/fotboll/osk/forum/7031.aspx/fotboll/osk/forum/7031.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bastard on Parade
2008-05-22 00:45
Låna!
Örebro Conjuration
2008-05-22 00:30
Ämne: Jag undrar om Walker....
Mittåt//

Han kan ju ta med sig Robert Walker ;)
Örebro Mittåt
2008-05-21 23:08
Jag undrar om Walker har funderat på vilka ÖSK-spelare han vill köpa med sig.

Halilovic skulle säkert passa bra i ett norskt div 2-lag.
Örebro Mittåt
2008-05-21 23:07
Jag har svårt att tänka mig att man tar bulgaren i princip osedd i det här läget. Om det inte är så att man kan tänka sig att ta in två nya anfallare.

Micanski är ett alldeles för osäkert kort för att man skall ta en sådan risk i det här läget. Han måste ses mot riktigt bra motstånd. Talangtruppen i all ära, men han måste kunna betydligt mer än så.
Örebro Aspen
2008-05-21 23:01
Lycka till, Walker!!!
Örebro Aspen
2008-05-21 21:45
Det lite väl improviserad testmatch för bulgaren för att kunna fatta ett bra beslut efter tycker jag. Undrar om beslutet i praktiken redan är taget.
ÖSK U får verkligen ställa upp för både A- och U21-laget hoppas det inte påverkar deras seriespel negativt. ÖSK behöver dom i div. 2
Örebro Grixx
2008-05-21 21:19
Västbanken// Instämmer till fullo.
Det är andra saker som har falierat och det är pressen på motståndarna osv.

....och givetvis har Alven förbättrat vissa saker, men sämre utsparkar får man leta efter.
Hans längd kunde varit något längre för att kunna bli den riktigt duktige målvakten som passar landslaget. Så han kan inte göra underverk.
Det som han har i vart fall-förutom att vara duktig målis- är tävlingsinstinkt och fokusering.
Örebro Mittåt
2008-05-21 20:07
Lite bilder från den fysiska delen av dagens träningssession, så att ni kan se vad ni inte gick miste om, om man säger så.

Övningarna genomfördes med Thomas som inspirationskälla, Alec i rollen som pådrivare och Sixten som mer eller mindre ofrivillig deltagare.

Bilderna är garanterad autentiska. Den enda verklighetsförvräning som gjorts skedde inuti min kamera.
Örebro Mittåt
2008-05-21 18:47
Jag tyckte Bassombeng såg rätt smålurig ut i dagens korta 5 mot 5 pass. Han tacklade spelare som väl var dubbelt så stora som han själv och han fann passningsvägar som förvånade både med- och motståndare.
Örebro Grohl
2008-05-21 17:33
Om jag inte minns fel så tjänar ÖSK-spelarna riktigt dåligt med allsvenska mått mätt. Under 30.000 i månaden har jag för mig att snittet i A-truppen ligger på. Stämmer detta? Isf. kan ju det vara en anledning till att spelare som gör bra ifrån sig vill bort. (Därmed inte sagt att det är fel att lönereglera)
Örebro Yeah
2008-05-21 17:06
Castro och bassombeng heta i 5 mot 5 idag, men hetast var nog Samuel som först skällde ut sitt lag och sen gav Robbo en regäl utskällning efter att ha släppt markeringen på sin gubbe.

Bulgaren fick inte riktigt visa sin kvalité på den lilla ytan, men gjorde ett underbart nickmål. Ska bli intressant att se honom löpa i djupled imorgon. Tror den här killen kan vara något.
Örebro Yeah
2008-05-21 17:02
Ämne: Hur kommer det sig a....
Skulle tro att Emra inte får träna med A-laget eftersom de måste bygga kollektivet starkare, dessutom finns det redan ett par provspelare i truppen som tränarna måste bevaka. Lugn och ro i truppen ligger nog högt på priolistan.

Sen kan man ju fråga sig om det finns saker A-laget kan lära sig av Emra?

Vet iofs inte heller hur populär Emra är hos ÖSK, han har väl inte inbringat några större summor eller framgångar för klubben.
Örebro Mittåt
2008-05-21 16:54
pemo// Ja, Peter Rosendahl om han får stå. Det är alltså inte fritt att låna in spelare från A-truppen hur som helst. Det är ju seriespel det handlar om och arbogaiterna skulle knappast vara glada om ÖSK kommer dragande med hela sitt A-lag. Två utespelare och en målvakt får man låna - inte fler.
Örebro Mittåt
2008-05-21 16:50
Chipset// Enligt de uppgifter jag har så börjar internmatchen, om man skall kalla den så, klockan 18:00. Förutsättningen att man skall få en match till stånd är ju att man kan använda sig av spelare från talangtruppen och de går i skolan eller jobbar på dagstid. Kl 18:00 är den tid deras träning börjar.
Kex Torsten
2008-05-21 16:44
två killar ösk kan ta en titt på ;) se länktips!
Örebro pemo
2008-05-21 16:43
Kul att får se ÖSK på hemmaplan på fredag. Svårt bara att veta vilket ben jag skall stå på. Håller ju på ÖSK men är lite sponor av Arboga Södra..Någon som vet om det är fler än Bertin Ze och brassen från A-truppen som är med?
Örebro Pintorp
2008-05-21 16:34
Ämne: Så har man trillat d....
Samma här. Men den är riktigt snygg!
Kämpa ÖSK!
2008-05-21 16:24
när börjar internmatchen imorrn och vart spelas den?
Wivallius
2008-05-21 15:43
Så har man trillat dit på en svart matchtröja för 1000 spänn. Hmm, ingen vidare investering, va?
Örebro Adamski
2008-05-21 15:42
Sådant här inferno lär nog inte Micanski uppleva på Behrn i alla fall:

http://video.google.com/videosearch?q=Lech+Poznan&sitesearch=
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-05-21 15:31
Ang internmatchen imorgon. Är det träningspasset 09.30-11.00 eller 14.30-16.30? Eller är det något annat pass?
Örebro Walter Gigena
2008-05-21 15:25
Största behovet är ett fungerande lag. En anfallare kan inte göra ett skit om han inte får bra bollar att jobba med. En målvakt kan inte göra ett skit om medspelarna inte försvarar.

Ser gärna en ny spelare i varje lagdel. Men efter uppehållet hoppas jag vi har Bulgaren, Alvbåge och Bassombeng spelklara..
Örebro in med Boniek
2008-05-21 15:23
MEN INSE!
allihpa som vill att Castro ska in i laget..har ni ens sett honom?...nä tänkte de.
Kmr man inte ens med i cupmatchen mot myresjö eller u 21 laget så förstår ni vill väl att alec och sixten inte vill ha med ha honom han är för dålig..
KÖP ALVEN och låna in skoog och köp bulgaren ifall han är bra
Örebro Västbanken
2008-05-21 14:56
Ämne: Saken är att en BRA ....
yx, Gigena//

Visst skulle spelarna känna sig tryggare på defensiv planhalva om de visste att målvakten var grym. Visst är Alven (26 i år) en mer framtidssäker lösning än Westman.

Men vad är det största behovet? En stabil målvakt 2010 eller en målskytt som kan ge oss ett allsvenskt kontrakt 2009?
Örebro Walter Gigena
2008-05-21 14:48
Saken är att en BRA målvakt räddar inte bara bollar. Han inger förtroende, har bra spelförståelse, sätter igång spelet snabbt, peppar medspelare (inte skäller), går ut och motar/boxar bort inlägg och hörnor. Kort sagt ger han trygghet från backlinje till anfall..

Med en sådan målvakt hade vi garanterat haft fler poäng! Klart som fan vi tjatar. Alvbåge hade påverkat!! Även om luftspelet inte är hans starka sida är det bra mkt bättre än Westmans..
Halmstads BK Teson
2008-05-21 14:28
Hur kommer det sig att ÖSK inte låter Emra T träna med A-laget? HBK har så vitt jag kan minnas alltid tillåtit sina "gamla" spelare att träna med A-laget, t ex Ljungberg m fl.
Örebro yx
2008-05-21 14:06
Västbanken//fint namn men sämre inlägg. Tänker du bara för idag så håller ditt resonemang men jag och många med mig tänker på framtiden också. Westman är lastgammal, in med alvbåge.
Örebro Västbanken
2008-05-21 13:55
Alla ni som tjatar om behovet av en ny målvakt: Hur många fler poäng hade vi haft med Alvbåge hittills? Min prognos: NOLL.

Vi hade knappast besegrat IFK N, DIF eller IFE med Alven, lika lite som vi tagit poäng mot IFK G, KFF, HIF, MFF, GAIS.

Den enda poäng jag kan se att vi skulle ha haft med Alven i laget är en mot HBK. Varje pinne är så klart värdefull i ÖSK:s nuvarande situation, men man måste klara av att prioritera lite och inte fastna i nostalgi och konstiga bindningar till Alvbåge.

All kosing till en anfallare som kan göra mål!
Örebro BabyKladde
2008-05-21 12:54
Haginges agent har ju sagt att ÖSK itne är ute ur bilden, det förhandlas fortfarande, men tror itne Haginge har nån större lust och stanna när han presterat så här bra.. men med Örebro-hjärta kan han ju förlänga och sedan låta sig säljas för att ge tillbaka. var ju nån spelare som gjorde så i ÖSK har jag för mig ?
Sverige Ägget
2008-05-21 12:53
Lundholm till landslaget!!
Annons: