/fotboll/osk/forum/7110.aspx/fotboll/osk/forum/7110.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2008-04-24 14:18
Med tanke på bredden i ÖSK:s trupp kan vi nå gå ganska långt i cupen. Följande elva mot Myresjö skulle ju inte se helt tokig ut trots att den är B-betonad:

--Frempong--Nedim--Bassombeng
----------Castro-------------
------Walker--Kihlberg-------
--Reed--Berra--Holger--Anttonen

Bänk:
Rodevåg (!)
Oscar J
osv.
Örebro Mittåt
2008-04-24 14:10
Sverige har tre platser i de europeiska cuperna.

Segraren i allsvenskan får delta i kvalet till Champions league.

Cupvinnaren får delta i kvalet till UEFA-cupen

Tvåan i allsvenskan får delta i kvalet till UEFA-cupen.

Om ettan eller tvåan i allsvenskan även vinner cupen, så kommer trean i allsvenskan med i UEFA-cupen.

Dessutom kan man kvalificera sig till UEFA-cupen genom att ta omvägen via Intertoto-cupen. Det försöker Elfsborg göra som var fyra i allsvenskan förra året.

Slutligen kan man få en gratisplats i UEFA-cupen via UEFAs Fair Play tävling. Om Sveriges landslag tillhör ett av de tre mesigaste landslagen i Europa får allsvenskans mesigaste lag en sådan plats. (Eller i alla fall något åt det hållet).

Den bästa chansen för ÖSK att få sepla europeiskt nästa år är nog att vinna Svenska Cupen.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-04-24 13:59
"FD:s kommentar:
- Efter bortamatchen mot Göteborg i den andra omgången har Örebro höjt sitt spel och presterat mycket bättre. Formkurvan är god och att rättvist besegra Gefle på Strömvallen är starkt och vittnar om att laget kanske är bättre än vad många tror."

Örebro SkiStar
2008-04-24 13:54
Är det någon som vet om matchen streamas ikväll?
Örebro BabyKladde
2008-04-24 13:48
invasion peking kommer bli större än gefle 2007!

visst, 2 bussar mindre, men en mycket större skara sneresenärer! (bara i kubanernas forum är det runt 50 st räknade).. kommer bli en grym stämning och självklart 3 poäng!

ses på MAH senare och en underbar fotbollskväll ;)
Örebro Sekt. E
2008-04-24 13:43
=joth= //

Tur för mig att jag just idag köpt nya sneakers!
Örebro Kronblom
2008-04-24 13:42
jäklar va folk det verkar bli mot peking på måndag,blir väl som när man mötte Gefle 2007 som chipset redan påpekat ser jag!
Örebro ÖSK-Karl
2008-04-24 13:41
Mittåt//

En utopi kanske, men räcker det med att bli fyra för ÖSK i AS för att vara kvalificerade för Europa-spel?

Frågar dig eftersom det är bättre än datorer och allt annat :-)
Örebro -=joth=-
2008-04-24 13:40
Sekt. E//Kom ihåg att ha bra skor på dig eftersom MAH innebär en eskorterad promenad runt stan... hörde rykten om att vi skulle gå via Svampen idag.... ;-)
Örebro Sekt. E
2008-04-24 13:37
Kul med match och riktigt juste väder. Tror nog att det får bli en öl på MAH innan match idag.
Örebro nedo801
2008-04-24 13:06
@Peter, jag kan pipa ut på Götgatan och kolla om den går på O'learys dom brukar ha gediget utbud. Be right back hehe.

Nope sorry derbyt + Norrköpingsmatchen var det som visades där.
Halmstads BK Peter
2008-04-24 12:52
ÖSK-vänner! Jag vill gärna se kvällens match på någon sportbar i Stockholm. Någon som vet råd?

Mycket tuff match för oss i kväll. Det gällelr att våra grabbar är fullt fokuserade och vågar gå framåt om vi ska få med oss poäng. Intressant match i matchen mellan seriens poängkung Martin Fribrock (2 mål, 5 assist) och seriens bästa högerback Patrik Haginge.
Örebro Chipset
2008-04-24 12:49
Gefle 2007 menade jag då.
Örebro Chipset
2008-04-24 12:49
Nio bussar till Peking är bra jobbat. Dessutom är antalet sneåkare förmodligen större än mot Gefle.
Örebro mustard
2008-04-24 12:44
Lite trivia från DN's Elva. Näfver är den spelare som blivit utbytt flest gånger i Allsvenskan. Nämligen 6 stycken. Vad säger det? Kanske ingenting..
Så var det match hemma igen, med känslan i magen att vi har stor möjlighet att plocka tre fina. Konstigt det dära..

Forza Svart-Vit!!
Örebro Joerny
2008-04-24 12:42
Min magkänsla säger att det blir en relativ enkel seger ikväll! Känns lite som 2006 när vi var det förande laget i dom flesta matcherna. Då hade vi iofs ibland svårt att omsätta bollinnehavet till målchanser. Men Men x-team har fått in en vinnarattityd i laget som kommer att höja laget ytterliggare ettt snäpp!
Örebro worldfarm
2008-04-24 12:24
Sersant // Jag blir nästan darrig. Jag tippade just, ovetandes om ditt inlägg, 2-1 till ÖSK. Målskyttar Roni & Nordin. Och publiken: 9123.

Kuuuuuusligt lika =) Speciellt publiksiffran.
Örebro Kronblom
2008-04-24 11:53
Ämne: Känns som vi blivit ....Äsch det tror jag inte,klart man sätter ribban lite högre när spelet bara blir bättre och bättre.Vi som va på plats i Gävle fick ju se ett ÖSK som inte stressade upp sig utan försökte spela sig ur situationerna och visst är man optimistik inför matchen ikväll även om statistiken mot Halmstad är rätt så dålig men tror man bryter den trenden ikväll!
Örebro in med Boniek
2008-04-24 11:47
Känns som vi blivit lite övermodiga nu
men visst ser skit bra ut.
hoppas oerhört på Pokora idag..tror han gör målet ;)
Örebro Mittåt
2008-04-24 10:58
Chipset// De två planerna på Ladugårdsängen kommer inte att ha någon uppvärmning. Den blir alltså inte lika "väderbeständig" som Behrns Arena. Fast å andra sidan, även där har man svårt med att hålla borta fallande snö på grund av att den nya paden har så bra isoleringsegenskaper.
Örebro Sersant
2008-04-24 10:58
Matchen ikväll tror på 2-1 målen görs av Gerzic och Porokara. Anselmo sprintar nog in ett mål oxså. 9132 personer i publiken och Kubanerna vinner klackmatchen :).

Förövrigt tycker jag de e kul med en ny röst på fan-tv :).

EDIT: Extra kul att det är en anttonen :). En anttonen fixar hem Alvbåge en annan sitter på ÖSKs bänk och en gör fan-tv inslag :).
Örebro Chipset
2008-04-24 10:43
Ämne: Ny konstgräsplan på ....
Mycket bra för fotbollen i Örebro. Vi har därmed snart tre planer som kan användas året runt av högsta kvalitet. Dessutom bra för Ladugårdsängen som har varit något av sovstad i staden och som behöver lite liv och rörelse.
Örebro Mittåt
2008-04-24 10:39
Ny konstgräsplan på Ekäng

Örebro ska få sin tredje konstgräsanläggning för fotboll till hösten. Det är ÖSK Ungdom som satsar mellan 6 och 8 miljoner kronor på två konstgräsplaner på Ekäng, mellan Sörby och Ladugårdsängen.
Hör Peter Johansson, klubbchef för ÖSK Ungdom

På Ekäng blir det en fullskalig 11-mannaplan och en 9-mannaplan.

Anläggningen av planerns ska börja inom några veckor och planen beräknas vara helt klar i slutet av augusti eller början av september, enligt ÖSK Ungdoms klubbchef Peter Johansson.

Det är bara rätten till tomten, där gräset ska ligga, som ska lösas. I dag äger kommunen tomten. Men Peter Johansson räknar med att det blir klart den här veckan.
Örebro Chipset
2008-04-24 10:24
har ÖSK någon lätt träning nu på förmiddagen?
Örebro Sersant
2008-04-24 10:12
rirobban:
En bitter man har talat ;).
Örebro Gäddhäng
2008-04-24 10:06
Ikväll blir det vinst!!
Skönt att kunna följa matcherna på tv när man inte kan vara på plats å hejja fram segern!
Örebro Mittåt
2008-04-24 09:58
Hagge ställs inför en ny utmaning i kväll. HBK spelar nog med Fribrock som vänsterspringare. En teknisk, löpstark spelare med mycket bra inlägg.
Örebro Mittåt
2008-04-24 09:56
Så tänker man i HBK inför kvällens match.

Johansson har taktiken klar:

– Det är konstgräs och då går det att spela bollen och rulla snabbt, så då gäller det att vi vågar hålla bollen på marken och spela.

– De spelar en form av 4–3–3 och är väldigt offensiva på hemmaplan, så nyckeln är att få i gång kantspelet eftersom de har mycket folk centralt.

Att få ut bollen på kanterna och att attackera därifrån är väl ett av recepten på hur man skall komma åt lag som spelar 4-3-3 och som koncentrerar sina mitttfältsstyrkor mot mitten.

När man möter ÖSK kan dock denna taktik slå fel, eftersom det just är på kanterna som ÖSK har sina farligaste attackvapen. Tappar man bollen ute på kanten, så ligger det nära till hands att den hamnar hos Porokara eller Näfver, vilket säkert inte var avsikten.

Det skall bli intressant att se på vilket sätt som HBK kommer att ta sig an det offensiva spelet.
Örebro Gooner86
2008-04-24 09:15
I kväll tar vi 3 nya poäng (sjukt att kunna säga så).

Alla till Mitt Andra Hem!
Örebro -=joth=-
2008-04-24 08:06
Dags att memorera länktipset inför kvällen. :-)
Annons: