/fotboll/osk/forum/7083.aspx/fotboll/osk/forum/7083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2008-05-04 19:08
ÖSK-Karl// Håller med att han inte fick NÅGOT gjort idag och han stärkte def inte sin plats däruppe och knappt på bänken. Hur han fungerat som mitttf längre låter jag vara osagt.

Rode såg ut att ha varit en bättre spelare idag. Å andra sidan om han blir trött så fort kan det ha varit det som gjorde att tränarvalet föll på Walker.

Men visst skulle en riktigt bra forward stå högt på önskelistan, men det har ju tränarna sagt från början.
Örebro Matta
2008-05-04 19:05
Jag tycker att Toivonen var planens kung idag.
Snygga solonummer och knappt en bortslagen passning på hela matchen. En riktigt bra fotbollsspelare!
Örebro Matta
2008-05-04 19:05
Jag tycker att Toivonen var planens kung idag.
Snygga solonummer och knappt en bortslagen passning på hela matchen. En riktigt bra fotbollsspelare!
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-04 19:03
Blå i exilen//

Det läggs ingen energi på att hata Toivonen, det sitter ändå i ryggmärgen på oss, så det gör varken till eller ifrån. Kul ändå att han har kvar raggarfrillan ifrån Degerfors.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-04 19:00
Grixx//

Men det är ju främst det vi saknar, någon (läs idag Rodevåg) som kan leverera inne i boxen. Försök förklara varför man efter den uteblivna framgången i Norrköping sätter i Walker?
Malmö FF Blå i exilen
2008-05-04 18:59
Ämne: Zap//

Tyckte du v....
Varför lägga energi på att hata Toivonen?

Idag kan man bara konstarera att Ola + DA (så länge han fick vara inne) tog hand om mittfältet. Jag har faktiskt en känsla av att ni gav Ola ett tändmedel som var positivt för oss.

Stötta era egna spelare istället.
Örebro Grixx
2008-05-04 18:57
.....och glöm inte att Malmö spelade riktigt bra.
En viss tränare börjar få MFF att fungera och inte minst det finns ett antal spelare i MFF som utan att blinka skulle platsa i ÖSK....och prislappen på dessa spelare är inget som vi ändå skull ha råd med.
Örebro Henrik(ÖSK)
Tycker knappast Walker var så mycket sämre än någon annan i ett våldsamt underpresterande ÖSK. Men givetvis måste nytt blod in i truppen. Finns det någon möjlighet att låna Skoog måhända?
Örebro ÖSK-Karl
Bosse L//

Håller med dig, inte för att det var storpublik (hade räknat med fler) men så loja spelare förutom Nordin och Anttonen hat jag inte sett uppträda på "Vallen" någonsin.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-04 18:53
Om vi skall bli ett etablerat lag i AS (det skall vi) så måste vi göra oss kvitt med allt som heter Walker.

Han måste vara sämst i hela AS (om inte hans bror fått chanchen i AIK?)
Örebro Grixx
2008-05-04 18:52
ÖSK-Karl// Som svar kan jag säga att han är otroligt seg sedan träningsmatchen mot Gefle orkar inte löpa och levererar inte ens på träning. Du såg idag att trots att han knappt varit inne så börjar han köra gåfotboll utan boll. Han är giftig i boxen men sedan är det slut. En eller två löpningar och han börjar gå och ser inte alls ut att vilja ha bollen.
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-05-04 18:52
Jag ska tillägga att jag personligen aldrig skulle kalla någon spelare som lirar i ÖSK för sopa. Stötta istället för att stjälpa borde vara ledordet.
Örebro Henrik(ÖSK)
2008-05-04 18:51
Skyller knappast förlusten på tränarna. Som Boström konstaterade i paus fungerar inget spelsystem i världen om inte spelarna löper. Spelarna MÅSTE göra jobbet. Till Helsingborg vill jag se Näfver från start och Rodevåg på topp. Samt en bra mycket bättre inställning. Annars kan vi åka på rätt många mål i baken mot ett minst sagt målglatt Helsingborg.
Malmö FF Bosse L
2008-05-04 18:49
Haha....ÖSK var fan ta mej det sämsta laget vi mött hittills under säsongen, konkurrerar dock en aning om den platsen tillsammans med IFK Norrköping.
Såg matchen på tv, men det ni presterade var ruskigt pinsamt. Lama och håglösa spelare, att inte heltidsbetalda spelare kan prestera bättre inför storpublik i Örebro är verkligen nonchalant och dåligt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-04 18:49
Zap//

Tyckte du vi hade något att heja på? Det enda som hade varit kul var om Degen-röven blivit utvisad, vilket hade varit mer normalt på BA,

Malmö FF Blå i exilen
2008-05-04 18:48
Ni lider helt enkelt en förskräcklig brist på offensiv styrka. För er del ser detta absolut inte bra ut.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-04 18:46
Jag har sett ÖSK spela på "Vallen" sedan början av 60-talat, men har ALDRIG sett dem skapa så otroligt lite, då inbegriper det matcher mot Ajax o.s.v.

Hoppas att Sixten och Axèn förstår att de inte har en livstidsanställning i ÖSK.

Vaddå 4,3,3. På sin höjd kan man kalla det det 4,5,1.

Och du Axén som är inne och läser här. VARFÖR FICK INTE RODEVÅG hoppa in istället för sopan Walker?
Malmö FF Zap
2008-05-04 18:43
Den enda gången man hörde ÖSK klacken var när de buade åt Ola. Ett tips till nästa match är att också heja på det egna laget så kanske de spelar bättre ;)

Hoppas att ni vinner nästa match. Men det fixar ni nog.
Örebro 100år
2008-05-04 18:36
Bäst idag: Walker utbytt
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-04 18:34
PINSAMT

Vi har gjort ynka FYRA mål på nio omgångar. Sedan tar våra tränare in Walker som så kapitalt gjorde bort sig i Norrköping.

Walker har säkert den btittiska andan i sig att ge allt i varje sitiution på träningarna, MEN han är ingen allsvensk spelare och kommer aldrig att bli.

Varför fick inte Rodevåg komma in i pausen? Skandal av Sixten och Axèn. Nu MÅSTE vi köpa in en striker i sommar, kosta vad det kosta vill. Publiken var idag spyfärdig.

Dagens solklara kalkon: Tränarna, som sätter in en avbytare som sedan blir avbytt, räckte det inte med vad sopan Walker visade, eller snarare inte visade i Norrköping.

Sälj Nedim o Walker i sommar, köp in en striker, finns det sedan pengar över, ta haem Alvbåge.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-05-04 18:30
Håller med Chipset. Vad gjorde laget igår och innan matchen idag!? Har aldrig sett de så trötta och loja. Nävfer och Roden var ju trötta redan när de kom in på plan.. vafan!?
Örebro Chipset
2008-05-04 18:27
Matchens lirare måste ändå ha varit Nedim Halilovic.
Örebro Grixx
2008-05-04 18:24
Som vanligt sådana här matcher. Var vi dåliga eller gjorde dom oss dåliga??? :-/

...ja ja ja...jag vet, en kombination var det.

Tyckte mig se dålig taggning när ingen ville ha bollen utan sprang med ryggen mot Weggen efter en räddning och det var ca 3.50 in på matchen.
Örebro Chipset
2008-05-04 18:23
Nordin ok, alla andra under isen. Känns fel att prata om detaljer en sån här dag men det var nästan roligt att se Rodevåg när han helt ren får en perfekt boll av Nordin som är bara att ta emot och lägga in. Trots lång betänketid och stor koncentration lyckas han på något konstigt sätt ändå att missa bollen. Trötthet eller inkompetens? Såg faktiskt ut som trötthet fast han bara hade varit inne 10 minuter.
Örebro Chipset
2008-05-04 18:20
Pinsamt. Lagfest igår eller en epidemi? Löneavdrag som följd: JA!
Örebro Grixx
2008-05-04 18:16
Yeah// Håller med dig, medgångssupportrar.
Örebro Grixx
2008-05-04 18:14
Klassskillnad mellan lagen!!!!!

Alla under isen förutom Nordin. Fixa ett 5-års kontrakt på Nordin NUUUUUUUUU!!!!!!!!

Wowen def under isen när Näfver var borta.

MFF-supptrarna vet nu varför de gjorde sig av med Glenn.

Walker agerade pojklagsspelare där uppe och skulle nog gått ner och Nordin däruppe.

Trodde nog att det var Anttonen som skulle ut när Näfver skulle in.

annars så bemödar jag mig inte så mycket mer..just nu.
Örebro Yeah
2008-05-04 18:12
Fan vad jag skäms över supporterinsatsen idag, så jävla pinsamt! Inte en jäkel sjöng eller stöttade laget, inte ens vid 0-0! Tro fan att spelarna blir extra omotiverade när 9000-öskare sitter knäpptysta.
Vi = 12:e spelaren får fasen ta på sig minst ett av målen!

Och ja, jag vet, jag var också där och såg hur uselt dom spelade, men är det deras jobb att prestera på plan så är det vårat jobb att prestera i klacken. Eller består kubanerna bara av medgångssupportrar?
Örebro Storm_90
2008-05-04 18:11
ALLA SÖG KUK IDAG FYFAN JAG SKÄMS!!!!!!!!!!!
Örebro Raketen
2008-05-04 18:06
Fantastisk propaganda såhär sista hemmamatchen inför EM-uppehållet. Det lär bli rusning till jubileumsmatchen mot Fluminense. Törs man gissa på 1.500 åskådare då?
Annons: