/fotboll/osk/forum/7016.aspx/fotboll/osk/forum/7016.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro 0REBR0
2008-06-06 22:58
börjar bli trött på snacket om guterstam nu... man kan ju inte hålla på å jaga en spelare som ser ÖSK som absolut sista utvägen. man har försökt få hit honom men han ville till ett bottenlag i belgien och när han kom hem kunde han fortfarande inte ge något svar till ÖSK. han vill vänta och se om det kommer något "intressantare"..
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-06 22:54
Ämne: Lite konstigt att Ne....
Erki// Ja, beundransvärt arbete av Nedims agent.
Örebro Erki
2008-06-06 22:42
Lite konstigt att Nedim efter att ha fått väldigt lite speltid ändå lyckas byta upp sig till ett bättre lag. Tack för hösten 2006 (och målen 07 förstås, räddade nog allsvenska kontraktet) och lycka till framöver Nedim!

Och bättre alternativ än att gå till Assyriska är det ju definitivt.
2008-06-06 21:44
Alvbåge, Floren, Siwe, Skoog, Guterstam, Labinot etc. Så som ÖSK jobbar ska vi vara glad om någon av dem skriver på. Man kan inte gå runt och hoppas på att Guterstam ringer, man kan inte ta sommarlov och hoppas att Siwe sedan självmant frågar om intresse. Man måste ta för sig, vara lite konkret, handlingskraftig och mediasmart. Det är så jävla oproffsigt naivt beteende nu så det är skrattretande. Varför ska Fluminese skicka sitt A-lag? Det är ju bara att titta på deras kommande matcher så inser man att Lennart och den där Norrlänningen är grundlurade. Vilket lag är plan B som jubileumsmatch? Finns det ens en plan B? Tveksamt. Och varför tackade man nej till ett bra bud (Assyriska) om man ändå inte ska låta en spelare spela (Halilovic)? Något är väldigt trögt i ÖSK i år. Är det möjligen organsiationen/själva beslutshirarkin som haltar? Eller är det alla dessa sponsorarrangemang som håller på att kväva klubben?
2008-06-06 21:22
Flopp-Lennart!
Örebro in med Boniek
2008-06-06 21:10
Sälj RR nu och värva Alven och sparka Weggen efter denna säsong.
Kontraktera både Floren och Siwe!!!!(stavning)
Köp in en foward och försök alla fall låna in skoog
och köp in en mittfältare efter säsongen

sen måste jag säga en sak,, Kolla på Ajsel Kujovic
Labinot Harbuzi dem kmr direkt från holländska juniorspelet men är två jätte talanger alla fall Labinot så snälla Lennart skärp till dig o tänk om!
AIK Rey
2008-06-06 21:08
Angående Fluminense matchen: Jag är, efter att ha bott i Rio, tricolor och följer klubben noga. Fluminense kommer absolut inte skicka några A-lagsspelare. Som det har nämnts här spelas den första finalen i Libertadores borta i Quito den 25/6. Dit kommer troligtvis runt 20 spelare från A-laget åka. Dessa spelare kommer troligtvis alla att få vila från matcherna i brasilianska ligan mot Coritiba den 22/6 och derbyt mot Botafogo den 29/6. Istället kommer de bästa juniorerna (18-19 åringar) och övriga reserver att få spela de matcherna. Finalerna i Libertadores är enormt stort för klubben, som förövrigt satsat stora summor på värvningar och löner just för att nå dit. Det finns inte en chans att de skulle skicka några A-lagsspelare till Sverige under den tiden. Jag har även väldigt svårt att tro att många, om ens några, av reserverna kommer att åka till Sverige då de måste spela matcherna den 22:a och den 29:e. Truppen till Örebro blir nog ett 3:e lag, bestående av juniorer, någon reserv och kanske ett eller två unga nyförvärv. Fluminenses juniorer är dock inte dåliga. Klubben har en av de bästa organisationerna för utveckling av ungdomar i Brasilien. Så det lär finnas en chans att se framtida stjärnor, men knappast nuvarande.
Örebro Evigt ÖSK
2008-06-06 21:06
Skönt att bli av med Halilovic. Ett störningsmoment borta.

f.ö var det Rosendahl som fick på käften.
Örebro jocke.
2008-06-06 20:52
"Tom gjorde ett piggt intryck. Han är kvick och positionssäker men sen vet vi ju inte vad han för tankar. Nu när vi lägger allt fokus på en anfallare och det är semestertider så kommer nog frågan om Tom dröja ett par veckor." - va!? varför inte kontraktera honom direkt, ibland blir man så trött.

En annan sak jag blir trött på är folk som håller på nu och skriver att Nedim skulle fått fler chanser, blivit felbehandlad bla bla. Alla vet ju hur tongångarna gått under säsongen, och då har jag inte hört någon som tyckt att nedim skulle få spela. Han sköt upp oss i allsvenskan det ska han ha all cred för, men efter det har han tyvärr inte levererat så som man hoppats..
Örebro in med Boniek
2008-06-06 20:52
aha ok..

Går bra för Samuelsson i Assyriska fansen verkar tycka han är en väldigt bra mittback :O

nej usch men tack att han försvann..det kunde ju vart värre i år ;)
Örebro kenya
2008-06-06 20:49
Nej, jag syfta bara på hans inlägg om att Nedim skulle leva på gamla meriter om han fick spela.

Nordin startar för tillfället och därför tog jag han som exempel. Sen antydde ha något om form vilket jag inte heller tycker Nordin har mer av än Nedim.

Örebro in med Boniek
2008-06-06 20:42
Kenya/ var ser du att han tycker Nordin ska spela?;O har inte sett det inlägget.
Örebro kenya
2008-06-06 20:30
Conjuration//

Vet inte riktig vad Nordin lever på för meriter som ger han tillträde till startelvan. Att han raka in en bredsida mot TFF i första omgången?

Halilovic är en anfallare till skillnad från Nordin som är mittfältare. Hade Halilovic fått starta fler matcher än bara den första det här året så hade vi sett fler mål från hans fötter än Nordins enda.
Öreskå
2008-06-06 20:15
Man kan inte något annat än tacka Nedim för vår allsvenska plats. Sedan önskar jag honom lycka till.
Örebro in med Boniek
2008-06-06 20:11
Ösk lirade inte han spel heller conjuration. liksom roden, vi ska spela ett snabbt djupledsspel och en stor target tror gerzic och Roden skulle klara det bra men då måste vi byta spelsystem och en bra innemitt
Örebro Conjuration
2008-06-06 20:09
Kenya//

Man kan inte leva på gamla meriter för alltid. I slut ändan är det formen som avgör och där svackade Nedim fast han har en väldigt stor potential.
Örebro in med Boniek
2008-06-06 20:09
Tror inte att han vill till ösk (Siwe) ifall ni fortsätter o kallar han för fel efternamn..dålig stil!
Örebro in med Boniek
2008-06-06 20:05
Sixten och Alec såg väl vad Hammar och Patrik walker såg.
han är en diva och var helt enkelt inte bra,tyvärr.
Jag önskar ändå han all väl framgång, och sen tackar jag honom för annars hade vi nog inte lirat i allsvenskan förra året ;=)
Örebro kenya
2008-06-06 19:47
Blicklöst att inte släppa Nedim tidigare eller låtit honom spela kontraktet ut.

Det är en spelare som är värdig mer speltid i en klubb som ÖSK. Tycker han har visat mer än övriga forwards den korta speltid han fått. Hade hellre sett honom från start än att Nordin startade varenda j'vla match.

Önskar Nedim lycka till och hoppas han kan skjuta sitt nya lag till högre höjder precis som han gjorde med oss när han tog oss till Allsvenskan.
Örebro ÖSK tattoo
2008-06-06 19:31
Kan förstå klubben som inte skrivit längre kontrakt med hagge. han har gjort en halvbra säsong, sen varit direkt delaktigt i en massa baklängesmål, vad var det förra säsongen, 4 matcher i rad, dessutom har han varit skadebenägen i perioder.
Bara önska honom lycka till vart han än far, hoppas han håller sig skadefri för det är en jävligt bra spelare när han är frisk.
Tack nedim btw, lycka till, du är historia i svartvita hjärtan
Örebro Conjuration
2008-06-06 19:26
Jag misströstar inte över att vi förlorar Nedim. Situationen var ohållbar. Lycka till i din nya klubb Nedim och tack för att du sköt upp oss till allsvenskan!
Örebro Bastard on Parade
2008-06-06 18:57
Jag undrar hur många nyheter NA hittat på Svartvitt den här veckan... och det här året. Undrar också hur många gånger de har hänvisat till just Svartvitt.

Rätt svar på frågorna belönas med äran!
Örebro DaSa
2008-06-06 18:47
Eftersom Siew är free-transfer så borde det inte kosta så mycket sen om vi inte säljer Hagge kan vi ju flytta in honom i mittförsvaret eller som def.mitt istället för Nobbe.
Örebro Gallente
2008-06-06 18:35
Tack för allt Nedim. Jag tycker inte du fick de chanser du förtjänade i år. Men önksar dig också lycka till i Rijeka.
Örebro Gallente
2008-06-06 16:36
jocke.// Roninho sprang runt planen i varv efter varv efter varv. Så han deltog inte i den vanliga träningen.
Örebro in med Boniek
2008-06-06 15:44
FORZA SVARTVITT
Örebro jocke.
2008-06-06 14:39
"och så självklart "Roninho" som sprang meter efter meter, kilometer efter kilometer, mil....nåja, en bedrift att kunna springa så mycket när det var så hett som det var i alla fall." - vad menar han med det, Roni deltog väl inte ens på träningen om jag inte förstod fel?
Örebro Kex Gunnar
2008-06-06 12:17
Beträffande värvningar (eller bristen på) så kan jag hålla med om att Skoog i gammal god form(varför säger man så, gammal god form, borde väl vara den form han hade när han var yngre ?)är precis en sådan spelare ÖSK skulle behöva. Florén kan säkert vara ett bra köp för framtiden och likaså Siwe (har aldrig sett dessa spelat)som både är rätt ålder och säkert jätte taggade att visa att man vill framåt i karriären. Sådana behöver ÖSK många fler och inte spelare som tror det räcker med att ställa ut dojjorna för att hålla en plats i Svart Vitt. Sen kan jag delvis köpa att ledningen inte basunerar ut alla ev tilltänkta förvärv till pressen. Skulle någon vara extra intressant så får ju fler klubbar också upp ögonen för dessa och kan snuva ÖSK på tilltänkta spelare.
Örebro D. McGrain
2008-06-06 12:02
Det mesta så här långt är väl egentligen som väntat? Vi visste att vi saknar en målskytt och en offensiv mittfältare efter Larsen som kan leverera passningarna. Nordin har överraskat och inte varit så dålig som jag fruktade men - han duger inte. Ett mål på elva matcher är inte allsvensk klass, tyvärr. Rodevåg duger inte heller och Halilovic vill bort. In med en forward och helst en bra mittfältare (för ärligt talat är det en viss skillnad på Seb & Larsen....) Dessutom måste Floren värvas nu när han ber om att få chansen, fostrad i Ajax bör han gå rakt in i startelvan oavsett ålder. Hur många av dagens spelare skulle vara påtänkt för Ajax juniorlag? Näfver? Inte ens nära... Frempong? Inte ens nära... Och Roni har inte visat ngt ännu. Floren måste ges chansen nu. Likaså är det med Siwe, fostrad i teknisk holländsk fotboll och klasser bättre än det vi har. Haginge vill ha mer pengar och de som tror det är lika lockande att spela i ÖSK som Djurgården bör ställa ner flaskan...Låt han gå även om det är trist att han inte vill ge ÖSK ngt år mer.

Forza ÖSK
Örebro Grohl
2008-06-06 11:00
Skoog, Siwe och Florén är precis dom spelare jag vill ha in i laget! Speciellt Siwe, blev otroligt överraskad att ÖSK visade framfötterna där =)
Annons: