/fotboll/osk/forum/7006.aspx/fotboll/osk/forum/7006.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Kex Torsten
2008-06-17 17:54
HAGGE = JUDAS !
AIK Eruu
2008-06-17 17:54
Spelarinvest ska nog ha en stor del, och Haginge ska ha 25%, dessutom ska IF Eker ha 20%. ÖSK kommer inte få mycket pengar. Tror DIF betalade omkring 2 miljoner.
Örebro Grixx
2008-06-17 17:49
Sjögren har nämnt kort lån som en lösning. Han har även nämnt att man önskar få de aktuella spelarna klara till innan allsvenska starten och att det är en stor pappersprocedur vilket kan tolkas att det förhandlas redan....sedan en tid tillbaka.
Örebro Toro
2008-06-17 17:45
Katta // Vart går resterande 5%?

Neee, det är naturlig del i en fotbollsklubb, genom att Haginge gick får vi plats att plocka upp nya spelare. Ska bli intressant att se om Green kan slå sig in.

Känns ändock när man hör Herr. Sjögren's intervjuer en antydan till positiva vibbar mellan raderna. Håll ut kära Svart Vita kamrater, det kommer värvningar jag är övertygad! =)
Örebro DaSa
2008-06-17 17:44
Blir man inte lite rädd när man läser intervjun med Sjögren? Om man tolkar intervjun negativt (vilket man automatiskt gör som närking) så letar vi fortfarande offensiva spelare, vi förhandlar alltså inte med ngn. Fan, det här börjas kännas som förra säsongen, kommer inte trillar in ngn spelare för ens halva höstsäsongen gått och vi har en riktig kris.

Snälla Sjögren/styrelsen gör klart med Skoog så kan ni i lugn och ro leta andra förstärkningare efter hand. Ett lån av Skoog kan ju inte kosta mer än 60 000 * 1.4 (arbetsgivaravgifter) * 6 = ca 500 000 kr = nytt allsvenskt kontrakt
Örebro Grixx
2008-06-17 17:43
För övrigt så lycka till Hagge. Synd att du inte ville vara kvar i det nya lagbygget. Du var härlig som högerback under våren och hoppas du hittat din plats på kanten och inbringar mer slantar framöver.

Lycka till igen.
Örebro Grixx
2008-06-17 17:40
För Djurgår´n i rymden...// ...och på Östermalm bor det bara en massa beniga kärringar ;-)

...och på skansen....näää det behöver vi ju inte nämna!!!
Örebro DaSa
2008-06-17 17:37
Man får väl tacka Hagge för det han gjort i klubben! Hoppas att det löser sig med en erästtare om vi inte skall låta Anttonen och Green få chansen som var planerat innan säsongen startade.

Jag skulle nog vilja säga att Hagges främsta egenskap är hans inställning, känns som han aldrig ger upp. Sen så är han snabb och brytsäker också. Dåliga sidorna är att han är ojämn och skadebenägen. Men skall bli spännande att se om han tar ytterligare ett kliv i sin utveckling nu.

Ngn som vet hur dealen med DIF blev? Vidareförsäljningsklasul? Över 2 mille?
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2008-06-17 17:37
Tack för denna gång Haginge! Lycka till! Antagligen kan du bli landslagsaktuell nu när du lirar i stockholm.
Djurgården För Djurgår´n i rymden...
2008-06-17 17:31

Nu är det klart!

Örebros kvinnor är fetast i Sverige.

Grattis!
Örebro Bastard on Parade
2008-06-17 17:29
Kartago//

Ni får en riktigt bra spelare till billig penning. Han har väl blivit uttagen till DN-elvan 5-6 gånger den här säsongen och det är inte illa som försvarare i ett bottenlag.

Styrkor? Snabb, bra löpkapacitet och har växt ännu mer i defensiven. Har ju bla raderat Rajalakso och Santin helt och hållet under säsongen.

Svagheter skulle väl vara passningsspelet men det har också blivit bättre.
Djurgården Kartago
2008-06-17 17:24
Ser att det är lite turbulens här inne.
Skulle man trots det kunna få en objektiv bedömning av Haginge?
Styrkor och svagheter o.s.v.

Djurgården Jäger
2008-06-17 17:07
Haginge klar.
Örebro Liberate
2008-06-17 16:35
Rojas//Lägg ner skitpratet,du vet att det är ingen här inne som köper det du säger.
Örebro Grixx
2008-06-17 15:41
Rojas//...och samtidigt kalla sig ösk fan ?

Du en ÖSK-fan som tippar förlust med 1-4 mot AIK. Som supporter tror man alltid på vinst även om det är tuffa matcher!!!!!

...sten i glashus eller far din är glasmästare???
Örebro Bastard on Parade
2008-06-17 15:38
Skulle jag bli erbjuden ett jobb med nästan dubbelt så hög lön så skulle jag också fundera på det, självklart. Däremot har jag lärt mig av mina misstag, jag lämnar inte gärna Närke en gång till.

Man måste skilja på fotbollen som yrke och ett vanligt jobb. Att leva på fotbollen är ett privilegium få förunnat! De får hålla på med det de älskar, de blir stöttade (vanligtvis) av engagerade supportrar och de tjänar otroligt bra.

Jag är övertygad om att Haginge blir proffs även om han förlänger sitt kontrakt med ÖSK, men i det här fallet har jag svårt att se att Haginge är boven i dramat.
Örebro yx
2008-06-17 15:29
Rojas//Du är ännu en snackare. Många människor snackar men få levererar. Försök att se vem du är, vad du har gjort för ösk på ett objektivt sätt. Sen ser du vad Haginge har gjort, offrat studier, sin ungdom då han inte kan göra/festa hur han vill. Slitet och miljonerna som han inbringat till ÖSK.

Sen kommer någon från gatan som tar sig rätten och definiera vad "ett stort ösk hjärta" är och försöker smutskasta hans namn.

Haginge har betytt väldigt mycket för ösk på alla sätt och vis. Man måste vara rättvis och ödmjuk inför andra och veta vem man är själv och vad man har gjort själv. Och anpassa sina krav på andra däefeter. Vi snackar om en ung örebroare som genom sitt slit, engagemang och karaktär bidragit ofantligt mycket till ÖSK. Du är ungefär lika gammal som Haginge, vad har du bidragit med?

Sjukt att vem som helst verkar tro sig kunna såga och sätta sig över andra människors frihet och val. Dessutom snackar vi om en ÖSK-hjälte här!
Örebro Rojas
2008-06-17 15:08
Ämne: Till alla som klagar....
Det du säger är en självklarhet. Men ditt påstående har ingen grund.OM HAGINGE HADE ETT STORT ÖSK HJÄRTA SÅ HADE HAN SKRIVIT PÅ NYTT KONTRAKT PUNKT SLUT. Hur kan man försvara ett sådant girigt beteende och samtidigt kalla sig ösk fan ?
Örebro Bastard on Parade
2008-06-17 14:17
-=joth=-//

Jag såg eftermiddagsträningen. Fanns väl i princip en bollövning och det var snabba omställningar.

Sedan var det löpning, löpning och ännu mera löpning innan de avrundade med styrkeövningar. En otroligt givande träning att kolla på i regnet och på köpet blev jag sjuk. Typiskt...
Örebro pemo
2008-06-17 14:08
Det jag vill se i omstarten av allsvenskan är ett ÖSK där alla kämpar och vågar vinna matcher. Det får inte bli så "långt mellan lagdelarna" utan mittfältet måste trycka på framåt. Sen vore det kul om någon av de yngre spelarna gör en "Hagge" och visar att de skall vara med i start-elvan trots unga år. Jag har för mig att han bara var 19 år när han slog sig in i truppen och spelade de flesta matcherna. Vidare hoppas jag att Anttonen skall komma upp i samma fina form som i höstas och att Näfver slår igenom stort. Fast jag är glad bara vi hänger kvar.
Örebro -=joth=-
2008-06-17 14:03
ÖSK Lions//Tack för beskedet. Något annat att tillägga från träningen? :-)
AIK Saywee
2008-06-17 14:01
Känns som att det finns tre lägen inför och under hösten.

1. "Förhoppningarna"
ÖSK rockar fett med smarta "nyförvärv" eller att laget presterar utöver det vanliga, och målen och poängen bara trillar in. Spurten ger en bra placering!

2. "Mittens rike".
Vi hamnar, efter en bra start eller kanske slutspurt i höst, så småningom i mitten och kan tidigt (?) sluta våndas för superettan, redan några omgångar innan Allsvenskan avslutas.

3. "Vånderiet"
Vi våndas och slits mellan det ena och det andra och stolpe ut och stolpe in. Ljungskile, Gefle och Norrköpings matcher blir viktigare än våra egna. Sista matchen på BA mot Ljungskile blir avgörande ...?

Själv väljer jag alternativ nummer 1 !!!
ÖSK Lions
2008-06-17 13:00
joth//
Troligtvis bara ett rykte för han var med för fullt på träningen i går.
Örebro -=joth=-
2008-06-17 12:55
pemo//Vet inte om det är sant... men ett rykte gör gällande att Yunus har försvunnit... kan de stämma? Eller är det bara ett rykte?
Örebro pemo
2008-06-17 12:07
Om inte Jesper är en otroligt hemmakär örebroare kan ÖSK se sig i månen efter honom. Om valet står mellan Elfsborg , Djurgår´n eller ÖSK så blir väl valet 99 av 100 på de två förstnämnda klubbarna.
Nä, ta hand om de talanger som finns i ÖSK-U ( tex Astvald ) och ge dem chansen att blomma ut. Hagges plats tar väl Green. Och när Holger nu är skadad så får väl han från KIF ta mittplatsen. För inte chansar väl ÖSK med BertinZe???
Någon som vet hur det går för Yanus?
Halmstads BK blåsvart/1914
2008-06-17 10:58
Tele2 har Säsongskortet Ishockey men INTE FOTBOLL, vid kontakt skyller de på att de flesta matcher sänds i TV4 och Canal+ Sport vilket är felaktigt.
Alla som har Tele2 som kabelleverantör kan alltså inte köpa säsongskortet.
Ring, sänd ett mail till Tele2 och protestera så att alla har tillgång till Allsvenska matcher i teve.
Jag har mailat och klagat.
Elfsborg elfsborgforever
2008-06-17 10:57
Hejsan, Är det någon som har eller vill skaffa xperteleven och gå med i min liga?.
Det är ett jätte enkelt spel som man lär sig väldigt fort.
Skicka ett PM till mig om ni är intresserade!

Kolla länk!
Örebro -=joth=-
2008-06-17 10:18
Ämne: Ämne: Skulle ....
Agree... det är klart att Haginge ska se till sitt ege bästa. Sen tror jag att Haginge har ett stort ÖSK hjärta men som sagt han måste se om sitt eget hus. Vi får väl önska honom all lycka och hoppas att han någon gång återvänder till ÖSK.

Vår frustration över Haginges "bortgång" ska nog inte tas ut på honom utan i så fall på organisationen. Sen har ju ÖSK mörkat mycket som vanligt vilket för det svårt för oss att sätta oss in i siuationen.

Nåväl... man får ju hoppas att organistionen har haft detta i beräkningarna och håller på att knyta ihop en annan säck.

För övrigt tror jag på en positivt överaskning denna vecka... men han heter nog inte Filip. ;-)
Örebro -=joth=-
2008-06-17 10:09
Lyckan ler mot oss som vanligt... se länktips.

Någon som vågar gissa på en elva mot AIK matchen med Haginge och Holgersson borta?
ÖSK Lions
2008-06-17 10:05
Greve//
Jag tror det ska VÄLDIGT mycket till för att vi ska byta spelsystem ytterligare en gång...
Annons: