/fotboll/osk/forum/7004.aspx/fotboll/osk/forum/7004.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2008-06-15 10:24
Aspen//
Lysande ... 8 mål mot Lekeberg ;-)
Hur blev resultatet och i vilket sammanhang?
(Jag har haft en lång semester och orkar fortfarande inte scrolla)

Katta-maran//
Ojoj, det blir många speltimmar sedan senaste allsvenska målet ;-(
Örebro Aspen
2008-06-15 09:03
Saywee//ÖSK gjorde 8 mål mot Lekeberg!!!
AIK Saywee
2008-06-15 08:51
Liberate//
Jag har samma oro som dig ...

Det är cirka 2,5 veckor kvar till AIK-matchen och inget verkar hända, förutom att Haginge är på väg bort :-(

Mina förväntningar detta år som jag ville fira lite extra var nog större än det facit vi har innan EM-uppehållet. 4 mål framåt och en massa bakåt är inte speiellt betryggande. Förresten är det någon som vet hur länge sedan det var ÖSK gjorde ett mål? Jag har faktiskt glömt!

Vi har tyvärr inte de stora slantarna har jag förstått, men någon slags överraskning skulle kännas trevligt.

De flesta av er svartvita froumskribenter känner till min optimism och jag tror att det blir allsvenskan även nästa år, men att man kanske skall behöva våndas en hel höst när man hellre hade kopplat av lite och kanske till och med hade kunnat fira något.

FORZA ÖSK!
Örebro Liberate
2008-06-15 08:29
Snart dags att sparka igång andra halvlek av Allsvenskan och fortfarande ingen ny spelare,borde det inte vara av vikt att spela in den nya i laget så fort som möjligt?inte för Ösk tydligen,den nya killen ska väl bli klar först samma dag som vi möter Aik för att sen spela in sig i laget tills han är redo för spel nångång på senhösten,bara i Ösk som detta sker.
Örebro Aspen
2008-06-15 08:01
Ska bli intressant om detta som "dykt upp" blir något eller är ytteligare ett villospår på den långa vägen efter en target. Den påbörjades ju för ett år sedan.
Vis av erfarenheten .... Det gäller att kunna knyta ihop säcken... Det gäller att prestera..
Djurgården Saint
2008-06-15 00:27
Nåja vi får väll se vi står inte och faller med Haginge även om jag gärna skulle vilja se honom i DIF.

Lycka till under resten av säsongen.
Örebro 0REBR0
2008-06-14 23:51
/saint

se länktips... kanske en hint...
Djurgården Saint
2008-06-14 23:41
Något annat överhuvudtaget.
Örebro Bastard on Parade
2008-06-14 23:08
Saint//

Vad menar du med "hört något annat"? Något annat än att man vill använda honom som delbetalning för Alvbåge?

Tror knappast Haginge vill spela i andra divisionen i Danmark, men då trodde ja å andra sidan inte att han ville spela för nått annat lag i Allsvenskan heller.

Jag hoppas att han har kommit på vettigare tankar och väljer att förlänga sitt kontrakt och stanna kvar i ÖSK, fast vem försöker jag lura?

"Någonting har dykt upp" = Haginge har redan skrivit på för en klubb som bosman och ÖSK kan ha kvar honom resten av säsongen?

Alternativ 2: Fler klubbar har gett sig in i jakten och har lagt högre bud.

Alternativ 3: Djurgården har lagt ett skambud.

Hur länge ska jag lista alternativ?
Djurgården Saint
2008-06-14 22:57
Knäpptyst om Haginge är det så att ÖSK vill använda honom som en del betalning på Alvbåge?

Någon som hört något annat?
AIK Saywee
2008-06-14 16:28
Chipset//
Ja, Rijeka är en underbar stad!

Förresten har "ÖSK" semester?
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-14 16:22
Ämne: Chipset// Var du där....
Nej tyvärr, jag litar på Lasse Z. ;-)
Örebro P.O
2008-06-14 16:09
Chipset// Var du där?
2008-06-14 16:04
Bra spel av ungdom idag. Förhoppningsvis var detta vändningen. Finns några stycken i det laget som tar för sig mer och mer...
2008-06-14 16:02
Ämne: Nu börjar Saywee kvi....
Blir så trött på ÖSK. Varför spelar de inga träningsmatcher? Är det något vi behöver så är det matchspel. Vi behöver matcher för att öva upp och återgå till grunderna. De flesta andra elitlagen spelar ju. Varför inte vi?

Saywee// Rijeka är en underbar stad. Vem vill inte bli fotbollsproffs där. Good luck Nedim!
AIK Saywee
2008-06-14 15:57
Nu börjar Saywee kvickna till efter en "tidig" semester i Kroatien, bodde bland annat i Rijeka, Nedim´s nya "hemstad"

SyreAtom//
"vi behöver bättre spelare på flera platser."

Kan bara hålla med om detta och dessutom verkar det varit så sedan vi startade vårt allsvenska år som 100-åring. För att fira är vi sent ute och segt förberedda!

Jag önskar att något positivt på spelarfronten händer snarast!

Jag vill helt enkelt fira genom att få ytterligare ett allsvenskt år!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Grixx
2008-06-14 15:18
DaSa// Instämmer i det mesta. För Nobbes del är det nog att det saknats utmaningar och inga ifrågasättningar. Passningsbiten har väl aldrig varit hans styrka. Vårens förändringar verkade få honom att lyfta några matcher men sedan har han stagnerat ordentligt. Hans jämnhet är väl det som håller honom kvar, dvs han faller sällan igenom men tyvärr överraskar han sällan positivt. Därför var det kul när han gick på friskt i de första matcherna och manade på alla att ligga kvar där uppe och inte krypa ner så fort man tappade bollen.
Örebro SyreAtom
2008-06-14 14:04
DaSa//

Håller med där, Boström & spelsystemet är ett av det bästa som hänt Ösk. Förstår inte hur man kan klaga på det. Man får väl ge det några år för att det ska utvecklas och att man ska värva spelare som passar för det systemet. Ösk ska spela offensivt och kul.

Och glöm för fasen inte inledningen på allsvenskan hur vi spelade då! Problemet är nog varken tränare eller spelsystem, snarare att vi behöver bättre spelare på flera platser.

Elfsborg gav Haglund flera år, och det behöver nog Ösk också göra om det ska bli nått av Ösk.

Stötta Ösk! Go Sjögren, Boström och 4-3-3!
Örebro DaSa
2008-06-14 12:30
Lite reflektioner över de senaste dagarnas händelser (både på forumet och IRL:)):

- Skönt att fler än jag börjar ifrågasätta vad Nobbe gör på planen. Men hur ni kan jämföra Kihlen med honom? Kihlen är grym på att hålla i bollen, slå bra pass och vill alltid ha bollen. Alltså motsatsen till Nobbe.

- Talangjakten: Hoppas inte ÖSK vill värva Touma nu bara för att de "missat" de andra talangerna. Sista positionen just nu är att förstärka de offensiva kanterna. Skall det värvas där så skall allt krut läggas på en riktig talang, Jesper Florén.

- Spelsystemet och Boström: Sluta gnäll på det, det tog minst ett par år innan Haglund fick ordning på Elfsborg. Vi måste ge 4-3-3 en ordentlig chans, jag tror på att långsikt så är det enda möjligheten att tvätta bort vår tråkstämpel. Tyvärr har ju inte Boström fått rätt spelare, saknar ju både en bra target och ytterligare en klasspelare i mitten (antingen def eller off).

- Hagge affären: Min drömförhoppning är att det som dykt upp är en bytesaffär med Dauda som bytesspelare. Vid ett sådant scenario där vi får Daouda och en miljon (ren chansning) som betalning för Hagge så kan vi direkt efter låna ut honom till ett SE lag och för pengarna lånar vi Skoog resten av säsongen. Då har vi en bra lovande target till nästa säsong samt vi en riktigt bra och erfaren target denna säsong.

- Alvbåge: Beror helt på hur mycket pengar vi har, tycker inte allt krut skall läggas på honom. Men det är ju alltid bra med en spelare som har anknytning till staden och fortfarande har lite potential.

Avslutar med min priolista på värvningar (om Hagge lämnar):

1. Högerback (Siwe)
2. Target (Guterstam eller lån av Skoog)
3. Talang/bra spelare: Florén (prestigevärvning)
4. Def. mitt (Söderström, han är minst lika bra som Kihlen)
5. Alvbåge
6. Talang: Touma
7. Mittback
8. Vänsterback (back-up till Wovven)
9. Ny sportchef:)

Ut och shoppa Sjögren!!!:)
Halmstads BK Sabai
2008-06-14 11:49
Ämne: Matta // Det handlar....
Ni kommer att få del av procentsatsen som utbildningsbidraget, utgör utav Emra:s övergång till Zürich...

"FC Zürich betalar en mindre summa till Lille än den som Bollklubben fick av den franska klubben sommaren 2007"...

MVH från Halland
Örebro in med Boniek
2008-06-14 11:17
kan inte alla örebroare samla in en 50 lapp från alla håll till alven
Örebro in med Boniek
2008-06-14 11:16
dubbel rikard var ju jagad av gais förut när vi värva honom..jag tror mycket väl det kan bli öis eller häcken som är ute efter honom men mest troligast semester
Örebro ÖSKare i exil
2008-06-14 10:54
Kom gående genom göteborg igår pratande med min flickvän i telefon när dubbel Rikard traskar förbi med en shopping påse, en kompis och ett stort leende. Kim i IFK, Dime i GAIS. ÖIS, Häcken, Qviding eller semester? Jag det passar onekligen bekvämt med ryktena om John.
Örebro Conjuration
2008-06-14 01:40
Om vi får Alvbåge så ska jag aldrig mer såga den nuvarande ledningen. Dom har mitt stöd så länge se är aktiva (så länge de inte gör århundradets tabbe förstås).
ÖSK Lions
2008-06-13 23:16
Hoppas att man har råd med Alvbåge, Siwe, Florén och Touma. Kanske en anfallare också! ;-)

...samt några till spelare så kan vi nog snart vara ur bottenstriden.
Örebro in med Boniek
2008-06-13 21:25
realistiska # tagentbordet är helt cp ;)
Örebro in med Boniek
2008-06-13 21:24
Dröm cenariot
Alvbåge
Floren
siwe
Guten
qurino
Touma
söderström
alla dem in...
den realistisk
Floren
Touma
Gutenstam
och dem som kommer lämna!
Haninge
RR
Örebro Matta
2008-06-13 19:54
Toro/
Tack!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-13 19:39
"ÖSK vill ha Jimmy Touma nu"
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-13 19:35
Sparka allt och alla som har med ösk att göra!!! Då blir alla nöjda och glada!!! :)
Annons: