/fotboll/osk/forum/703.aspx/fotboll/osk/forum/703.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Bäst när det gäller
2016-04-28 08:38
Jag brukar vara kritisk till DG för att han har brister i defensiven då han samtidigt inte producerar framåt på en nivå som gör att man annars skulle kunna acceptera det.

Men idag måste jag bara hylla, vilken insats!

Jag måste alltså hitta någon annan att rikta kritiken mot: :) Idag får det bli Dajje som helt enkelt inte har tillräckligt mycket boll i sig för att matcha laget i övrig 2016. Tyvärr alltså för jag gillar Daje. Men men nu pratar vi detaljer...
Örebro Erik Wärlegård
2016-04-28 08:17
TommyS. // Tack för en grymt bra krönika!
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro flesklepp
2016-04-28 07:32
@frrreddo:
iiiida' ja, tiiis nog vänder dä fälle
Örebro Fy bubblan
2016-04-28 07:31
@Erkan:

Till matchen mot Kalmar får du gärna byta ut Rinne och Astrit. :)
Örebro frrreddo
2016-04-28 06:07
Känns fantastiskt att vakna upp som örebroare idag :)
Örebro Pedretti
2016-04-28 03:36

Örebro Erkan
2016-04-28 01:48
Typiskt att man bytte ut Kalle o DG i drömelvan!!
Men skitsamma - vilka killar!
Örebro Pedretti
2016-04-28 01:25
@TommyS:

Så länge det är du som bloggspammar så är det okej, Kristian!
Örebro TommyS
2016-04-28 01:03
Jag känner lite att jag bloggspammar men ett löfte är ett löfte och det är tätt mellan matcherna. Ber om ursäkt för svaga ordvitsar, men är stolt över min snabbinsamlade statistik över hur bra den här starten är.
Örebro Cpt. Raw-P
2016-04-28 00:06
Sammanfattning av dagens känslor: Jag älskar Örebro Sportklubb
Örebro Pedretti
2016-04-28 00:00
12 poäng efter 6 omgångar...
I jämförelse med 2 poäng på 8 omgångar förra våren.

Men då är det ingen garanti att hösten kommer vara som de två förra. Vem vet, det kanske blir tvärtom i år...

Men nu ska jag inte agera domedagsprofet!
Forza Svartvitt!
Örebro Fy bubblan
2016-04-27 23:36
Såg denna på twitter.
"Marcus Avenbrand ?@MarcusAvenbrand 3 minför 3 minuter sedan
@oskfotboll har alltså redan vänt underläge till seger i tre matcher denna säsong. Det vittnar om att detta lag är starkt på så många sätt."

Rätt galet starkt egentligen.
Sundsvall Oraklet från Alnö d.y.
2016-04-27 23:08
Örebro SK är giftiga i år! Bra grundspel och när målskyttet klickar så är ni svårstoppade. Nu är väl inte Östersunds FK någon egentligen värdemätare men det var fina mål som ni producerade idag.

Känns som Örebros år i år när t.o.m. Daniel Gustavsson glänser.

Skönt att vi redan har mött er en gång i år!!
Örebro Sunnanlid (2013)
2016-04-27 22:45
Fantastiskt!

Låter löjligt att säga, men Astrit är fan för bra för Allsvenskan när det stämmer. Ska inte klaga på något en sån här dag egentligen, men Rinnes utkast till Nordin måste få ett slut omgående.

Hursomhelst, yes!!!!!
Örebro Hitta avslut!!
2016-04-27 22:39
Snö, Har Rinne snott din fru?
Örebro Cpt. Raw-P
2016-04-27 22:34
Utöver de fantastiska anfallen som blev mål vill jag idag plussa för Ringen. Kan bli riktigt bra med fortsatt förtroende.
Örebro Snö
2016-04-27 22:26
Grattis ÖSK till 3fina pinnar.
Astrit o DG bäst. Backlinje o Rinne sämst, in med Jansson så styr han upp försvaret så vi slipper släppa in så mycket mål, heja ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Svartvitt forever
2016-04-27 22:13
Har berömt DG:s spelintelligens förut. Kolla på förspelet till hans första mål: Han befinner sig ute vid sidlinjen, ser att Astrit har bollen vid mittpunkten, tecknar åt honom och drar på en långrusning, Astrit ser och drar iväg en hård 40-meterspassning med millimeterprecision på foten på DG som friställer Kalle. Fotbollsgodis! 2014 var Crespos och Podes år. 2015 var Brobergs år. I år kan det bli en tävling mellan Kalle och DG om vem som gör mest succé. Edit: Ser att jag skrivit fel, det var ju Kalles andra mål, men ni fattar vad jag menar. :)
Örebro ÖSK-Boldt
2016-04-27 22:11
Säger bara Ajdarevic Hajdari. Kunglig !! Vad är det för jäkla pass han slår till DG. Ujijuj !! 12 poäng efter 6 omgångar. Mer än vad man trodde. Fantastiskt !!!
Örebro ÖSK-Boldt
2016-04-27 22:08
Storsjöorddjuret// Tack själv. ÖFK spelar en riktigt bra fotboll även om dom straffas hårt idag för det. Tror ni kan ta många poäng framöver. Lycka till.
Örebro Chris P. Bacon
2016-04-27 21:55
Delad serieledning trots vårt försvarsspel, tänk om vi får ordning på det också. Är det nu vi supportrar får säga "vad var det vi sa?" till Axén, angående Kalle på topp? :)
Örebro Tokaij Azsu
2016-04-27 21:52
Styrka att lyckas vinna trots att spelet stundtals hackar.. Finns gott om kvalitet offensivt, men känns som att backlinjen måste snäppa upp för att vi ska kunna utmana om medaljer!

Heja ÖSK!
Örebro Empes
2016-04-27 21:52
ÖSK kan komma hur högt upp som helst i år. Men då måste man dels får vara skadefria, dels få ordning på defensiven. Den sistnämnda är inte särskilt solid, känns som att motståndarna straffar ÖSK alldeles för lätt. Almebäck känns "ringrostig" och inte på topp. Han visar en del brister i positionsspelet och tappar ibland bort sin spelare, något som lett till baklängesmål ett par gånger. Hoppas på bättring där med mer matcher i kroppen. Även Björnqvist och Ring tycker jag har en del att förbättra. Moberg känner jag mig tryggast med. Sedan gäller det ju för Gerzic och kompani att spela med en tillräckligt stor marginal så att man inte bjuder motståndarna på bollen i farliga lägen. Och kanske måste RÅP balanseras lite mer defensivt? Ja, i försvarsspelet känns det som att et finns en del att jobba med. Hoppas de kan få till det bättre - då kan man börja drömma...
Östersund Storsjöorddjuret
2016-04-27 21:41
Skön hemresa era bortafans får efter den här krossen! Man kan tycka att vi borde fått minst en straff, och då hade matchen sett annorlunda ut.Det ändrar dock inte på faktumet att er offensiv håller riktigt hög klass och att ni förtjänade vinsten. Tror ni blir ett topplag i år!
AIK Nissesson
2016-04-27 21:31
Grattis undertecknad för att du tror på våra målskyttar :)
Örebro Trivseltorsten
2016-04-27 21:28
DG att göra två mål var 101 gånger pengarna på ett större spelbolag. Undertecknad är 15 000 kr rikare nu ;) skön kväll
AIK Nissesson
2016-04-27 21:12
Vem var det som tyckte vi skulle göra oss av med DG ?
Örebro Hitta avslut!!
2016-04-27 21:12
Blek (i spelet) matchen igenom. Men känns ändå bra att ha en riktig ytter där. Får nog en ny chans nästa match.
Örebro Pedretti
2016-04-27 21:11
Örebro Nicknamn i ribban
2016-04-27 21:10
@Jobbarå:

Tror nog att ni drabbades mer av det, men det är svårt att spekulera i. Vi hade en jäkla massa oflyt med domslut i cupen, så det "jämnar väl ut sig", som det så fint heter.

Hoppas ni studsar tillbaka snabbt mot Djurgår'n. De är inga man önskar framgång.
Annons: