/fotboll/osk/forum/7008.aspx/fotboll/osk/forum/7008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2008-06-11 16:03
ÖSK vill ha Florén och Tuoma.

...men det är väl något fel i det också eller så börjar väl folk beklaga sig över att klubben inte ska fixa det.

Det normala borde vara att man ser det positiva eller...
Örebro JJ-Örebro!
2008-06-11 16:03
Låter mycket intressant i mina öron :)
Örebro SyreAtom
2008-06-11 15:14
Conjuration:

Tur att man har tillräckligt med syre att förstå vad en förändring i en klubb innebär till skillnad från många som verkar leva i en fantasivärld. Öhhhh dissa, sparka, avgå m.m Moget.

Skulle vilja se den klubb som tar sig igen om ett ekonomiskt stålbad, bli nersparkad i ettan, ta sig tillbaka igen, stabilisera ekonomin, samt påbörja det fortsatta arbetet mot ett mål på så här kort tid. Vissa saknar begrepp om verkligheten helt klart.
ÖSK Lions
2008-06-11 15:07
Conjuration//
Tror att truppen har träningsledigt nu till 16 juni. Kanske någon som kan bekräfta?
Örebro Conjuration
2008-06-11 14:49
Syrebrist kan leda till att man börjar hallucinera.

Är någon villig att åka ner till en av ÖSK:s träningar för att skriva en tränings rapport om hur kollektivet fungerar/gör framsteg? Det är alltid intressant läsning :)
Örebro SyreAtom
2008-06-11 12:58
Ämne: SyreAtom// slut på s....
Ursäkta..?
Örebro Aspen
2008-06-11 12:49
SyreAtom// slut på syret?
Örebro SyreAtom
2008-06-11 02:42
Jag tycker Lennart Sjögren är det bästa som hänt Ösk på flera år. Han förtjänar all respekt, det försigår nog hårt jobb på att lösa många frågetecken, spelare etc som vi säkert inte har en aning om. Att allt inte klaffar på en gång är givetvis normalt, men det märks att Sjögren och klubben vill någonstans och att det hänt väldigt mycket på kort tid sen vi åkte ner i superettan.

Men som sagt allt kommer ju inte på en gång, men vi rätt väg mer än någonsin. Att det är relativt tyst från klubben tyder nog snarare att vi har fått en mer seriös och målinriktad klubb tror jag!

Bra jobb Sjögren & Co creds till er!
Kalmar Lalat
2008-06-10 18:53
Vad var det någon Brasilienbaserad snubbe sa, "Vitor ska tillhöra en av världens bästa klubbar, inte ÖSK"? Missförstått geni? :-D
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-06-10 17:22
Någon som är förvånad över att Castro åker? Nu ska jag säga ett tjatigt namn igen: Ekenberg!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-10 15:52
Ingen fortsättning för Vitor Castro
Örebro hunter
2008-06-10 13:35
:)Du kanske borde lära dig och stava kanske, eller är jag ironisk nu?
Örebro Toro
2008-06-10 13:33
Faan det tog ett tag att komam fram till det ;p
Örebro hunter
2008-06-10 13:31
Ämne: -------1-------
-2-....
Ja nu såg jag mitt inlägg. Ne jag kan räkna 4-3-3 mena jag förståss.
Örebro Toro
2008-06-10 13:28
-------1-------
-2---3---4---5-
-6---7---8---9-
--10--11--12--

4-3-3

1+1=3?
Örebro hunter
2008-06-10 13:26
Ämne: hunter // förstår in....
Förstår inte riktigt vad du syftar på.
Örebro Toro
2008-06-10 12:02
hunter // förstår inte om du försöker vara ironisk eller inte. Men är du det inte borde du verkligen ta och lära dig att räkna. Du vet, plus och minus.
Örebro hunter
2008-06-10 11:35
Ämne: //Hunter
Du kanske ....
Det är inte mitt spelsystem,det är tränarnas:).
Hoppas verkligen att bassombeng blir något stort.
Hur går det med Berra,kommer han kunna vara spelduglig i startelvan mot Aik.
Örebro Yeah
2008-06-10 10:45
//Hunter
Du kanske ska fundera över ditt spelsystem en gång till? ;)

Förövrigt så kan jag tipsa oroliga om att ta sig ner på en träning någon gång. Jag känner mig direkt lugnare efter varje gång. Är snart helt övertygad om att bassombeng kan bli allsvenskans kanon efter em-uppehållet. Henriksson börjar hitta form igen, så han är att räkna med. Sen har vi denna Vitor, ibland bländande spel (i target position) ibland väldigt barnslig och loj.
Näver tar för sig mer och jag tror han kan vara nära att peta Roni, som inte alls hittar form (nu även småskadad).

Blir alltid förundrad över hur våra gamla rävar (nobbe, seb, wow, kil) som alltid ger 110% på träningarna, kan vara helt förbytta på planen. Iofs springer alla nyss uppräknade kopiöst mycket, och det är alltid positivt. Tror det är oerhört viktigt att dessa finns med som goda föredömmen i truppen.
Örebro -=joth=-
2008-06-10 10:37
ÖSKare sedan barnsben//Kul att du faktiskt benämner den som FLuminesematchen och inte Jubileumsmatchen. Vi vill ju inte blanda ihop dessa två matcher. ;-)
Örebro ÖSKare sedan barnsben
2008-06-10 09:29
Enligt en säker källa så kommer Fluminensematchen att bli en trevlig tillställning.
Fluminense kommer hit med minst fem a-lagsspelare, fem U21-landslagsmän, plus en hel del annat...
Örebro hunter
2008-06-10 09:29
Ämne: hunter // 4-4-3 ? Pl....Håller med om att det INTE är ett 4-4-3 ösk spelar idag och vad kan det bero på?
Jo Nordback är långsam och omständig i sina passningar. Ytterbackarna fyller inte på som dom borde (Wowoah gjorde det mot trelleborg ibörjan av serien) men alldeles för sällan. Haginge försökte iallfall. På tok för defensiva mittbackar som ALDRIG går upp förutom på hörna och frisparkar(känns det som iallfall).
Vad göra? en sak är att få upp mittbackarna högre så dom kan ge mer understöd till mittfältarna på andrabollarna så man behåller anfallet längre och högre upp, för det andra måste det in nytt blod och det är främst Nordback,Henriksson,Wikström och ev. Westman.
Örebro apskallen
2008-06-10 09:20
Ämne: Jaha, då har vi två ....
Vilket skitsnack. Finns det någon, oavset yrkesroll, som inte ser till sin egen ekonomi? Se på sjuksköterskorna, vissa strejar, andra flyttar utomlands och ytterligare andra byter yrke.

Att idag kräva klubbkänsla framför ekonomisk vinning är helt absurt. Finns det någon härinne som inte vill ha högre lön? I övriga samhället är det rörlighet som gäller, folk byter jobb ofta och jagar pengar så gott man kan. Men så fort det handlar om fotboll kliver man upp på sina höga hästar och kräver att andra ska offra sig för det lag man håller på. Patetiskt...
Örebro -=joth=-
2008-06-10 09:20
Påtal om jubileum så är det faktiskt ganska exakt 30 år sedan ÖSK spelade sig ur en serie...
Örebro Toro
2008-06-10 09:19
hunter // 4-4-3 ? Plocka ut målvakten!? ;p
Örebro hunter
2008-06-10 09:17
Ok att Haginge går till en allsvensk klubb,det har jag inga problem med. Men om det visar sig att vi tar in Siwe som har bättre potential än vad Haginge har så är det ju bra. Jag anser att haginge inte är en spelare för ett 4-4-3. Då tänker ni att 4= är den densamme som förut men i ett 4-4-3 system krävs att backarna också fyller på mer och är löpstarka framåt så det blir lite tryck och det är Siwe bra på. Jag anser också att Haginge är snabb i def men inte alls lika bra framåt med teknik och väggpass utan det blir tvärstopp längst fram(oftast)och jag tror inte han har slagit ett enda bra inlägg vad jag vet,men jag vet också att han har kommit fram till höger endel ggr beroende på att en annan spelare "offrar" sig så att han blir fri. Ifall Siwe nu får chansen att spela ifall han går till ösk öker chansen att det blir ännu farligare framåt än tidigare.
Örebro -=joth=-
2008-06-10 09:17
Bassombeng är naturligtvis en bubblare till högermittfältsplatsen i min elva. Skulle han klara av detta bänkar jag gladeligen Nordback för bristande inställning på plan.

För övrigt kan jag konstatera att min backlinje måste vara den svagaste på länge i ÖSK men jag finner inga andra alternativ.
Örebro -=joth=-
2008-06-10 09:15
Min elva just nu.

-------PeWe--------
PaAn-MaWi-GlHo-SaWo
NoGe-FrNo-MaKi-RoPo
-----SeHe-StRo----

Antar att vi måste sättar ner Anttonen på högerbacksplatsen nu. Henriksson flyttar jag upp i anfallet för att få lite kraft i luftrummet. Rodevåg tror jag starkt på fortfarande, han jobbar hårt och har inte fått det stöd han behöver från Anfallet. I brist på högermittfältare får Nordin kliva ut där, han och Anttonen kan nog skapa en vass högerkant. Porokara är snäppet vassare än Näfver och lägger därmed beslag på den kanten.

Jag ser gärna att vi går tillbaka till 4-4-2i stället för nuvarande 3-5-1.
Örebro -=joth=-
2008-06-10 09:07
Gallante//Kan ju även tillägga att vi tränade förmodligen dubbelt så mycket som andra klubbar under det hårda vårschemat... inte undra på att spelarna var stumma i benen när det var dags för match...
Örebro -=joth=-
2008-06-10 09:05
Onetouch//Det är väl våran rättighet att gnälla som supportrar. :-)
Skulle dock aldrig kalla Haginge för Judas, däremot hade jag jag faktiskt hellre sett honom gå som free transfer efter året än att vi säljer till en Allsvensk klubb. När ÖSK säljer till en Allsvensk klubb innebär det ju bara att vi inte har något i Allsvenskan att göra.

Tycker att ÖSK måste ändra attityd som klubb och på fotbollsplanen. Vinnarinstinkt är det vi saknar...
Annons: