/fotboll/osk/forum/6978.aspx/fotboll/osk/forum/6978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2008-07-01 15:28
Några klargöranden gällande Alvbåge-affären:

1. Detta är till 75% Spelarinvests förtjänst. Sjögrens insatts i denna affär är noll.
2. De övriga 25% är Alvbåges förtjänst som satte press på Viborg.

Förövrigt skall vi inte glömma bort att ÖSK troligen gått i konkurs om inte Alvbåge sålts till IFK Göteborg.

Det finns även pengar för att ro hem Arnefjord, men det är upp till honom.
Örebro ÖSK öster
2008-07-01 15:20
oskfotboll.se klarade inte av anstormningen. hade de mer än 15 samtidiga besökare?

men vad gör det när kung Alvbåge är tillbaka! Välkommen hem!
Örebro Yeah
2008-07-01 15:06
Vi måste ju ordna ett välkommen hem tifo till Alven!! Fast det kanske man ska ta på kubanforumet istället.

Välkommen hem alven!!
&
Staaf och Kim välkomna till sveriges vackraste stad!!
Örebro Blå Bergen Blues
2008-07-01 15:02
Ämne: Aspen - Apskallen. t....
Just precis! Nu är den "härliga närkingska optimismen" i farten igen! " - Vackert väder! - Nu ja!".....
Örebro jocke.
2008-07-01 15:00
Håller med knasen om Aspen och Apskallen. Vadå lämnade oss pga degraderingen? Han gjorde det ändå på ett schysst sätt, och plus att man kanske inte vill spela i superettan om man är en av sveriges mest lovande målvakter och är 22 år? Inte ofta man ser spelare med sånt ösk-hjärta som alven har efter bara några år i klubben.

VÄLKOMMEN HEM KUNG ALVEN!
Örebro -:Knasen:-
2008-07-01 14:57
Aspen - Apskallen. typiska Närkingar, Solen skiner!! -Nu ja, men om kvart regnar det nog.
Örebro Aspen
2008-07-01 14:52
Jag håller med apskallen rörande hyllningarna av Alven. Dessutom var han en av dom som lämnade oss pga av degraderingen.
Bra att han kommer men ...
Örebro 100år
2008-07-01 14:47
Jag skulle hellre velat se Alvbåge och Skoog istället för de 2 rätt så okända spelare vi fick. Men man får vara glad för nya spelare överhuvudtaget, så länge vi klarar kontraktet är jag nöjd.
Örebro Shumway
2008-07-01 14:45
För första gången sedan ÖSK slog Assyriska och tog sig tillbaka till AS har jag idag gråtit glädjetårar!
Örebro ÖrebroSK.
2008-07-01 14:30
Yesss!!! så gött att Alven är tillbaks. Med Alvbåge i målet blir det mycket bättre. Det blir inte bara en bättre målvakt, det blir en bättre backlinje som känner sig mer trygga med Alven i målet. Nu fattas bara en back och en mittfältare. En kreativ mittfältare behövs för att våra forwards ska få vettiga bollar att jobba med.

VÄLKOMMEN HEM KUNG ALVEN!!!
Örebro apskallen
2008-07-01 14:28
Kul med Alvbåge! Men det känns som om alla bara minns de fina ögonblicken han hade? Hans andra säsong i ÖSK hade följande siffror:

* Släppte in 5 mål i fyra (!) matcher
* Släppte in 45 mål, näst mest av alla trots en åttondeplacering

Jag tycker Alvbåge är en fin förstärkning, men någon måtta på hyllningarna måste det väl vara :)
Örebro Nicholas
2008-07-01 14:28
Tänkte bara lägga ut en fundering som kanske redan diskuterats här?
Vad skulle ni tro om Nordback som mittback?
Örebro -:Knasen:-
2008-07-01 14:27
Undebart, välkommen hem Alven!!
Ps Sjögren for president ;)Ds
Örgryte Blue_Jim
2008-07-01 14:24
Grattis till ett kanonbra "nyförvärv" !! Önskar verkligen er lycka till med min gamle polare John längst bak! Får man ju en anledning att följa ÖSK också ;)
Örebro Grixx
2008-07-01 14:22
-=joth=-// Visst man säger "inga kommentarer" till pressen" men berättar för supportrarna istället;-)

Å andra sidan så kunde den som gick på senaste kvartalsmötet höra att anfallsproblemet skulle vara löst till den 3/7. Vilka som var aktuella i första hand då och om de nuförvarande värvningarna ingick förtäljer dock inte historien.

Styret har dock sagt att läget med Alvbåge var något som gjorde en värvning möjlig. Tydligare än så bör man nog inte vara.

...och åter ÖSK-styret informerar i princip likadant som övriga styren gör.
Örebro 100år
2008-07-01 14:14
En drömvärvning och 2st utfyllnadskamrater måste ändå ses som en stor seger för oss Örebroare. YES!!!
Örebro Kronblom
2008-07-01 14:06
välkommen tebaks Alven,Alven som blev min favoritspelare under sina två år som han gjorde i klubben.och det är en värvning som verkligen behövs,Weggen håller en inte tillräckligt jämn nivå som förstemålis så där kommer Alven ger mer stadga!
IFK Göteborg Xriztjan
2008-07-01 13:51
Grattis till ett kanon nyförvärv om ni får ALvebåge! JAg är fortfarande sur att vi inte behäöll honom i BlåVitt.
Örebro Ösk-Power
2008-07-01 13:49
Alvbåge!!!!!!!!
Örebro -=joth=-
2008-07-01 13:49
Blå Bergen Blues//Precis... en svår balansgång. ÖSk har ju tydligen valt ett spår som inte passar oss på bästa sätt. Ovisshet är alltid jobbigt...

Får vi nu även en back så är jag nöjd... och då menar jag bara nöjd. Finns nog mycket mer att göra.... :-)
Örebro -=joth=-
2008-07-01 13:46
Västbanken//Nåväl... det är inte torsdag än och jag väntar med spänning på en ny back. Den delen av laget som måste förstärkas.
När tillfälle ges måste man ta möjligheten att värva hem spelare som John oavsett vad klubben behöver just nu....
Örebro Blå Bergen Blues
2008-07-01 13:45
Ämne: Blå Bergen Blues//He....
joth// Jo, jag förstår vad du menar. En bra dialog med de trogna supportrarna är en jätteinvestering för framtiden! Intresse och engagemang är ju något som sprider sig som ringarna på vattnet. Så det är nog ingen tvekan om att det måste de jobba mer på!

Men, vad ska de göra i fallet med värvningar då? De kan ju inte å ena sidan "lova" att det blir förstklassiga värvningar förrän de är på plats ju.. För då blir det ett dj-a liv i det fall affären/-rna i slutändan spricker.. Och de kan heller inte å andra sidan, som jag sa' förut "pysa ut" lite info i förväg för att tillfredställa ivriga supportrar, för då är "nyheten" ute genom ett snabbt sms inom femton sekunder... En svår balansgång..
Örebro SyreAtom
2008-07-01 13:43
Blå Bergen Blues//

Håller med dig, finns ingen anledning att lägga energi att läcka saker till media och fans för att det ska se bra ut. Tycker Ösk gör rätt, det är faktiskt är mer spännande att de håller tyst, visar att de blivit proffsiga. Bättre att visa upp resultat av ett bra jobb så här på omstarten.

Bra jobbat Sjögren & Co!
Örebro Västbanken
2008-07-01 13:42
Med risk för att bli lynchad tycker jag att det är en mycket märklig prioritering att lägga mest pengar på att förstärka den lagdel som är i minst behov av förstärkning. Kul med en återvändare som gillar klubben, dock.
Örebro ÖSKare i exil
2008-07-01 13:41
Värva från brasilien, argentina, afrika, polen? Nej Danmark är vår melodi.

Så otroligt glad just nu. Det känns så hoppfullt.

VÄLKOMMEN HEM JOHN!
Örebro -=joth=-
2008-07-01 13:30
Blå Bergen Blues//Hehe... du glömer en sak. I näringslivet är man inte på samma sätt beroende av ett gäng supportrar som står på Västra Stå i ur och skur. Med tanke på vår kärlek till klubben skulle inte en lite mer öppen dialog med supportrarna skada. Naturligtvis ska man inte förstöra affärsmöjligheter men å andra sidan måste man till oss kunna säga mer än "Vi kommenterar inte framtida förvärv!"
Klubben borde kanske nyttja sin hemsida till detta genom att ge oss mer info om vad som pågår men utan detaljer som kan förstöra för klubben.

En svår balangång men ändå något man i ledningen bör ta hänsyn till.
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-01 13:24
---------ALVBÅGE!!-----------
---JoGre--MaWi--OsJo--SaWo---
---------MaKi--SeHE----------
------------NoGe-------------
--ErBa----KiOl/Staaf---RoPo--

Var Nordin med och träna igår?
Örebro Blå Bergen Blues
2008-07-01 13:24
Ämne: http://www.aftonblad....
" 'Inga kommentarer'
Lokaltidningen Nerikes Allehanda skriver också om övergången.

Men sportchefen Lennart Sjögren säger ingenting innan presskonferensen:

– Inga kommentarer"

;-D
Örebro dvd
2008-07-01 13:20
ojojoj vad kul! olsen, staaf och nu alvbåge!
Örebro Chipset - Ta ansvar!
2008-07-01 13:20
Alvbågevärvningen är frukten av en för stunden bra ekonomi och två rättriktade viljor. Modigt och bra av spelarinvest att våga öppna upp och storartat av dig John som går "hem till ÖSK" mitt i karriären. Med den målvakten får vi en spelare som kan göra det lilla extra. Har tippat 0-3 i matchen mot AIK men kan nu tänka mig att tro på åtminstone ett kryss.

När det gäller Lennart får han gärna avgå för mig. Jag tror inte han kan bli den som en gång för alla gör ÖSK till en klubb med status, en klubb vars uppsamlingsfält sträcker sig över hela Närke.
Annons: