/fotboll/osk/forum/7000.aspx/fotboll/osk/forum/7000.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2008-06-21 23:23
Pavlyuchenko verkar vara rätt man för ÖSK. Snacka om match. "Skandalen" att Sverige förlorade mot "Big red machine" ter sig sig som lite malplacé.....

ps Edit håller med
Örebro Bastard on Parade
2008-06-21 21:42
Joerny//

Om det nu var lite av tanken så är det en korkad tanke att de inte bjuder in laget som man faktiskt har förhoppningar om att etablera ett samarbete med.

... men det skulle ju bli dyrare och exklusivare. Inte alls det ÖSK står för!
Örebro Joerny
2008-06-21 21:32
Bastard on Parade// Jag tror faktiskt att det var lite av tanken när man bjöd in Fluminense.

Bbulktrops orberÖ// Den där siffran måste vara ett riktigt skämt. Blir det bra väder så kanske det kan komma 2000 åskådare.

Örebro Bastard on Parade
2008-06-21 21:13
Jaja. Nu får ju Sjögren scouta brassar på plats. Fem U21-landslagsmän till ÖSK kräver jag som kompensation av Fluminense!

För övrigt är det bra att officiella hemsidan fungerar med firefox...
Örebro Grixx
2008-06-21 21:07
Bbulktrops orberÖ// Felaktiga löften blev 5000.
Tror nog också att ÖSK NU är oroliga.

Tror nog också som ÖSK-Karl att någon form av veteran alternativt all-star-match skulle ge mer.
Örebro ÖSK-Karl
2008-06-21 20:21
Fluminense är nog den största flopp nuvarande ÖSK-ledning hittat på hittills.

Tänk er istället en veteranmatch mellan ÖSK-Degerfors på 2x25 min. följt av en A-lagsmatch. Det hade gett kassaklirr istället för bortkastade pengar. Svårare behöver det inte vara.

Våra 100 år märks inte alls förutom Nordbacks tröja.
Örebro nibor
2008-06-21 16:17
Jag tror inte han pungar ut 3 miljoner på en sommarstuga ;-)
Örebro Grixx
2008-06-21 15:27
nibor// Kul att du fortfarande står för uppgiften om huset. Ett tecken gott som något annat att han är på väg. Bara att hoppas uppgifterna stämmer hela vägen och det inte var "sommarstuga" som han spanade in.

Får hålla tummarna även om target/målskytt måste vara prio 1.
Örebro nibor
2008-06-21 15:21
Ämne: alven är inte klar !....
Tror du själv på att han skriver i sin egen blogg att han är i Örebro och håller på att skriva kontrakt? Och JA han var och kollade på hus i Ekeby-Almby, huset är sålt och det kan vara han som har köpt det! Hoppas!!
Örebro hunter
2008-06-21 14:19
Klart man är inriktad på att fortsätta spela sålänge man inte är såld,skulle varit konstigt annars. Jag vet inte vad du syftar med att alven inte är klar och det står på hans blogg för det gör det inte. Inte ordagrant iallfall och då finns det ju dom som vill spekulera. Men om vi ska återgå till om alven är villig att gå till Ösk är svaret solklart. Prissumman vet jag inte och jag tror dom diskuterar den.
Örebro in med Boniek
2008-06-21 12:43
alven är inte klar ! förstå...tror inte ens han kmr..han skrev i sin blogg att han är inriktad på Viborg! på grund av att viborg släpper han inte för det priset ÖSK vill ha!
Örebro Kex Gunnar
2008-06-21 10:23
Även om Brassematchen inte är något att kalla jubileumsmatch så tror jag motståndet mycket väl är i klass med dom flesta allsvenska lag och det är ju tveksamt om vårt kära ÖSK är idags läget. Håller med om att några positiva nyheter på värvningsfronten skulle lyfta intresset rejält inför omstarten.
Örebro psoari
2008-06-21 10:13
Enda chansen för ÖSK att få publik till Flum-matchen är att de gör en stor, stor värvning på måndagen och låter denne spelare visa upp sig mot Flum. Det har min brorsa sagt.
Örebro Aspen
2008-06-21 08:32
Lien.berate//Tydligt är att ÖSK inte ville hjälp av Thomas Nordahl att få hit ett italienskt lag som det pratades om i vintras.
Det här var väl något som hängde ihop men den braslianiska ungdoms satsning. Hos mej hänger förtroendet hos vissa i ÖSK på en skör tråd. Märkligt att styrelsen inte går in och tar tag i t ex värvningarna. Hittills har vi bara har negativa värvningar (=försäljningar).
Örebro Liberate
2008-06-21 07:14
Jubileumsmatchen kommer bli ett sån jävla flopp,fattar inte att Ösk inte tar hit ett lag sm har fans här i Sverige,hur många svenskar håller på Fluminese?idioti,ytterliggare bevis på inkompetens i Ösk:s styelse.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-21 00:28
ja vill ha en stjärna i ösk!!! NU!!!!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-21 00:19
Nu är Alvbåge nästan klar! Vill ha en klass spelare till ösk!
Örebro Bastard on Parade
2008-06-20 23:33
Hoppas ÖSK:s spelare har följt Turkiet under EM. Den inställningen som de visar upp är otroligt imponerande och något jag hoppas få se i ÖSK!
Örebro in med Boniek
2008-06-20 21:49
låter lite smått otroligt att ni båda vet att de letar hus...nä tror jag inte riktig på tyvärr ;)
Örebro nibor
2008-06-20 14:17
John Alvbåge var och kollade på hus här i Ekeby-Almby här i veckan, det känns som om han är närmare en underskift!
Örebro -:Knasen:-
2008-06-20 13:55
Hela 150 personer gästade Norrportens Arena för att beskåda GiF Sundsvall mot Fluminense, som förövrigt Giffarna vann med 2-1.Men publiksiffran... ajaj kan vi bräcka den!?.
Örebro -:Knasen:-
2008-06-20 11:59
Ett Rykte säger att Niklas Skoog letar lägenhet centralt i Örebro.

* Många sanningar har utgått från ett misstag.
- Marie von Ebner-Eschenbach -
AIK Saywee
2008-06-20 11:20
Jag önskar också alla ÖSKare en trevlig midsommar, snart vänder det, dagarna blir kortare, men de svartvita eleganternas spel i strålkastarskenet på Behrn Arena blir allt ljusare! Kanske även bortaspelet kommer att glänsa lite mer än tidigare?
Örebro Grixx
2008-06-20 09:41
Trevlig Midsommar på er alla ÖSK-are!!!!
Örebro Rojas
2008-06-20 02:20
YX/snackare ?,ense om att vi är oense. Vad jag har bidragit med?, Hur är det relevant? jag spelar inte i Örebro Sk får inte min lön därifrån och blir inte lurad av giriga agenter.Med din logik kan man alltså aldrig kritisera spelare/tränare/domare om man inte själv bidrar med lika mkt.Om man inte kan ge kritik eller föra disskussioner så skulle vi inte ha denna diskussion och svenskafans skulle inte existera lr hur ?.
Örebro Bastard on Parade
2008-06-20 01:55
Conjuration//

Det ska gå, kommer inte ihåg priserna men det var inte många tior. Det är förra årets matchtröja om du nu undrar.
Örebro Conjuration
2008-06-20 01:05
Ämne: Jag undrar en sak an....
Vilken bra fråga! Jag hoppas att någon svarar på den så att jag slipper citera mig själv en andra gång
Örebro jocke.
2008-06-19 23:29
Var uppe i idrottsparken här i Fellingsbro och tittade på match i Folksam Cup där Forward stod för motståndet ikväll, div. 1 mot botten av div.4, tre bonusstraffar med andra ord. En sattes innan matchen börjat, så 1-0. Forward gör rätt omgående 1-1, och spelar stundtals riktigt fin fotboll, mycket fint kortpassningsspel, men de gör egentligen inte mer än de behöver. Skulle dock mycket väl stått 3-1 till Fbro i halvtid efter några sumpade frilägen, istället gör Forward 1-2, en straff i mål och en missad innan 2:a halvlek så 2-2.

Forward ökar på sin ledning ganska omgående till 4-2 efter två mål av inhoppande Herish Kuhi. Jimmy Touma kommer in sista 15 min, och visar mycket bra intentioner. Annars höll jag koll på honom i halvtidsvilan, och jag måste säga att jag är grymt imponerad, vilket teknik, känsla och kontroll killen har, riktigt fin bollbehandling - och han är förlorad för ÖSK antagligen.

Matchen slutar med en ganska komfortabel Forward-seger, 5-2. Ingen som glänser matchen igenom men Sandro var bra på topp långa stunder, riktigt tung och stor, men bra teknik också. Kanterna med Yasin och Ibrahim visade även dom upp goda intentioner, konstigt ifall inte ÖSK tar kontakt och visar intresse för några av de unga spelarna.
Örebro Ropesin
2008-06-19 23:13
Jag har fortfarande inte fattat varför man lägger flera hundratusen för att få hit några brassejunisar? Ska det vara en jubileumsmatch ska det var ett storlag och fullsatt. Chelsea, Barca, Real eller liknande. Fan lägg pengarna på nyförvärv istället, jävla pajas alltihop!
Öreskå
2008-06-19 23:03
//DaSa
Du kan inte mena allvar i framhållandet av Glenn som mittback. Större felprocent i uppspel och placerings Oskicklighet finns inte i allsvenskan. Vad eller vem som helst utom Glenn.
Annons: