/fotboll/osk/forum/711.aspx/fotboll/osk/forum/711.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Trivseltorsten
2016-04-18 19:20
Men bjud på mål för all del!! Giffarna är ju helt ofarliga
Örebro Pedretti
2016-04-18 19:20
Alltså herregud vad orättvist
Postat via SvenskaFans-appen
Mäster Estragon
2016-04-18 18:38
@Lord Bertin Zé:

Ingen dålig expert iaf. Ujujuj..
Örebro Pedretti
2016-04-18 18:23
@Mäster Estragon:

Ledsen att göra dig besviken men det är inga överraskningar i dagens elva.

Rinne
Björnqvist, Almebäck, Moberg, Ring
Holmberg, Åhman Persson, Gerzic, Gustavsson
Ajdarevic, Kamara
Örebro Lord Bertin Zé
2016-04-18 18:06
@Marta (hane):

Däremot så var han från Sundsvalls tidning den sämsta intervjuaren jag någonsin har sett. Stängde av för att det blev så pinsamt.
Mäster Estragon
2016-04-18 18:03
Vill se Sema från start istället för inhopp med bara kvarten kvar..
Örebro Marta (hane)
2016-04-18 18:02
Trevlig med uppsnack på NA. Ngt för Na, att ta med sig hem kanske?
Örebro Hagge till landslaget
2016-04-18 16:31
@MMS:

wiz1.net Tips använd Adblock
Örebro MMS
2016-04-18 16:31
Nån som sitter och trycker på en bra stream till kvällen?
Örebro Svartvita i Stockholm
2016-04-18 15:56
Är det någon som befinner sig i Stockholmstrakten och vill se matchen ikväll så visas den på Retro, Bondegatan 25, som vanligt. Det verkar bli ett riktigt stort gäng med närkingar ikväll, både unga, äldre, kvinnor och män. Så tveka inte på att komma förbi!
Örebro Nicka i ribban
2016-04-18 15:27
@Lorden Nej, vi skulle fortfarande vara 3 då Norrköping har fler mål gjorda och Djurgården går före på inbördes möten.
Örebro rirobban
2016-04-18 13:26
Nicknamn i ribban//

Okej jag förstår :)
Örebro Lord Bertin Zé
2016-04-18 12:29
Om vi vinner med 4-0 ikväll samtidigt som Djurgårn torskar med 3-0 så leder vi Allsvenskan med lika många matcher spelade som alla andra.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-18 12:04
@rirobban:
Jag sa inte att det är en "tuff match" och jag är medveten om att vi brukar ha lätt för Elfsborg. Däremot har jag ingen statistik på hur många poäng vi "brukar" ta mot olika lag, så jag klumpade helt enkelt ihop Elfsborgsmatchen med det tuffare spelschemat då de brukar vara ett topplag. Men visst, det kanske hade varit bättre att ta med matcherna i omgång 11-19 istället. Min poäng var hursomhelst att visa på att vi möter många "sämre" lag tidigt för att sedan ta oss an de större drakarna. Det är rimligt att antaga att poängutdelningen kommer vara sämre under sommaren än våren och hösten, så det gäller att vi kan ta de poängen som krävs för att ge oss själva chansen.
Örebro pemo
2016-04-18 11:55
Nick.../ Håller med dig om mycket. Själv mår jag bäst om ÖSK kunde hålla sig i mitten med chans uppåt. Det är så dj..la jobbigt att alltid ha kniven mot strupen på hösten.
Tycker årets inledning ser lovande ut. Mot DIF var det nog rätt mycket nerver med i spelet, men sen har det sett bättre ut.

Men, vi producerar alldeles för lite mål, med tanke på chanserna. Där vill jag se proppen ur snart. Årets allsvenska verkar bjuda på mer mål än tidigare och då får man inte missa så mycket som vi gjort.

Jag följer allsvenskan på C-more och har väl inte blivit så överdrivet förtjust i Göteborg, så den hemmamatchen ser jag verkligen fram mot. Att rulla ut ICA på hemmaplan och tysta alla Genn.

I kväll blir det nog mer "hjärtat i halsgropen" Alltid svårt med matcher som vi "borde vinna" . Hoppas bara att Giffarna anfaller, så vi får chans till de berömda omställningarna. Men risken är väl att de kryper ihop och lockar upp oss för att själva få kontra.

Målvaktsfronten känns bra. Fortfarande lite fundersam kring mittbackarna och deras markeringsspel. När det gäller höjdbollarna, så får väl RÅP och Astrit hjälpa till.

Om Nordin fortsätter som han börjat är det lugnt på mitten. Tyvärr lite slagsida på höger, då Kalle inte är lika bekväm på kanten, men han ska ju gå inåt.

Dags för Crespo att leverera i kväll? Om det nu är så tufft i startelvan, så bör Axén också visa det i uttagningen/byten.

Första nollan i kväll för Rinne?
Örebro rirobban
2016-04-18 11:48
Nicknamn i ribban//

Hur kan du ha med Elfsborg hemma som en tuff match!? Det brukar ju vara en av de enklaste matcherna på säsongen! Gefle borta brukar vi också ha ganska lätt för. Men håller med om att AIK, Malmö och Häcken brukar vara tuffa. Samtidigt brukar vi göra bättre matcher mot topplagen än mot bottenlagen.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-18 11:00
@flesklepp:

Kanske inte "slappna av" i ordets rätta bemärkelse, men jag har fått intrycket här av att många tycker att vi har gjort det bra hittills som tagit fler poäng än vad vi gjorde under de första 9-10 omgångarna (eller vad det nu var?) i fjol. Själv har jag som "krav" på ett lag som ska vara med och slåss om Europaplatser att man vinner mot lagen i botten.

Helt ärligt skapade vi knappt någonting mot DIF, vi krigade till oss en seger nere i Helsingborg efter en ojämn match och vi spelade ut J-södra i långa stunder senast på hemmaplan.

Jag själv hade räknat med 7 poäng efter de 3 första matcherna. Nu har vi 6 poäng vilket är helt OK, men det behövs en seger idag, för spelschemat blir som sagt inte lättare.

De första 8 omgångarna möter vi 2 lag som är tippade på övre halvan, Djurgården och Göteborg (bägge på Behrn). Vi möter 6 lag som är tippade på nedre halvan, Helsingborg, J-södra, Sundsvall, Östersund, Kalmar och Hammarby.

Klart vi ska plocka mycket poäng då.

Här följer spelschemat omgång 9-19:

Elfsborg (h)

Gefle (b)

Norrköping (h)

AIK (b)

Malmö (b)

Häcken (h)

Falkenberg (b)

Malmö (h)

Norrköping (b)

Häcken (b)

AIK (h)

Som sagt, det blir tuffare i mitten av serien.

Angående "målet är ingenting, vägen är allt":

Jag har gott om tid att njuta av segrar och sörja förluster. Jag har gott om tid att analysera vad som gick bra och vad som kan förbättras. Jag har gott om tid att läsa om oss i lokaltidningen och riksmedia.

Det jag kan få intryck av är att man har för låga krav på Sportklubben. Om vi när hösten drar igång är 15 poäng efter toppen istället för 25 betyder inte det nödvändigtvis att vi har gjort en bra vår och sommar. Vi har gjort det klart bättre än den usla säsongen i fjol, men vi var faktiskt 14 poäng (och 29 i målskillnad) från topp 6 i fjol då DIF hade 51 poäng. 2010 när vi kom 3:a tog vi 52 poäng, som en jämförelse.

Jag skulle nog vilja påstå att vi behöver plocka drygt 20 poäng innan EM-uppehållet för att ligga bra till. Säg 15 poäng på de 8 matcherna vi har kvar. Det tror jag vi klarar. Då har vi 21 poäng, lika många som vi hade 2010. I fjol hade vi 10 poäng efter 12 matcher, vilket såklart var alldeles för få poäng.

Jag tycker nämligen om att sätta upp delmål, även om Axén är noga med att påtala att tabellen räknas efter 30 omgångar. Ju fler poäng man tappar, desto fler behöver man hämta in. Vi kommer åka på minor under året, men vi kommer även att "skrälla" mot de större lagen. Det gäller att ha marginalerna på sin sida.
Örebro Bastard on Parade
2016-04-18 10:50
ÖSK anlitar alltså säkerhetsansvariges vaktbolag, som struntar i att lämna in tjänstgöringsanmälan och rapporter inför och efter matcherna. Bara hälften av vakterna hade rätt utbildning inför AIK-matchen i höstas.

Det är kanske inte så konstigt att ÖSK tar så märkliga beslut ur ett säkerhetsperspektiv när kompetensen uppenbarligen saknas.
Örebro Vinnartradition
2016-04-18 08:52
Rätt kul att läsa i Sundsvalls forum. De tycks vara lika tvärsäkra på att de tar tre poäng som jag är att vi gör det.

Vi har ett bättre lag än Sundsvall och ska således vinna. Det kommer dock kräva att vi gör en bra insats och är solida på defensiva fasta.
Örebro flesklepp
2016-04-18 08:11
@Nicka i ribban:

Nä, vem kan nånsin slappna av? Åker vi inte ur i år så gör vi väl det nästa år, eller nästa, eller nästa...

Apropå tågliknelsen tidigare ("hänga på tåget nu, för snart lämnar det perrongen") ber jag att få citera Robert Broberg, Målet är ingenting, vägen är allt:

"målet är ju ingenting
vägen är allt
-
om du sitter med biljetten
en millimeter ifrån näsan
-
ja då missar du utsikten
alla medresenärerna
och ja nästan
hela resan"
Örebro Nicka i ribban
2016-04-17 23:54
En vinst i omgång 28 är värd lika mycket som en vinst i omgång 4. Ta en titt på spelschemat från omgång 9 och framåt. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Vi måste plocka mycket poäng i början, för sen blir det tuffare matcher. Statistiskt sett plockar vi säkert fler poäng mot bottenlagen än topplagen. Vi möter en del bottenlag i början och i slutet. Det är då vi "ska" plocka flest poäng. Inte i dubbelmöten med Malmö och Norrköping, även om det såklart vore önskvärt. Förra sommaren hade vi ett tufft spelschema och vi förlorade match, på match, på match... I år verkar vi ha brutit vårförbannelsen, men det betyder inte att vi kan slappna av för det. En tuff sommar och vi är borta från Europaspel om vi inte plockar mycket poäng däremellan. Det är bättre att vara på den säkra sidan och plocka ordentligt med poäng i början än att behöva snitta 2 poäng per match när vi möter många av topplagen.
Mäster Estragon
2016-04-17 23:29
[QUOTE=Nicknamn i ribban] Det gäller att hänga på tåget nu, för snart lämnar det perrongen. [/QUOTE] Det gör det väl knappast efter 4-5 omgångar?
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-17 23:01
Vinst och vi går upp på tredjeplatsen.

En mycket stor vinst och vi går upp på andraplatsen.

En mycket stor vinst, samtidigt som DIF förlorar med några mål, och vi går upp i serieledning.

En förlust och vi är 8-9.

Det gäller att hänga på tåget nu, för snart lämnar det perrongen.
Örebro Marquis de Sade
2016-04-17 18:37
@Alltid Örebro:

Såklart det är så.
Det är ju alltid feststämning när ÖSK rullar in i random ort Sverige.
AIK Nissesson
2016-04-17 17:03
Nicknamn i ribban 15:27

Tack för ditt inlägg :)
Örebro Robben 82
2016-04-17 16:56
Kollar norrköping-aik och jävlar vad bra norrköping är!Dom blir helt klart att räkna med i år igen...sen en sak till som imponerar är ju publiken!Nä nu får jag sluta berömma Peking och se fram mot morgondagen HEJA SPORT!!
Örebro Alltid Örebro
2016-04-17 16:47
@Marquis de Sade:
Visst är det så! Gammla skrönor om ÖSK som et tjångande tråklag ldver kvar, därför det är humor när suportarar till lag som spelar betydligt tråkigare kallar oss tråkiga :)
Örebro Marquis de Sade
2016-04-17 16:27
@Alltid Örebro:

Fast det kanske är läge att analysera också. Klart vi inte tycker att ÖSK är tråkiga, men kolla publiksiffrorna på bortamatcherna. Peking är ju lillebror så de kan räknas bort.
Vi har nog lite att jobba med.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-17 15:27
@Nissesson:

Jag kan meddela att Blåvitt under de 3 första omgångarna har slagit näst minst antal passningar, men 3:e flest långbollar (procentuellt sett). Dessutom har man det tredje lägsta bollinnehavet samt att man varit inblandade i flest nickdueller av samtliga lag. Brottarfotboll var det va? ;)
Örebro rirobban
2016-04-17 15:20
@Pedretti:

Snacka om att kasta sten i glashus. Norrköping är en av Sveriges tråkigaste och fulaste städer. Örebro har fått pris som Sveriges bästa och finaste centrum och är den stad som ökar mest i befolkning utanför dom tre största städerna!
Annons: