/fotboll/osk/forum/7021.aspx/fotboll/osk/forum/7021.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2008-06-02 14:57
Ämne: Om vi skall diskuter....
Tyckte han var riktigt bra när han provspelade trodde han skulle få kontrakt har för mig att hans passnignar var väldigt precisa.

Har för mig att klubben ansåg att han var bäst defensivt men man behövde en offensiv spelare.
Örebro Matta
2008-06-02 14:20
Saxat från officiella, där nu Lennart Sjögren nu även svarat på frågan om ev värvningar. Känns som om det är lite ebb i kassan. Sjögren återkommer ideligen till de ekonomiska begränsningarna. Här är ett exempel:

Robert Nilsson: Har ÖSK några resurser att värva en högklassig målskytt? Om inte, finns planer att omfördela klubbens resurser?

Svar: Nej, dem pengarna finns inte. Vet ej heller hur en omfördelning av klubbens resurser skulle kunna ske för att kunna värva en högklassig målskytt.
Örebro _Adde_
2008-06-02 13:11
Jamal var ju och provspelade för oss ju... tyckte redan då att han såg intressant ut. Men han föll inte ÖSK på läppen och hamnade istället i ESK.

Såg ESK borta mot Sirius och då va han ganska bra, men tydligen tyckte inte ÖSK att han höll... :S
Örebro hunter
2008-06-02 11:44
Ämne: Om vi skall diskuter....
Ja,det får vi la hoppas. Men en sak, varför är inte du rekryterare för;)
Örebro ÖSKare i exil
2008-06-02 11:34
Om vi skall diskutera värvningar så tycker jag Jamal Mohammed i Enköping verkar väldigt inttressant. Ofta och mycket beröm för Jamal som Bosse verkar matcha långsamt. Hoppas Lennart har koll.

AIK Opus klon
2008-06-01 23:41
ÖSK-Karl//

Luktar luften gott inne i bubblan?
Örebro pemo
2008-06-01 22:35
Tacksam för att man är van vid ÖSK när man ser på svenska landslaget. De är lika giftiga framör mål och lika tafatta i sina uppspel, sålikeheten är slående. Skulle inte bli förvånad om det blir tre 0 - 0 matcher i gruppspelet och sedan tack och adjö. Nä, jag vill att något skall hända och längtar till den 3 juli.
Örebro Sersant
2008-06-01 18:44
Så vitt jag ser de så e de jätte bra att AIK-fansen bojkottar. Visst vi kanske förlorar några tusen kronor men de e dyrare att åka ur och just nu så behöver vi alla poäng vi kan få. utan borta klack så blir det enklare för ÖSK att slå AIK, även fast dem gör det även om AIK har klack ;).
Örebro ÖSK-Karl
2008-06-01 17:14
Mittåt//

Vad gäller Alvbåge så borde det finnas någon klubb som skakar fram 5 miljoner minst. Jag är också rädd för att ÖSK inte mäktar med att ta hem honom, om han inte sitter av kontraktet med Viborg ett år till.
Örebro ÖSK-Karl
2008-06-01 17:10
Opus klon//

"däremot så brukar AIK:ares olika handlingar dra till sig ett överdrivet intresse från folk i allmänhet och media i synnerhet."

Det är exakt dessa handlingar du skriver om som vi vill slippa, så snälla, fortsätt er löjliga bojkott, den är ju ingen kioskvältare direkt.
Örebro sahlin007
2008-06-01 15:00
Vad händer med inköp av anfallare ?
Har Sjögren och kompani tagit semester ?
Nu när Rodevåg också är borta ett par månader måste detta väl vara prio 1 ?
Tror att ÖSK löser Alvbåge, magkänsla....
Örebro BabyKladde
2008-06-01 10:28
var det jag syftade på igår, glömde skriva det, men kräva 10 milj när laget åkt ur till div.2 i danmark, bara sånt gör ju att spelare tappar värde.
Örebro Bastard on Parade
2008-06-01 03:12
Plingu//

Tror inte Hagge vill spela i den danska andradivisionen.

Fast å andra sidan... money talks!
Örebro Plingu
2008-06-01 02:32
Varför kan man inte bjuda Hanginge plus 2 mille för Alvbåge, klappat och klart. Lägg in nåra procent till danskarna ifall vi säljer Alvbåge vidare och sedan kan vi väl skaka hand?

Det känns så jäkla tamt just nu. Jag håller även på AC Milan och har oturen att favorisera två lag med riktigt skumma transfer strategier.
AIK Opus klon
2008-06-01 00:54
Juice Tube, Mittåt//

Förmodligen bryr sig ingen förutom vi själva om själva klacken, däremot så brukar AIK:ares olika handlingar dra till sig ett överdrivet intresse från folk i allmänhet och media i synnerhet.
Det här är inget undantag.

Dessutom så drabbar det ju just detta er klubb direkt, vilket bör vara i erat intresse.
Men givetvis inser jag att ÖSKs prestationer på plan kommer i förstahand för er.
Örebro Mittåt
2008-05-31 23:57
Juice Tube//

Jidsjö, ingen chans
Johansson, ingen chans
Gren (som numera stavar med ett e), beror på skador etc. Han har två man före sig i kön.

Återgång till 4-4-2. No chance/risk whatsoever. Speciellt som vi inte ens har anfallare så det räcker till att fylla upp *en* framskjuten anfallsposition på ett vettigt sätt.

Alvbåge. Om han verkligen kommer att kosta 5 mkr, så kan vi nog glömma honom.

AIK-klacken. Vem bryr sig om dem förutom de själva?
AIK Opus klon
2008-05-31 22:38
ÖSK-Karl//

Du kan på fullaste allvar inte tro att det inte blir ett ekonomiskt avbräck för ÖSK för att man nu kan dra in 4 vakttjänster under 2 timmar?

Jag tror inte heller att det kommer komma 1500 familjefäder med var sin knodd bara för att vi inte kommer.
Det skulle vara kul för er om så hände, men räkna inte med det.
F.ö så finns det inget lag i sverige som har så mycket barnfamiljer på läktarna som AIK, förklara det om du kan.

Walter Gigena//

Ja, peking skötte det inte speciellt snyggt när dif var där, varken arrangörsmässigt eller medialt. Den stora skillnaden mot många andra lag är nog att dom faktiskt ändrade på sitt upplägg och såg över rutinerna istället för att låtsas som det regnar.
AIK Quagga
2008-05-31 21:38
ÖSK-Karl,

Erkänn att du är medlem i campsweden, att abstinensen hos dig är stor just nu. Du verkligen längtar efter att få blåsa upp dina jättehänder och klappa loss.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-31 21:06
BabyKladde//

Förutom att Bastard on Parade har helt rätt så hoppas Viborg på en försäljning till Tyskland eller Holland, som sagt, minst 4-5 miljoner lär ÖSK få tvingas ut med. Hammarby fick ju betala oerhört mycket mer för Rami, fast han också ville dit :-)
Örebro Bastard on Parade
2008-05-31 21:01
Babykladde//

Man kan ju inte skänka bort spelarna bara för att de själva sagt att de vill bort. I elitfotboll ska man ta betalt för sina spelare, där har ÖSK otroligt mycket att lära.
Örebro BabyKladde
2008-05-31 20:49
Ämne: Conjuration//

Vib....
frågan är ju hur Viborg resonerar om dom kräver 10 miljoner då Alvbåge vill bort, han vill till Örebro, ÖSk är intresserade och Viborg själva sagt att dom inte tänker tvinga kvar honom då han sagt personligen att han vill bort nu!
Örebro Bastard on Parade
2008-05-31 19:58
ÖSK-Karl//

De dyra extravakterna finns på Västra läktaren ändå...
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-31 19:03
Conjuration//

Viborg har krävt horibla 10 miljoner. Räkna med att ÖSK måste komma med ett bud på 4-5 miljoner och att Alvbåge vill ha 500.000-1 miljon för att signa för 4 år.
Örebro ÖSK-Karl
2008-05-31 19:00
Walter Gigena//

Att inte hulliganerna från Black Army kommer spelar säkerligen ingen roll ekonomiskt. Nu slipper ÖSK den dyra extravakten samtidigt som barnfamiljerna vågar sig till BA.
Örebro Walter Gigena
2008-05-31 18:02
opus//

Klart att lilleputtstaden Norrköping var glada när ni kom. Det hade ju varit ekande tomt på deras betongkloss till arena annars. Intressant att dom säger att de inte har problem med sthlms lagen när det var kaos scener utan dess like i premiären mot DIF..

Tråkigt att ni inte kommer. Hade hellre sett att DIF bojkottat istället för Hammarby eller AIK. Bajens klack är ruggigt bra.

Fast egentligen bryr jag mig inte. Jag vill se laget i mitt hjärta tilsammans med likasinade. Att motståndarklacken inte kommer skiter jag i, Budget pengar eller inte..
Örebro Mittåt
2008-05-31 16:48
Talangerna slog IF Eker med 3-2 i en match som var svettig på mer än ett sätt. ÖSK dominerade kraftigt matchen igenom, men hade svårt att sätta både pricken över i eller bollen i mål. Däremot sumpades det en hel del chanser, för att uttrycka sig försiktigt.

ÖSK tog ledningen i den 18 minuten genom Gabriel Binay. På en hörna nickar Paul Munster i ribban, bollen går via Ekers målvakt till Gabriel som slår in den.

Sedan gör Eker både 1-1 och 1-2 i den 27. resp 39. minuten genom Henrik Torstensson och Alexander Skotte. Inte tillräckligt resolut försvarsspel från ÖSKs sida.

Lyckligtvis kan ÖSK utjämna till 2-2 redan två minuter senare. Mannen som kan göra vad som faller honom in med en fotboll, alltså Edvin Möller, slalomspringer igenom Ekers försvar och skjuter kvitteringsmålet i bortre.

I den första halvlekens slutminut får Eker en av sina försvarare utvisad efter två gula kort. Då var det klart trodde man.

Men även om ÖSK ägnade hela den andra halvleken till att pressa mot Ekers mål ville det inte bli några mål. Inte förrän i den 77 minuten då Paul Munster nickar in 3-2. Passningsnickare var Edvin Möller.

I ett av sina mycket fåtaliga anfall är sedan Eker mycket nära att utjämna i den 90. minuten. Men Rosen gör en närmast mirakulös räddning och sedan slår Eker andrabollen utanför. Puh!
Örebro Erki
2008-05-31 14:02
Opus klon// Trist att ni inte kommer, inte så mycket för det ekonomiska utan för att det alltid är kul med en motståndarklack. Det taggar hemmaklacken lite extra att ha några att försöka överrösta. Samtidigt bra att ni bojkottar och det ska ni ha stor cred för, ni har lyckats väldigt bra hittills tycker jag.

Det är inte helt otroligt att det kommer fler Örebroare nu när inte AIKarna kommer, det brukar ju va skrämmande lite Örebroare på de här matcherna annars.
10500 åskådare i fjol betyder ju att det var mindre än 7000 ÖSKare på arenan, pinsamt lite.
AIK Opus klon
2008-05-31 12:49
go_osk//

Som i gävle blir det inte, det kan jag nog våga mig på att lova. Men visst kommer några säkert åka, svårt att få precis alla att göra något eller hålla med om något.

Angående Gävle så tycker jag för övrigt att det var succe iallafall, trots att runt 300 personer valde att strunta i bojkotten.
Det var löningshelg, en av de absolut närmaste matcherna och vår enda söndagsmatch borta för året. En vanlig säsong skulle det varit strax över 3000 av oss där, nu valde 90% att stanna hemma.
Örebro go_osk
2008-05-31 12:41
Opus klon//

Jag känner en hel del AIK:are som kommer trotsa bojkotten och åka till Örebro. Lär väl bli som i Gävle med andra ord, där era supportarar både syntes och hördes.
AIK Opus klon
2008-05-31 12:14
ÖSK-Karl//

Om du tycker att det är bra att din klubb förlorar 800 000 kr som man redan budgeterat med så är du naturligtvis i din fulla rätt att tycka det.
Att ingen utom oss bryr sig måste man ha väldigt väldigt stora skygglappar på sig för att kunna hävda. Jag utgår från att du inte räknar med SEF, SvFF, riksmedia i alla dess upptänkliga former, klubbledningar och officiella supportergrupper och bara räknar med dig själv.

Hlynur//

Så nu betalar ÖSK för polisinsatsen på stan och ev. skadegörelse på arenan? Stort, ni måste vara den enda klubben i världen som tar det ansvaret ni gör. Hatten av...
(Att handlarna och krögarna i Örebro dessutom är så schyssta att dom räknar bort momsen och punktskatter som annars, i resten av världen, används för att betala bl.a. polisinsatser är ju också trevligt.)

Att ni har större chans till 3 pinnar kan stämma, kanske inte. Finns för dåligt underlag för att säga att det är på ena eller andra sättet.
Vi har bojkottat 2 matcher hittills, en vann vi och en förlorade vi. Torsken kom i Göteborg där vi inte vunnit på år och dar bortsett från förra året. Vinsten i Gävle där vi inte vunnit på år och dar, så det är det man får förhålla sig till.
Som sagt, lite klent underlag för att dra några slutsatser ifrån.

Undrar förresten när något senast gick sönder när vi var på besök? Om man bortser från att saker faktiskt kan gå sönder p.g.a. slitage och helt vanligt användande så är det nog ett bra tag sen.
IFK Norrköping var jätteglada att vi kom till deras stad och vi var jätteglada för att dom kunde ställa upp med ett sånt proffsigt arrangemang. Dom gav dessutom klubbar som ÖSK en känga i förra veckans SEF-möte där IFK menade att de "mindre" klubbarna (ni får ursäkta uttrycket) kraftigt överdrev problemen med stockholmslagens supportrar.

Det är den ömsesidiga glädjen man bör sträva efter, folk med inställning som du och ÖSK-Karl är ett lika stort hot mot fotbollen som vilken huligan som helst.
Annons: