/fotboll/osk/forum/7051.aspx/fotboll/osk/forum/7051.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Conjuration
2008-05-12 23:09
Ämne: Just det glömde till....
hahaha
Örebro Yeah
2008-05-12 23:08
Hur många år i rad har inte ÖSK drabbats av dessa mentala fall?
Vi har ett riktigt hyffsat lag, det såg skitbra ut i början, men glädjen och kämparviljan är som bortblåst så fort man stöter på ett litet hinder. Sen kommer raset av bara farten...

Det finns spelare i ÖSK för att spela 4-3-3 inget snack om saken. Det gäller bara att spelarna ger sig fan på att det finns det, så finns det där! Men större delen av laget står kvar på perrongen och ser tåget gå, och inte fasen kan de som hann med tåget spela för övriga som står kvar.

Ser man allsvenskan som en boxningsmatch så är det nu under uppehållet vi ska bända upp de igensvullna ögonen, slänga en hink isvatten över oss och gå in och knocka motståndaren!

Och kommer krampkänningarna ska kubanerna skrika ta i från tårna så mjölksyran och adrenalinet blir till en coctail med himmelsk smak!
Som Hammar hade sagt: "Det är blåstället på!" Jag tror inte, jag VET att vi lätt kan vända trenden utan nyförvärv, det krävs bara ett gemensamt jävlaranamma!
Örebro Grixx
2008-05-12 23:07
Sami Hyypiä// Gäsp!
GAIS Björkman
2008-05-12 23:04
Mjoo, men jag hoppas att ni kommer igång men inte går om oss i tabellen. För vad jag har sett spelar ni ganska kul fotboll spec på Behrn Arena.
Örebro gatti
2008-05-12 22:55
Ämne: lite kvälls humor in....
Dajmkrysset, eller?
Örebro jappel
2008-05-12 22:55
Ämne: DaSa // Haha, kanske....
jaja. surt är det i alla fall..(därav min ovanligt (hoppas jag) omogna kommentar)
Men grattis. ert målskytte verkar ju i alla fall ha lossat. Jag undrar bara när det är dags för vårt.
GAIS Björkman
2008-05-12 22:50
DaSa // Haha, kanske för att Nya Ullevi är ett skämt som en fotbollsarena? ;)

jappel// losers och losers? vi har losat 2 matcher med sammanlagt 7-1 i de övriga matcherna har vi släppt in ynka två mål. sug på den ett tag du ;)
Örebro gatti
2008-05-12 22:49
Jag undrar om vi har den sämsta brassen i Sverige om han inte färgar i det här gänget?

Lite onödigt ja men vem betalar hans lön?
Örebro Bempa no:10
2008-05-12 22:48
lite kvälls humor innan man får en sömlös natt pga ÖSK.med miltons pengar kanske ösk kommer hårt bakifrån på bredd front och tillslut kommer de till slutsats med ett skott i krysset och med darr på ribban!!! go natt o sov gott skall nu se stockholms kväll...
Matchpuls Fotboll Sami Hyypiä
2008-05-12 22:48
Tre stycken som måste ifrågasättas och bli av med

- Holgersson, alltid på efterkälken. Varje match.
- Nordin "jag gjorde mål i öppet mål" och blev sönderhypad. Var bitvis skämmigt när ÖSK värva han för att "plocka upp någon i Örebro". Räcker absolut inte till ett dugg.
- Sixten, absolut ingen spelidé. Räcker så.

Örebro DaSa
2008-05-12 22:44
Jag var på matchen idag och har följande kommentarer/konstaterande:

- Nobbe suger, han kommer alltid på halvdistans och går aldrig in i närkamperna.
- Berra kommer i fortsättningen vara förstvalet mellan honom och Wiken.
- RiRi visade gammal Trelleborgklass, grym...
- Näfver skall inte ha ngr fler chanser på bortplan (om det inte är konstgräs)
- 4-3-3 är här för att stanna, för första gången på länge kan (kunde) man skryta om hur vi spelade ut DIF i första halvlek och så vidare. Inte spelsystemets fel att vi saknar en målskytt och ett par klassspelare till.
- Wovven har inte varit lika bra som tidigare under säsongen men tycker fortfarande att han är en bra spelare. Han är en av få som alltid är spelbar och vågar/försöker alltid spela bollen istället för att tjonga.
- Kihlen äger, utan honom skulle vi legat sist nu.
- Hur kunde Porokara bli matchenslirare? Enbart ett tecken på att sponsorerna inte kan ett skvatt om fotboll.
- Nordin har blvit en riktigt kämpe, nästan så man önskar att han skulle bli lite mera självsik igen:)
- GAIS publiksnitt är ett skämt, men deras klack var det bra tryck i och speakern var ju jävligt skön.
- Skönt att slippa tråkiga-nya-ullevi i fortsättingen...
Örebro jappel
2008-05-12 22:43
vad har hänt sedan de första omgångarna då vi dominerade spelet totalt mot topplagen men förlorade hårfint på en eller annan snedspark????
Nu loosar vi mot loosers som gais....det gör ju tyvärr oss till ännu större loosers...det här håller inte. Hur svårt kan det vara att spela fotboll på samma sätt varje match. varför kan ÖSK inte få ut det som vi fick ut i våras?? inte en chans att alla lag lyckats läsa vårat spel så att vi blir helt handlingsförlamade...SKÄRPNING NU ALLA SPELARE I ÖSK FOTBOLL!!! Spela så bra det bara går varje match!
Örebro Mittåt
2008-05-12 22:43
Nu släpper vi det som har varit eftersom vi ändå inte kan göra något åt eländet. Resten av veckan kommer att bjuda på en hel del intressant fotboll.

Tisdag 13.5: ÖSK Söder åker ut på landet för att möta Lekebergs IF. En given publikmatch med ett ungt ÖSK-lag där det formligen kryllar av talang.

Fredag 16.5: matchen som gud glömde. Elfsborg spelar hemmamatch mot gnällbältets hjältar på Strömvallens en aning sträva plastmatta. Elfsborg som idag utklassade IFK Göteborg med siffror, som vi sorgligt nog känner igen, kommer att resa till Gävle fyllda av hybris. En enkel match för våra svartvita krigare om man bara träffar målet. Ett extra plus är att matchen går till straffsparksläggning om inget av lagen hittar rätt under ordinarie- och extratid. Då om någon gång skall vårt lag väl få nätet att rassla bakom en motståndarmålvakt.

Lördag 17.5 Talangtruppen får besök av serietvåan IFK Örebro för ett äkta örebroderby. IFK har överraskat mycket positivt och vunnit en hel del så här långt. Ungdomarna har som vanligt haft det något trögare i årsupptakten, men genomförde en riktig kämpamatch mot Ölme i helgen. De låg två gånger under med två mål, men kämpade sig ändå ikapp till 3-3. Något för A-lagskillarna kanske att ta lärdom av. Man viker inte ner sig bara för att motståndarna leder med 2 mål.
Örebro 0REBR0
2008-05-12 22:38
snälla sluta prata om milton... ni inser väl att han inte är intresserad av att sponsra, han vill äga! nu går ju inte det som tur är... men vad vet han om fotboll!?
smartass
2008-05-12 22:38
kan inte säga att jag är ledsen över 3 poäng, men jag lider lite med er... aldrig roligt med måltorka.
se nu till att värva bra så hänger ni nog kvar.
Örebro Bempa no:10
2008-05-12 22:35
Ämne: Just det glömde till....
PRIVATE INVEST
Örebro Erki
2008-05-12 22:32
Tycker att vi skulle kunna skrapa ihop ett hyfsat 4-4-2 med dagens trupp.

Anttonen-Haginge-ZeNdille-Wowoah
Bassombeng-Kihlberg-Nordback-Porokara
Halilovic-Rodevåg

Med Alvbåge i målet, en ny offensiv kraft på mittfältet (istället för Nobbe) och en stark, målfarlig forward (istället för Roden/Nedim) skulle det se helt ok ut :)
Örebro Sogen
2008-05-12 22:25
Vi har stabiliteten och stommen som helt klart duger i allsvenskan men vi saknar helt klassspelare. Gör vi två värvningar av klasspelare en riktigt målfarlig forward och en riktig kämpe/benknäckare på mitten så tror jag på laget, ja jag skulle gärna ha en ny målvakt och en ny mittback oxå men vi är ju inte rika direkt.
RiRi
antonnen hagge berra wovven
kihlen Nordin nyförvärv 1
basse nyförvärv 2 porokara

bänken:
westman
holgersson
frempong
walker
rodevåg

Frysboxen för:
Nordback
Wickan
Näfver
Halilovic
Degerforsaren
Öreskå
2008-05-12 22:24
Angående Miltons porrpengar.
Berth har ju sagt i en intervju att han är Ösk'are i hjärtat. Så varför inte. Låt han komma med ett par hundra miljoner och låt oss komma ur det här träsket.
Örebro Erki
2008-05-12 22:23
Ja, vad fan ska man säga? Allt är verkligen skit just nu.

Håller med Öreskå, använd uppehållet till att spela ihop en ny backlinje med Anttonen-Haginge-Berra-Wowoah. Wowoah och Anttonen gjorde ganska bra insatser som ytterbackar idag trots allt, och Berra gjorde en lovande andra halvlek. Jävligt otacksamt att komma in helt ouppvärmd och hamna i ett en mot en läge direkt. Sen att brassen inte får en varning på idiotknuffen i ryggen på Wikström är otroligt, GAIS får ju enorma fördelar av att han skadar två av våra spelare redan innan första halvlek är slut.

Vill ha en ny offensiv mittfältare och en ny central forward, om vi ska fortsätta med 4-3-3.

Som vanligt får vi inte straff trots uppenbara straffsituationer :(
Örebro GT
2008-05-12 22:20
100 år, 100 tunga åror, bottenpluggen ur ÖSK-skutan, bottennapp efter bottennapp och torsk mot Makrillarna inför 3600 på en mysig arena som hyser 42 000.

Mittåt har som vanligt rätt :
- Det blir nog en riktigt spännande höst i år också...
Öreskå
2008-05-12 22:18
Bryt ikop och kom igen!!!
Se Em-uppehållet som en ny försäsong. 7 veckor det är ju ungefär lika länge som 6-10 och Alec hade före premiären.
Köp Alvbåge.
Spela ihop en ny backlinje, för den vi har är inte bra. Jag håller med bempa, att Holgersson är allsvenskans sämsta mittback.
Plocka in Haginge till mitten tillsammans med Berra. Vovven funkar nog iallafall bäst av manskapet på vänterbacken. Och Antonnen eller Gren på högerbacken.
Jag har alltid gillat Nobbe, men i år är han inte bra. Spela Kihlen och Seb defensivt Nordin offensivt på mittfältet. Om inte någon med lite jävlar anamma köps in till mittfältet.
Sen tror jag på Rode som högerbreddare, Roni på väntern och sen måste spelarinvest förse oss med en som gör mål på allt. Köp, köp, köp!!!

Mitt tips i förhand har hela tiden varit en stark höst. 6-10 gör det möjligt.
SVART VITT!!!
Örebro Rojas
2008-05-12 22:17
Just det glömde tillägga berth milton har sålt aktierna i AIK, just nu hade det suttit sjukt fint med lite porrpengar i moralens super kristna högborg Örebro !
Örebro Gucke
2008-05-12 22:15
Vad gör spelarna när dom tränar? Springer dom elljusspåret?
Örebro Rojas
2008-05-12 22:15
Det var ju själva fn !!! skönt nu följer veckor av konstant oro , kanske får ta ledigt från jobbet för att bearbeta sorgen med den här j*vla skiten. Finns ingen idé med att såga spelare, och att såga styrelsen gör jag ändå jämt. Men precis som leksands if skrev.. Pengar som man kan komma att förlora på minskad publik är antagligen lika mkt som en bra anfallare hade kostat !
Örebro Leksands IF
2008-05-12 22:05
Jahapp,då var tiden med stor publik i Örebro förbi för den här gången då...för det lär väl inte komma några mera än dom närmast sörjande till nästa match.

Man kan bli lurad förlöjligad för man tycker något annat och förd bakom ljuset i början av en säsong av dom som säger sig "kunna" fotboll i ÖSKs styrelse om att laget räcker till ,men till slut blir det för uppenbart att dom ansvariga i ÖSK inte ens skulle kunna genomföra en promenad runt kvarteret vid kansliet utan att misslyckas!
Det skulle antagligen se ut som ett gäng gibbonapor på skolresa,ja rätt förvirrat med andra ord!
Vi räcker helt enkelt inte till överhuvudtaget och nu är det inte sådär värst roligt längre.

Dom pengar som nu antagligen kommer att tappas på bortfallet av publik i höst hade kanske kunnat användas till någon spelare.
Dessutom tror jag att det kostar mer att åka ur allsvenskan än att satsa lite...ja vad vet jag,jag går bara på fotboll....

Eller gick på "fotboll" heter det om det inte händer något häpnadsväckande med "laget" under uppehållet nu när vi fyller 100 år o allt,men...risken är kanske inte så stor..

Jag skämmes tame fn!

Örebro GT
2008-05-12 22:02
Ämne: ÖSK blir avklädda ma....
Helt rätt !!

Trodde tidigt i morse på 4-4-2 med Nedim & Rodevåg på topp. Sedan vaknade jag...

Just nu är jag fruktansvärt besviken efter dagens bottennapp och Westmans knock på Wiken... Herre jävlar...
Örebro Chipset
2008-05-12 22:00
Tur att det är uppehåll nu annars hade kosan styrt rakt ner i superettan. Nu kan vi hitta en andra andning och förhoppningvis får vi tag på några vettiga spelare som kan höja truppen.
Örebro Mittåt
2008-05-12 21:59
Kul! Det blir nog en riktigt spännande höst i år också.
Örebro MangeSvartAndVit
2008-05-12 21:57
Alla ser väl att feg sixten spelar 4-5-1...Bedrövligt helt enkelt...Å ända forward är den otroligt målfarliga och kvicka Nordin G...
Nordback var halvbra för 5 år sedan...När slog han en genial passning senast? eller drog in ett långskott i nätmaskorna? Henriksson...Bäst före 99?
Näfver...Hjälp..jag kan få ett blåmärke.. osv osv!

Nä fy fan...Nordback, Henriksson..westman å kanske ett par till komma aldrig göra oss till något annat än ett bottenlag...så är det bara!! Vi måste ha in nytt..nytt med kvalitet!!
Annons: