/fotboll/osk/forum/6986.aspx/fotboll/osk/forum/6986.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-06-30 22:26
Ämne: Jag var och såg Väsb....
...Pavel Zavadil.
Örebro igore
2008-06-30 22:14
Jag var och såg Väsby-Örgryte tidigare idag och gissa vem som smög omkring på Vilundavallen. Jo, Sixten!
Vem är han ute efter?
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-30 21:50
ÖSK-Karl//
Skulle gärna se Nordin som offensiv mittfältare.
Örebro ÖSK-Karl
2008-06-30 21:40
ÖSK KRILLE//

Frågan är väl om Nordin platsar i startelvan nu, var skall han spela? Vems plats skall han ta?
Örebro hunter
2008-06-30 21:38
Min startelva mot Aik:

----------Westman----------
--JoGr--MaWi--BeZé-SaWo--
-----------MaKi------------
------FrNo------NoGe-------
-ErBa--RoSt/KiOl--RoPo/KrNä-

Skulle vara kul och se Bassombeng Live mot Aik för första gången. Som ni har sagt har han tydligen varit mer än bra på träningarna. Jag tror att om Eric får starta på högersidan så kommer Porokara få börja till vänster. Annars blir det som vanligt att Porokara tar höger- och Nävfer vänsterkanten.
Staaf som target och ev. byta in Olsen sista 20-30 min. Jag är lite orolig ifall Bertin Zé kan "sköta" sig så att inte laget blir lidande p.g.a honom. Vågar dom sätta honom i startelvan? Verkar som det eftersom dom inte har några bättre alternativ och för det andra att han spelade mot Dif i träningsmatchen.
Örebro ÖSK-Karl
2008-06-30 21:37
Grixx//

Direkt ifrån en inom Spelarinvest. ÖSK är också överens gällande Alvbåges lön. Nu handlar det mest om tjuv o rackarspel mellan Alvbåge och Viborg.

Jag anser att Spelarinvest-ÖSK-Alvbåge gjort vad de kunnat, blir det inget skall ingen hängas för det.

Vad gäller Arnefjord är det betydligt mer osäkert, eftersom han måste gå ner i lön. Han är billig att köpa, men hoppas på ett bättre bud ifrån Norge. Vi får se.
Örebro Mattias69
2008-06-30 21:32
Sista försäljningsdag av biljetter till Kubanernas supporter-resa (Ljungskile)är imorgon 1/7 så ni som inte har bokat biljett gör det snarast.

www.ticnet.se skriv sedan Kubanerna i sökrutan så hittar ni resan och kan göra en bokning. Observera att man hämta ut biljetter efter den 1/7 men själva bokningen av biljetter kan endast göras fram till imorgon midnatt.
Örebro Evigt ÖSK
2008-06-30 21:26
Hur går det med Arnefjord? När kan vi vänta oss ett beslut i den frågan?
Kex Torsten
2008-06-30 21:12
Någon som har koll på Basses status? Börjar han bli hel? Isåntfall, så pass hel att han kan vara med mot Gnaget?
2008-06-30 21:02
Om de nu lagt ett så stort bud för Alvbåge så kanske vi inte kan lösa någon mer spelare. Istället får de då tro på de talanger vi har, som exempelvis Oscar Johansson. Inte mig emot. Oscar Johansson är en mycket stor talang. Han kan säkerligen göra ett minst lika bra jobb som den där AIK:aren.
Ta det vidare stenström
2008-06-30 20:49
Ämne: Får väl börja med at....
Dasa du behöver inte vara orolig han kommer att leverera.
Örebro ÖSK KRILLE
2008-06-30 20:43
Hur är Gerzic status? Kan han vara med mot aik?
Örebro Grixx
2008-06-30 20:07
ÖSK-Karl// Intressant och låter oerhört positivt angående Kung Alves feelings för klubben.

Fast är det helt öppna uppgifter du kommer med?
Örebro ÖSK-Karl
2008-06-30 19:57
Snacka om att Alvbåge har ÖSK-hjärta, han sa som det var till Viborg angående de bud som lagts. Tar ni inte ÖSK:s (det lägsta) så spelar jag ut mitt kontrakt och ni får inga pengar alls. Spelarinvest/ÖSK har bjudit 3.5 miljoner, högsta budet Viborg har fått är 4.5 miljoner.

Sedan är ju inget klart innan det är skrivet och om Alvbåge får någon miljon för att signa i en annan klubb, då kanske han får svårt att säga nej. ÖSK har erbjudit Alvbåge ett kontrakt på 4,5 år.
FORZA ÖREBRO!
2008-06-30 19:19
Välkommen Staaf & Olsen!! ;)
Örebro Grixx
2008-06-30 19:07
Herman-Webb.
Staaf har mycket boll i sig och Olsen är glad som ett barn.
Degerfors BIK_DIF
2008-06-30 19:06
Gå in på xperteleven.com (ett jättekul fotbollsmanagerspel) och bli medlem(det är helt gratis) och sök på mitt LigaID som är:112898 och ansök om ett lag i min liga.En liga för alla fotbollsälskare.
Örebro DaSa
2008-06-30 19:05
Får väl börja med att berömma styrelsen för att de nu förhoppningvis har en långsiktig plan, att först ta in en etablerad target framtill nyår på lån för att ha tid att utvärdera Staaf och Jidsjö för att se om ngn av dem kan ta rollen nästa säsong. Tycker även att de skött Kim affären snyggt, inga läckor förrens en dag innan visar på lite proffsighet.

Ngt som oroar lite är att Staaf uttalade sig om att han inte trodde på en allsvensk klubb utan en SE eller div 1 klubb. Är han bara ödmjuk eller tror han inte på sig själv?!

Håller med dem som inte vill applådera styrelsens arbete, de skall ha cred för att de löste targetproblemet men i övrigt så har de misslyckats på följande punkter:
- Jubileumsmatchen, 100 års jubileumsmatchen mot ett U21 lag?!
- Florén affären, är inte ens nära att värva honom.
- VSK talangen, uttrycker sitt intresse samma dag som han blir klar för AIK
- Kommunikationen i Arnefjord affären
- Ingen back klar tre dagar innan "höstsäsongen" startar
Örebro Grixx
2008-06-30 18:39
Att Olsen sägs vara bra nickare är inte heller så dumt.

Saywee// ....och som (s)nickare kanske inte helt oäven för att bygga upp ÖSK´s anfall ;-)
Örebro Kronblom
2008-06-30 18:33
Ämne: "I Kim Olsens f....
ja Olsen beskrivs ju som en targetplayer och det ju den typen som ÖSK frenetiskt jagat under vintern och våren.Staaf tror jag mycket på bara han får upp det allsvenska flåset,när det gäller tekniken och målen är jag inte ett dugg orolig för,han är en striker!
AIK Saywee
2008-06-30 18:20
Bbulktrops orberÖ//
Jag gissar detsamma, han är nog inte "ringROSTig", räcker nog med 96 %
AIK Saywee
2008-06-30 18:10
En underbar kväll, något att hoppas på, KIOL och ROST i startelvan, eller åtminstone på bänken.

På torsdag startar världens närmaste liga ...

... alla til BA!
AIK Saywee
2008-06-30 18:07
Hlynur, ditt svar är logiskt, men medparten eller motparten har väl några idéer om vad som kan tänkas hända i november och december, eller?
Örebro Hlynur
2008-06-30 17:49
Som svar på din andra fundering så borde det ju vara så att det finns en motpart i förhandlingen, d.v.s. Kim själv vill väl inte stå utan lön i november & december.
AIK Saywee
2008-06-30 17:41
Bara en fundering, hur stor är skillnaden mellan den svenska och den danska andradivisionen?

En annan, kanske liten fånig fundering, varför lånar man inte t.o.m. den nionde november, sista matchen mot Ljungskile?
2008-06-30 17:33
Mer kommentarer...
Örebro go_osk
2008-06-30 17:26
"I Kim Olsens fall handlar om ett lån från Silkeborg som spelar i den danska andradivisionen. Lånet gäller fram till sista december i år. Det finns dock en klausul som gör att ÖSK kan köpa loss anfallaren om klubben skulle vilja det."

Mycket bra drag från ÖSK:s sida.
AIK Saywee
2008-06-30 17:19
ÖSK Lions//
Kan bara hålla med, NA hänvisar till dansk media, va töntigt. Svartvitt hänvisar alltid till NA när NA skrivit något, dags att svartvitt hänvisar till "svensk media" istället i dessa fall då NA av någon anledning varit något före.

Detta med media är i "nutider" intressant och handlar om förtroende till stora delar och dessutom hur media behandlar vårt kära ÖSK i just media.

NA = Never Again!
Örebro Grixx
2008-06-30 17:10
-:Knasen:-// Vilka supportar tycker inte det om sitt lag? ;-)
Örebro SyreAtom
2008-06-30 17:05
Marquis de Sade//

Vet inte om du missat att bara för ca 2 år var Ösk en klubb i ruiner, nedgraderade och balanserade på ett hårstrå. Tur att man inte sitter som du framför datorn och tror att allt sker över en natt och om det inte gör det så är allt skit. Steg åt rätt håll är väl för fasen värt beröm. Men sitt du där och sura för att andra ger beröm för det är fanimej jävla bra jobbat att på så kort tid ta sig så långt som vi gjort. Men vissa saknar ju verklighetsförankring, det är helt klart...
Annons: