/fotboll/osk/forum/7086.aspx/fotboll/osk/forum/7086.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro P.O
2008-05-01 03:26
Ämne: ÖSK-Karl//

Så län....
haha ojoj.. drar du in krig nu?
nä, skippa kriget så spelar vi boll istället

AIK Opus klon
2008-05-01 03:25
ÖSK-Karl//

Så länge du läser mina inlägg som fan läser bibeln kommer vi inte komma någonvart.

Bojan har bokstavligt talat flytt från inbördeskrig under beskjutning. Ang. kollot vet jag inte om det stämde på dig men jag gissar att det gör det.
Örebro P.O
2008-05-01 03:23
Ämne: P.O// "Ser farl....Tror dock att vi kan kringå regelmentet på något vis
Örebro P.O
2008-05-01 03:22
Ämne: "Huliganer är o....
Föresten Opus, du tycker vi ska städa upp efter eran klack som är hälften av vad våran arena tar, eftersom vi hyr den. Kan iofs stämma att det är så (orkar inte kolla) men tänk om det är billigare och enklare att skita i att släppa in er.. kul?
Örebro yx
2008-05-01 03:21
P.O// "Ser farliga ut" går ej ihop med svensk lag. Kallas diskriminering.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 03:21
Opus klon//

"Tja, det beror väl på vad man relaterar till. Alla har olika referenspunkter, vissa har flytt från inbördeskrig under beskjutning"

Bra liknelse, inbördeskrig är ju det ni utkämpar vid era derbyn och även andra matcher, folk har ju mördats i samband med fotboll i Stockholm. Att ni inte kan städa i eget bo, t.ex ta avstånd från Bojans uttalande visar ju hur hopplöst illa ute ni är.
Örebro yx
2008-05-01 03:20
Opus klon//Du visar på en stor självmedvetenhet. Hurvida AIK eller andra klubbar lyckas med att rensa på läktarna låter jag vara osagt då det finns goda grunder att det fortsätter som det gör. England lyckades rensa. Borde vi också kunna göra.
Örebro P.O
2008-05-01 03:19
ojojoj vad ni pratar här då. Allt löses genom att stänga/inte släppa in de som bråkat tidigare eller som ser farliga ut. Då komer det inte bli något bråk, och inte heller anlända någon anmälan.
Ang. patrasken i Norrköping så tycker jag att Ösk ska stänga av dom från fotboll i örebro från all framid, då dom inte var där för att kolla på matchen överhuvudtaget.
AIK Opus klon
2008-05-01 03:17
"Huliganer är ofta utstötta och ensama och finner sin famlij i en supportergrupp."

Har du några belägg för det där eller är det bara den klassiska grejen man skyller allt på?

"Frågan är hur många i black army som skulle tjalla på en broder/kamrat som kastat in golfboll i huvudet på en djurgårdsspelare."

Jag kan ju inte svara för alla, men jag hoppas att samtliga skulle stoppa kastningen innan den skedde. Det är lättare på alla sätt och vis.
AIK Opus klon
2008-05-01 03:14
yx//

Vi har aldrig givits förutsättningarna att göra det utan att bli uthängda/avstängda själva men nu verkar det finnas ett intresse från förbund och SEF att skapa de förutsättningarna.

Få regler anses som legitima, moraliskt och juridiskt riktiga eller inte, om de reglerna berör inte ens blir tillfrågade. Det är ett stort problem både på läktarna och utanför idag, det skapar mer aggression och frustration än vad det skulle behöva göra.
Örebro yx
2008-05-01 03:13
Huliganer är ofta utstötta och ensama och finner sin famlij i en supportergrupp. De som står brevid är ju "la familja" ofta det enda man har eller iallafall starka band. Klart man skyddar. Vidare finns en kultur med hat och älska och antagonister vilket föder avarter och perversa våldshandlingar.

Klart detta kommer fortsätta, alla faktorer som behövs finns där.
Örebro yx
2008-05-01 03:09
Opus klon//Det är fint och ger er legitimetet utåt. Frågan är hur många i black army som skulle tjalla på en broder/kamrat som kastat in golfboll i huvudet på en djurgårdsspelare.

Hade klubbarna och fansen varit framgångsrika i sitt arbete med att utrota hulliganerna så hade man lyckats. Tydligen har man inte gjort det.
AIK Opus klon
2008-05-01 03:06
ÖSK-Karl// Läs länken igen du med.

Som jag sa tidigare, jag är övertygad om att din klubb inte resonerar som du utan att man snällt kommer ta sina skyldigheter och fullfölja dem.
Men vi får se den 3:e Juli.

Förresten, vad är det jag ska ta avstånd ifrån?
Att han inte tyckte att det var så farligt?

Tja, det beror väl på vad man relaterar till. Alla har olika referenspunkter, vissa har flytt från inbördeskrig under beskjutning och andra har växt upp på sommarkollo utanför kolmården, så är det och då har man olika sätt att relatera till en sån här händelse.
Det han sa får stå för honom. Så enkelt är det.
AIK Opus klon
2008-05-01 03:04
yx, postar en extra länk bara för dig. ÖSK-Karl har redan läst den, men jag vet inte om han läste hela för han kommenterade bara det som passade hans argumentation.

Konstigt nog tegs den pressrealesen ihjäl av samtlig media förutom DN, all heder åt dem.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 03:02
Opus klon//

Att inte ens du som sitter i Black Armys (hemskt namn bara det) styrelse kan ta avstånd ifrån Bojans uttalande, visar vilken typ av klubb ni utvecklats till. Sedan tror ni att ni skall få fotbollsfolket i Sverige med er genom bojkott, det är ju patetiskt, men det fattar du tydligen inte.

Det ger samma effekt som om Hells Angels skulle hota med att sluta åka motorcyckel.
Örebro yx
2008-05-01 02:56
Hade jag citerar någon här så hade jag använt mig av mitt systematiska X//.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 02:56
Bastard on Parade//

Det du skriver om alla vakter och poliser i en så snäll klack är allvarligt, vet du om Kubanerna för någon dialog med klubbledningen om detta?

Både jag och andra har frågat oss från norra varför det är så otroligt mycket vakter i hemmaklacken.

Om AIK procentuellt sett placerade ut hälften så många, då hade deras problem varit lösta, men bekymret är att då har de ingen ståplatspublik kvar.
Örebro yx
2008-05-01 02:55
Precis som ÖSK-Karl skriver så måste fans inifrån ta tag i det och prata mindre om, vakter, media, poliser, bortasupportrar, provokation, bojkotter, etc, etc.

Klubbarna och supportrana måste börja ta mer ansvar och sluta med att peka finger åt alla möjliga håll.
AIK Opus klon
2008-05-01 02:53
Nej, men jag anser att det kanske behöver en förtydling. Men den får han stå för själv om han tycker att det behövs.

yx//

Vems citat var det då?
Örebro yx
2008-05-01 02:49
BOP//det inlägget var inte direkt till dig. Jag menade att många fans resonerar så. Inte ditt citat osv.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 02:49
Opus klon//

En enkel fråga som t.o.m du kanske kan svara på:

Tar du avstånd ifrån Bojan Djordjics uttalanden efter matchen mot bajen?
AIK Opus klon
2008-05-01 02:46
yx//

Klubbarna har redan precis dessa skyldigheter i dag, så du får nog komma på något bättre för att du ska kunna känna dig duktig...

ÖSK-Karl//

Ni har ansvar för hela arenan på era matcher, bortaläktaren inkluderat. Det är vad lagen säger.
SvFF säger något annat, nämligen att gästande förening har ansvaret för bortaläktaren.

Vad tror du har tolkningsföreträde, lagboken eller Tävlingsbestämmelserna?

Alltså, genom att följa Tävlingsbestämmelserna bryter ni per automatik mot lagen.

Och ja, vi kommer att polisanmäla alla felaktigheter på eran match mot oss. Vi gjorde det i gävle, bajen gjorde det i Ljungskilen och trelleborg, vi kommer göra det i norrköping också. Det är det enda sättet att få era klubbledningar att lyssna, för brandmyndigheten och gästande klubbar passar det tydligen inte att lyssna på.
Örebro Bastard on Parade
2008-05-01 02:45
yx//

Du får gärna kalla mig blind, frågan är väl bara vem som har problem med synen. Jag har inte skrivit "blir provocerad av vakter", ska du citera mig så gör det gärna korrekt. Jag skrev att det är provocerande att ha ordningsvakter, poliser och civilpoliser mitt i klacken (och även runt omkring). Bortasupportrarna har betydligt mindre bevakning även om de är dubbelt så många.

Sedan får du gärna förklara varför jag skulle skylla saker och ting på mig själv för något jag ABSOLUT INTE har gjort. Varför ska jag ta på mig skulden för sådant andra gör? För det är väl det du syftar på?

Jag menar att jag plus alla andra i klacken straffas för det enskilda personer gjord vid enstaka tillfällen. Du nämner Gais borta, det är ett bra exempel. Du vet väl att de som tände den pyrotekniska pjäsen åkte fast för det?

Sluta skyll på kollektivet!

Jag älskar ÖSK, därför har jag i år varit i NOrrköping två gånger om, Avesta, Kristinehamn och Örebro ett antal gånger för att se laget i mitt hjärta spela fotboll fastän jag bor 10-12 mil utanför Örebro. Jag vill inte bli behandlad som en kriminell BARA FÖR att jag står i klacken.

Öppna ögonen och se hur vi behandlas annorlunda. Skulle jag gå klädd i kostym och ha säsongskort på Norra läktaren skulle ingen bry sig om att kroppsvisitera mig, placera civilpoliser bredvid mig, filma mig på läktaren osv.

ÖSK vill ha en bättre supporterkultur men de inser inte att de själva håller på och stryper den sakta men säkert.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 02:45
Opus klon//

Då måste du nog först förklara på vilket sätt ÖSK bryter emot lagen under matcherna, om det nu skulle vara så kan du ju polisanmäla detta.

Gör er av med ert pack istället, både spelare som inte kan hålla igen käften och det pack ni har på läktarna som förstör. Frågan är väl bara om det återstår något av AIK sen?
Örebro yx
2008-05-01 02:40
Med videokameror på alla arenor och vakter som kan hämta ut alla som bråkar och kastar in saker så kan man ta hand om varenda jävla huligan. Beroende på vad de har gjort kan de straffas med (individuell) böter, fängelse eller avstängning.

En efter en. Så enkelt är det. Och klubbarna har stor del i att få bort de från arenorna.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 02:39
yx//

"GAIS-ÖSK förra året gav ÖSK böter för att hulliganer lekte med elden."

Jo, jag var där och såg de två dårarna tända på med Polisen och klubbvärdarna bakom ryggen, tror de blev avstängda i två år och fick pröjsa böterna till ÖSK. Hade inte Polisen ingripet var vi minst fyra egna som hade haffat dem, däri ligger skillnaden mot AIK som har spelare som indirekt uppmanar till våld.
AIK Opus klon
2008-05-01 02:38
Ni har däremot inte förklarat för mig vad ÖSK har för rätt att gå emot lagen när det gäller arrangemang.

Men ni kan ju fila på något bullshitargument under natten så ska jag titta på när målarfärg torkar eller något annat lite mer givande.
AIK Opus klon
2008-05-01 02:36
Tar det igen för säkerhets skull:

Inte för att det ens finns 5000 huliganer i sverige tillsammans, men även om det skulle göra det skulle man inte behöva 300 vakter. Du har ju ingen kunskap i sakfrågorna överhuvudtaget, varför i helvete tjafsar du emot? Det är helt oväsentligt vad du tycker, jag försöker förklara för dig vad som står i lagen och tävlingsbestämmelserna. Både SvFF och HD skiter nog högaktningsfullt i dina känsloargument, tacka gud för det.

Jag försvarar inte ordningsstörningar, fatta det nu för fan.

ÖSK-Karl

Ang. spelare som försvarat våld, ge mig en länk eller ett exempel tack. Du har fortfarande inte kunnat backa upp ett enda av dina påståenden med någon fakta vad det än har gällt.

Ang. avstängningar och videokameror så är det redan gjort.
Örebro yx
2008-05-01 02:31
Opus//Varför stänger man inte av de som kastade in saker mot hamarby om man har videokameror?
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-01 02:29
Opus klon//

Om du läser detta, ni har ju t.o.m spelare som försvarar våldet hos fansen, bara sådana idiot-uttalanden och att inte klubben stänger av vederbörande spelare är ju helt otroligt.

Det visar ju bara att AIK är en klubb som accepterar våld, ja t.o.m uppmanar till det indirekt. För mig har inte en sådan klubb något berättigande. Men det skulle aldrig SvFF våga göra något åt, för antagligen skulle ni bränna ner kansliet då.
Annons: