/fotboll/osk/forum/712.aspx/fotboll/osk/forum/712.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Vinnartradition
2016-04-21 20:39
@Mäster Estragon:

Sköldmark kommer att intervjuas om kontraktsläget på söndagens uppladdning.
Mäster Estragon
2016-04-21 20:29
Skulle inte gråta blod om DG försvann. Fortfarande alldeles för ojämn i sina prestationer.
Örebro Vinnartradition
2016-04-21 20:27
Idag passerade vi 7000 sålda biljetter till söndagens match mot Blåvitt. Inför matchen bjuder Kubanerna in till storsamling på Harrys där vi bland annat gästas av Magnus Sköldmark och Martin Broberg. Hoppas på god uppslutning även härifrån!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2016-04-21 17:20
@flesklepp:

Jag är inte helt säker, men tror att han fick lägga ner karriären p.g.a knäproblem.
AIK Nissesson
2016-04-21 15:58
Statistiken redovisar bara historiken,
och väntar ständigt på nya framtida siffror :)

3-0 till våra giganter !!!
Örebro flesklepp
2016-04-21 15:32
@rirobban:

Apropå den matchen: Var spelar Oskar Johansson nu för tiden?
Örebro rirobban
2016-04-21 15:25
flesklepp//

Självklart är Göteborg favoriter, men tycker matcherna mot dem varit jämna här på hemmaplan, rent spelmässigt alltså. Ofta rena flytet att dom vunnit. Men jag ser gärna en repris på 4-2-segern mot dem när Kim Olsen lekte med Göteborg :)
Örebro flesklepp
2016-04-21 13:26
@rirobban:
Detsamma sa' vi väl innan Djurgården hemma för några veckor sedan...? :-( Jag är pessimist. Statistiken säger att blåvitt vinner med 3-1
Örebro rirobban
2016-04-21 12:52
@flesklepp:

Trender är till för att brytas :)
Örebro flesklepp
2016-04-21 12:35
Alltför dyster statistik för att börja tala om "vi vinner enkelt i vår hemmaborg". Tre segrar och 10-1 för blåvitt mot ÖSK på de tre senaste tävlingsmatcherna lagen emellan och fem segrar och 16-5 på de fem senaste. Ett kompakt statistikmonster att ta oss an på söndag.
AIK Nissesson
2016-04-21 11:37
Tippar rejäl torsk för sillastryparna ...

Startar Axén med "de för dagen bästa", så tror jag vi vinner enkelt i vår hemmaborg:)

... å varför skulle han inte göra det?
Örebro Bastard on Parade
2016-04-21 10:45
@TWM:

De brukar ha teorigenomgångar dagen innan match (eller är det två dagar innan?) så de är ofta ute på planen lite senare än vad som står i träningsschemat.
Örebro Tokaij Azsu
2016-04-21 10:10
TWM:

Det är bara att traska ner!
Örebro TWM
2016-04-21 07:50
Hur gör man med träningen dagen innan match ? är den öppen eller stängd ? jag tänkte traska ner på den på lördag om den är öppen.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-20 17:41
Brobergs skada läker bra enligt Sam. Kolla ända till slutet.
AIK Nissesson
2016-04-20 17:13
Snö, jag kan delvis hålla med dig, men tycker att Rinne har varit riktigt bra, i vart fall i höstas och delvis i årets matcher, Oscar har jag svårt att bedöma eftersom det var länge sedan han fick chansen i Allsvenskan.

Jag gissar att Oscar snart vill dra bort från bänken?

En tränare/coach säger ofta att den för dagen bästa skall starta och det känns ju helt rätt. Men hur många avgör vem som är bäst för dagen?

Å hur i helsike lyckas Rinne med att vara bäst för dagen, under så lång tid, dag efter dag efter dag, det är faktiskt lite märkligt.

Tänk om Jansson hade stått mot Djurgår'n och Sundsvall, hur hade det blivit då?

Vi får inte svaret och för min egen del är båda favoriter och mycket bra målvakter!
Örebro Snö
2016-04-20 15:56
Vi har 2 väldigt bra målvakter (Jansson något bättre:)) men en måste nog röra på sig annars kommer Axen att sabba den enes karriär, de är båda i fasen att de ska stå "riktiga" matcher, inte hänga på bänk o spela u-21
AIK Nissesson
2016-04-20 15:27
Jag känner att vi har två mycket bra målvakter, dagsform borde gälla, eller?
Örebro Bastard on Parade
2016-04-20 14:27
@Snö:

Det är sant att Jansson gjorde några riktigt bra räddningar mot Norrköping i U21. Det är dock helt fel att påstå att Rinne inte har varit i närheten av något sådant i år. Han gjorde flera kvalificerade räddningar mot Sundsvall senast och höll oss kvar i matchen mot Helsingborg. Rinne har haft en stabil nivå utan dundertavlor, något som man inte kan säga om Jansson.
AIK Nissesson
2016-04-20 10:22
Jag vill bara tillägga att det går upp och det går ned, precis som någon antydde tidigare, det är något som gäller hela livet. När det går upp blir vi glada och när det går ner blir vi sura, inget konstigt med det egentligen. Nu är det bara tokladdning inför nästa match, som är hemmamatch mot ett av Sveriges tråkigaste lag, IFK Göteborg. I vår hemmaborg bör de vara chanslösa, det är iallafall min önskan och förhoppning:) Tror att alla svartvita kommer att kämpa för seger och den kan bli stor !
AIK Nissesson
2016-04-20 09:55
Snö, det ligger något i det du skriver, fast Axén vill dessutom inte ha några goda råd från forumskribenter.

Vi får låta han hålla på, för jag förstår att man måste ha is i magen, å inte bry sig så mycket om vad andra tycker och tänker.

Han är en hyllad man och klurar eventuellt på att bli radarkompis med kompisen Janne i gulblått.

Vi måste ha tålamod, fast det är svårt, men efter ytterligare fem sex sju matcher kanske det lossnar för någon som redan nu är inskriven i startälvorna;)

Det är kanske det som skiljer frustrerande fans från en cool
Coach?

Axén har många bra egenskaper, men ibland blir man ju lite, bara lite, fundersam,

Att han tog bort GAIS från eliten stör mig inte det minsta, tvärtom, det gör min sommar lite enklare ...

ÖSK !!!
Örebro Snö
2016-04-20 09:15
@Bastard on Parade, Jansson gjorde några sanslösa räddningar i samma match, har inte sett Rinne vara i närheten av dessa i år:) och tappade bollar är ju vad hela laget håller på med så att Jansson tappar en i en U21 match kanske inte är det värsta, men vi tycker alla olika,,,,,, men var lugn Axen ändrar inget vad gäller målvakt
Örebro Bastard on Parade
2016-04-19 22:42
Jag tycker inte att man kan lasta Rinne för det första målet. Det är ju tydligt att Axén vill att ÖSK sätta igång spelet genom Nordin och det ser ju även ut som att han vill ha bollen i det läget. Nordin ska inte drälla så där även om han borde ha fått hjälp av sina lagkamrater som såg att Sundsvalls-spelaren läste situationen.

Det andra målet är olyckligt. Det ser ut som att Rinne halkar lite och inte kan trycka ifrån ordentligt när han ska slänga sig. Skottet är välplacerat. Inte otagbart, men det känns inte heller som en tavla. Det sista målet är ju katastrofalt försvarsspel av så många spelare som slutar med att Ring står i vägen för Rinne, men ändå inte täcker av någon yta för Sigurjonsson.

Jag tycker inte att Jansson ska stå nu. Han stod för en dundertavla i U21-matchen mot Norrköping som resulterade i ett baklängesmål. Han kändes även instabil med fötterna i U21-matchen mot Gefle då han höll på att ställa till det för sig vid ett par tillfällen. Så länge Rinne inte underpresterar så är han etta i mina ögon.
Örebro Snö
2016-04-19 21:48
Jag brukar gnälla på Axen och man kan verkligen undra vad Axen ser på försäsongen, när han säger att vi är riktigt bra och det ser väldigt bra ut, jag tycker inte laget spelat bra o någon match ännu, så vad är det han ser??? Inte är det särskillt trovärdigt i allafall.
@ÖSK Karl
Axen har bestämt att Rinne ska stå även om han säger att "bäst för dagen står" och Jansson många gånger på träning är "bättre för dagen" Jansson ska naturligtvis inte sitta på bänken, han borde lämna snarast och få speltid, för hans utveckling skull, inte särskillt utvecklande att spela u21 för någon av våra målvakter. Vi kan säkert hitta ngn 32- åring som vill sitta på bänken o lyfta lön o spela u21;)

Jaja det är ju bara fotboll, inget viktigt,,,, världen brinner, det borde bry oss mer,,
Heja ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Pedretti
2016-04-19 21:37
@ÖSK-Karl:
Tycker att Rinne kunde ha tagit det andra målet igår men det första och tredje var han chanslös på. Men jag tycker även som du att Oscar borde få chansen mot Real Göteborg. För när jag tänker på den målvaktsuppvisning Oscar hade mot AGF i Portugal tidigare i år så vet vi att han har det i sig.
Örebro ÖSK-Karl
2016-04-19 21:21
Jag tycker det är knepigt att inte Rinne får mer negativ kritik på forumet, eller är han som det brukar vara, som en del spelare alltid fredad? Personligen känner jag mig tryggare med Oscar. Tyckte inte något av målen var otagbart mer än det första, men där rullar han ut bollen till en "sovande" Nordin.

I år har ju ÖSK i startelvan ett lag som kan hamna sämst sexa och med flyt topp fyra. Finns ingen anledning att alla bollar skall gå via Nordin oavsett hur mycket han viftar.

Håller med Bastard m.fl att man undrar hur det står till med Axéns taktiska kunnande de ggr motståndarna så tydligt läst sönder hur Axén tänkt sig spela.

Hoppas Oscar får chansen nästa match, du tippar jag 1-1 !!!
Örebro Vinnartradition
2016-04-19 17:03
@Chris P. Bacon:

Mycket bra sammanfattat och jag håller med dig i det mesta du skriver. Var det någon mer än jag som störde sig på Anders Andersson som expertkommentator? Jag tycker han var ute och cyklade vid ett antal tillfällen. Kan det ha spelat in att han själv har ett förflutet som mittback när han bedömde straffsituationen?
AIK Nissesson
2016-04-19 15:40
Vi får inte ge bort mål om vi skall ut i Europa.

Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-19 15:33
@Godzilla Hårddisksson:

Precis, den här förlusten kan vi inte jämföra med Djurgårdsmatchen. Där skapade vi 0 och hade stora problem med fasta situationer. Nu ger vi bort 2 mål och agerar otroligt passivt på det tredje, samtidigt som vi har marginalerna mot oss med drömträffar osv.
AIK Nissesson
2016-04-19 14:32
@RÅP for president!:

Minatankar har "myntat" ordet kroppsspråk relativt nyligen, jag ställde en fråga tidigare i veckan, men fick förväntat inget svar,

Vad syftar han på, ingår gestikuleringar och dirigeringar med/mot/för andra lagspelare och publik och tränare?

Troligtvis är det ett känsligt ämne att diskutera, men jag tycker att kroppsspråk är viktigt i ett lag, då jag och mina många olika bänkgrannar ofta ser det och de brukar kommenteras.

Kroppsspråk och gestikulationer kan vara mycket viktiga, men ibland bli helt fel i sammanhanget ...
Annons: