/fotboll/osk/forum/7049.aspx/fotboll/osk/forum/7049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Rojas
2008-05-13 22:10
Ämne: Rojas //

Haha, de....
Visst hade det varit en syn som hade suttit på näthinnan i många år :) Men kanske kan alla fans som har det någorlunda gott ställt köpa en post och genom det påverka !. Tack Mittåt för att du var schysst och informerade bra skrivet fattade precis vad du mena, vilket kan vara jävligt svårt när de handlar om sånt !
Örebro Aspen
2008-05-13 22:05
Fredagens startelva:
1 P. Westman
19 P. Haginge
14 G. Holgersson
4 M. Wikström
20 S. Wowoah
7 M. Kihlberg
21 S. Henriksson
100 F. Nordback
33 R. Porokara
25 N. Gerzic
27 K. Näfver

Varför chansa med Green, Eric, Berra, Frempong, Anttonen, Richard, Oskar J, Walker, Costa?

Tur att vi får hit ytterligare en mittfältare som ska utvecklas i sommar. Han har ju många andra mittfältare att lära av.
Örebro Stephan
2008-05-13 21:51
Ämne: Jag förstår inte vad....
Vi ska vara nöjda om en kille som Guterstam vill komma hit, ärligt talat tror jag inte han har någon lust. Vi är inte attraktiva nog. Sätter min hatt på att vi får någon utländsk rackare, det gör mig inget egentligen, men så tråkigt att man aldrig kan få någon spelare som man vill ha, som man vet kan prestera också. Han skämde inte ut sig i Belgien direkt. 10 matcher / 4 mål är inte dåligt i ett lag som hela tiden har legat sist, målen han gör (tänker på youtubeklippet) är riktigt bra mål!

För övrigt tycker jag att vi ska låna Christian Järdler och värva Olof Guterstam NU NU NU!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-13 21:34
Synd att den här killen inte hette Fred! Hahaha
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-13 21:30
Den här killen kanske kan vara intressant? Men kanske för dyr?
Örebro 0REBR0
2008-05-13 21:16
Ämne: Jag har ett förslag ....
"bänkade" mendes är väl iofs AIKs bäste målskytt...
Örebro Liberate
2008-05-13 21:14
Jag skulle slita som ett djur om jag tjänade 45000:- i mån på mitt jobb.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-13 21:03
Mycket bra krönika Juha. Du har även rätt i att spelartruppens snittlön inte ligger på 60.000. Den är ganska exakt 45.000 och för det kan vi begära mycket mer kämpande.
Örebro Liberate
2008-05-13 21:03
Oyotomossi eller hur fan det stavas vill ju iväg från Hif,inte våran lönenivå kanske men visa att vi finns.
Örebro Romano
2008-05-13 21:02
Skämmes tamigfan!

Med millimetrisk precision träffar du mitt i solarplexus. Du beskriver en känsla som så många av oss som älskar ÖSK känner.
Du tar ut svängarna i din förklaring för hur vi supportrar ser på ÖSK just nu och hur vi känner, men du går aldrig över gränsen till att bli förlöjligande eller bespottande.
Du har lyckats så otroligt bra med att förmedla din syn på dagens ÖSK så att jag kan inte annat än imponeras av ditt sätt att formulera dig på.

Juha Väisänen, helt fantastiskt skrivet!!!!
Örebro Conjuration
2008-05-13 21:00
Jag har ett förslag för ÖSK.

Låna "bänkade" Daniel Mendes från AIK, et lånebud med köp klausul. Mendes är typen som inte viker ner sig och som verkligen kämpar, precis rätt typ som vi behöver istället för våra nuvarande gamnackar.
Örebro Liberate
2008-05-13 20:49
Guterstam är väl ungefär vad vi har råd med.
Örebro ÖSK!
2008-05-13 20:06
är det någon som vet hur det är med Westman och Wikström?
Örebro Chipset - Spela Frempong NU!
2008-05-13 20:02
Ämne: Föresten så har jag ....
Han hade ju linser redan i superettan. Minns en match då han var tvungen att springa ut och sätta i en ny. Nej, synen är nog inget fel på.
Örebro 0REBR0
2008-05-13 19:51
Ämne: Jag förstår inte vad....se länk..

(Jag säger inte att han är någon gud men han verkar ju veta vart målet står iaf)
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-05-13 19:36
Kanske kan låna Skoog?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-13 19:00
Jag förstår inte vad Guterstam skulle kunna tillföra? Jag vill ha någon i mycket högre klass en honom! Guterstam håller ju knappt allsvensk klass! Har Guterstam fått någon speltid i Belgien?
Örebro P.O
2008-05-13 18:55
..och med pengar menar jag inte en aktie, utan så summan blir miljonen eller mer.
Örebro P.O
2008-05-13 18:54
Sersant// Är nog ingen i spelarinvest som lägger in pengar bara för att det är kul och att dom håller på ÖSK. Tjäna pengar på försäljningar är vad dom vill uppnå.
Örebro Sersant
2008-05-13 18:38
Föresten så har jag fått information om att Westman haft problem med synen innan säsongen och har nu linser. Kan ju påverka om dem inte är 100% korrekta. kan ju vara billigare med nya linser än en ny målis ;).
Örebro Sersant
2008-05-13 18:28
Vill se att en ny anfallare presenteras snart Lennarth har ju haft runt 6månader på sig att hitta någon anfallare. Axen sa ju tillochmed innnan säsongen att det här inte går utan en anfallare.
Örebro Sersant
2008-05-13 18:26
Vad ska vi med Miltons pengar till i dagsläget det ska väl finnas pengar el? Ser hellre att det är riktiga ÖSKare som är medlemmar i Bolaget och inte sånna som vill tjäna pengar.
Örebro Chipset - Spela Frempong NU!
2008-05-13 17:38
Klockren analys av Blohm. Bäste experten av de fyra.
Örebro P.O
2008-05-13 17:20
Mittåt// Men pengarna skulle inte sitta helt fel i spelarinvest ;)
Örebro Mittåt
2008-05-13 17:01
Beträffande Milton och hans pengar så är det en viss skillnad mellan hur AIK och ÖSKs fotbollsbolag är strukturerade.

I AIK är det det bolag som äger spelrättigheterna till allsvenskan som är börsnoterat. Om man köper aktier i detta bolag så är man således delägare i det bolag som har ett fotbollslag som spelare i allsvenskan.

I ÖSK ser strukturen annorlunda ut. Det bolag som äger de allsvenska rättigheterna heter ÖSK Elitfotboll AB. Detta bolag har bara två aktieägare. Dessa är föreningen Örebro SK Fotboll som har röstmajoriteten, men inte så värst stor andel av kapitalet. För Örebro Spelarinvest, den andra aktieägaren i ÖSK Elitfoboll AB är förhållandet det motsatta. De har satsat det mesta av kapitalet i ÖSK Elitfotboll, men har inte någon röstmajoritet.

En annan skillnad mellan AIK och ÖSKs upplägg är att de investeringar som görs i Örebrofotbollen inte hamnar i ÖSK Elitfotboll utan de pengarna stannar i Spelarinvest. Detta bolag hjälper sedan till med rekryteringar för klubbens räkning. Som motprestation får man del i de vinster som kan uppstå vid spelarförsäljning. Dessutom kan man få (man fick det för förra året) aktieutdelning från ÖSK Elitfotboll, om detta bolag går med vinst.

Om Milten således av någon anledning skulle vilja satsa pengar i Örebrofotbollen, så skulle det således bli i Örebro Spelarinvest. Någon majoritetsägare ens i det bolaget skulle han inte bli och han skulle därför bli tämligen neutraliserad. Å andra sidan är han väl knappast intresserad av en icke-roll, som anonym aktieägare i Spelarinvest långt från de kretsar somhar verkligt inflytande över vad som sker i ÖSK.

Detta kanske vart något rörigt, men kontentan är att man inte kan jämföra hur AIK (med direkt ägande för invstorerna i fotbollsbolaget) med ÖSK (med ett mycket indirekt ägande och inflytande för investorerna i Spelarinvest).
Örebro P.O
2008-05-13 16:51
Tror ingen kan stoppa Milton från att köpa ett ex antal aktier i spelarinvest...
Skulle faktiskt sitta rätt fint om han la en ett par miljoner tycker jag.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-05-13 16:39
Spelschemat är en stor del i ÖSK:s tunga månad. Vet att det är lika för alla lag men varför har inte Sixten roterat mer på spelare när vi har så många likvärdiga. Kolla på AIK som har haft enorm rotation. De ligger nu 3:a va?
Örebro Bastard on Parade
2008-05-13 16:36
Rojas //

Haha, det skulle jag vilja se. Jan Karlsson ta emot Miltons porrpengar när Maradona fortfarande får skit för sina misstag.

Kan inte någon vänlig själ hitta något som är moraliskt förkastligt med Fluminense?

Det enda bra med den matchen är att man slipper åka till BRasilien för att scouta B-lagsspelare.
Örebro Rojas
2008-05-13 16:22
Milton till ÖSK ! borde vara årets målsättning!
Örebro Trivseltorsten
2008-05-13 16:09
---------Garaca-----------
-Lustig-Troest-Kjaer-Safari-
-----------Ropotan----------
--------Dalla Valle-Ääritalo----------
---Thiago-Baba collins-Torje---

Önskar man kunde styra Ösk som FM...suck
Annons: