/fotboll/osk/forum/7085.aspx/fotboll/osk/forum/7085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2008-05-11 12:17
Ämne: Ämne: Kronblo....
Håller med där. Han var något osäker i positionspelet innan cypernlägret. Han har dock känts följsammare och mer alert när jag på senare tid sett honom på träning. Skulle vara kul att se hur mycket vi kan få ut av hans speluppbyggnadsförmåga. Jag vill se att både Bassombeng och Berra får speltid mot Gais.
Örebro Kronblom
2008-05-11 12:02
Ämne: Kronblom//Berra var ....såg ju fasen matcherna live (Behrn Arena) och nu tusan kändes han farlig där bak varje gång han gick in en närkamp,hoppas han mognat i spelet för då blir han bra!
Örebro Aspen
2008-05-11 10:59
På måndag är en av våren viktigaste matcher. Vi måste satsa på att ta 3 poäng.
Örebro Aspen
2008-05-11 10:57
Hoppas att tränarna klarar av att prova lite nytt både mot GAIS och Elfsborg.
Både Berra Eric och Green MÅSTE får 90 i minst en av matcherna. Annars måste frågasättas varför man gjorde värvningarna.
Westman (som varit duktig) tycker jag blir belönad med att sitta i bastun i cup-matchen.
Örebro Yeah
2008-05-10 23:51
Är det bara jag som tycker det är förvånansvärt mycket självmål i år?
Skulle tro att vi också kanske kan få hjälp med ett par mål om det bara kom lite mer inlägg och skottförsök.
Vi borde definitivt satsa mer på fasta situationer, glen har ju galet bra frisparkar och hörnor. 9/10 sitter ju ofta fint, och det saknas bara en liten touch eller omstyrning av bollen så skulle de sitta.

Jag ska btw starta facebookgruppen "Mera ÖSK-mål!" så kanske det hjälper.
Örebro GT
2008-05-10 23:20
Швеция - Россия сейчас в хоккей на чемпионате мира!
Örebro Mittåt
2008-05-10 20:37
Ja, Ungdom hade både tur och otur idag. De kom underläge med 2-0 redan efter 10 minuter. Succesivt fick de mer kontroll över motståndarna, som inte verkade orka så bra. Gustaf lundholm gjorde 2-1 på en andraboll i första halvlek.

Så en riktig kalldusch efter en timme. Ölmes dujtiga Saed Rachid gör 3-1 till hemmalaget efter det att ÖSKs mittförsvar missberäknat studsen på en frispark från Ölmes planhalva.

Det hade väl knäckt de flesta lag, men ungdomarna kämpade sig ikapp. Först var det Edvin Möller som petade in en boll som deras målvakt tappade. Med en kvart kvar skjuter Fedja Jelecak snyggt 3-3 utifrån straffområdesgränsen. Bra förarbete av Marcus Astvald.

ÖSK kämpar på för att pressa in en boll till och Ölme maskar för allt vad de är värda för att inte behöva springa så mycket. Hemmalaget har dock två heta chanser i slutminuterna.

Ölme fick för övrigt avsluta matchen med två spelare utvisade. Henrik Berger och ytterligare en spelare åkte ut efter sina andra gula kort i matchens slutskede. Den ende som borde ha utvisats var dock matchens som vanligt fullständigt urusle domare Mattias Schollin. Han tappar alltid kontrollen över sina matcher och försöker sedan styra dem genom att visa gula kort. 12 stycken i den här matchen om jag inte tappade bort något.

Förra året blev det stryk med 3-1 i en tidig vårmatch i Kristinehamn, såd et här var helt klart ett fall framåt. Minst ett av Ölmes två första mål var för övrigt solklar offside. Ett långskott tar på en Ölmespelare som är klart offside. Bollen ändrar rikting och går in via stolpen. Suck!
Örebro Aspen
2008-05-10 20:26
3-3 för ÖSK Ungdom
Örebro Aspen
2008-05-10 19:34
Kronblom//Berra var INTE en säkerhetsrisk före Cypen-lägret. Läs matchrapporterna.
Örebro Gallente
2008-05-10 19:24
Jag hoppas på följande lag mot Gais:

Westman
Gren-Wikström-Holgersson-Wowoah
Haginge-Kihlberg
Anttonen-Gerzic-Frempong
Rodevåg
Örebro _Adde_
2008-05-10 18:06
Kalmar va grymma idag! Man kan inte låta bli att va lite avundsjuk på dem, när de knyckte Dauda framför näsan på oss och kan ha honom på bänken!

Rajalakso... vilket skämt!
Örebro Toro
2008-05-10 17:15
Bänk:
RiRi
Rode
Frempong
Wikström
Sebbe
Örebro Toro
2008-05-10 17:14
har sagt det förr och säger det igen, DENNA elva ger oss 3pinnar mot GAIS!

-------------Westman-----------------
Haginge-Zé Ndille-Holgersson-Vovven
---------Khilberg--Nordback----------
---------------Gerzic----------------
----Porokara---Halilo---Näfver------
Örebro Kronblom
2008-05-10 17:12
Ämne: Vi är aldrig slagna ....
Återigen:enbart i media!
Örebro Liberate
2008-05-10 16:30
Vi är aldrig slagna på förhand,kommer aldrig bli slagna på förhand.
Örebro Kronblom
2008-05-10 16:19
Ämne: Inget personligt mot....
jag menade att man i media var förslagna på förhand,läste både på "inför matchen" i matcherna mot Elfsborg och Djurgården där det skrevs att man inte skulle räcka till.Själv tror jag alltid på tre poäng och så även på måndag mot Gais.Men att komma bättre än en tolfteplats handlar mer om att bara tro på sin spelidé,man har ärligt talat inte tillräckligt bra lag för det i nuläget utan det krävs rejäla förstärkningar för att bli ett mittenlag.Sen är det ju inte bara på bortaplan som ÖSK har svårt,man har ju svårt att näta på hemmaplan med.
Men det är ju bara att jobba vidare.Tre pinnar mot Gais!
Örebro Liberate
2008-05-10 16:17
Vi skulle behöva en sån som Santin.
Örebro Liberate
2008-05-10 16:16
2-1 till KFF efter 15min(!)
Örebro Rocky Dennis
2008-05-10 15:51
(för övrigt så var min 0-0 tippning inte medveten)
Örebro Rocky Dennis
2008-05-10 15:47
Inget personligt mot dig Kronblom. Men det ör en typisk Örebro-mentalitet. Jag visste inte att man kunde vara "slagen på förhand"? Med sådana tankegångar förstår jag varför Örebro inte vinner på bortaplan. För att komma bättre än en tolfte, trettondeplacering måste både vi och spelarna kunna släppa det och verkligen tro att vi kan vinna alla matcher, vilket vi också kan! Jag tror att den skrala målskörden beror på psykologosika faktorer snarare än kvalitativa.

Bortsett från första halvlek mot djurgården tycker jag inte att ÖSK har spelat så otroligt bra som det har låtit på vissa. Vi har varit stabilt defensivt, stundom spela bra offensivt, men precis som de nämnt har det varit alldeles för inneffektiva när det gäller målproduktion.

Mot GAIS vill jag se ett ÖSK som offrar sig både i egna (vilket man hittils har gjort mestadels) och i motståndarlagets straffområde, att man verkligen visar vart det där berömda skåpet skall stå.

VÅGA ÖSK, 3 poäng mot GAIS!
Örebro Kronblom
2008-05-10 14:56
Ämne: kribba//
Det är en ....
har tippat ÖSK på en slutlig tolfteplats och man ligger på 13:e så man ligger där man förväntat sig,det man är besviken på är att målskyttet är så trögt.De matcher man vunnit är mot lag som jag tycker man ska slå,är väl egentligen bara matchen mot Norrköping man är besviken att man var så bleka i den matchen.Bonuspoängen får väl vara mot Elfsborg och skansen där man var slagna på förhand men lyckades greja poäng!
AIK kribba
2008-05-10 12:19
Hur känns vårsäsongen så här långt? Vet inte vilka förväntningar ni hade,men kanske ni förväntat er några poäng till misstänker jag. Lag som Ljungskile och Trelleborg har bjudit på oväntat starkt motstånd så här långt och gjort att den nedre regionen är rätt tight. Med två tredjedelar kvar finns det ändå många poäng kvar att spela om.
Örebro Kronblom
2008-05-10 11:47
Ämne: Angående Berra (rätt....
Berra var en säkerhetsrisk bakåt i träningsmatcherna då han(som ngn nämnt tidigare)låg fel i positionspelet och därav kom de idiotiska kapningarna.Förhoppningsvis har Sixten/Axén nött bort det nu för vill inte se att han fixar straff åt Gais på måndag om han nu startar!
Örebro Rojas
2008-05-10 10:07
Måste instämma, berra borde verkligen få starta ! wikströms uppspel går ju till fel destination 50 % av gångerna !!!!. Bertin Zé från start
Örebro Grixx
2008-05-10 09:03
Angående omröstningen av webbsidan. Kan vara så att det kan vara kul med lite förändring efter något år, men samtidigt så har vi ju i princip den snyggaste sedan vi bytte.

Har svårt att se någon annan som skulle vara snyggare, möjligen att någon ligger jämbördes, övriga är långt efter.
Örebro Mittåt
2008-05-10 00:01
Vår hemmaplan är vår borg.

På Behrn Arena i en behaglig temperatur besegrade i kväll ÖSKs andra talanglag ÖSK Söder nyuppflyttade Fellingsbro i Närkesfyran. Segersiffrorna blev passande nog 4-0. Gästerna hängde med rätt bra fram till mitten av andra halvlek, då plastdöden slog till och benen blev väldigt, väldigt tunga. Nu var det inte därför ÖSKarna vann. Då ledde de redan med 3-0. Det första målet gjordes efter typ 10 sekunder. Det blir nog årets snabbaste på Behrns.

Ett klart genidrag av södergrabbarna att spela hemmamatcherna på Behrns i år. Där kommer det nog att bli en och annan poäng. Talangtruppen hade fyra nerfarmade 17-åringar på planen. Alla fyra (Boris Lumbana, Viktor Lindqvist, Jonathan Ring och Gustav Källberg) skötte sig klart godkänt. Boris spelade för övrigt fulla 90 minuter. (I de lokala serierna tillämpas flygande och obegränsade byten, så sköter man sig inte är det stor risk att man hamnar på bänken).

I en annan del av Örebro höll Adolfsberg på att lugga serieledarna Köping FF på samtliga poäng. Det blev i stället KFF som luggade Adolfsberg på två, när man gjorde 1-1 målet i den 88:e.

Seriens sämsta plan, skriver Magazine24 om matchunderlaget. Något som dock tjänar AIKs syften. Det är svårt att få med sig en fullpoängare från Lugnet - speciellt före midsommar.

Talangerna åker i morgon till Kristinehamn för att möta IFK Ölme, som inför denna säsong skaffat sig en riktig skarprättare till frisparksskytt. Snart 39-årige Henrik Berger har redan slagit in två på tre matcher. ÖSKs målvakt (vem det nu blir) får se upp.

På målvaktssidan noteras att det verkar som om Richard är återställd. Peter Rosendahl åker nämligen med till Värmland i morgon och det hade han nog inte fått göra om han var påtänkt som reserv på måndag.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-09 23:46
In med Bertin Zè mot GAIS!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-09 22:50
Wiken har ju tillbringat de senaste 4-5 åren mestadels på konstgräs, därför tycker jag absolut att Berra borde få chansen borta mot Gais. Det måste dessutom till en förändring på våra fasta situationer och Wiken har inte varit något hot alls när han går upp på dessa.
Örebro Bastard on Parade
2008-05-09 22:37
Henrik(ÖSK)//

Jag tycker absolut att Berra tokdominerade luftrummet. Jag trodde han skulle vara given i en startelva, men så är ju inte fallet. Hans problem är väl att han rätt ofta söker sig till en position som libro, och han är ju inte världens snabbaste man om vi säger så.

Berra är ett anfallsvapen som mittback. Han kan ta insparkarna från Westman då han har en otrolig precision i passningarna. Ett bra exempel på detta är ju i träningsmatchen mot Gefle då han nådde Rodevåg som skarvade till Bassombeng som avslutade med en tvåfotare.
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-05-09 22:24
Angående Berra (rätta mig nu gärna om jag har fel då jag inte bevittnade någon av träningsmatcherna) men kontrollerande inte Berra luftrummet fullständigt under dessa och därmed kan sägas låg positionellt rätt mesta delen av tiden? För en exil-ösk:are lovade Berras insatser väldigt gott av att döma av matchrapporterna från dessa matcher varav jag hela tiden ställt mig lite frågande till Wikströms prenumeration i backlinjen.
Annons: