/fotboll/osk/forum/6987.aspx/fotboll/osk/forum/6987.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-06-27 13:49
Ämne: Varför har vi värvat....
"dom vinnner med 5 - 0 och vi gör inte ett jävla piss mål som vanligt" - varför har du tippat 3-5 då???
Örebro SyreAtom
2008-06-27 13:40
Håller med både Chipset och Grixx! Det saknas bra rykte i Ösk för både spelare och sponsorer, samt pengar. Tycker Ösk är på rätt linje ändå, när det gäller att nobba spelare som de inte tror på oavsett om truppen är tunn. Det bereder plats tills den dagen då det verkligen kommer upp något av kvalitet vi vill ha även om det kan ta tid. Tills dess får man ha tålamod och låta truppen utvecklas som den är istället för att panikvärva. Bara att öppna ögonen och se att uteblivna värvningar visar att klubben äntligen vill ha spelare av klass, vilket är positivt.

Ösk är på rätt väg på flera punkter tycker jag.
Örebro Sersant
2008-06-27 13:15
Har upptäckt en konstig sak varför går det inte att köpa årets matchtröja?
Örebro Sersant
2008-06-27 12:46
Nu börjar jag bli orolig snart börjar ju serien och vi har ju inte fått in en enda ny spelare :S.

EDIT: Har vi ens tillräckligt med spelare för en 16manna trupp?
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-27 12:41
Grixx// Helt riktigt. Att ropa "Ge oss Skoog och Alvbåge eller Avgå!" är som att ropa "Fixa fram 5-6 miljoner eller avgå". Helt orealistiskt utan externa finanser. Däremot bör vi kunna snappa spelare från liknande klubbar som oss, spelare som är bra men inte tillhör samma höga priskategori. Just nu är vi jävligt dåliga på det. Vi är t.o.m. tvåa på våra egna talanger. Anledningen till det tror jag personligen är att man är för långsam att göra en plan för talangerna. Hade man varit ute i god tid förra året med Hamad hade sett till att högeranfallaet inte fylldes på av Bassombeng i år. Hoppas nu att man bereder Touma och Bedoya platser på mitten till nästa år innan man skrider till handlingarna. På det viset slipper vi få överbelastningar i truppen (likt den på yttrarna) som gör att nya talanger inte kan slussas in. Värvningen av Stellan är ju självklart helt obegriplig såvida man inte ser honom som en rutinhöjare, likt Munster, i ungdomslaget. För inte är det så att vi värvat ytterligare en ytter?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-27 12:25
Säga va man vill om våra spelre men de dyker upp efter semestern i alla fall!
FORZA ÖREBRO!
2008-06-27 12:15
Varför har vi värvat en j*vla anfallare som inte ens platsar i forward? Vi borde ha värvat Robin Staaf hallå! nääe om 5 dagar så är det match mot gnaget och dom vinnner med 5 - 0 och vi gör inte ett jävla piss mål som vanligt! hej
Örebro Grixx
2008-06-27 11:29
-:Knasen:-// Går du på medl.möten. Gå även dit och diskutera.

Som storstadslag har du större slantar att leka med. Sedan finns andra som kammat in slantar från andra håll, Elfsborg tex.

Vi ligger många snäpp efter i ekonomin. Det finns massor med bra spelare att köpa...men vi har inte slantar. Det går att förköpa sig och sedan får några stå och skrika amatörer då klubben inte fixar ekonomin.

....och inte minst det finns många experter som vet vad som är bäst, och de tycker inte lika.
För din åskt om Nedim är ju inte något som direkt är oemotsagt.

Eftersom det under ett hyggligt antal år med olika styren funnits individer som krävts allas avgång i ÖSK-styret men inte blivet så kan du fundera på varför....

Sedan kan du fundera på om det skulle bli bättre om man skulle byta styre en gång i veckan för vilka som än suttit där uppe så har de ideligen avkrävts sin avgång.
Örebro psoari
2008-06-27 11:15
Ämne: Ämne: Det är ....Det är synd om GAIS. De har losat sina två bästa spelare Ekong och B Friberg D C. Vi har "bara" förlorat Halilovic och Haginge.
Å andra sidan har vi värvat... ehh, va? Vi värvat? Nej, det är nåt fel här.

Nån som har koll på GAIS värvningar eller är det nu förutbestämt att GAIS och Norrköping tar de två nedflyttningsplatserna och vi andra slåss om att undvika kvalplatsen?
:-)
Örebro pemo
2008-06-27 11:01
Ämne: Det är synd om männi....
Det är mer synd om supportrar som helt orealistiskt drar upp en massa spelarnamn de vill ha i truppen utan att veta vad de duger till. Vi har en spelare som gärna vill vara stjärnan. Nordin Gerzic. Där har du ÖSK:s framtid. Kihlen är väl också ett namn som blir intressant i höst. Men att gråta över alla talanger som går till andra klubbar tycker jag är meningslöst. När skall t.ex Näfver ta sitt ansvar och inte vara så rädd om benen? Honom var väl halva allsvenskan intresserad av. Jag tror att du måste lita på spelarna som vill spela i ÖSK och ger lite hjärta. Den senast talangen som "svikit" ÖSK ( Florén ) får väl utvecklas som möjlig inhoppare i Elfsborg. Nej, ta till er den trupp som finns och stötta grabbarna i vått och torrt, så tror jag att det blir en trevlig höst. En bra spelare kan vara på alla platser så vida inte en profithungrig agent påtalar att han "bara" skall spela på en viss plats. Gör om Anttonen eller Näfver till innemittfältare om vi nu bara har kantspringare. Krossa Djurgår´n i dag.
Örebro -:Knasen:-
2008-06-27 10:12
Det är synd om människan myntade Strindberg, själv tycker jag synd om Boström, jag tycker synd om alla trogna Ösk supportrar. Vi har alla blivit lovade en målgörare, en centertank plus lite annat smått och gott, vad vi fått i elfte timmen är 3 provspelare varav en redan provspelat på försäsongen, de ska knappt få någon speltid i träningsmatchen mot DiF för att stackars Boström vill spela in laget inför omstarten nästa vecka. Örebro SK lyser AMATÖRKLUBB, vad har personerna som ska scouta/ smöra spelare under vårkanten gjort förutom att lyfta lön. Vad ÖsK behöver är profiler typ Alvbåge, Skoog profiler som sticker ut, som har karisma och som genererar andra profiler som genererar mer plats i media som i sin tur genererar mer publik som i förlängningen ger mer pengar i kassan. Örebro SK lyser amatörklubb på många sett, kolla souvenirshopen t.ex. vem fan vill ha dessa kläder på sig förutom matchtröjan dock, kolla andra lags sortiment kan rabbla upp massor med klubbar som har riktigt coola saker, som man också bär på sig i vardagen. Finns massor med pengar att hämta där.
Tycker ledningen med Sjögren i spetsen och ta sitt ansvar och lämna sina platser till förfogande.
Vi trogna supportrar förtjänar bättre
Örebro Grixx
2008-06-27 09:29
Västbanken// Att man inte diskuterar/kritiserar?

Kan vara så att man bara visste en del och när tiden gått så så har man fått bra förklaringar, man var fel informerad.

Saker har i efterhand löst sig bra eller bättre än man trodde.

Det var storm i ett vattenglas.

Inläggen kom från en 10-åring och en 9-åring.

På årsmötet måste man stå för sina åsikter och kanske vara mer kreativ än bara komma med glåpord.

Man är inte medlem.

Stundens infall.

Nyhetstorka osv osv osv.......

Kan hålla med om att det diskuterades för lite om anledningar till det "prekära" i vår ekonomi under ett stort antal år. Hästpiskan fick ta smällen från många i forumet men de ekonomiska chansningarna där vi ideligen tvingades sälja spelare för att rädda oss och gamla skulder hade vi sedan tidigare.

Givetvis har många av de viktigaste, kritiska och problemlösande diskussionerna skett i styrelsernas "fikamöten". När sedan svåra ekonomiska problem löst sig avgår någon och får blommor. Inte värt mödan att kölhala någon som för övrigt gjort ett bra arbete för klubben.

.....och om inte "så bra" så är personen ändå avtackad och leder inte till spec mycket att gå vidare eftersom det krävs avsevärt större "saker" för att sparka eller lämna till domstol.

Är man däremot inröstad så röstas man lätt ut när det är dags eller blir övertalad att avsluta lite tidigare.

Nu kommer medl.mötena att vara 1 gång i kvartalet så kom till mötena och diskutera ni som har positiva som kritiska tankar...
Örebro Liberate
2008-06-27 07:54
Hämtade ut två biljetter till Kubanbussen som styr mot Ljungskile,hoppas att fler bokar så att vi inte blir ensamma på bussen;)
Alla till Ljungskile!!
Örebro Västbanken
2008-06-27 07:36
Det är väldigt konstigt att det framförs så lite kritik mot ÖSK:s ledning/policies på årsmötet, med tanke på vilken kritik som finns här och på andra ställen. Inte ens efter tvångsnedflyttningen 2004 höjdes några nämnvärda kritiska stämmor.

Om man är medlem i en förening så är det ju upp till en själv att uttrycka eventuellt missnöje med hur föreningen sköts.

Berörs ju själv som medlem av min egen kritik.
Örebro Blå Bergen Blues
2008-06-26 21:49
Ämne: Blå bergen blues//
....
jocke/ jo, tänkte det direkt efter det att jag hade skrivit.. Från Arboga är det väl ännu närmare, 7-8 mil? "Fellingsbro" tänkte jag, där måste det vara.. Ring oss, 073-7775479 när du är där i Hummelsta så kan vi ses!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-06-26 21:46
Ämne: Ämne: Jo det ....
"Det vore oerhört uppskattat om du kunde styra upp en direktrapport"... ja, annars kan väl vi göra det, men då förväntar vi oss att bli kontaktade! Vet inte hur det brukar gå till vid sådana tillfällen, men det lär väl vara via mobil det gäller isf..
Örebro go_osk
2008-06-26 20:56
Ämne: vart köper man bilje....
Du kan antingen köpa biljetter via turistbyrån på slottet eller via hemsidan. För köp via hemsidan: se länktips.
Helsingborg Backejr
2008-06-26 19:09
Ni borde verkligen värva Robin Staaf. Han har varit riktigt bra i år och har dessutom sjuk revanschlusta efter att inte fått visa upp sig i HIF trots a-lags debut som 17:åring. I och för sig i en träningsmatch men ändå..
Örebro Joerny
2008-06-26 18:28
vart köper man biljetter numera. hittar ingen info på varken örebrokompaniet eller ticnet. Inte måste man väl köpa genom www.oskfotboll.se?
Örebro jocke.
2008-06-26 18:18
Blå bergen blues//

Mycket bra gissning - fellingsbro ;)

Får se om det där med direktrapportering. Men om jag ska dit kan jag iaf skriva några rader efter matchen!
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-26 16:11
Ämne: Jo det behövs väl al....
Jocke// Det vore oerhört uppskattat om du kunde styra upp en direktrapport. Är inte säker på att NA kör någon sådan imorgon.
AIK Saywee
2008-06-26 16:00
OK BBB, det kanske bara är så kallade "Bajare" som blir lite knepiga.

Förresten, ni soom skall till Hummelsta, glöm inte vilken fantastisk godisbutik som finns utmed E18 :-)
Örebro Blå Bergen Blues
2008-06-26 15:51
Saywee//
Jag dricker Mälarvatten och mår bra!

Jag har från mitt hem i Stockholm till Örebro (Eurostop) exakt 200 km (via E18). Till Hummelsta har jag ca 80 km vilket innebär att det från Örebro är ca 120 km till samma plats. Av detta kan man dra slutsatsen att Jocke bör ha sitt arbete i Arboga-trakten, inte sant?
AIK Saywee
2008-06-26 15:40
Jaa du, One¨touch, tänka sig att de dricker vattnet vi spolar ned skiten med, men kan ändå inte förstå varför de kan bli så dryga av detta?

jocke.//
Om du jobbar i Örebro så fixar du detta, det blir ju 90 km/h i snitt som behövs för att hinna till avspark och det är en ganska lång 110 - sträcka, MEN KÖR FÖRSIKTIGT!
Örebro jocke.
2008-06-26 13:40
Jo det behövs väl alltid =) Men funderar på att sticka dit också, slutar dock vid 15 och har 9 mil att köra - allt går om man vill ;)
Örebro Blå Bergen Blues
2008-06-26 13:33
Ämne: Nån som ska på match....
Jo, vi funderar på det. Skulle ändå ha passerat Hummelsta vid den tiden! Kan tänka mig ett stopp på ett par timmar! Behövs direktrapportör?
Örebro jocke.
2008-06-26 13:25
Nån som ska på matchen imorgon?
Örebro One¨touch
2008-06-26 13:20
Ämne: Träffade en Örebroar....
Tjaa... Vad säger man?? Som man ropar får man svar!

Själv klämde jag en brownie häromdagen.. Frågade då vart han var på väg... Jo genom rören ut i hjälmaren, därefter genom mälaren och upp i en kran i huvudstaden. Vi hamnar alla där..
Hammarby Johan.Bajare87
2008-06-26 13:11
Träffade en Örebroare på pizza hut på söder, höll på Bajen gjorde han, jag frågade varför han inte höll på Örebro jag fick till svar att "Det skit laget är det inte ens många i örebro som bryr sig om dessutom är det samma drag som på en begravning". Frågade då varför han håller på bajen och då sa han FOLKET och ATMOSFÄREN. Verkar finnas mycket Bajare i Örebro, tack för det Örebro. Se till att spöa Råttorna.

AIK kribba
2008-06-26 12:57
Någon snackade här om att priset på Arnefjord kanske trissades upp. Har inte stenhård koll på hans kontrakt,hade för mig att han kunde gå gratis,men inte mig emot om så inte blir fallet :) I vilket fall som helst så lär han inte ha så blodig prislapp då båda parterna anser att det är bäst att säga adieu..men ju större prislapp i så fall, desto bättre för oss :)

Vi vill gärna ha lite av era Haginge stålar :) Vi kan väl säga en ca 4-5 miljoner? :)
Annons: