/fotboll/osk/forum/7090.aspx/fotboll/osk/forum/7090.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Opus klon
2008-05-01 03:40
ÖSK-Karl//

Du är ju helt slut. Du ska inte gå och lägga dig, du borde vakna...

Varför i helvete skulle vi inte bli insläppta? Om ÖSK säljer biljetter förutsätter jag att man planerar att ha sektionen öppen. Om ÖSK inte säljer biljetter så åker man inte ner och hoppas, då vet man det och köper på en annan läktare.

Det var fan den dummaste frågan ikväll, situationen skulle aldrig uppkomma.

Vad tror du skulle hända om ett gulfstream från skavsta krashade i din säng när du sov?
Relevant fråga eller?

Vilka lockar man med ett namn som "Kubanerna"? Kubaner?
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 03:38
Opus klon//

Och vad tror du skulle hända om inte Black Army släpptes in på BA?

Du vet det säkert, men är för feg för att svara sanningsenligt på det. Nej, nu är det dax för bingen och förhoppning om att ni fortsätter er bojkott.
AIK Opus klon
2008-05-01 03:38
P.O

Du har fel.
Även om vi ponerar att ni skulle få böterna för det du nämner skulle dom landa på högst 250 000.
3000 i bortaklacken a 150 spänn styck ger 450 000, i enbart biljettintäkter.

Nu behöver ju ni inte ta böter om det inte är i erat arrangemang det brister så ni går enorma summor plus på att vi kommer dit.
Örebro P.O
2008-05-01 03:36
Nu börjar jag bli trötter... men det var trevligt att ha detta samtal.
Sov så gott nu alla. (även du Opus ;) )
NN
EDIT: STAVA
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 03:33
Opus klon//

Det om Bojan visste jag inte, men det förklarar ju till viss del hans uppträdande i gemen. Har ju förstått att han haft en traumatisk barndom.

Nej, tror inga Örebroare åkt på kollo. Det är väl något som enbart nollåttor blir skickade till?

Varför har ni namnet Black Army, vilka önskar ni locka till er med ett sådant namn?
Örebro P.O
2008-05-01 03:33
Ämne: P.O//

Enklare är ....Hmm.. Hur många Aik:are är det i Örebro på en match? över 3000? om ni då kastar lite skit, skjuter lite raketer, eldar ett par bengaler, så tjänar nog fan ÖSK på att köra utan AIK klack. Rätta mig om jag har fel
AIK Opus klon
2008-05-01 03:31
ÖSK-Karl//

Ok, jag vet inte om alla skulle tjalla för jag kan omöjligt veta det. Men det jag skrev är min förhoppning. Stoppar man det innan så behöver man inte tjalla, bäst för samtliga på det sättet.

"för ni verkar ha samma inställning som brottslingar, vilket ju många av er också är."

Nu får du för fan ge dig, det där är jävligt onödigt skrivet och gränsar till förtal. Håll dig ifrån påhoppen, det klär dig jävligt dåligt och tar bort den extremt lilla trovärdighet du har kvar i mina ögon. Du har ingen fakta i sakfrågor, du använder bara känsloargument som är vatten värda i verkligheten, du argumenterar mot fakta och skriver sånhärnt skit?
Vem fan tror du att du är?
Örebro P.O
2008-05-01 03:29
Allt handlar ju om pengar..
Som det är nu, så tycker jag klubbarna ska stå för sina egna bortamatcher i form av säkerhet.
Att Örebro har en relativt liten klack kan ju göra mitt omdömme snevt, men endå
AIK Opus klon
2008-05-01 03:28
P.O//

Enklare är det förmodligen, men billigare blir det inte. Det kan jag lova.

yx//

Faktum är att enligt arrangörsrätten så får du stänga ute folk för att dom "ser farliga ut". Man får stänga ute folk med röda skor, 3 öron eller höga käkben om man vill, så länge man inte diskriminerar p.g.a hudfärg, etnicitet, religon eller sexuell läggning.

Så nu vet du det.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 03:28
Opus klon//

"Jag kan ju inte svara för alla, men jag hoppas att samtliga skulle stoppa kastningen innan den skedde. Det är lättare på alla sätt och vis."

Du smiter ju bara runt frågorna hela tiden, yx frågade om ni skulle tjalla. Tydligen inte, för ni verkar ha samma inställning som brottslingar, vilket ju många av er också är. Inte gola, eller hur?
Örebro P.O
2008-05-01 03:26
Ämne: ÖSK-Karl//

Så län....
haha ojoj.. drar du in krig nu?
nä, skippa kriget så spelar vi boll istället

AIK Opus klon
2008-05-01 03:25
ÖSK-Karl//

Så länge du läser mina inlägg som fan läser bibeln kommer vi inte komma någonvart.

Bojan har bokstavligt talat flytt från inbördeskrig under beskjutning. Ang. kollot vet jag inte om det stämde på dig men jag gissar att det gör det.
Örebro P.O
2008-05-01 03:23
Ämne: P.O// "Ser farl....Tror dock att vi kan kringå regelmentet på något vis
Örebro P.O
2008-05-01 03:22
Ämne: "Huliganer är o....
Föresten Opus, du tycker vi ska städa upp efter eran klack som är hälften av vad våran arena tar, eftersom vi hyr den. Kan iofs stämma att det är så (orkar inte kolla) men tänk om det är billigare och enklare att skita i att släppa in er.. kul?
Örebro yx
2008-05-01 03:21
P.O// "Ser farliga ut" går ej ihop med svensk lag. Kallas diskriminering.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 03:21
Opus klon//

"Tja, det beror väl på vad man relaterar till. Alla har olika referenspunkter, vissa har flytt från inbördeskrig under beskjutning"

Bra liknelse, inbördeskrig är ju det ni utkämpar vid era derbyn och även andra matcher, folk har ju mördats i samband med fotboll i Stockholm. Att ni inte kan städa i eget bo, t.ex ta avstånd från Bojans uttalande visar ju hur hopplöst illa ute ni är.
Örebro yx
2008-05-01 03:20
Opus klon//Du visar på en stor självmedvetenhet. Hurvida AIK eller andra klubbar lyckas med att rensa på läktarna låter jag vara osagt då det finns goda grunder att det fortsätter som det gör. England lyckades rensa. Borde vi också kunna göra.
Örebro P.O
2008-05-01 03:19
ojojoj vad ni pratar här då. Allt löses genom att stänga/inte släppa in de som bråkat tidigare eller som ser farliga ut. Då komer det inte bli något bråk, och inte heller anlända någon anmälan.
Ang. patrasken i Norrköping så tycker jag att Ösk ska stänga av dom från fotboll i örebro från all framid, då dom inte var där för att kolla på matchen överhuvudtaget.
AIK Opus klon
2008-05-01 03:17
"Huliganer är ofta utstötta och ensama och finner sin famlij i en supportergrupp."

Har du några belägg för det där eller är det bara den klassiska grejen man skyller allt på?

"Frågan är hur många i black army som skulle tjalla på en broder/kamrat som kastat in golfboll i huvudet på en djurgårdsspelare."

Jag kan ju inte svara för alla, men jag hoppas att samtliga skulle stoppa kastningen innan den skedde. Det är lättare på alla sätt och vis.
AIK Opus klon
2008-05-01 03:14
yx//

Vi har aldrig givits förutsättningarna att göra det utan att bli uthängda/avstängda själva men nu verkar det finnas ett intresse från förbund och SEF att skapa de förutsättningarna.

Få regler anses som legitima, moraliskt och juridiskt riktiga eller inte, om de reglerna berör inte ens blir tillfrågade. Det är ett stort problem både på läktarna och utanför idag, det skapar mer aggression och frustration än vad det skulle behöva göra.
Örebro yx
2008-05-01 03:13
Huliganer är ofta utstötta och ensama och finner sin famlij i en supportergrupp. De som står brevid är ju "la familja" ofta det enda man har eller iallafall starka band. Klart man skyddar. Vidare finns en kultur med hat och älska och antagonister vilket föder avarter och perversa våldshandlingar.

Klart detta kommer fortsätta, alla faktorer som behövs finns där.
Örebro yx
2008-05-01 03:09
Opus klon//Det är fint och ger er legitimetet utåt. Frågan är hur många i black army som skulle tjalla på en broder/kamrat som kastat in golfboll i huvudet på en djurgårdsspelare.

Hade klubbarna och fansen varit framgångsrika i sitt arbete med att utrota hulliganerna så hade man lyckats. Tydligen har man inte gjort det.
AIK Opus klon
2008-05-01 03:06
ÖSK-Karl// Läs länken igen du med.

Som jag sa tidigare, jag är övertygad om att din klubb inte resonerar som du utan att man snällt kommer ta sina skyldigheter och fullfölja dem.
Men vi får se den 3:e Juli.

Förresten, vad är det jag ska ta avstånd ifrån?
Att han inte tyckte att det var så farligt?

Tja, det beror väl på vad man relaterar till. Alla har olika referenspunkter, vissa har flytt från inbördeskrig under beskjutning och andra har växt upp på sommarkollo utanför kolmården, så är det och då har man olika sätt att relatera till en sån här händelse.
Det han sa får stå för honom. Så enkelt är det.
AIK Opus klon
2008-05-01 03:04
yx, postar en extra länk bara för dig. ÖSK-Karl har redan läst den, men jag vet inte om han läste hela för han kommenterade bara det som passade hans argumentation.

Konstigt nog tegs den pressrealesen ihjäl av samtlig media förutom DN, all heder åt dem.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 03:02
Opus klon//

Att inte ens du som sitter i Black Armys (hemskt namn bara det) styrelse kan ta avstånd ifrån Bojans uttalande, visar vilken typ av klubb ni utvecklats till. Sedan tror ni att ni skall få fotbollsfolket i Sverige med er genom bojkott, det är ju patetiskt, men det fattar du tydligen inte.

Det ger samma effekt som om Hells Angels skulle hota med att sluta åka motorcyckel.
Örebro yx
2008-05-01 02:56
Hade jag citerar någon här så hade jag använt mig av mitt systematiska X//.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 02:56
Bastard on Parade//

Det du skriver om alla vakter och poliser i en så snäll klack är allvarligt, vet du om Kubanerna för någon dialog med klubbledningen om detta?

Både jag och andra har frågat oss från norra varför det är så otroligt mycket vakter i hemmaklacken.

Om AIK procentuellt sett placerade ut hälften så många, då hade deras problem varit lösta, men bekymret är att då har de ingen ståplatspublik kvar.
Örebro yx
2008-05-01 02:55
Precis som ÖSK-Karl skriver så måste fans inifrån ta tag i det och prata mindre om, vakter, media, poliser, bortasupportrar, provokation, bojkotter, etc, etc.

Klubbarna och supportrana måste börja ta mer ansvar och sluta med att peka finger åt alla möjliga håll.
AIK Opus klon
2008-05-01 02:53
Nej, men jag anser att det kanske behöver en förtydling. Men den får han stå för själv om han tycker att det behövs.

yx//

Vems citat var det då?
Örebro yx
2008-05-01 02:49
BOP//det inlägget var inte direkt till dig. Jag menade att många fans resonerar så. Inte ditt citat osv.
Annons: