/fotboll/osk/forum/7063.aspx/fotboll/osk/forum/7063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas
2008-05-07 23:29
Ämne: NA ger HAgge en 1:a.....
Bastard on Parade/ Jag tycker haginges formkurva är ganska rejält på väg ner, han schabblade bort bollen i viktiga lägen, kom aldrig med fart , dåliga inlägg etc. Han är inte värd mer än 1 enligt mig
Örebro Grixx
2008-05-07 23:22
Bastard on Parade// Han blandade ganska mycket dåligt med lite bra.
Örebro Bastard on Parade
2008-05-07 23:17
NA ger HAgge en 1:a. Har jag sett samma match som dem? Jag tyckte han var en av de bättre, vem har rätt?
Örebro Grixx
2008-05-07 22:56
Tyvärr känns mittbackarna som de som oftast falierar....när vi förlorar.

Wowen har sin spec stil och man hoppas att han inte ska sjabbla med sina dribblingar som sista utposten men de ordnar nästan alltid upp sig på ett riktigt bra sätt. Däremot har passningarna inte funkat lika bra de två sista matcherna.

....och som jag tidigare påpekat , det vore kul att se honom även på andra positioner. Han har både boll i sig och kraft.
Örebro Mittåt
2008-05-07 22:51
Det känns som om Porokara helt tappat den explosivitet och framåtanda han visade upp i början av säsongen. Det kanske är dags för James snart.
Örebro Grixx
2008-05-07 22:50
Mittåt//Tyckte exakt det också vid målet.Tyvärr känns det som att det var Weggens miss...i vart fall om han han med att ropa...men å andra sidan såg man inte det om så var fallet.
Örebro Grixx
2008-05-07 22:47
Varken Rode eller Nedim var spec dåliga i kväll. Inte direkt bra heller. Några småbra grejer presterade de men inte tillräckligt.
....de räcker inte till. Rode kan springa med bollen rakt fram, klacka och någon form av överstegsfint. Nedim har så mycket mer boll i sig men saknar kraften. Han var så när att sätta bollen mot slutet, en fot räddade hans skott annars så....

Står också helt klart att Roni inte klarar att skjuta i öppna lägen utan då ska han passa i stället...och så är chansen borta igen. Tror att det var femte öppna han missade.

Wikström måste bli mer explosiv. Holger bra stundtals men blandar med grova missar. Med Hagge på högerflanken så har vi vårt patenterade spel längs sidan och likaså saknades Näfver.
Anttonen bra men vi tappar spelet vi brukar ha annars.
Helsingborg LordPhaZe
2008-05-07 22:46
Får ge berömm åt er som spelmässigt är mer offensiva än såväl Elfsborg som Kalmar var på respektive hemmaplan. Hatten av!

Spelmässigt kanske inte den bästa matchen för året, men ändå sevärd eftersom det var två lag som båda ville framåt (även om ni såklart var något mer defensivt inriktade). Trist på sista fem bara när våra spelare börjar maska och backa hem, förmodligen ett resultat av Norrköpings och Gefles poängstölder i slutminuterna, men det är inget jag vill se på Olympia, och det höll verkligen på att straffa sig.
Örebro Mittåt
2008-05-07 22:39
Nu är vi visserligen nerlusade med vänsterkantspelare, men jag skulle tycka att det skulle vara intressant att se samuel som vänsterspringare vid något tillfälle. Han är en av de få i truppen som kan gå förbi sin motståndare bå både in- och utsidan. Men när han gör det som vänsterback blir det lite för nervöst ibland.
Örebro Mittåt
2008-05-07 22:35
Jag undrar om NA blandat ihop Magnusarna Kihlberg och Wikström. Tre stjärnor till Wiken, men bara två till Kihlen stämmer inte riktigt överens med den match jag såg. Ok, Wikström tog hand om det mesta som kom hans väg. Men man påminns minst några gånger per match om vilken säkerhetsrisk han är då bollen kommer efter marken och han måste springa.

Beträffande målet och Glenn fick jag intrycket att Glenn och Westman inte var riktigt överens om vem som skulle ingripa. Glenn höll tillbaka, eftersom han trodde att Westman skulle komma ut och ta den och Peter avvaktade, eftersm han trodde att Glenn skulle sparka bort den. Det hela såg onkeligen en smula tafatt ut.
Örebro Yeah
2008-05-07 22:29
Glömde förresten tillägga att wowen vart min hackkyckling de första matcherna, men idag var han okej, däremot är det nog dags att flytta in hagge i mitten eller berra till fördel för holgersson.. eller wikström.. hmm.. bästa vore väl om vi hade tio stycken hagge och en kung i målet. Svammel svammel... dags att sova nu tror ja :)
Örebro Yeah
2008-05-07 22:26
Omg! Närkes Kil i mitt hjärta! 3
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-05-07 22:25
Fick inte tag på hur många hörnor vi fick mot TFF men förutom den har ÖSK haft 50 hörnor hittills! Alltså 50!! Hur många mål?.. 0!! Skandal! Ett div 5 lag hade kunnat göra åtminstone 1 mål på 50 st i allsvenskan. In med Berra och de nyförvärv jag tjatat om så kanske det blir lite bättre.
Örebro Mittåt
2008-05-07 22:25
Dags för en ny anteckning i almanackan.

2008-05-28 18:30 120903043 Lekebergs IF - Örebro SK

Det blir en kort liten resa ut till Hidinge. Vinner ÖSK denna match väntar i nässta omgång segraren i mötet mellan Närkes Kil och IFK Kumla. Kanske dags för revanch för fjolårsförlusten. Men osvuret är bäst beträffande vem som kommer att stå för motståndet. IFK Kumla har tappat tonvis med spelare och är inte bra i år.

Örebro Yeah
2008-05-07 22:23
Tycker det var en klart bättre match än mot MFF, men det saknas fortfarande mycket. Som t.ex att våga hålla boll, våga löpa och våga offra sig. Kihlen var helt outstanding idag, jobbade överallt!
Tycker HIF var rätt dåliga på att komma igenom ÖSK's passiva och stillastående försvar. Hade de haft en bättre dag så hade nog 2-3 mål till suttit.
Jag tycker HIF bjöd in oss regält i matchen i andra halvlek. Det verkade mest som dom ville in till bastun o ta en pilsner. Tror inte man såg Henke i bild på en halvtimme där ett tag. HIF's försvar var inget att jubla över och det är renav dåligt av ösk att inte ta kakan när HIF i princip trycker in den i vår mun.

Jaja, det såg ju som som sagt iaf bättre ut idag än mot MFF och HIF borta är inte lätta det vet vi. Får väl hoppas vi kan fixa nån poäng mot surströmmingarna på måndag!
Örebro timthorn
2008-05-07 22:17
Men måste vi inte kunna begära mer av ALLA offensiva spelare i ÖSK??? Speciellt Porokara!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-05-07 22:15
Tycker varken Nedim eller Roden håller måttet. Bort och in med nya.. Kanske både Eken och Guterstam? Kanterna är fulla.
Örebro Erki
2008-05-07 22:15
Nu när Fredrik Samuelsson försvunnit har en del valt en ny hackkyckling, som man har en bestämd uppfattning om innan han ens kommit in på planen.
Nedim var helt okej, mötte fint några gånger och fördelade bollen vidare bra. Klantade ut bollen över sidlinjen nån gång, men alla i ÖSK klantade bort bollen då och då. Synd att han inte var mer distinkt när läget dök upp bara, men det var bra försvarat av Helsingborgaren.

Vinst borta mot GAIS är ett måste!
Örebro Aspen
2008-05-07 22:12
Såg just HeIF:s mål. Glenn är för ointresserad.
Vi skulle behöva Berras kraftfulla spel
Örebro zxcv
2008-05-07 22:11
Förlust igen, the story of our lives.

Dock inte med lika mycket som jag trodde innan vilket är positivt.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-07 22:04
Chipset//

Varför alla gnäller på Nedin, det är ju hur enkelt som helst att se. Han skiter i ÖSK och vill bara ha sitt lönerkuvert.

Enda gången han var tvungen att springa eftersom han inte blev offsideavvikad, slog han iväg en boll över kortlinlen som han slapp springa på.

Förstår inte hur karln tänker, han lever på att spela fotboll, men begriper inte att man måste leverera. Synd att Lennart inte släppte honom till Assyriska, nu är det för sent. Enda chansen att bli av med honom är om Degen blir tillräckligt desperata.

Rodevåg tog helt klart chansen, snacka om skillnad på inställning mot Nedim.
Örebro timthorn
2008-05-07 22:03
Ämne: Ämne: Nu måst....
Då är vi överens om poängen i alla fall, men jag vill att de ska ske på ett vacker sätt ;)
Örebro jappel
2008-05-07 21:59
Ämne: Nu måste det bli 3 v....
för min del räcker det med tre poäng (punkt).
Örebro jappel
2008-05-07 21:58
Började undra vad ni höll på med :-)
Första gången man får tacka någon som spammar forumet:-)
Örebro timthorn
2008-05-07 21:56
Nu måste det bli 3 vackra poäng mot Gais...
Örebro Chipset
2008-05-07 21:55
Slog rekord i antal inlägg. Men det var det värt.
Örebro timthorn
AHHH äntligen
Örebro timthorn
ÖREBRO ÖREBRO
Örebro Chipset
10
Örebro Chipset
2008-05-07 21:54
9