/fotboll/osk/forum/7076.aspx/fotboll/osk/forum/7076.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-05-05 10:19
ÖSKare i exil// Seb fick känningar i ljumsken och bytte ut sig själv. Det lär inte ha varit någonting som gått sönder utan mer en försiktighetsåtgärd. Han tror dock inte att han är spelklar till matchen mot Helsingborg. Förhoppningsvis kan han spela mot GAIS, som känns som en viktigare match.
Örebro MejjA
2008-05-05 10:01
hunter//

Du har aldrig tänkt tanken att gå fram och säga till folk som uppför sig illa istället för att sitta här och gnälla på svenskafans forumet inför folk som inte har med saken att göra ?

Och ni som klagar på att klacken stack hem så tidigt igår och att det var så dålig stämmning, rannsaka er själva först. Visst ni kanske satt kvar på matchen, men till vilken nytta, ni gjorde inte ett knyst av er någon gång, vill minnas att Sektion E drog igång en ramsa igår, det var det enda.

Varför inte försöka komma ner och hjälpa oss ibland på läktaren istället för att sitta här och muttra bakom en dator trots att ni inte har hjälpt till ett piss sjävla för att få en bättre stämmning...
Örebro pemo
2008-05-05 09:58
Jag vill se Bartez (stavning) eller Kahn i målet.
Dessutom vill jag se en Nordin fast 3 dm längre.
Örebro Charlezzz
2008-05-05 09:51
absolut. Fast jag kan ändå inte låta bli att tro att det finns andra målvakter som är minst lika duktiga i närkampsspelet men som också vågar ta för sig i luften. En sån målvakt vill jag se i ÖSK... vill inte du?
Örebro ÖSKare i exil
2008-05-05 09:50
Vad hände med Seb? Konstigt att det inte finns någon rapport om det. Och hur mår kilen? Ujuj, vad mycket det finns att oroa sig över.
Örebro pemo
2008-05-05 09:48
Ämne: jag kan inte låta bl....
OK Westmans styrka är inte höjdbollar, men då måste man begära att 195 cm Wickström skall agera. Fast jag håller med, det kan vara på tiden att prova ZE. Gärna mot HIF då vi får stryk i alla fall. Fast då måste någon snabb back täcka upp för honom. Han har spänst och bra tillslag, men man kan väl knappast beskylla honom för att vara snabb? MEN, jag tror nog att Westman har räddat fler givna mål med sitt närkampspel än han släppt in höjdbollar.
Örebro Charlezzz
2008-05-05 09:47
Efter att ha sett alla utom elfsborgsmatchen har jag börjat fundera lite... säg lekt lite med tanken. Vilka i dagens ÖSK kommer vara kvar i det lag som senaste 2015 ska ta SM-guld?? Vilka positioner behöver förstärkas? jag har mina ideér men det skulle vara kul o höra andras. Så vad tycker ni?

ps. fan att inte kilen var 10 år yngre. Att han fick underkänt igår medan andra fick godkänt sätter min panna i djupa veck. Han var ju kanske den enda som försökte ta bollen av en malmöspelare igår + att han hela tiden sökte nya ytor o ville ha bollen.
Örebro Deemus
2008-05-05 09:45
Man börjar se likheter med förra säsongen. Efter bra spel de första matcherna utan att få ordentlig utdelning börjar man spela desperat och helt utan det självförtroende som krävs. Att försvara sig med 9 man och sedan så fort man vinner bollen lägga en långtjoffare mot en ensam anfallare är dömt(och dumt) att misslyckas! De få gånger man sedan försöker passa är både bollförare och mottagare alldeles för stillastående vilket leder till snabba(!!!) spelvändningar från motståndarens sida.

Nu gäller det att snabbt bryta trenden och återta det spel man började säsongen med även om det inte resulterar i mål framåt! Ska vi falla ska vi göra det med flaggan i topp!
Örebro 100år
2008-05-05 09:44
Ämne: Ni i kubanerna borde....Jag stod brevid klacken och själv hörde jag ingenting mer än burop ibörjan. Inte så konstigt att de var mestadels tyst när ÖSK blev utspelade från matchminut nr1. Sen om nu något fått ur sig ordet homosexuell så är det väl inte hela världen? Herregud...
Örebro Charlezzz
2008-05-05 09:37
Ämne: Ni i kubanerna borde....
Oj, när blev ordet homosexuell ett skällsord och dessutom rasistiskt? Nej, jag varken försvarar eller uppmuntrar sådana tilltag.
Örebro Charlezzz
2008-05-05 09:32
jag kan inte låta bli att häpnas av förundran över vilka låga krav somliga har på en målvakt. För mig är Westman en av seriens i särklass sämsta målvakter. Vissa lag har till och med reservmålvakter som är bättre. Visst, Westman kom ut och gjorde nån fin parad i början av matchen men det var knappast några "one of a kind" räddningar. En bra målvakt ska kunna rädda sådana lägen. Ser man på Malmös första mål summerar det Westman största svaghet. Killen är fan kortare när han hoppar än när han står. En boll som slås in i målgården måste målvakten gå ut på. Nu vägrar ju Westman gå ut och när han väl gör det så försöker han boxa med fingertopparna!? Nä, lite spänst skulle inte skada på karln. Se bara på Bertin Ze... han är den enda fotbollspelaren, mig veterligen, som kan hoppa upp och brösta ribban.
Örebro hunter
2008-05-05 09:21
Ni i kubanerna borde skämmas. Hur trevligt är det och höra svordommar och rasistiska argument som Ola Toivonen är homosexuell. Även fast en del kanske hatar homesexuella så hör ordet hemma någon helt annan stans.
Det finns faktiskt barn som är med och vilket föredömme sprider ni som säger detta. Ni beter er som 3 åringar fast i en vuxen kropp.
Örebro pemo
2008-05-05 09:18
I gårdagens match hade det inte spelat någon roll om så en frisk Zlatan hade spelat på topp i ÖSK. När inte mf följer med och skapar tryck så händer det ingenting med en ensam forward. Hoppas tränarna ser de två följande matcherna som "träningsmatcher" och byter lite folk. Vad jag kan förstå så är SEB borta mot HIF. Enligt NA så blev Walker skadad i höften under matchen så han är väl också borta. Men den stora frågan är väl vad man gör med vänsterbacken? Kan det bli denna startelva mot Helsingborg?
Westman
Hagge ZE Wiken Glenn
Kilen Nobbe Wovven
Anttonen Nordin Näfver/Roni

eller får Nedim/Rode chansen?

Fast hur Nobbe kunde få bättre betyg i NA än Kilen är underligt.
Örebro 100år
2008-05-05 08:37
Bra att redaktionen sätter 5p på Westman. Enligt mig den som var "bäst" i ÖSK igår. Konstigt att Nordin blev utnämnd som ÖSKs bästa spelare. Utan Westman hade det blivit 4-5 mål i baken.

Måste även hylla Sjögren som är den enda som ber om ursäkt till publiken nu på morgonen i NA. Kanske borde det komma från tränarna, inte vet jag. Men stort av Sjögren iaf.
Annars önskar man inget mer än uppehåll, behövs för både publik och spelarna. Att man köper in en forward (Guterstam) och tar nya tag. Dom bortamatcherna som kommer nu ser jag med största rädsla på.
Örebro Aspen
2008-05-05 06:11
Är det dax för våra kameruner? Eller är Ze för tuff för ÖSK?
Örebro Conjuration
2008-05-05 02:36
Det finns ingen vilja och självförtroende kvar, så djävulskt tråkigt. Hoppas att alla rycker upp sig, det roligaste jag vet är att få se ÖSK ta 3 poäng genom blod, svett och tårar
Örebro dan333
2008-05-05 02:29
Olika svart-vita hjärtan ja det har vi allihopa men jag brukar iaf kräva att spelarna visar hjärta och kämpar. det gjorde då inte ÖSK idag ingen som försökte driva på det hela.. jag förstår suportrar som sticker för lite valuta för pengarna borde man få och det minsta man kräver är att spelarna visar hjärta och bjuder upp till match. det tycker jag man har allt rätt till..
Carlstad U erikhelmer
2008-05-05 01:29
Ärligt talat: det här är världens roligaste artikel på världens roligaste sida. Haginge är gammaldags, en relik...
http://spelargangen.blogspot.com/2008/05/haginge-uppskattar-ser-rtt.html
Örebro Evigt ÖSK
2008-05-05 01:19
Bara för att försöka få ÖSK, vårt kära ÖSK på fötter igen, så ska jag köpa ÖSK aktier! Visserligen bara en post, men om alla ÖSK:are går in och köper en varsin post i klubben så kommer det att lösgöra en mängd pengar som kan investeras i att köpa in någon som kan GÖRA MÅL!
Assyriska AFF och ÖREBRO!!!
2008-05-05 01:04
Hmmm. Jag var på Arenan idag för första gången iår för att se Örebro knipa minst en poäng mot ett USELT malmö på konstgräs.

Men snacka om att hamna på fel Arena då!
Jag har nog aldrig i hela mitt liv sett ÖSK så jäkla tama som igår.
Antingen var det malmö som var sjukt bra eller så var det Ösk som var sjukt dåliga. Troligtvis en blandning.

Jag förljer även mycket AFF i många superetta matcher och kan konstatera att Ösks anfallsspelare inte skulle tillhöra de bästa i superettan.

Med den ekonomi , Arena, Publikstöd som ösk har borde man för helvete kunna värva lite spetskompetens i anfallet.

En sak till. Robert Walker!!?? Att han spelar elitfotboll är för mig en gåta. Utan att överdriva.
Örebro kuban4life
2008-05-05 00:17
Asså.. va fan pysslar ÖSK med?!?!?!!?!
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-04 23:41
Saywee//

Själv satt jag i vanlig ordning kvar tills domaren blåste av, man tror ju fortfarande på mirakel.

Men idag har jag full förståelse för att folk gick hem. När all glöd saknas hos spelarna så smittar det av sig på publiken.

En gång till, 4.3.3 är en bluff. Vi spelar 4.5.1 och därför har det bara blivit FYRA mål.

Förövrigt önskar jag att Walker rensas ut ur ÖSK och att Rodevåg får spela från start i de två matcherna före uppehållet.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-04 23:26
Stolproten//

Ett tydligt fel var ju ändå att släppa in Walker som var klapprutten redan i Norrköping, det andra felet var spelarnas, de såg uppgivna ut från början.

Sedan är det ju något fundamentalt fel i speluppläggningen, vadå 4.3.3. Det är ju alltid 4.5.1. FYRA mål på nio matcher, byt spelsystem, vi skall vara otroligt glada att dessa fyra mål gett oss nio poäng.
Örebro Rojas
2008-05-04 23:20
SÅ JÄVLA DÅLIGT !!! fan axén och boström visade prov på mycket stor taktiskt coachande , ja menar walker in i 20 e var ju sjukt bra ! NOOOOT !!! ? avd Wtf
Örebro Grixx
2008-05-04 23:15
När Nordin är på toppen så händer det något och chanser skapas. Så fort han går ner så dämpas agressiviteten där uppe.

...men ändå vill svartvittredaktionen ha ner honom. Det enda som får mig att tro på det är att en spelare oprövad på platsen kommer på topp eller en ny kommer in.
Örebro Stolproten
2008-05-04 23:08
Saywee//Låt mig gissa, du såg inte matchen idag va? Nä, jag håller med Ropesin, efter en sån total genomklappning så ska man visa sitt missnöje. Idag skäms man som ÖSK supporter. Sen vems "felet" var det överlåter jag till andra att spekulera om.
AIK Saywee
2008-05-04 23:01
Jag tar det en gång till ...

"Support och stöd är mycket viktigare när det går dåligt än när det går bra!"

FORZA SVARTVITT!!!
Malmö FF Blue Ghost
2008-05-04 22:56
Fina publiksiffror i Örebro, det är bra, finns ett stort grundintresse för fotboll i staden, bara häng i så kommer det bättre tider.
Malmö FF Blå i exilen
2008-05-04 22:55
Några tröstens ord denna natt när jag vet att ni mår uruselt:

Vi vet precis hur ni känner er, 2006 och 2007 var katastrofala för MFF. Platserna 7 och 9 är något vi inte accepterar och till dem kom vi med diverse totala kollapser,

Vad som hände med MFF idag beror på tre olika saker:

1. Vi åkte på stryk mot ett storspelande HeIF och det var bittert som bara den. Sådant taggar spelare.

2. Vi hade 12 matcher i rad på konstgräs utan vinst. Senast var mot er hösten 2004, en nyckelmatch när vi tog guldet. Laget var helt enkelt förbannat trött på sviten.

3. För vår offensive nyckelspelare Ola T, som har ett Degerforshjärta, var detta mötet med arvfienden.

Sådana kraftiga mentala morötter och ett lag som dessutom fungerar så väl som MFF gör nu, ja då får vilket lag som helst i Sverige stryk. ÖSK råkade vara det lag stod i vägen.
AIK Saywee
2008-05-04 22:54
Ropesin//
OK, då förstår ditt syfte och din support.
Annons: