nytt klipp på FANTV.SE
2008-04-17 01:25
Axén efter 1-1 mot Djurgården:
Örebro Yeah
2008-04-17 00:53
Ämne: Det börjar "kri....
Aha, där var svaret...
Tänk på att vi har castro, james och eric på gång. Ska bli spännande att se dem imorgon.
Örebro Yeah
2008-04-17 00:51
Härlig laginsats idag, skönt att se anfallsspelet på uppgång. Näver och Roni ägde kanterna, kihlen och nordin mitten.
Ska nästan bli spännande när det smyger sig på lite skador och avstägningar snart, vilka "nya" spelare som kanske kan slå sig fram.
Måste hylla en kille som Walker, som är en väldigt bra lagspelare, kämpar alltid 100% i alla situationer och går in och tar på sig ett kort per inhopp. I princip offrar sig för laget. Han är väl förövrigt avstängd nästa väl?
Örebro Sersant
2008-04-17 00:50
Ämne: Hatar att eran annar....
Näfver brukar inte ligga ner mycket i matcherna, men de e ju inte så lätt när era spelare riktar in sig på att sparka ner honom istället för att ta bollen schysst ifrån honom.
Örebro Mittåt
2008-04-17 00:50
Det börjar "krisa till sig" på gulkortsidan. Nu har vi tre spelare med två gula kort: Nordin, Roni och Robert.
Annons: