/fotboll/osk/forum/7025.aspx/fotboll/osk/forum/7025.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro gatti
2008-05-29 15:06
Stefan Söderberg som sportchef det kan inte bli sämre än nu!!!!

Avgå sjögren!!!!!
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-05-29 14:29
Tar tillbaka det förra inlägget. Tydligen ska de provspela. Herregud! Det positiva i kråksången är att ett framtida samarbete med FC Norrköping skulle kunna ge något bra på sikt. Däremot tror jag inte de spelarna klubben förfogar över just nu räcker till. Ska dock bli intressant och se vad denne Wendel presterar.
2008-05-29 14:22
Ämne: Blir iirterad på ösk....Detta kan inte vara något testspel. Spelarna är alldeles för dåliga för det. Dana Kuhi är väl den som är mest intressant men jag tror hellre ÖSK velat testa någon i trion Touma, Ibrahim eller Yasin om det varit ett provspel.

Förövrigt börjar man bli lätt stressad nu. Om det blir allsvenskt spel för oss nästa år avgörs med stor sannolikhet de närmaste 5-6 veckorna. Den trupp vi har nu minus Haginge tror jag inte kommer klara av att hänga kvar. Därför är klubbledningens agerande den närmaste tiden oehört viktigt. Nyförvärv eller avgång. Det är det som gäller.
Örebro go_osk
2008-05-29 14:11
Mittåt eller någon annan//
Hur brukar spelarnas tröjnumrering se ut i U21 sammanhang?
Greve
2008-05-29 13:51
Blir iirterad på ösk när jag läser att en spelare som Daniel Walusumbi skulle fått provspelat ikväll, han fick kicken av västerås sk efter förra säsongen då han på en säsong med vsk i div 1 norra fått gjort typ några inhopp men oftast inte ens varit med på bänken för att han var för dålig, och sedan testspelade med någon klubb i västerås i någon lägre divison och inteens där fick plats, varför väljer man att ens fundera på att låta en sådan spelare på testspela för ösk i allsvenskan, finn ju inteen chans att han skulle kunna ta en plats, men då har väl agent Mörk tror jag det är försökt o lura på sport klubben ytterliggare en värdelös spelare, borde inte sportklubben satsa på en spelare från sverige som man har sett och vet vad han går för typ Gutterstam?
Örebro ÖSKare i exil
2008-05-29 13:13
Ämne: Det är onekligen en ....
Oj oj oj, en sån främlingslegion. Det låter som om det handlar mer om indviduellt kunnande än laginsats från vår sida.
Örebro Mittåt
2008-05-29 12:28
Kerenskij// Ja, det förklarar ju saken.
Örebro Mittåt
2008-05-29 12:27
Yeah// Jag håller med om att det var dålig stil från Samuels och Ronis sida. Kanske inte så mycket gentemot motståndarna som mot publiken som betalat en femtiolapp för att se dem.

Dessutom tycker jag att Samuels utbrott mot en stackars linjedomare, som eventuellt vinkade fel, var väldigt opassande och påfallande oprofessionellt. Han borde ha fått ett gult kort för det, men klarade sig undan med en tillsägelse.
Kerenskij
2008-05-29 12:24
Mittåt//

Touma spelar nog match med forwards a-lag ikväll. Dom har bortamatch mot Falun.
Örebro Yeah
2008-05-29 12:18
Ämne: Utan att ha sett mat....
Man kunde redan innan matchen se ÖSKarnas inställning till matchen.
Tex. när speakern presenterade trupperna och ropade upp Wowoa så vinkar Roni med handen till publiken, och tvärtom när han ropade upp Roni. Detta efteröljs av ett stort flin från bägge spelarna.

Okej med practical jokes, men då får man fasen visa att man kan köra över motståndet innan man hånar dem.
Örebro Mittåt
2008-05-29 12:16
Det är onekligen en intressant trupp som ÖSK skickar till Grimsta. En skön blandning av svartvita ungdomar, brassar och några inlåningar.

Stellan Karlsson, på väg någon annanstans, får en ny chans att visa upp sin speed och sin målnäsa. Kristoffer Kihlgård från ÖSK Söder, som är en speedig och företagsam anfallare jag giller, får också åka med. Och ryktet från igår att en Kuhi finns med i truppen stämde också. Fast det är inte Herish utan lillebror Dana. Jag hade gärna sett Jimmy Touma också, men så långt sträckte sig uppenbarligen inte Medins välvilja. Eller så är han skadad.
Örebro Kex Gunnar
2008-05-29 11:52
Utan att ha sett matchen mot Lekeberg så måste man väl ändå undra vad dessa allsvenska "proffs" har för inställning till matchen. Ok, det krävs två för att dansa tango, men ändå ska väl ett lag från högsta serien, mer eller mindre ,köra över ett Lekeberg från Div 4. Kan tränarna inte motivera spelarna att ge 100% i alla matcher och på träningar ? Vad tycker spelarna om 4-3-3 ? Man kanske måst fundera lite nu, innan Superettan spöket kommer och käkar upp oss med hull och hår.
Örebro Aspen
2008-05-29 11:06
Det ska bli spännande att höra ÖSK:s strategi för sammarbete med klubbarna i Örebro med omnejd.

Avtal med Karlslund. Hur är det med Forward och Rynninge? Duger lokala talanger?
Mer globalt FC Norrköping, Brasilien och USA. Duger globala tanlanger? Klarar man extra jobbet att ta hit dom och ordan den sociala biten.
Örebro Mittåt
2008-05-29 10:32
ÖSKs blivande jubileumsmatchmotståndare Fluminense spelade i natt svensk tid oavgjort mot Argentinas Boca Juniors. Matchen slutade 2-2.

Detta var den första matchen i dubbelmötet i semifinalen för Copa Libertadores, Sydamerikas motsvarighet till Champions League. Nästa match, där Fluminense har fördel av hemmaplan, spelas den 5 juni.
Örebro Aspen
2008-05-29 08:51
Wirström goda tankar. Hyra anfallare under hösten, utnytta lägre skatt för kortare vistelse i Sverige och satsar på en scoutad spelare tills nästa år.
Det kräver att man har en scoutingverksamhet som fungerar.
2008-05-29 00:06
...i FC Norrköping.
2008-05-29 00:05
Är ÖSK ute efter Wendel De Carvalho?
Örebro Mittåt
2008-05-29 00:00
ÖSK Lions// Ja, det stämmer. Spelarna skall vara födda 1987 eller senare sånär som på undantagsspelarna.
Örebro Mittåt
2008-05-28 23:53
Kvällens Folksam Cup hatt skall vi nog lyfta för Vivalla Star - ett div 7-gäng som slog närbesläktade IF Eker med hela 5-1 i en match på Grenadjärsvallen.

Laget som huvudsakligen består av somaliska spelare har gått den långa vägen. In i turneringen redan i den andra omgången och därefter en svit av segrar mot lag från alla håll och kanter. I nästa match väntar Rynninge. Kanske tur det - ÖSK hade kunnat få problem.
ÖSK Lions
2008-05-28 23:49
Mittåt//
Hur ligger det till egentligen, alla spelarna i FC Norrköping är ju över 21 år. Man får väl max ha 4 st + en målvakt som är över 21 i U21-allsvenskan, eller?
Örebro Mittåt
2008-05-28 23:19
Fotbollsspelare strejkar.

Här är en artikel om Bennard Yao och hans problem.
Örebro Mittåt
2008-05-28 23:14
FC Norrköping är ett div 6-lag från (ja just det). De spelar i div 6. Har så här långt spelat och vunnit 6 matcher och har målskillnaden 33-6. Något överkvalificerade för den nivån verkar det som.

Det var väl för övrigt från den klubben som Mambo-Mumba kom då det begav sig. Så kanske det finns ett eller annat guldkorn bland div 6-spelarna.

Hela verksamheten verkar väl ha något av spelarimportverksamhet över sig. I andra sammanhang made det kanske kallats för trafficing. Där var jag kanske något hård, men något traditionellt svenskt fotbollslag är det inte.

Jag har också för mig att IFK Norrköping hade en spelare från den klubben för några år sedan, som vägrade spela för IFK därför att han inte fått det ekonomiska med sin svenska moderklubb. Ja, det var väldigt rörigt och inte helt logiskt, men något strul var det helt klart.
Örebro Yeah
2008-05-28 23:07
Pinsamt att se ÖSK idag, hoppades ÖSK skulle få stryk men tyvärr inte. Det ser så jäkla illa ut när ett gäng divor möter ett lag.
Börjar tröttna regält på vissa spelares inställning. När ska ÖSK bli ett lag? När vi åkt ner i superettan eller?
Ser inte ens ut som de har kul på plan. Jag vill heja på ett lag som gillar att spela fotboll tillsammans. Suck...
Örebro Mittåt
2008-05-28 23:06
go_osk// Utan att ha några närmare detaljer tillgängliga, så tror jag mig ha förstått att den svartvita andelen i laget den här gången blir en klar minoritetsandel. ÖSK kommer att starta med ett knippe spelare från Forward och med ett annat knippe från FC Norrköping (se länk).

Anledningen är främst att man inte vill slita för hårt på talangerna som har match mot Eker på lördag.
Örebro go_osk
2008-05-28 22:56
Någon klarhet i vad det blir för lag som representerar ÖSK i U21 serien imorgon?
Örebro Mittåt
2008-05-28 22:17
Högt underhållningsvärde ute i Hidinge i kväll. Jag trodde faktiskt att de skulle åka dit, men Samuel frälste laget med tre minuter kvar. Straffsparkandet blev onödigt spännande när man tappade en tvåmålsledning. Anttonen skickade ner målvakten i ena hörnet och rullade sedan bollen utanför det andra. Nordin lurade inte målvakten, så det blev en lam straff mitt i målet till en målvakt som inte slängt sig i något av hörnen.

Nästa uppgift blir en revanschmatch mot IFK Kumla.
Utöver den dramatiska upplösningen kunde en rätt massiv publik glädja sig över ett alldeles fantastiskt skönt försommarväder.
Örebro Ðukanoviæ
2008-05-28 21:39
Vilka positiva besked de ger ifrån sig. Göra tre mål mot lekeberg, STARKT!!
Örebro ÖSK tattoo
2008-05-28 20:48
Lite oroligt i ÖSK lägret efter att först Anttonen knockats av Robert Olofsson i Lekeberg. Anttonen kunde resa sig och fortsätta matchen. Men bara sekunder senare var samme Olofsson nere vid egen kortlinje och kapade Rodevåg. Ful tacklig som inte genererade någon åtgärd från domaren. Rodevåg utgick och ersattes av Bassombeng (!).
Robert är min jobbarkompis, sa ju åt han att ta det lugnt ikväll, tydligen har han hörselproblem.. tur att han inte skadade nån allvarligt....
Örebro Aspen
2008-05-28 20:43
Pinsamt, men hemma publiken hade säkert roligt. Tillresta Örebroare längtade nog hem.
Örebro # brorzan
2008-05-28 20:42
Starkt med en seger! SM-GULD!!! SM-GULD!!! SM-GULD!!! SM-GULD!!! SM-GULD!!!
Annons: