/fotboll/osk/forum/7030.aspx/fotboll/osk/forum/7030.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2008-05-23 21:54
Ok, jag missade visst en utvisning också. Lasse Zetterlund fick inte sitta kvar på bänken hela matchen.
Örebro Mittåt
2008-05-23 21:51
ÖSK Ungdom förlorade med 2-0 borta mot Arboga Södra. ÖSK startade klart bäst och laget hade 2-3 klara målchanser, som man nog borde ha gjort minst ett mål på. Istället blev det hemmalaget som tog ledningen efter 20 minuter. ÖSK hade trots allt det mesta av spelet under den första halvleken och man hade trots allt en känsla av att det skulle ordna sig i den andra.

Men det gjorde det inte. Arboga dominerade istället spelmässigt utan att iofs kunna skapa så värst mycket framför ÖSKs mål. ÖSK å andra sidan skapade ingenting alls utan körde helt och hållet fast på mittfältet.

I den 78:e blev Fedja Jelecak tveksamt utvisad efter sin andra gula. Domaren tyckte att han såg en filmning - jag är inte lika säker.

Matchen avgjordes sedan i den 81:a minuten då Martin Pettersson styr in ett inlägg vid egna främre.

Paul Munster utgick ljumskskadad i den 80:e. Vitor Castro åstadkom i princip ingenting och byttes redan i den 75:e. Den ende av förstärkningarna som höll ställningarna matchen igenom var Berra, som väl inte direkt glänste men inte heller gjorde bort sig på något sätt. Ett gult blev det för hans del för en offensiv foul.

Några speciella plusvarianter fanns det egentligen inte hos ÖSK denna kväll. Laget klarar fortfarande inte av att spela kampbetonade matcher på bortagräs. I slutändan fanns det inte speciellt mycket att invända mot hemmasegern även om den kanske blev ett mål för stor.

Matchdomaren höll bra klass i första halvlek men tappade sedan delvis kontrollen i andra. Det gjorde tyvärr ÖSKs ungdomar också som drog på sig varningar för både det ena och den andra. Åtta gula blev det innan matchen var slut.

Örebro ÖrebroSK.
2008-05-23 21:16
Vad är det för rykte om Eidur Gudjonsen (vet att det inte är troligt att han kommer) ? Vart kommer det ifrån ?
Örebro Liberate
2008-05-23 19:48
Hörde idag att materialaren fått sparken pga av en dispyt med någon av spelarna,skedde tydligen i omklädningsrummet,nån som vet något om det?det var visst handgemäng t.o.m.
Örebro -=joth=-
2008-05-23 19:48
Grix//Misstänker att man byggde upp stora förhoppningar inför säsongen 2008, jubileumsår och allt...
Föräsongen gick inga vidare så jag skruvade ner förväntingarna för att sedan skruva upp dem efter några matcher och för att nu börjat se fram emot Superettan 2009. En berg och dalbana som jag tydligen inte klarar av... ;-)
Örebro gatti
2008-05-23 19:15
Jag är böjd att hålla med tidigare inlägg angående Haginges ovilja att premiera ÖSK med sin framtida övergång.
Haginge hade säkert kunna skriva på ett längre kontakt samtidígt som han kohandlat med ÖSK angående en låg övergångssumma om det fanns några intressenter.

Istället visar han upp en egoism som dessvärre alla spelare utan riktig klubbkänsla gör och det handlar bara om att mjölka det bästa ur situationen. Det enda som är viktigt är att fylla sin egen ficka och någon tanke på klubben som medverkat att göra honom till den han är idag är sekundär.

Förövrigt anser jag att Sjögren skall avgå!!!
Örebro Grixx
2008-05-23 18:42
-=joth=-// Ifrån den lugne stabile till årets upplaga av joth dvs den frustrerade pessimisten ;-)
Örebro -=joth=-
2008-05-23 18:34
Vad trött jag blir... vet inte hur många gånger jag har tjatat om Fredrik Söderström nere på kansliet. Killen är ju från Ludvika så helt omöjligt borde det inte vara... men å andra sidan så vill väl ingen till ett sjukande skepp.

Tror för övrigt att pajasuskottet... förlåt fotbollsutskottet inte ens vågat att fråga.

För övrigt så anser jag scoutingverksamheten inte fungerar om en spelare måste provspela.
Örebro Evigt ÖSK
2008-05-23 17:05
Är de någon som vet hur det går för Spelarinvest nyemission? Får de in några pengar överhuvudtaget?
Örebro Evigt ÖSK
2008-05-23 17:04
Haginge! Skriv på ett nytt kontrakt!! Visa hjärta!
Elfsborg Veslan
2008-05-23 16:42
Tycker det e dåligt av Haginge att inte skriva på ett nytt kontarakt. ÖSK är stort behov av pengar,och Haginge verkar inte bryr säg, önskar lite mer hjärta. Är tack vare ÖSK som han e den fotbollspelaren han är idag...

Kanske finns andra saker varför han inte skriver på kontraktet som inte jag vet...

En spelare som Ishi skrev på 4 år i vintras för att Elfsborg kan begära mycket pengar...Tycker Haginge bör visa att han bryr säg om ÖSK
Örebro Grixx
2008-05-23 15:47
Tycker att man ska veta att man försökt att förhandla med Hagge sedan vintras och inte kommit fram på något sätt. Sedan vet man ju inte vad som erbjöds då och om det ändrats nu när det gått så bra som högerback. Tidigare har ju folk kallat honom för allt möjligt positivt utan att han igentligen gjort något speciellt. Det är ju först nu i vår som han fått till det riktigt bra.

För någon månad sedan sa han ju själv att höger inte var hans grej, utan mitten var det som gällde.....sedan visade det sig att det var fel och plötsligt var höger riktigt kul när han uttalade sig i intervjuer.

Kan tänka mig att upphaussningen i riksmedia gett honom nya möjligheter i förhandlingarna och ÖSK"s läge har då givetvis fallit rakt ner.

Jag kan tänka mig att stödja Mats Dahlbergs karantänidé för Hagge. Spec om inget vettigt anbud är på gång. Allt för att pressa honom att skriva ett kontrakt som ger ÖSK möjligheter att sälja honom till en skälig summa.

Skulle Hagge sträva efter att gå som Bosman tycker jag det är riktigt surt.Det finns andra som sett till att det trillat in pengar och försökt undvika Bosman enbart för att klubben ska få sitt och det tycker jag Haginge ska se till också.
Örebro Yeah
2008-05-23 13:03
Jo visst skulle det bli jämnare matcher och man kanske kan blanda så som någon föreslog att A-lagets anfall möter A-lagets försvar med U-spelare som utfyllnad.
Men jag tror det är viktigt att nöta passnings och positionsspel på helplan. Tycker inte 5mot5 på liten plan ger lika mycket. Det är iaf inte mycket av de takterna som visas vid match.

Taktiken och hur ens medspelare löper och spelar ska sitta i rygmärgen, innan man börjar med poänggivande matcher.
Örebro Letche
2008-05-23 13:00
Gammal ÖSK bekant som bloggar om fotboll. Nyhter angående Haginges stanna eller inte stanna m.m.
Länktips: www.klingan.nu
Örebro Liberate
2008-05-23 12:40
Haha,dålig humor kanske.
Örebro Tomten (7 år kvar!)
2008-05-23 09:46
http://www.na.se/artikel.asp?intId=1333574

In och rösta på Mount Adolf! :D
Örebro Liberate
2008-05-23 09:13
Ämne: En nackdel med att r....
Blanda lagen?....nä sånt sysslar inte Ösk med,spelarna kan ju utvecklas.
Örebro Mittåt
2008-05-23 08:53
En nackdel med att regelbundet köra internmatcher mot talangtruppen skulle kunna vara att A-truppsspelarna förleds att spela i ett alltför lågt matchtempo.

Om man tänker fortsätta med dessa matcher undrar jag om det inte vore bättre att blanda lagen så att A-lagsanfallet får möta A-lagsförsvaret. Fördelen för ungdomarna med ett sådant arrangemang skulle vara att de får möjlighet att spela med bättre spelare, som både kräver mer och som ger större möjligheter.
Örebro Aspen
2008-05-23 07:55
Så sant, Lasse.
Sportchefen kommer säkert att bli granskad i höst.
Örebro Yeah
2008-05-23 00:01
Finns det någon anledning till att inte matchträna oftare med ÖSK-U?
Det måste ju vara underbart för alla parter att få matchträna en gång i veckan. Låt säga fyra halvlekar gånger 15 minuter, med fem minuters taktiksnack mellan varje halvlek.
Det är ju inte många andra klubbar (förutom bajen) som har tillgång till två lag.
Man ser aldrig samma spel i matcherna som på träningen, tror det är för stort steg därimellan, och kontinuerliga träningsmatcher där man kan finjustera måste vara guld värt.

Tror laget skulle kunna hitta självförtroende och känna sig mer säkra på sina positioner på detta sätt. Bu eller bä?
Örebro Gummianka
2008-05-22 23:30
Ok. Tack
Örebro Mittåt
2008-05-22 23:18
Gummianka// Ja, han har tränat med talangerna för att hålla sig i form under sitt semesteruppehåll. Det finns väl till och med någon spelare kvar i truppen från den tiden han spelade med ÖSK Ungdom.

Lite svartvit nutidshistoria: Emra kom upp i A-truppen 2005 från det framgångsrika talanglag som under Urban Hammars ledning vann div 3 år 2004. Sällskap till A-truppen hade han av Kristoffer Nävfer, Marcus Lidén (Forward), Robin Ingvarsson (Karlslund) samt Simon Nurme (Degerfors). Så olika blir utfallen i ödets framtidslotteri.
Örebro Gummianka
2008-05-22 23:01
Öh.. Emra Tahirovic med i matchen? Jag har inte följt nyheterna på några dagar. Är han bara i Ö-o några dagar och hälsar på?
Örebro Mittåt
2008-05-22 22:03
Chipset// Man vill gärna ha några litet äldre spelare i laget. Det ger bättre stadga och stabilitet, när det tar emot. I årets upplaga är det Tobias Johansson som har den rollen. Han är till och med överårig (26), men som sagt rätt ofta skadad.

Dessutom är det så att man egentligen inte har någon given topp bland talangerna. Både Daniel Andersson och Chris Lumbana har lämnat truppen inför detta spelår. Chris lillebror Boris verkar man ha höga förhoppningar på, men han är bara 17 och lite väl vek än för att hålla på den här nivån. Jag skulle gärna se ÖSK Söders Christopher Kihlgård i den rollen några matcher, men han spelar fortfarande i Söder.
Örebro Grixx
2008-05-22 21:51
Håller med om att Bedoya var kul att se. Han rann igenom lite som han ville och riktigt teknisk i bollhantering. Micanski fick inte spec bra bollar att jobba på men jag tyckte ändå att det fanns ett riktigt bra driv i steget och snabb i uppfattningen, orädd att ge sig in i diverse situationer....men som sagt fick bollen för lite. Samtidigt så är spelet annorlunda i allsvenskan och svårt att säga hur han skulle passa men en bra känsla fick jag....men självklart är det inte.

Castro är också väldigt snabb och har bra bollbehandling. Några riktigt bra skott och några som gick helt åt fanders.
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-05-22 21:44
Mackan// Du har nog rätt angående Bedoyas assist. Det var den till Roden. Jag blandade ihop situationerna.

Skönt att Munster är klar. Räddaren är här...igen *Suck* Ska inte ungdomar spela i ungdom?
Örebro Mittåt
2008-05-22 21:25
Öreskå// Ja, just han som du tänker på. Han befinner sig i Örebro av personliga skäl (kontakt med en medlem av det motsatta könet) och vill hålla liv i sin fotboll. Han har tränat med talangtruppen ca. två veckor och är nu spelklar efter det att klartecken inkommit från det tjeckiska fotbollsförbundet. Jag har för mig att han förra säsongen spelade i ett tjeckiskt lag i deras andraliga.

Detta har alltså ingenting att göra med ÖSKs jakt på en anfallare. Han råkade bara vara i stan, så att säga. För ÖSK Ungdom kom detta mycket välkommet. Tobias Johansson som normalt spelar på topp har tyvärr varit rätt skadebenägen.
Öreskå
2008-05-22 20:52
Mittåt//
Paul Munster???
Wivallius
2008-05-22 20:49
/Mittåt

Jag jag undrade ju uppenbarligen. Sorry!
Örebro Mittåt
2008-05-22 20:44
Om någon undrar var "albanamerikanen" har sitt ursprung så är det inte i närheten av Tirana. Snarare Bogota då, eftersom hans far invandrade från Kolombia. Han såg riktigt bra ut.

Jag tyckte att ungdomarna skötte sig riktigt bra. I första halvlek spelade man till exempel med tre sjuttonåringar i backlinjen tidvis två till i samma åldersklass längre fram i banan.

Efter matchen hörde jag att Paul Munsters amatörregistrering för ÖSK Ungdom nu är klar. Han spelar också mot Arboga Södra.
Annons: