/fotboll/osk/forum/7033.aspx/fotboll/osk/forum/7033.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2008-05-20 18:58
Gallente//

ÖSK har knappast råd att köpa loss Emra, men ett lån är väl inte heeeeelt orealistiskt? Visst, det lär kosta men man får väl fundera lite över hur mycket en degradering kostar sportsligt och ekonomiskt.

Emra vore otvivelaktigt det bästa alternativet som centerforward sett till de spelare vi har i truppen. Han är duktig på att hålla i boll (Nordin) och han är duktig i straffområdet (ingen i ÖSK).
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-05-20 18:37
Ämne: Tycker gott att Emra....
De är väl rädda att han ska påverka sammanhållningen i gruppen i negativ riktning.
Örebro Erki
2008-05-20 18:26
Tycker gott att Emra kunde ha fått träna med A-truppen så kanske han kunde ha lärt våra forwards ett och annat.

Att de nekar Emra att få träna med A-laget kanske påverkar Emras syn på klubben negativt. Då kanske han väljer en annan klubb när det är dags att flytta hem.
Örebro Gallente
2008-05-20 18:15
Bulgaren ser intressant ut helt klart. Precis som Östling säger i artikeln så kändes han kylig (positivt kylig) i avlsuten. Tror kanske inte det är mycket av ett provspel utan mer av karaktären att se hur han passar in i gruppen och hur han själv trivs i Örebro. Amerikanen är också duktig. Synd han ej kan bli aktuell redan denna säsong.

Lille köpte nyligen Emra för sexton miljoner. De kommer inte att släppa honom för en summa ÖSK har råd med i vilket fall som helst. Kul att han får vara med och träna med U-truppen i alla fall.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-05-20 18:02
Eller Roni,Skoog,Bassombeng
Kämpa ÖSK!
2008-05-20 17:50
Micanski & Porokara tillsammans på top vore underbart!
2008-05-20 17:37
Håller med Bastard. Han kunde lika gärna fått köra med A-laget..
2008-05-20 17:36
Hoppas på Skoog! Har bara bra minnen av honom. Bra target och bra målgörare.
Örebro Bastard on Parade
2008-05-20 17:34
Jag tycker det är fel att Emra tränar med ÖSK Ungdom. Varför inte höja nivån på A-lagets träningar? Det behövs! Istället tränar en okänd amerikan och en U21 meriterad bulgar med A-laget...

Att värva/låna hit Emra är kanske inte sannolikt, men jag tror det hade ökat chanserna om han får vara med och träna med laget, lära känna Boström och Axén osv.

Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-05-20 17:02
Emra får träna med ÖSK U. Rätt eller fel? Rätt säger jag. Bra spelare skall känna sig välkommna tillbaka till ÖSK. På sikt kan ÖSK tjäna på att sända sådana signaler (Tänk Kihlberg och Wowoah.

Emra kan vara en inspirationskänlla för U-truppen. Förövrigt hade jag hellre sett Emra i ÖSK än en chansning på Bulgaren. Men jag antar att det är en ogenomförbar affär rent ekonomiskt.

ÖSK ungdoms match borta mot topplaget Arboga kan bli intressant. Jag har på känn att Castro nu exploderar. Han har mycket fotboll i sig och acklimatiseringspilen börjar sticka rakt uppåt.
Örebro Walter Gigena
2008-05-20 16:43
Ämne: Ämne: Haginge....
Det finns som sagt transfer fönster att ta hänsyn till. Annars hade Haginge säkerligen spelat säsongen ut. Lite Ösk hjärta lär han ha..
Örebro Aspen
2008-05-20 16:19
Det verkar som bulgaren inte pratar engelska (eller svenska). Ytterligare ett språk till att hantera (svenska, portugisiska, franska, finska).
Tycker man ska diskutera med Emra, han vore ett bra alternativ tror jag. Om det stämmer med ekonomin,
Örebro Liberate
2008-05-20 15:59
Vad ska man säga?
Örebro Kronblom
2008-05-20 15:57
Ämne: Haginge vill bort, F....
Han lär ju spela klart säsongen så han lär ju knappt sticka nu under pågående säsong,utan självklart ska han ju säljas medan han fortfarande står under kontrakt så man får lite deg för honom!
Örebro Bastard on Parade
2008-05-20 15:45
Wilton F//

Ärligt talat. Tror du jag kan hata clownerna på Förbundet mer än vad jag redan gör?

Kausaliteten mellan tvångsdegraderingen och X antal Örebroares depression är otvivelaktig. Jag väntar fortfarande på en ursäkt av herr Lagrell.
AIK Wilton F
2008-05-20 15:31
Frågan är om inte svff & co har nått gränsen med sina utalanden nu ?

http://www.blackarmy.se/Sidor/kollanyhet.php?nyhet=1637

läs och hata
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-20 15:28
Om man ska tänka ekonomiskt för ösk så hoppas jag att Haginge hamnar i Holland! Typ Twente,Heerenveen eller Gronigen! Hamnar han i Holland då får vi lite mer deg! Skulle han göra succé där skulle han kunna antingen gå till Ajax, Psv, Feyenoord eller någon annan klubb i europa! Jag menar att svenskar har ju lyckas rätt bra i holland! Men jag tror det blir Danmark eller Norge!
Örebro Erki
2008-05-20 14:25
Possanzini// Paul Oyuga var ingen katastrof, särskilt inte när han spelade tillsammans med Maruti.

Jag tror att båda Kameruanerna kan bli bra, antagligen kommer det ta längre tid för Bertin Zé att anpassa sig än för Bassombeng dock. Men båda är långsiktiga värvningar så vi får ha lite tålamod.
Malmö FF Possanzini
2008-05-20 14:17
Ämne: Possanzini// Varken ....
Jaha okej, tack för ditt svar.
Kan de båda bli något som slår igenom i Allsvenskan eller visade det sig att de var sämmre än väntat? Jag tänkte som den ena av kenyanerna ni hade för ett tag sedan, inte Mauruti utan den andra. Var ju en katastrof.
Örebro 0REBR0
2008-05-20 14:14
bulgaren på länken...
Örebro Mittåt
2008-05-20 14:10
Possanzini// Varken eller. Situationen för dem är ungefär densamma som för de talanger från Örebro ni har i rullorna. Och då tänkte jag inte på Hasse Borg.

Eric Bassombeng (högerbräddaren) har haft en del oflyt under våren. Först var han muskelskadad och det tog ovanligt lång tid för honom att bli återställd. När han sedan blev matchklar så drabbades han av problem i sin familj i Kamerun och fick lov att tillbringa några veckor där.

Nu är han dock igång igen och hann i gårdagens U21-match mot Assyriska med att både göra ett mål och bli utvisad.
Malmö FF Possanzini
2008-05-20 14:06
Vad hände med de där två spelarna från Kamerun som ni värvade i vintras? Spelar ni med dem eller ha de åkt hem?
Örebro Bastard on Parade
2008-05-20 13:47
Haginge vill bort, Frempong vill bort och Richardsson vill bort. Vem vill stanna? Jag kan ge mig fan på att Axén ångrar att han inte valde GAIS och att kamerunierna känner att de valde fel land...

Är det så jäkla konstigt att det känns som att "spelarna slår ned mig med knutna nävar, ställer sig runt mig i en ring och urinerar på mig en efter en" när ingen vill vara kvar i laget?

Jag förstår att man har ambitioner, det SKA man ha. MEn att mitt under säsongen börja tänka på nya klubbar lär inte underlätta hantera motgångar på planen, knyta näven och kämpa ännu hårdare.

Så länge ÖSK betalar lönen ska man fan i mig ge 110 %!
Örebro Yeah
2008-05-20 13:46
Jubileumströjor till salu.
Örebro Kronblom
2008-05-20 13:20
Ämne: 15:30 Webb-tv: Bulga....
ser fram emot det,ska man äntligen rätt spelare ...?
Örebro Kronblom
2008-05-20 13:18
Ämne: Tvivlar på att Hamma....
Nä,Hagge lär knappast hamna på söder i Sthlm.Tror inte det blir i ngn allsvensk klubb utan det blir troligtvis utlandet,lägger min röst på Norge!
Örebro Mittåt
2008-05-20 13:01
Rojas// Det var visst så att NA lade ut fel uppgift först.

KRILLE// Han tränar med truppen tisdag - torsdag.
Örebro Pintorp
2008-05-20 12:58
Ämne: Finns det nåhon grun....
Funderade på det också. Är det nån som snackat med Skoog på sistone?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-20 12:56
Någon som vet hur länge bulgaren ska träna med ösk?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-05-20 12:53
15:30 Webb-tv: Bulgaren Micanskis första träning i ÖSK!
Annons: