/fotboll/osk/forum/708.aspx/fotboll/osk/forum/708.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro flesklepp
2016-04-19 07:06
@Nissesson:

Haha, "forumkungarna" regerar :-)
Örebro rirobban
2016-04-19 00:05
Ingen katastrof, vi är bara 3 poäng från 1:a-platsen och guldet! Detta tar vi! Jag tippade förlust ikväll, så detta var redan medkalkylerat. Däremot tror jag stenhårt på seger mot Göteborg! Då är vi på banan igen :)
Örebro ForzaÖsk
2016-04-18 23:55
@Tokaij Azsu:
ä

Håller med, Dajje lever på sin snabbhet endast. Skulle vilja ha in Brendan istället och kanske Hagge istället för Ring.

Astrit var bäst i Ösk idag, riktigt bra som vanligt. Han var den enda som skapa lite. Råp gör även han en bra match. Resten underkänt.

Skulle vara intressant att testa som flera av er föreslår att köra Crespo och Holma på topp med Astrit bakom då Holma är vilsen på kanten. Ska Axén envisas med att köra 4-4-2 vill jag ge Sema chansen istället för Holmberg.
Örebro Bastard on Parade
2016-04-18 23:17
För övrigt tråkigt att se hur grisigt Sundsvall spelade under vissa stunder. Patetiskt maskningsförsök när en skadad Sundsvallsspelare haltar in på planen och lägger sig. Bra att domaren tog fram det gula kortet. Kort innan 1-0 så ska ju DG ha en solklar frispark när en Sundsvall-spelare går in våldsamt med dobbarna före. Solklar varning trots att han vinner bollen. Eller när Gerson (?) stänger vägen får Crespo, får en liten knuff men slänger sig som om han har blivit knockad av Mike Tyson under hans storhetstid.

Sundsvall spelar ju egentligen rätt trevlig fotboll, men jag tål in osportsliga lag som filmar så fort tillfälle ges. För min del får de gärna åka ur tillsammans med Falkenberg.
Örebro Snö
2016-04-18 23:14
Bara Astrit ska ha godkänt idag,undrar hur de ska gå när han tackar för sig, då blir vi inte ens mittenlag:)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Pedretti
2016-04-18 23:11
Ett exempel på där Crespos indirekta spel hade effekt var när DG fick sitt "friläge" som han tyvärr brände och det var väl det första och sista vi såg av honom i matchen enligt mig iallafall.
Örebro Vinnartradition
2016-04-18 22:48
@Lord Bertin Zé:

Crespo drar, som du skriver, på sig en hel del bevakning vilket öppnar upp ytor för medspelare. Jag tycker dock det är rätt tydligt att han för närvarande saknar en del timing och kyla. Däremot inte sagt att jag vill bänka honom för resten av säsongen.
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-18 22:30
@Lord Bertin Zé:

Axén behöver en spjutspets i sin spelidé. Visst, i enstaka matcher fungerar det utan, men han har sagt i många intervjuer att han vill ha en spelare som ligger längst fram och drar ut motståndarna.

Crespo är ändå inblandad i många farligheter, även om han inte fått till det än. Göteborg vill garanterat inte ha en snabb anfallare emot sig på Behrn med den mittbacksuppsättningen man har.

Mot Djurgården var vi aldrig i ledningen och de backade djupt med försvaret.

Mot Helsingborg tog vi ledningen först i slutet av matchen.

Mot J-södra borde Crespo gjort mål, men det var han å andra sidan inte ensam om i laget.

Mot Sundsvall var vi aldrig i ledningen.

Det går att straffa motståndarna ordentligt om vi lär oss att inte släppa in det första målet.
Örebro Pedretti
2016-04-18 22:29
Sitter och kollar på höjdpunkter från matchen och hittar följande.

Nordins fel vid första målet, han ber om bollen och Rinne ger honom den. Det Nordin inte tänker på är att en sundsvall spelare ser hans gestikuleringar och sätter press på honom direkt. Sen är det väl också så att Rinne inte är beredd på att Dibba ska skjuta direkt och det ställer väl honom lite grann.

Andra målet så är det Moberg som styr ett inspel in i eget straffområde där Kalle gör ett "sisådär" försök att skicka iväg bollen men den hamnar hos Dibba som med ett Marcus Pode Anno 2014-självförtroende skjuter hollen och den sitter lågt i ena hörnet. Rinne skulle ha kunnat gjort det bättre på det avslutet men det är som sagt ett klassavslut. Moberg skulle kunna ha gått hårdare på Dibba i det läget istället för att försöka täcka avslut men det är lätt att säga sånt här i efterhand.

Vid det det tredje målet så hamnar unge och något oerfarne födelsedagspojken Ring i en en mot en situation mot Sigurjonsson som har mycket nät att sikta in sig på. Ring skulle ha kunnat gått hårdare i det läget men det får vi hoppas han tar lärdom av, fanns dessutom inget Rinne kunde göra mot det skottet, otagbart. Sen hjälpte det dessutom inte att vi överbelastade ena kanten så hårt när Sundsvall enkelt kunde skicka den mot Sigurjonsson. Tycker även att RÅP såg felplacerad ut då han stod på en yta där Iron-Mike skulle ha stått och på så vis lämnades Sellin (selin?) och Sigurjonsson helt ensamma framför strafffområdet.

Matchen i helhet var ingen katastrof, stolpe ut för oss idag (speciellt för Astrit) och vi var slarviga i avgörande moment.
Örebro Lord Bertin Zé
2016-04-18 22:22
@Vinnartradition:

Jag tycker det är alldeles för tidigt att peta Crespo. Många ville ju det redan efter Djurgårdsmatchen. Dessutom har han inte alls varit dålig, utan det är mest vissa supportrars okunskap då man tror att om man inte gör mål så är man dålig.

Säger det återigen. Crespo är extremt viktigt för vårt spel. Hans djupledslöpningar öppnar upp motståndarlagen väldigt mycket och är extremt jobbiga för backarna att hantera.

Vi får inte heller glömma att han har spelat en halv säsong på dom två senaste åren, så ge honom mer tid. Om han inte har levererat efter 10 omgångar kan det vara dags att börja rikta blickarna på andra spelare.
AIK Nissesson
2016-04-18 22:22
Jag kan bara hoppas att Axén läser här och tar till sig av alla goda råd en coach kan behöva en sådan här kväll, för det är många som vet vad som var fel i dagens ÖSK.

Måndagskvällen är historia, nu kör vi över tråkgöteborg!

Om alla jobbar och siktet blir bättre, så blir det bra:)
Örebro Vinnartradition
2016-04-18 21:56
Jag tycker det är läge att peta Crespo mot Blåvitt. Han är inte alls i form och Kalle behöver få chansen på sin naturliga position.
Örebro Pedretti
2016-04-18 21:36
Saker vi måste fila på inför nästa match. 1. Inlägg och hörnor, visst att en hörna ledde till vårt mål men inläggen och de hörnor som kom senare i matchen är under all kritik, höjd och fart killar, höjd och fart. Även om det var lite för mycket höjd på inläggen från Dajje och Ring. 2. Rejält försvarsspel, när bollen är i vårt straffområde så ska den BORT, kalles nick till 2-1 målet och det efterföljande passiva spelet på Dibba är inte okej, sen så hade ett rejält försvar INTE släppt in deras 3-1 mål. 3. A V S L U T, killarna måste fila på avslut i och utanför straffområdet. 4. Hur vi verkligen ska få med våra yttrar i matchen, Kalle och DG var verkligen osynliga idag och de måste hitta ett sätt att involvera dem annars blir det lätt att försvara sig mot oss.
Örebro Snö
2016-04-18 21:32
Ta de lugnt, som mittenlag behöver vi inte vinna borta mot Sundsvall som för övrigt gör det bra. Om sedan Axen någon endaste gång log eller såg glad ut kanske det skulle smitta av sig på spelet :)men de e nog att önska för mycket. Det är ju bara fotboll vi pratar om inget livsviktigt:) 3p mot IFK heja ÖSK
Örebro Bastard on Parade
2016-04-18 21:29
@Vinnartradition:

Med betoning på bara.
Örebro Cpt. Raw-P
2016-04-18 21:19
Jag tror fortfarande vi "gör en dålig vår" men förhoppningsvis inte lika usel som tidigare år utan kanske 9-10 när serien vänder. Sen förlorar vi inte en match i sann ÖSK-anda å slutar 5:a. Efter säsongen kommer alla vara rätt nöjda och prata om att nästa år då... Ja, då jäklar kan vi utmana om vi bara är med från början.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Vinnartradition
2016-04-18 21:18
@Sunnanlid (2013):

Gör vi bara mål på våra chanser och slutar ge bort baklängesmål tar vi SM-guld.
Örebro Minatankar
2016-04-18 21:16
Jag har tre reflektioner:

1) Almebäck spelade med bättre självförtroende än tidigare. Kul.

2) Jag vidhåller att Kalle ska spela centralt snett bakom Crespo. Astrit bör ha en fri roll, med kanten som utgångspunkt. Kalle bör vara med mycket i spelet i mitten och inte behöva söka den positionen hela tiden. Han gav själv starkt uttryck för den uppfattningen i en intervju för några dagar sedan...

3) Det är inte ok av supportrar att spola de flesta spelarna för kommande matcher som man tidigare hyllat. Vii får ju inget lag kvar med den inställningen. MFF förlorade två matcher men vann idag. Det går upp och ner för alla lag.

Nu vinner vi i stället mot IFK Göteborg!
Örebro Tokaij Azsu
2016-04-18 21:15
Så jävla mediokert! Tycker vi viker ner oss och uppträder så fruktansvärt nonchalant. Bara RÅP som visar någorlunda karaktär.

Örebro Sunnanlid (2013)
2016-04-18 21:13
@Vinnartradition:

Önskar att jag vore lika säker som du på att vi är före något annat lag än Falkenberg när säsongen är slut.
Örebro Vinnartradition
2016-04-18 21:10
Jag hävdar fortfarande att vi ska slå Sundsvall då vi är ett bättre lag än dem.

Jag är säker på att vi, precis som vi förra säsongen, är före dem när tabellen summeras.
Örebro Sunnanlid (2013)
2016-04-18 21:01
Det är förövtrigt lite oroväckande att alla lag utom Falkenberg går "ganska bra".
Örebro Lord Bertin Zé
2016-04-18 21:00
Ja fy fan. Sundsvall är inget lag jag sympatiserar med överhuvudtaget alltså.
Örebro Cpt. Raw-P
2016-04-18 20:58
Giffarna gör en bra match. Sätter sina chanser och straffar oss hårt i sina omställningar. Men vilka tönterier de höll på med. Inkryparn å tränarn som skickar in en till boll som värsta fotbollstränarfarsan. Tog ändå norrlänningar som hederligt folk. De hade vunnit matchen ändå. ÖSK då? Astrit försöker. RÅP kämpar. Försvaret för passivt. Resten orkar jag inte skriva om
Postat via SvenskaFans-appen
Mäster Estragon
2016-04-18 20:57
Ingen skam att förlora uppe i Sundsvall men sättet ÖSK gör det på gör en ju förbannad. Mycket att jobba på i veckan.

För 77:e våren på rad är Kalle överhajpad och ska få sitt stora genombrott men inte ett skit händer. Ge honom chansen i anfallet nu så får han visa vad han går för. Misslyckas han där med är det fan Degerfors som gäller snart..

Sen är der ju sorgligt att man ska behöva sakna Wowoah och Anttonen..

Dystert!
Örebro Sunnanlid (2013)
2016-04-18 20:56
Tack! Då var den veckan förstörd. Börjar dock känna igen gamla goda ÖSK nu. Kryss mot Blåvitt i nästa skulle kännas som en seger.
Örebro Lord Bertin Zé
2016-04-18 20:54
@_Adde_:

Betydligt bättre än oss? Hahaha är du seriös?
Örebro Alltid Örebro
2016-04-18 20:53
@_Adde_:
Håller inte med. De vinner välförtjänt (gör man alltid, målen som räknas) men spelmässigt var de inte bättre än oss. Fan två klassavslut och ett skitmål.
Örebro Bastard on Parade
2016-04-18 20:51
Hur är det möjligt att ingen annan än Astrit kan slå inlägg? Katastrofal kvalitet. Dajjes inlägg hamnar ju till exempel 20 meter fel hela tiden.

Första 20 var bra. Kanske till och med riktigt bra. Varierat anfallsspel med omställningar och bollinnehav med ett antal bra lägen. Sedan kommer Sundsvall in i matchen när Nordin dräller med bollen. Inte så svårt att läsa av ÖSK när varje anfall går genom Nordin så Sundsvall utklassar ÖSK taktiskt. Ännu en taktisk förlust. Det börjar bli många sådana för Axén.
Örebro _Adde_
2016-04-18 20:51
Giffarna är betydligt bättre än oss och vinner välförtjänt! Årets överraskning?

Får jag önska så slipper jag gärna att behöva se Crespo GÅ och dra längst fram pekandes var alla andra skall va. Gillar inte kroppsspråket. Är han sur för att han inte fick dra till mff?
Annons: