/fotboll/osk/forum/6996.aspx/fotboll/osk/forum/6996.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Grixx
2008-06-24 15:43
ÖSK KRILLE// Du vet inte vad spelarinvest fick eller hur!

När MFF´s Safari gick till Basel spekulerades det om 5 miljoner, också bara gissningar.

Att Oremo inbringar mer är ju normalt när det gäller bra målskyttar, men summan är ju också bara gissningar.

Är det fler gissningar vi kan reta upp oss med;-)
AIK Saywee
2008-06-24 15:41
Har en klubb en svag eller lagom ekonomi så måste man kanske vara hemlig och smyga i eventuella affärer, har man stark ekonomi som ex.vis storstadsklubbar, så är det bara att slå till och dra de andra vid näsan, eller?

Men nu börjar jag få matchpuls, alla til BA!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-24 15:37
Ha ha ja så jävla borta man är!!! :)
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-24 15:36
OJ! Glömde länk!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-24 15:35
Gävle verkar få 10 mille för Oremo! ÖSK fick 2 mille för Haginge. ÖSK borde fått 4 mille för honom!
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-24 15:31
Tränings match mot Djurgården inbokad?
Örebro Vegurra
2008-06-24 15:18
Syreatom// Håller med dig om att AIK borde inte ha sagt något. Men när de nu har gjort det då blir det patetiskt av ÖSK att stoppa huvudet i sanden. Det tror jag att du håller med om innerst inne. Man kan inte förneka det uppenbara.
I övrigt skall man som jag skrev försöka vara diskret.
Öreskå
2008-06-24 15:14
Syreatom = Sjögren .......eller?
Örebro SyreAtom
2008-06-24 15:07
Vegurra//

Varför är det patetiskt? Det är väl isåfall AIK som inte borde säga nått överhuvudtaget. Ösk gör det enda rätta att inte yppa ett skit förrens det är klart.

Förr var Ösk som en öppen bok där hela Sverige kunde läsa vad de gjorde, det kunde man inte begripa då. Men nu när de visar sig proffesionella att inte skrika ut allt, så är det fel. Koppla av lite och inse att din klubb Ösk är lite mer seriös än förr...tur är väl det.
Örebro Ropesin
2008-06-24 14:53
Nu börjar det lika något! Arnefjord är en spelare som jag gärna skulle se i ÖSK. Håller med om att det är löjligt att ÖSK undanhåller informationen när Ola redan gått ut och sagt att han är här. Knappast så att han skulle hitta på något sådant...
FORZA ÖREBRO!
2008-06-24 14:49
Håller med dig Vegurra!
Örebro Vegurra
2008-06-24 14:45
Det är patetiskt att läsa om ÖSKs amatörmässiga informationspolicy. Trots att AIK meddelat att Arnefjord är i Örebro för att bekanta sig med klubben o staden väljer ÖSK att inte kommentera.
När sanningen är uppenbarad finns det ingen anledning att likt strutsen stoppa huvudet i sanden, det är bara att berätta som det är.
Om man däremot i hemlighet har kontakter med spelare där ingen läcka finns, då är det det riktigt att vara helt diskret.
Sluta vara amatörer, uppträd proffsigt när det gäller information.
Örebro houston
2008-06-24 14:30
Vart köper man biljeter till kvällens föreställning?
Örebro Erki
2008-06-24 14:13
Eruu// 50 kr för ståplats och 70 kr för sittplats.
AIK Eruu
2008-06-24 13:51
Någon som vet pris på biljett till ikväll?

Några mer som ska ner och kolla matchen mot brassarna?

Hoppas på rolig fotboll.
Örebro Grixx
2008-06-24 13:09
Hmm...känns inte heltokigt med Staaf och Arnefjord....om de skriver på.

Skulle kunna lösa sig med Alven också;-)
Helsingborg CHAMPION
2008-06-24 12:19
Jag hoppas innerligt att inte Robin Staaf går till er. Jag hade velat se han i vår fin tröja igen, den killen har en sjuk talang. Än idag kan jag inte förstå att Robin inte fick något a-kontrakt med oss, han tränade en hel del med vår a-trupp. Han gjorde även mål i sin debut i a-laget i träningsmatch som 17 åring.
AIK Opus klon
2008-06-24 10:24
Ämne: Vore mycket, mycket ....
Arnefjorde har inte riktigt kommit upp i den standard han hade 06 och perioder av 07, men det har o andra sidan inte någon i AIK. Känns lite som att hans självförtroende fick en ganska ordentlig törn av självmålet mot Helsingborg hösten 06.
Skulle förmodligen göra honom gott att byta miljö ur den aspekten.

Annars en stabil spelare som tar sitt ansvar i försvaret.

Anledningen till att AIK inte vill förlänga är förmodligen inte att han är dålig eller så, bara att man kanske letar efter något ännu vassare eller vill strukturera om laget.
Örebro Grixx
2008-06-24 10:07
...å andra sidan är ju Arnefjord ökänd målskytt från 2006. Nästan lika känd som RR ;-)

Bara han inte lyckas med samma konststycke hos oss....
Örebro Charlezzz
2008-06-24 10:01
enligt de rykten som har nått mig så har man tackat nej till Skoog av två anledningar. Den ena är hans benägenhet att bli skadad och den andra är den ekonomiska biten. Skoogen har tydligen begärt en miljon för att skriva på.

Stämmer detta förstår jag att man vill kolla upp lite andra spår innan man eventuellt lägger några pengar på en halt o lytt skoog. Man har ju från ÖSKs sida varit noga o påpeka att man inte vill göra några fler "grisen i säcken köp" ala Gegena...
Örebro Grixx
2008-06-24 09:52
Får väl hoppas att han funkar bättre i vårt system än i AIK`s.

Om han nu är på väg in.

Saknar ändå en målskytt/target!!!
Örebro Hlynur
2008-06-24 09:41
Senaste back-värvningen från AIK var väl Sven Dala Dahlqvist va? Får hoppas att Arnefjord blir lika framgångsrik!
Örebro Grixx
2008-06-24 09:10
Man kan "misstänka" att en person i tränarteamet har lagt vissa vitsord för Arnefjord.

Hmm...kan man kalla det för scouting när tränarna har spec.koll på ett lag;-)
Örebro -=joth=-
2008-06-24 09:06
Vår sportchef får delvis lida lite av vår organisations policy att inte uttala sig alls.

Ligger rätt mycket i det SyreAtom säger. Det är inte lätt att locka Fabregas att spela korpfotboll. :-P
Örebro Liberate
2008-06-24 08:54
Ämne: Enligt dagens "....
Inressant.
AIK Opus klon
2008-06-24 08:43
Enligt dagens "City" är Daniel Arnefjord i Örebro för att bekanta sig med klubben och staden. Han sitter på utgående kontrakt som AIK meddelat att man inte kommer förlänga.
Daniel kan spela både mitt- och högerback, även om han gör sig bättre som mittback.
Ni kan läsa mer på länken.
Örebro Liberate
2008-06-24 08:37
Om nu Skoog vill hit?borde han inte redan varit här?tror inte han kommer.
AIK Saywee
2008-06-24 08:30
Ytterligare några önskningar, även om jag inte önskar för många förändringar är ...

En stabil Alvbåge som vaktar ÖSK - RiRi kanske kan lånas ut, eller Westman?

En target av klass - Skoog?

En bra ersättare till Haginge - kanske redan finns?

Heja Svartvitt!
Örebro Liberate
2008-06-24 08:29
Det vore kul om bollen kunde gå stolpe in ist för stolpe ut nån gång.
Örebro SyreAtom
2008-06-24 08:15
Tycker att Sjögren förtjänar cred, det är ju inte hans fel att spelare inte vill hit. Tycker han är en sportchef med både mål och visioner, och jag tycker nog vore dumt att skrika efter en ny sportchef i desperation för att saker inte vill sig riktigt.

Hellre att vi fortsätter jobba hårt för att skapa sig ett bra rykte/organisation, än att börja byta ut folk till höger och vänster så fort inget går som det ska.

Hellre att de fortsätter arbeta hårt för att tvätta bort ett gammal Ösk-stämpel och att de menar allvar så kommer nog även Ösk med tiden bli en attraktiv klubb, det är jag säker på!

Minns inte riktigt vems spelares agent som väldigt tydligt berömde Ösk:s professionalitet och organisation i NA för inte så länge sen. Så var det inte förut, sa han själv. Glöm inte att det säkerligen pågår stort arbete som inte vi vet om bakom Ösk:s dörrar, och jag tycker vi sett stora förändringar på kort tid. Det är jävligt positivt!

Cred till Sjögren säger jag!

Annons: